Český ráj, diskuse o zákazech vjezdu cyklistů |
|
Roman Bém, majitel sportovní agentury Discovery: "Plošný zákaz povede k tomu, že se nebudou respektovat ani jednotlivé oprávněné zákazy. Navíc Správa CHKO Český ráj nejedná jen v zájmu ochrany přírody, ale především se snaží zasahovat do záležitostí bezpečnosti cyklistů a vztahu mezi turisty a cyklisty. To přísluší především obcím a policicii."
Miroslav Kolombo, cykloturista: "Cyklistika není jen poznávací činnost, kdy jezdíte od památky k památce, ale také adrenalinová záležitost. Jízda v terénu je sport a životní styl zároveň. Je samozřejmě nutné zakazovat vstup do některých míst, ale zákaz by se měl týkat pěších, cyklistů, jezdců na koních a třeba i lesních traktorů."
Jaromír Krejčí, vydavatel Cyklostranky.cz: "Turistika na kolech se přesunula ze silnic do lehčího terénu. Pěších turistů je proti cyklistům o mnoho méně než dříve."
Hana Maierová, předsedkyně sdružení měst a obcí Český ráj: "Oblast Český ráj není rezervací, kterou chceme uzavírat, ale osídlenou krajinou, kam patří kromě jiného i cyklististé. Správa chráněné krajinné oblasti se sama musí řídit zákony, které plati v České republice a ne zakazovat, co ji napadne."
Jan Petera (vlevo) a Karel Markvart (vpravo), značkaři Klubu českých turistů: "Registrujeme protesty na souběh cyklistických a pěších tras, odpor majitelů pozemků a nesouhlas správy CHKO Český ráj. Snažíme se o vyznačení cyklotras, které jsou sjízdné za každého počasí pro rodiče s dětmi. Říkáme tomu poznávací cykloturistika. Zároveň by měly vznikat náročné trasy výkonnostního charakteru. To ovšem už není záležitost Klubu českých turistů."
Lukáš Bílek, odborný pracovník CHKO Český ráj: "Chceme zajistit možnost, aby cyklisté poznali hodnoty chráněné krajinné oblasti Český ráj, ale aby tyto hodnoty zůstaly i po jejich návštěvě."
Ondřej Vítek, Správa ochrany přírody Ministerstva životního prostředí: "Vyjadřuji znepokojení, jak správa CHKO Český ráj prezentuje ochranu přírody. Považuji za nešťastné, že ke kauze uzavírání cyklistických stezek vůbec došlo a zároveň i jakým způsobem byly uvedeny důvody těchto uzávěr."
Miloš Růžička, strážce Krkonošského národního parku: "Z principu nechceme pustit cyklisty do některých částí národního parku. Cesty jsou přeplněné a pěší se s cyklisty vedle sebe nevejdou. Pěší uhýbají a turisté okraje cest. Cyklistika hory zpřístupnila - pěší scházejí odpoledne dolů, ale cyklisté zůstávají až do večera."