Karlovy Vary 2003 - alegorická plavidla na řece Teplá |
|
Takto vypadá vor zespod.Toto je opravdu definitivně poslední verze uspořádání. Tři velké duše podélně, tvoří poměrně velký výtlak. Po boku je 8 duší, dvě na sobě, aby byly stejně vysoké jako duše z autobusu, tím byla zajištěna stabilita proti převrácení. Na voru se dá tancovat, dále se dá z voru .... atd. Vše je svázáno šňůrou na prádlo. Za dva dny na vodě se ufoukla pouze jedna duše a to jen díky tomu, že jsme do některých duší nedávali ventilky. Namontovali jsme pouze čepičky. Dohromady jsme použili 11 duší, prakticky všechno,co jsme sehnali.
Odvážná posádka týmu Haleluja sjela umělý jez po kraji, poněvadž nás záchranáři nechtěli pustit na dřevěnou "šlajsnu", prý jsme příliš široké plavidlo.
A bylo odstartováno. Voda měla vcelku ještě silný proud. Plavidlo jsme v tomto provedení neměli nikdy ve vodě, nevěděli jsme, jestli bude řiditelné. Jak je vidět, je....
Nejdříve bylo nutné plavidlo přemístit k vodě, což je zhruba 100 m. Duše se dají přenést jedním člověkem, dřevěnou základnu min. 2 lidé. Problém s podlážkami není dosud vyřešen, přemýšlíme o jiné základně, lehčí, pevnější, poněvadž přesun plavidla je velmi fyzicky namahavý. Na fotce svazujeme duše k základně a připravujeme se na zkušební vyplutí.
Z tohoto plavidla jsme měli trochu obavy. Kapitán lodi se příliš důvěrně vybavoval se záchranáři. Byla to pro nás velká konkurence, žel bohu právě tato loď vyhrála neckyádu Kánoe Mattoni 2003. Chtěli jsme vyhrát, ale hra je hra. Více není co dodávat. Jen snad to, že vítěz si při vyhlášení výsledků nedošel pro výhru 10 000,- Zvláštní, uplaval, kam se ztratily penízky ? To už se nikdy nikdo nedoví. Naše plavidlo skončilo na krásném třetím místě.
Plavidlo jsme kompletně předělali oproti původním plánům. Značně jsme ho předimenzovali. V nenacucaném stavu je poměrně lehké, kolem 70 kg. Ale po dvou dnech na vodě...
Návštěvníků bylo opravdu požehnaně. Lidé už byli vcelku netrpělivý, poněvadž start závodu byl o půl hodiny odložen z důvodu příliš prudké a vysoké hladiny řeky.
Kocháme se pohledem na naše plavidlo. Vše je připraveno k vyplutí, čekáme na odvoz, kamarád sehnal za flašku nákladní vůz značky LIAZ. Vybavili jsme se pro jistotu záchranými vestami, což se nám vyplatilo, na vodu by nás bez vest nepustili.
Verze 1.0. První nápad jsme museli zamítnout z důvodu příliš velkých nákladů a náročné přípravy. Posádka je v podstatě uzavřena, manipulace s pádly je velmi špatná, příliš malý rozhled (dnem flašky) a celková bezpečnost je nulová, hrozí utopení celé posádky v láhvi od minerálky...
Verze 5.03. Toto je zatím poslední verze snížená o dva metry, aby byl zachován poměr láhve a skleniček, nevznikly problémy s mosty, a celkově došli k menším nákladům na stavbu.
Dekorace - flaška, sklenička, brčko, citrón, otvírák a nesmíme zapomenout na víčko. Vesměs jsme využili tří základních materiálů. Pletivo na králíky, polystyren, krepák. Dále pak oboustranná lepící páska,fólie na pařeniště, vodovky a cosi jako tekuté sklo, které mělo vytvořit lesklý povrch lahve. Jak vidíte na obrázku, tato lahev tekutinou potřená se nám ponědud rozbarvila na dva odstíny. Láhev je vysoká dva metry. Zachovali jsme poměry láhve a skleničky. Zvětšeno o 833% z původních rozměrů.