V rámci projektu, jehož celková hodnota činí 1 150 000 Kč, bylo najeto 37 tisíc kilometrů a přepraveno téměř třicet tisíc osob a tři tisíce kol. Možnosti použít pravidelné autobusové a navazující vlakové spoje k cyklistickému výletu letos využilo téměř dvojnásobné množství lidí než v premiérovém loňském roce.
Každodenní provoz
V Krkonoších, po hlavní trase mezi Pomezními Boudami a Harrachovem jezdily, stejně jako vloni, každé ráno a večer dva autobusy proti sobě. Na hlavní linku navazovaly další pravidelné spoje do Špindlerova Mlýna, na Horní Mísečky, do Hostinného, Trutnova a Žacléře.
Krkobusy, vyjíždějící od 4. června na 118 kilometrů dlouhou páteřní trasu z Harrachova do Horní Malé Úpy, letos skončily 25. září. Oproti loňskému létu, jezdily sedmkrát v týdnu.
Jezdilo se 78 dnů
"Letos 78 dnů, zatímco vloni 51 dnů. Lidé si každodenní přepravu chválili," informovala koordinátorka projektu krkonošských autobusových linek Mirka Chaloupská. Nárůstu provozních dnů odpovídá i vyšší počet přepravených lidí a kol. Zatímco vloni přepravily krkonošské linky 18 tisíc turistů, letos jejich počet stoupl na 28 tisíc. Počet převezených kol se zvýšil z loňských 1800 na letošních 2800.
Spojení na vlak
"Příští rok chceme zlepšit propojení páteřní linky zahrnuté do dopravní obslužnosti Libereckého kraje s vlaky a umožnit cestu s koly do podhorských oblastí. Nově zavedeme přímé spojení z Trutnova do Horní Malé Úpy," přiblížila Chaloupská záměry provozovatelů a dodala: "Dlouhodobě zvažujeme možnosti rozšíření cyklobusů do Polska, kde hledáme vhodnou partnerskou organizaci."
Zima se už blíží
Projekt, podporovaný Libereckým a Královehradeckým krajem, městem Trutnov, může brzy získat celoroční charakter. Cílem snažení je integrace se zimní dopravou. Krkonoše by v dohledném časovém horizontu mohly dostat prostřednictvím cyklobusů šanci navazující dopravy mezi jednotlivými horskými středisky. Přepravu, bez prodlev, z jednoho konce Krkonoš na druhý, s návazností na další autobusové a vlakové spoje včetně skibusů, snad v blízké budoucnosti využijí kromě letních cyklistů i lyžaři.
"Zcela určitě v Krkonoších celoroční rekreační dopravní obslužnost schází. Zatím ale chybí to hlavní - kdo podobnou dopravu v zimě zajistí," konstatovala Mirka Chaloupská.