registrovat

Fórum Zpět na výpis diskuzí

Cestovní kanceláře

Autor Zpráva

Horydoly

avatar
16.8.2023 17:05

Zájem o letní dovolené roste

Server s nejširší nabídkou zájezdů  Dovolená.cz hlásí, že poptávka Čechů a Slováků po letní dovolené vzrostla oproti loňskému roku o 12 %. K vyššímu zájmu přispívá i to, že dovolené příliš nezdražily. Nákup dovolené v prvních měsících roku je přitom díky first minute slevám cenově nejvýhodnější.

Server Dovolená.cz nabízí a prodává zájezdy více než 130 cestovních kanceláří převážně z České republiky, ale i zahraničních, například oblíbených německých. Vzhledem k výhodným first moment slevám si klienti zvykli kupovat dovolenou v prvních měsících roku, kdy mají největší výběr a zároveň nejnižší cenu, protože last minute slevy již dlouho nejsou to, co bývaly.  Kdo si může stanovit termín dovolené s dostatečným předstihem, má tedy nejlepší příležitost. A pokud by mu to snad nevyšlo, některé cestovky dávají možnost následně změnit termín i bez dodatečných poplatků, samozřejmě ne těsně před odjezdem.

Z údajů serveru Dovolená.cz je patrné, že poptávka po letní dovolené vzrostla oproti loňskému roku o 12 %. K vyššímu zájmu přispívá i to, že dovolené příliš nezdražily. Letošní ceny v porovnání s loňským rokem jsou téměř stejné, došlo pouze k mírnému nárůstu o 2 %. Dle údajů Student Agency, která server provozuje, se průměrná cena dovolené za osobu zvedla o necelých 400 Kč z loňských 15 970 Kč na letošních 16 331 Kč za osobu (porovnány dovolené letecky, all inclusive, max. 10 dnů, bez exotiky).

Žebříček nejžádanějších destinací vede již tradičně Chorvatsko, a to i díky možnosti cestovat vlakem, poté Řecko, Turecko nebo Španělsko. Dopředu lidé také nakupují Bulharsko a Egypt. Pokud jde o  Egypt, ke známým lokalitám přibyla žhavá novinka Čedoku – zájezdy na atlantické pobřeží.  U Turecka došlo oproti loňsku k 10 % poklesu, což je vzhledem k událostem posledních týdnů pochopitelné. Až utichnou zprávy o zemětřesení a cestující si lépe uvědomí, že oblíbené dovolenkové lokality jsou nejen nepoškozené, ale také značně vzdálené od míst katastrofy, lze očekávat, že se čísla vrátí opět do plusu. Skokanem roku je Tunisko s nárůstem prodejů 370 % a Portugalsko, kde se prodeje zvýšily o 100 %, ovšem z podstatně nižšího základu než mají destinace na špici. 

Rovněž Asociace cestovních kanceláří oznámila, že cestovní kanceláře mají uspokojivý prodej – obraty již dosáhly či přesáhly ty z předcovidového roku 2019, na rozdíl od počtu klientů, kde je ještě trochu co dohánět. 

Eva Mráčková

Počet příspěvků: 1126

Horydoly Open

avatar
20.1.2023 18:30

Konvenční turismus je passé

Táhnou autentické zážitky

Objevovat svět společně s někým, kdo navštěvovanou zemi procestoval nebo v ní nějakou dobu žije? Na tuto kartu nyní sází olomoucký startup Worldee, který v letošním roce spustil tržiště s nabídkou autentických cest a dovolených – ty připravují a těmi provázejí samotní cestovatelé. Takzvaní travel buddies jsou průvodci, kteří v navštěvované zemi strávili nějaký čas, dokázali ji poznat a následně mohou své zážitky předat dalším. Olomoucký startup letos prodal zájezdy za zhruba pět milionů korun, čímž nadchl taky investory, a s více než milionem eur chce najmout seniorní kolegy a zážitky z autentického cestování nabídnout  i lidem mimo Českou republiku.

„Stojíme u vzniku nového unikátního trendu. Jsme přesvědčeni, že lidiuž nebaví pořád dokola tentýž zájezd k moři, akorát nemají tolik možností alternativního cestování. Tradiční koncept cestovek je přežitý, mladší generace je již dnes považuje za dinosaury. Přemýšleli jsme proto, jakou formou cestování obohatit. Travel buddies tu byli vždycky, rozprostření po fórech na sociálních sítích. My je sjednocujeme pod naší platformou a sdružujeme ty nejlepší ověřené průvodce a dobrodruhy, kteří mají cestování v krvi, chtějí organizovat cesty a provázet lidi, protože je baví posílat svoje tipy a triky dál do světa,“ představuje nový koncept zakladatel Worldee Tomáš Zapletal. Ten startup založil společně s Tomášem Nakládalem v únoru roku 2019.

Dle zakladatelů tak nový koncept cestování kombinuje to nejlepší ze světa cestovních kanceláří a individuálního cestování. Worldee věří, že přináší autenticitu, s níž se cestovatelé setkají při svých individuálních cestách, v kombinaci s jednoduchostí, kterou umí zprostředkovat cestovky.

Přitažlivost alternativní dovolené

Potenciál alternativního cestování s Worldee nadchl českou investiční společnost KAIPERI, která do startupu vložila spolu s další investicí od Josefa a Ondřeje Průšových z Prusa Research sumu 1 085 000 eur, tedy v přepočtu 27 milionů korun. Částku plánuje startup investovat především do rozšíření týmu o seniorní kolegy – například šéfa marketingu nebo šéfa business developmentu. Vedle personálních novinek plánuje startup i vytvoření automatizovaného systému pro nákup letenek a v neposlední řadě chce Worldee dobývat další strategické trhy. 

„Ukázali jsme, že náš nápad s autentickým cestováním a marketplace pro cestovatele má své zákazníky a budoucnost. Máme jasno, kam se chceme vydat. Máme nyní produktový plán na několik let, a proto chceme získat ty nejlepší lidi na trhu, abychom mohli růst, expandovat a nastavit nové trendy v cestování. Spolupracujeme s týmem skvělých právníků ze Sedláková Legal a věříme, že nyní máme v zádech ty správné investory, abychom mohli toto roky neměnné odvětví disruptovat” říká Tomáš Nakládal, spoluzakladatel a COO.

„Investiční společnost KAIPERI Venture Capital, a. s., vznikla v Olomouci jako syndikát několika angel investorů, kteří ve Worldee vidí obrovský potenciál. Jsou to zkušení podnikatelé a můžou nám hodně pomoci i svými znalostmi a zkušenostmi ze světa byznysu. Pohybují se zejména v investicích do finančnictví a developerských projektů. Opravdu je nadchla příležitost investovat do dalšího zajímavého oboru, a to do Worldee – projektu s celosvětovými ambicemi a plánem ovládnout globální trh. Skvěle jsme si sedli jak byznysově, tak lidsky a jsme moc rádi, že do toho jdou s námi,“ doplňuje Nákladal.

Celý svět bez nudy a bez bloudění 

„Chceme jednoduše ukončit mainstreamovou nudu. Ano, nabízíme stejné destinace jako tradiční cestovní kanceláře, ale my navíc přinášíme autenticitu, zážitek, unikátnost. V nabídce máme již desítky cest, například třináctidenní okruh Šrí Lankou, Mexiko & Día de los Muertos nebo cestu po stopách Le Corbusiera a pařížské avantgardy, ale cesta v naší produkci bude jednoduše autentičtější. Současná mladá generace již nechce žít v poevropštělých letoviscích nebo jíst to stejné jídlo, které jí denně doma. Trendem bude objevování zajímavých a originálních míst za pomoci lidí, kteří na místě žijí nebo už na místě byli a velmi dobře ho znají,“ dodává Zapletal.

Současný 17členný tým olomouckého startupu se pak vedle tržiště zájezdů stará o vše, co se týče samotné cesty. Součástí zakoupení cesty jsou i letenky, ubytování, pojištění, transfery, půjčení auta nebo třeba přeprava MHD.

Worldee první dva roky působilo především jako digitální cestovatelský deník a prostředek k plánování individuálních cest s prvky sociální sítě, kdy umožňovalo cestovatelům navzájem se inspirovat. A to nejenom na počítači, ale také díky mobilním aplikacím pro telefony s operačním systémem Android i iOS. Dříve vyvinuté nástroje využívá právě k vybudování tržiště, na kterém je možné si celou cestu i zakoupit. Za dobu svého působení získalo Worldee od investorů přes 47 milionů korun.

Více o Worldee

Honza Husták

Počet příspěvků: 321

Horydoly Open

avatar
1.6.2021 14:24

Cestovní kanceláře: čtvrtina nefunguje

"V roce 2020 bylo na trhu aktivních 825 cestovních kanceláří. V souvislosti s pandemií covidu a restrikcím v cestování, které pandemie přinesla, je jich nyní aktivních 637. Část cestovních kanceláří však v době, kdy nebylo možné cestovat, svoji koncesi pozastavila a funguje třeba jako cestovní agentura," uvádí Jan Papež z Asociace cestovních kanceláří ČR.

Počet příspěvků: 321

Horydoly Open

avatar
27.4.2012 11:06

Avicenum cestovná kancelária

U Slovákov vzrástol záujem o aktívny oddych a relaxačné pobyty

Až 30-percentný nárast predaja pobytov zaznamenala cestovná kancelária Avicenum a najväčší pobytový rezervačný systém v strednej Európe Relaxos. Svoje portfólio produktov rozšírili v Rakúsku a posilnili pozície na maďarskom a českom trhu. Najväčší záujem mali Slováci o víkendové wellness a relax pobyty.

Oproti minulému roku vzrástol záujem Slovákov o doplnkové dovolenky spojené s aktívnym oddychom, regeneráciou či wellness o 30 percent. Najviac klientov cestovnej kancelárie Avicenum a najväčšieho pobytového rezervačného systému v strednej Európe Relaxos malo záujem o predĺžené víkendové pobyty, druhé miesto patrí kúpeľným pobytom zameraným najmä na choroby pohybového ústrojenstva. Ďalšiu priečku obsadili silvestrovské či veľkonočné a rodinné pobyty. Pätnásť percent tvorili špecializované pobyty pre zamestnancov firemných klientov. Priemerný počet klientov na pobyte bol 2,2, pretože najčastejšie chodievali v pároch.

V porovnaní s minulými rokmi sa trend voľby zariadenia orientoval na pomer ceny a kvality s hľadaním najlacnejšej alternatívy. Druhá skupina klientov sa orientovala na kvalitu a cena nehrala výraznú úlohu.

Rezervačný systém Avicenum/Relaxos má svoje portfólio produktov už v 6 krajinách (Slovensko, Česká republika, Maďarsko, Rakúsko, Poľsko, Slovinsko), v 170 destináciách a v rámci nich vo vyše 400 zariadeniach. V roku 2011 sa významne rozšírila ponuka predovšetkým rakúskych wellness zariadení a posilnilo postavenie lídra trhu v rámci stredoeurópskeho regiónu.

Najžiadanejšie destinácie v najpredávanejších krajinách:

Slovensko

  1. Piešťany

  2. Trenčianske Teplice

  3. Vysoké Tatry

  4. Dudince

  5. Turčianske Teplice

  6. Rajecké Teplice

 

Česká republika

  1. Luhačovice

  2. Františkovy Lázne

  3. Podebrady

  4. Praha

  5. Marianske Lazne

  6. Karlovy Vary

 

Maďarsko

  1. Budapešť

  2. Bukfurdo

  3. Heviz

  4. Sárvár

  5. Eger

  6. Zalakaros

Výsledky vyplývajú z analýzy dopytu a realizovaných dopytov najväčšieho stredoeurópskeho rezervačného systému týchto typov pobytov Avicenum/Relaxos za rok 2011.

Peter Salem

Autor je výkonným riaditeľom cestovnej kancelárie Avicenum, prevádzkujúceho rezervačný systém Avicenum/Relaxos (www.avicenum.net/ www.relaxos.sk). Rezervačný systém obsahuje vyše 400 zariadení zameraných na kúpeľnú liečbu, wellness a aktívny oddych, je prevádzkovaný v 8 jazykových mutáciách a obslúžil v roku 2011 vyše 17.000 klientov

Počet příspěvků: 321

Přidat příspěvek

Pro přidávání příspěvků je nutné se přihlásit


 
 
 
Registrovat se