Užitečné odkazy
- VIDEO
- - VYSOKÉ TATRY
- - REGIONY
- - FERÁTY
- - KONTAKT
- - REKLAMA
- - ENGLISH
Hlavní nabídka
Fórum Zpět na výpis diskuzí
Sdílená auta / motorky
Autor | Zpráva |
---|---|
Horydoly |
17.8.2023 23:36
Jaké jsou trendy dopravy lidí po Praze?Denně jezdí výrazně více vlastním autem muži, MHD zase ženy. Ženy chodí i více pěšky MHD je dnes v Praze stále převládajícím způsobem dopravy. Více než polovina Pražanů ji dle nového průzkumu Anytime využívá každý den. Denně v hlavním městě používá svůj vlastní automobil 16 % obyvatel starších 18 let. Sdílená auta dnes využívá přes 16 % obyvatel a toto číslo dlouhodobě roste. Pěšky se po Praze denně pohybuje dnes 31 % obyvatel. Průzkum pro Anytime zpracovala výzkumná agentura STEM/MARK. „Pouze 16 % Pražanů používá svůj automobil k dopravě po Praze denně. Nejčastěji jej nastartují několikrát týdně (21 %), jednou týdně pak 19 %. Dlouhodobě posiluje sdílení automobilů až na současných 16 % Pražanů,“ říká Milan Beutl, ředitel českého zastoupení Anytime. Přes 51 % Pražanů cestuje denně MHD, 24 % několikrát týdně a téměř 7 % jednou týdně. Pouze 2 % jich MHD nevyužívá vůbec. 66 % mladých ve věku 18 – 29 let využívá MHD denně. A to více žen než mužů – denně využívá MHD 53 % Pražanek a necelých 50 % Pražanů. Pěšky, tedy minimálně dva kilometry souvislé chůze, se po Praze denně pohybuje dnes 31 % obyvatel. Několikrát týdně to je pak k tomu dalších 32 %. Ženy pak chodí denně více (34 %) než muži (29 %). Zajímavé jsou i další rozdíly mezi muži a ženami. Denně používá vlastní automobil k jízdě po Praze 24 % mužů ale jen necelých 9 % žen. Více mužů využívá i sdílené automobily 19 % vs 14 %. Není překvapivé, že sdílené automobily využívaní nejvíce mladší Pražané ve věku 18 – 29 let (27 %). Petr Jarkovský |
Počet příspěvků: 1138 | |
Horydoly |
2.2.2023 15:53
Anytimecar: 7 tipů na top lyžařské areály v ČecháchZima je naplno zpětPo jarních teplotách v první polovině ledna se do České republiky vrátila naplno zima. Ne každý má však vlastní vůz nebo na tom svém zimní pneumatiky. Nabízí se možnost vyrazit autobusem či vlakem, ale ta není úplně pohodlná. Je tu však jiná varianta. Využít služby sdílených vozů. Klára Porcházková |
Počet příspěvků: 1138 | |
Horydoly |
24.8.2021 18:11
Sdílená auta / motorkyDovolenkáři za volantem: Chtějí velký kufr a ujedou 1200 kilometrů Víc než polovina Čechů vyráží každoročně na dovolenou autem, a jejich podíl v posledních dvou sezonách kvůli pandemii výrazně roste. Zvýšený zájem dovolenkářů potvrzuje taky HoppyGo, platforma pro sdílení vozů přímo mezi uživateli. Právě její údaje nyní odhalují, jak česká dovolená za volantem vypadá. Data vycházejí z téměř 2,5 tisíce výletů ve vozech sdílených na platformě HoppyGo uskutečněných od začátku letošního června. Češi cestující na dovolenou autem urazí průměrně dvanáct set kilometrů. Nejoblíbenějšími vozy pro letní dovolenou jsou karavany, obytné dodávky a vozy s dostatkem místa v “kufru”. “Rozhodujícím kritériem je velký zavazadlový prostor. Poptávka po vozech, jako je třeba Škoda Octavia combi, je teď v letních měsících obrovská,” popisuje trend Robin Švaříček, CEO platformy pro sdílení aut HoppyGo. Na základě délky zápůjčky auta ukazují statistiky HoppyGo na dva druhy dovolené. Jednak jsou to takzvaně prodloužené víkendy, tedy 2-3 dny dlouhé výlety, a potom je to klasická dovolená na 7 dní a déle. “Výlety na hrady a zámky, na hory anebo návštěvy koupališť, wellness center či měst, to jsou typické víkendové dovolené v Česku. Ty tvoří většinu letní poptávky po autech, a nájezd při takových krátkých dovolených běžně v součtu nepřesahuje 250 kilometrů, v průměru je to 178 kilometrů na den,” vysvětluje Švaříček. HoppyGo pak na svých stránkách nabízí šoférům i vlastní tipy, kam se na takový prodloužený víkend s dětmi vydat. A to třeba i v případě deště. “Platí zde rovnice čím delší dovolená, tím větší auto. Češi stále častěji mění hotelové pokoje za obytné dodávky a karavany. Naše čísla ukazují, že při týdenní a delší dovolené tachometr natočí v průměru přes 1200 kilometrů. A to není málo, zejména vezmeme-li v úvahu, že většina českých řidičů neujede ročně ani 10 tisíc kilometrů,” vypočítává Švaříček s tím, že nejčastěji jde o cesty do Chorvatska, ale i o domácí “nomádskou” turistiku. Často jsou “dovolenková” auta předem opatřena sezónními dálničními známkami pro cestování v zahraničí, a řidiči si tak vzájemně pomáhají ušetřit peníze. “Největší zájem je o karavany, které byly většinou zarezervovány už na jaře, ovšem i obytné dodávky jdou na dračku prakticky celou letní sezonu,” dodává Švaříček. Letní sezona v HoppyGo ale nekončí s prázdninami – statistiky ukazují, že sdílená auta jezdí na “letní” dovolenou ještě začátkem října. Zvýšená poptávka přeje majitelům aut, kteří si registrací mohou snadno vydělat, a to až několik set tisíc korun ročně. Protože jsou z velké části v letních měsících kapacity zadány a poptávka tak nabídku převyšuje, nabízí HoppyGo majitelům “mobilních domovů”, kteří své vozy zařadí na platformu, garantovaný výdělek. Speciální nabídka platí pro vozy zařazené do nabídky na dobu minimálně tří měsíců mezi červencem 2021 a říjnem 2021, které budou zájemcům k dispozici alespoň dva týdny v každém měsíci. Pokud majitel přes platformu nezíská poptávky ve výši alespoň 15 tisíc korun za zmíněné období, HoppyGo mu doplatí vzniklý rozdíl. Nabídka se vztahuje na prvních deset aut přidaných v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci a Hradci Králové, kde je poptávka momentálně nejsilnější. Platforma pro sdílení aut mezi uživateli HoppyGo, spadající mezi inovační projekty mobility ŠKODA AUTO DigiLab, završila loňský rok s 81% růstem oproti roku předchozímu a překonala hranici 130 tisíc registrovaných uživatelů. V rámci svého dalšího rozvoje expandovala do Polska, kde s konceptem P2P carsharingu zastává roli průkopníka. Nabídka aut HoppyGo je dostupná ve všech velkých městech a cílem v rámci střednědobého horizontu je postupné pokrytí celého Polska. Další zemí, kterou si HoppyGo vybralo k expanzi, je Slovensko, kde jsou kompletní služby dostupné v Bratislavě a okolí, rovněž s cílem postupného pokrytí celé země. Jan Řezáč |
Počet příspěvků: 1138 |
Přidat příspěvek
Pro přidávání příspěvků je nutné se přihlásit