Střední cenová hladina koloběžek živí tuzemské výrobce. Je to logické - koloběžek v cenách okolo čtyř tisíc korun se prodá nejvíc, protože to jsou univerzální dříči za přijatelnou cenu. Může na nich jezdit každý, není třeba se o ně moc starat a poskytují slušný jízdní komfort. To přesně splňuje koloběžka Yedoo City.
Koloběžka Yedoo City v plné kráse jede na nákup do supermarketu.
Yedoo City už sice patří do minulé konstrukční generace koloběžek pro dospělé, ale pořád stojí za pozornost. Pokud potřebujete koloběžku na pojížďky po městě, kratší výlety, nebo jezdíte spolu s malými dětmi na in-linech či začátečníky na kolech - může být Yedoo City pro vás ten pravý stroj.
Klid a pohodlí na cestách
Během půl roku tvrdého testování ve městě, především v Praze, jsme nejvíc ocenili klidnou jízdu. Široké pneumatiky, byť na poměrně malých kolech, dokáží utlumit dlažbu na chodnících, rozbité ulice i parkové cestičky po štěrku.
Komfortní malá kola o velikosti 16 palců vepředu a 12 palců vzadu mají sice hrubý vzorek, ale přesto dokážou rozjet koloběžku na solidní rychlost. Dá to samozřejmě větší práci, než u velkých trekingových koloběžek.
Koloběžka Yedoo City ve velmi obratná, což jsme ocenili na pražských přeplněných cyklostezkách a také v centru města. Prvním příkladem byla naše testovací trasa pro koloběžky podél Hostivařské přehrady (viz video) a druhým příkladem zase průjezd Václavským náměstím odshora dolů i odspoda nahoru.
VIDEO Koloběžka Yedoo City jede u Hostivařské přehrady
Příjemné gripy a spolehlivý stojánek
Zatímco chválíme obratnost, tak s akcelerací je to naopak. Než se koloběžka rozpohybuje do cestovní rychlosti, dost dlouho to trvá.
Příjemné je také pohodlí. Celkově komfortní rám doplňují velmi příjemné ergonomicky řešené gripy na řídítkách vyrobené z měkčeného plastu. Oproti mnoha jiným gripům jsou ty použité na Yedoo City také velmi odolné.
K celkovému jízdnímu komfortu přispívá jednoduchý stojánek pod nášlapem, který funguje bezvadně. Na trhu jsou už sice stojánky s příjemnější obsluhou, ale cena takových koloběžek je dvojnásobná a vyšší.
Cestování tramvají, autobusem a vlakem
Bonusem koloběžky Yedoo City jsou její malé rozměry a jistá nenápadnost. Jednak to trochu omezuje zájem zlodějů. A jednak to umožňuje bez potíží brát koloběžku s sebou do hromadné dopravy. Běžně s ní jezdíme městskou hromadnou dopravou - tramvají, metrem i autobusem. Ve vlaku za ní průvodčí ani nechtějí platit jízdné. Meziměstské autobusy nám ji berou do zavazadlového prostoru bez toho, že bychom museli odmontovávat kola, což u větších koloběžek nebo bicyklů autobusáci požadují podle přepravních podmínek.
Koloběžka Yedoo City není žádný rychlostní šampion a dlouhé trekkingové jízdy jsou na ní úmorné. Na pár kilometrů dlouhou vyjížďku na cyklostezku, do parku, či po městě je to ovšem pracant za velmi dobrou cenu.
Technická specifikace Yedoo City
Nosnost: 120 kg Minimální výška jezdce: 145 cm Hmotnost: 9,3 kg Rám a vidlice: Hi-ten ocel Představec: BMX ocelový Řídítka: Hi-ten ocel Gripy: Ergonomický měkčený plast Hlavové složení: NECO ocelové Brzdy: typ "V" Tektro alloy Kola: 16" a 12" Ráfky: Hliníkové Náboje a ložiska: ASSESS Pneumatiky: Kenda 4,5 bar (vepředu) a 5,5 bar (vzadu) Příprava pro držák lahve: závity M5, rozteč 64 mm Stojánek: spodní
Celková délka: 133 cm Délka nášlapu: 36 cm Výška řídítek: 93-105 cm Šířka řídítek: 66 cm Výška nášlapu: 10,5 cm Světlá výška: 7 cm
Nová lezecká oblast vznikla u Mnichovic ve třech starých lomech pod Budíkovem. Miniaturní lezení poskytne vše, po čem prahne horolezcovo srdce v bezútěšné krajině bez skal.... celý článek
První duben odstartoval novou éru povinného ručení. Jednak zrušil zelené karty (pouze v Česku a nikoliv v zahraničí), jednak rozšířil okruh vozidel, která musejí mít sjednáno pojištění odpovědnosti. Aby toho nebylo málo, povinnost
Malý zámek Chlum s hospodářstvím jako každý druhý, stál Posázaví do roku 2012. Do té doby chátral, pak vyhořel a nakonec byl srovnám se zemí tak, že už nikdo nepozná, kde stál.
Prastará kamenná rozhledna Žalý patří mezi nejstarší turistické rozhledny v Čechách. První dřevěná věž zde stála už roku 1836. Poté byla nahrazena železnou věží a od roku 1892 do dnešních časů se