registrovat

Fórum Zpět na výpis diskuzí

Kick Italy

Autor Zpráva

Horydoly

avatar
27.4.2017 09:45

Re: Kick Italy

Sté Giro d´Italia se pojede v květnu 2017 na koloběžce

Méně než padesát dnů zbývá do startu stého ročníku cyklistického Giro d´Italia. Na trať jubilejního ročníku se vydává i tým koloběžkářů KICK ITALY 2017. Poté, kdy v roce 2013 tento tým zdolal stý ročník Tour de France, kdy každou etapu ujel jeden den před cyklistickým pelotonem, se šest Čechů a Fin vrací na italské silnice.

„Čekáme, že to bude doslova boj o přežití,“ říká Honza Vlášek, jeden z jezdců a organizátorů projektu. „Cyklisté o letošním stém Giru říkají, že půjde o nejtěžší etapový závod poslední dekády. Zejména poslední horský týden, který zdobí 227km dlouhá etapa s dvojím výjezdem na legendární Passo Stelvio, je šílený. I cyklisté z něj mají obavy. My na koloběžkách jsme přitom zhruba třikrát pomalejší, takže ty nejtěžší etapy z převýšením přes 5000 výškových metrů, pojedeme třeba kolem dvaceti hodin. Pak pár hodin spánku a znovu do práce.“

Příprava koloběžkářů vrcholí. Po dlouhé zimě zbývá posledních pár týdnů dlouhých tréninků a na začátku května se přeplaví na Sardinii, kde sté Giro začíná.

„Celý projekt je náročný nejen po sportovní stránce, ale také po stránce logistické a organizační. Nejprve lodí na Sardinii, pak letadlem na Sicílii a nakonec křížem krážem přes celou Itálii až do Milána. Spíme v kempech ve stanech a vaří nám lidé z našeho podpůrného týmu,“ upřesňuje Vašek Liška, který ještě na podzim na Giro nechtěl jet. „Stá Tour de France byla hrozně těžká, ale Giro bude peklo. V květnu není stabilní počasí, a pokud chytíme třeba v Alpách tři dny deště a zimy, půjde do tuhého. Navíc my samozřejmě jedeme etapy den před cyklisty, a tedy za plného silničního provozu. Chce to být připravený na sto procent, a to nejen fyzicky, ale hlavně mentálně. Když vedle vás projede někde u Bologni deset kamionů za minutu, není to moc legrace.“

A jak vypadá taková koloběžka, na které se koloběžkáři pokusí splnit si svůj další sportovní sen? „Vpředu kolo 28“, vzadu 20“ a hliníkový rám. To je v podstatě celé kouzlo,“ upřesňuje Michal Kulka, který loni v Austrálii vybojoval dva tituly koloběžkového mistra světa a dodává: „Jedeme na špičkových koloběžkách Kickbike a Yedoo. Na rozdíl od silničních speciálů ovšem tyto stroje přijdou na maximálně 15.000,- Kč. Žádné statisíce, jako u profesionálních cyklistů.“

GIro na koloběžkách vypukne 4.května 2017 a jak upřesňuje Honza Vlášek, vše můžete sledovat na webu www.kickitaly2017.com a souvisejících sociálních sítích. „Z každé etapy bude k dispozici prakticky ihned videoreportáž, povídání a spousta fotografií. Máme s sebou zvláštní mediální vůz a naše příhody tak můžete sledovat v podstatě online z tepla vašich domovů. Držte nám palce.“

Protože projekt je náročný také finančně, spustili koloběžkáři crowdfundingovou kampaň plnou zajímavých odměn. Podpořit je můžete zde: https://www.startovac.cz/projekty/peklo-na-kolobezkach/

Jan Vlášek

Počet příspěvků: 1138

Horydoly

avatar
27.4.2017 09:44

Kick Italy

Tisková zpráva: Nejtěžší Giro d´Italia za poslední roky se pokusí projet i čeští koloběžkáři

Organizátoři stého ročníku cyklistického etapového závodu Giro d´Italia si dali záležet a vymysleli nejtěžší etapový závod za poslední dekádu. Jak těžký bude, okusí rovněž tým českých koloběžkářů.

„V roce 2013 jsme zdolali stý ročník Tour de France na koloběžce, každou etapu jeden den před cyklisty, ale stý ročník Gira bude mnohem těžší,“ říká jeden z členů týmu a organizátor projektu Honza Vlášek. „Čeká na nás téměř 3500kilometrů, které budou těžké již od začátku. Dlouhé etapy na Sardinii a těžký výjezd na Etnu nás prověří hned v prvním týdnu. Následovat budou nepříjemné státovky ve střední Itálii a v oblasti Bologni a Parmy, kterých se opravdu bojíme, neboť my jedeme Giro samozřejmě za plného silničního provozu. No a nakonec přijde šest dnů utrpení v Alpách a Dolomitech, kde organizátoři na obtížnosti a délce etap rozhodně nešetřili.“

Stejně jako cyklisty čeká koloběžkáře třeba 227km dlouhá etapa s dvojím výjezdem na Stelvio do výšky 2758m, kde tou dobou bude ještě ležet sníh. „Ty nejdelší etapy Gira nám zaberou okolo patnácti hodin jízdy, ale v případě Stelvia počítáme třeba s dvaceti hodinami. Pak krátký spánek a vzhůru do další alpské etapy, která je kratší jen o deset kilometrů,“ říká Michal Kulka, jeden z členů týmu, který je mimochodem úřadujícím světovým šampioném v koloběhu. Titul si přivezl letos z australského Brisbane.

A protože Giro bývá nevyzpytatelné rovněž počasím, koloběžkáři plánují, že se chystat budou po celou zimu. „Tréninky v zimě přijdou vhod. Pokud nám v Itálii nevyjde počasí, může v Alpách třeba pět dnů v kuse pršet a nahoře v průsmycích třeba sněžit. Pak nám budiž samo nebe milostivo,“ uzavírá Honza Vlášek.

Před týmem nyní stojí nejen půl roku tréninku, ale také těžký proces hledání partnerů a celého rozsáhlého týmu, který bude akci zajišťovat. V květnu 2017 se pak celý tým vydá na Sardinii, kde třítýdenní putování nejtěžším etapovým závodem začne.

KICK ITALY 2017 Media KIT

https://www.dropbox.com/sh/ojj24lyge4ejc46/AACz0UZKB4m40vfZXaN1W_Q8a?dl=0

Více informací naleznete na:

Web: www.kickitaly2017.com

FCB: https://www.facebook.com/KickItaly2017/

Instagram: https://www.instagram.com/kickitaly2017/

YouTube https://www.youtube.com/channel/UCeVzu-mtl5iHoHhJz1nLpsA

Twitter: https://twitter.com/KickItaly2017 

Jan Vlášek

Počet příspěvků: 1138

Přidat příspěvek

Pro přidávání příspěvků je nutné se přihlásit


 
 
 
Registrovat se