TEST Anfibio Rebel 2K devatero řemesel, desátý packraft

TEST Anfibio Rebel 2K devatero řemesel, desátý packraft
Anfibio Rebel 2K se nebojí ani trochu divočejší vody.
Autor snímku Michal Barda
SDÍLEJ:

Mezi americkými packraftery koluje hláška, že pokud začátečník neví, jaký packraft vlastně chce a jakou vodu bude jezdit, má si koupit packraft se špricdekou – je to totiž typ, u kterého prý nejvíc lidí nakonec skončí.

TEST Anfibio Rebel 2K devatero řemesel, desátý packraft
Vézt na Rebelu osmdesátilitrový loďák není problém. Zde v módu otevřené lodi.
Autor snímku Michal Barda

Jako každé pravidlo má i toto své výjimky. Na expediční použití se může lépe hodit ultralehký otevřený člun a na divokou vodu je pro leckoho jasnou volbou samovylévačka, ale packraft se šprickou se často považuje za jakousi zlatou střední cestu.

Turistický packraft na steroidech

Na cestách trávím většinou více času na nohou než v lodi, takže hmotnost je velmi důležitá. Můj první packraft byl proto otevřený a především lehký. Jenže pak mi začalo chybět plavidlo, které zvládne i nějakou tu peřej, a především ze kterého skandinávský déšť neudělá během deseti minut bazén.

Požadavky byly jasné: nechci primárně loď na divokou vodu, ale turistický packraft na steroidech. Ať neváží moc, uveze toho spoustu a vydrží co nejvíc (ano, tyto tři požadavky jdou samozřejmě proti sobě). Samovylévací loď jsem vyloučil, protože suchý oblek, který bych v ní na svých oblíbených místech potřeboval, už by batohu přidával nepřijatelný objem i hmotnost. Bylo rozhodnuto: bude šprickdeka.

Po spokojenosti s prvním packraftem od německé firmy Anfibio jsem stejným směrem zamířil znova, protože požadavky se protnuly na packraftu Rebel 2K. Lákavá možnost rychle přecházet mezi konfigurací otevřené a uzavřené lodi, necelých dva a půl kilogramu hmotnosti, vhodnost pro postavy do 195 cm, rozumná cena.

Po dlouhém uvažování nad udávanými vnitřními rozměry jsem usoudil, že se pravděpodobně vejdu tak akorát, a kliknul jsem na tlačítko objednat. Kromě základní verze je k dispozici také varianta s oboustranným zavazadlovým prostorem se vzduchotěsnými TiZipy, což umožňuje vézt náklad v bočních válcích packraftu, ale vzhledem k péči, kterou zipy vyžadují, jsem se rozhodnul pro jednodušší možnost – vozit náklad v loďáku na přídi.

Horydoly.czPŘED VÁLKOU BYL VĚTŠÍ VÝBĚR: Packraft z Ruska? Proč ne

Packraft Anfibio.

Rebel se na první pohled z běžného designu packraftů příliš nevymyká. Kromě plavné křivky přídě a zádě (právě ta dává lodi její specifický bachratě-kajakovitý tvar) a příjemně nenápadné barvy zaujme hlavně nezvyklá asymetrická špricdeka, která se roluje do stran a nikoliv dopředu, jak bývá obvyklejší. Vyzkoušení ukázalo, že zvláštnosti mají svůj důvod – spojení tvaru trupu a malé celkové délky dává lodi značnou obratnost mezi překážkami, zatímco netypická špricka umožňuje velmi snadno přepínat stav otevřená/uzavřená loď, takže se hodí i do banálních situací typu "jedu letní řeku otevřený, ale před sjetím jezu šprajdu radši zapnu".

Individuální úpravy sezení

Nepříjemným zjištěním při prvním testování však bylo, že se do packraftu pohodlně nevejdu. Oficiální limit 195 cm výšky uživatele totiž bude platit pro vodáky, kteří mají standardní nebo kratší nohy vzhledem k postavě, zatímco pokud nosíte kalhoty s prodlouženými nohavicemi, začne vám v Rebelu být těsno dřív. Odhaduji zhruba od 190 cm výšky. Ostrá geometrie vnitřku přídě navíc omezuje reálně využitelný prostor pro nohy. Sečteno a podtrženo mi k pohodlné jízdě se zapnutou špricdekou scházelo zhruba osm centimetrů vnitřní délky.

Tento problém jsem vyřešil vlepením čtyř úchytů na tenkou zádovou opěrku kajakového typu, která mi jednak oproti původní tlusté nafukovací opěrce získala kýžené centimetry, jednak značně zlepšila kontakt s lodí a její ovladatelnost náklonem těla. Rebel má jízdními vlastnostmi na víc, než si člověk může troufnout s továrním křesílkem, takže po vyzkoušení obou možností bych kajakovou opěrku vřele doporučil i těm, kdo v packraftu nijak stísnění nejsou.

Při plánování úpravy jsem také zjistil, že Anfibio disponuje velmi ochotnou zákaznickou podporou. Na každý dotaz jsem dostal přesnou odpověď a všechno potřebné, od správného lepidla až po přezky, průvleky a samotnou opěrku, jsem bez problémů koupil na firemním e-shopu. Díky tomuto přístupu jsem mohl provést celou úpravu sám a loď nemusela kvůli hodině lepení cestovat do Německa. Kvalita podpory se později projevila ještě podruhé, když jsem krátce po sobě zlomil oba listy ultralehkého pádla a výrobce mi bez řečí v rámci záruky poslal náhradní, ale to už je jiný příběh.

Další doplněk už byl čistě bezpečnostní: špricdeka se zapíná kombinací klasického a suchého zipu a otevírá se trhnutím za popruhové poutko na levé straně. Jenže když se v rychlejší vodě otočíte, ploché poutko se hmatem hledá špatně. Tím ostatně trpí všechny packraftové špricdeky podobné konstrukce. Řešením je cvičný golfový míček, který se na poutko upevní a poskytne vám pohodlné madlo k odtržení špricky. Na tuto úpravu mě přivedl Luc Mehl, kterému tímto děkuji.

Packraft Anfibio.

Pěšky na souši nebo v lodi po vodě?

Výrobce tvrdí, že Rebel je určený především na kombinování přesunů po vodě a po souši, což jsem neúmyslně ověřil při letním výletu do Polska. Splutí nádherného szlaku Krutyni proběhlo podle plánu, čtyřicet kilometrů pěšky po vřesovištích s packraftem v batohu také. Jenže pak jsem nafoukl loď na břehu Pilawy a začalo být veselo. Řeka měla tak málo vody, že kolem jedoucí kajakáři byli slyšet na několik stovek metrů. Lodě dřely dnem a pádla bagrovala štěrk. Několik kilometrů jsem Rebela táhl na koňadře, ale pak jsem usoudil, že lepší to hned tak nebude, loď jsem vyfouknul a přesunul se asi o patnáct kilometrů po proudu pěšky.

Tam už byla řeka víceméně splavná, i když jsem se brzy dozvěděl, jak se polsky řekne: "Magore, tohle není terén na packraft." Přes nevěřícné pohledy kolegů vodáků člun zdárně přežil zlámané větve, popadané stromy i štěrkovité mělčiny až ke vtoku do Gwdy. Kombinace tuhého materiálu dna a ukotvení sedátka k bočním válcům dává packraftu velmi nízký ponor a nemalou odolnost proti prodření. V situaci, kde nebylo jisté, co půjde projet a co bude potřeba odšlapat, byl Rebel skutečně doma.

Zanedlouho poté přišel čas na Dunajec, kde se statistika vyrovnala. Napršelo totiž tolik, že vodočet Sromovce Wyzne ukazoval těsně pod tři metry (metr nad minimum k plavbě) a řeka tekla rychlostí zhruba 15 km/h, což slibovalo poněkud rušnější jízdu. Přes moje pochybnosti o tom, jestli za tohoto stavu odpovídá klasifikace WWI+, proplul Rebel se zapnutou špricdekou bez problémů všude. I tam, kde by už otevřená loď měla zjevně problémy.

Batoh připevněný na přídi sice trochu narušoval těžiště v náklonech a uložení nákladu do bočních válců by ovladatelnosti prospělo, ale loď s rezervou zvládá i WWII, což jsem ověřil na slalomovém kanálu. Myslím, že zkušený uživatel by na variantě s TiZipem zvládl i obtížnost kolem WWIII, ale tam už design špricdeky nebude ideální a suchým zipem dovnitř ve vlnách trochu poteče. Kompromis je kompromis – švýcarskému armádnímu noži nelze vyčítat, že se s ním nepohodlně kácejí stromy.

Packraft Anfibio.

Velmi podařený kompromis

Přes celkově velmi kladný dojem z Rebelu si dovedu představit určitá vylepšení, která by pro mě funkčnost packraftu posunula ještě o kousek dál. Rád bych například viděl protažení materiálu podlážky o trochu výš na boční válce, aby lépe kryl nejvíce odíraná místa lodi. Na odolnost válců si ovšem nemůžu stěžovat, Rebel mnohokrát přežil rychlé najetí na zlomené větve i kamenné hrany, ale kdo nikdy v řece neviděl kus skla nebo ostrého železa, ať hodí kamenem. Takové zesílení by samozřejmě mohlo výrobu packraftu zkomplikovat, ale z některých jiných modelů je vidět, že minimálně vyztužení přídě silnějším materiálem Anfibio zvládá.

Rebel by si ho zasloužil, stejně jako nastavitelnou zádovou opěrku přímo v základní výbavě. Zároveň nepřestávám doufat, že se v budoucnu dočkám XL varianty Rebela, která mi dovolí nohy pod špricdeku nejen poskládat, ale také pohodlně natáhnout. Jiné, celkově větší packrafty by mi to umožnily, ale jak ví každý hiker, gramy dělají kila a jednou z největších deviz Rebela je právě, jakou funkčnost nabízí při nízké hmotnosti.

Celkově se Rebel snaží být mistrem devatera řemesel a je v tom do velké míry úspěšný. Není úplně ultralehký, není to packraft na hodně divokou vodu, ale nabízí ode všeho něco. Přesněji od všeho docela hodně. Batoh příliš nezatíží, díky šprajdě vám leckdy v chladnějším počasí místo obleku stačí polosuchá bunda, v létě naopak můžete nechat celou loď větrat a zároveň se ani na živější vodě neztratíte. Připsal bych mu 9 bodů z 10.

Anfibio Rebel 2K

Rozměry
Vnější délka: 231cm
Vnější šířka: 91cm
Vnitřní délka: 127cm
Vnitřní šířka: 37cm
Průměr válce: 27cm

Hmotnost kompletní lodi bez příslušenství
Model bez TiZipů: 2370g
Model s TiZipy: 2960g

Materiál
Válce: 210D nylon potažený polyuretanem
Dno: 840D vysokopevnostní nylon oboustranně potažený dvojitou vrstvou polyuretanu
Špricdeka: 75D nylon potažený polyuretanem

Orientační cena
799 EUR

INFO: Anfibio

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

ITIWIT

se sejkem jsem na té sázavě samozřejmě letos byl, a záviděl jsem mu. především to, že dosahovali na voleji trojnásobné rychlosti než alfonzo, na kterém nás sedělo pět. takže desetibojaři tedy jsou naprosto ok. a co medle úplné srágory za dva-tři tisíce, kde píšou "materiál 0,75 mm pvc"?

  • Autor Lukas B.
  • Datum a čas 25.10.2023 10:07
Reaguj
ITIWIT

Zrovna chystám sepsat uživatelské zkušenosti s loďkou z Dekáče. Takže jen telegraficky:

Na klidné a hlavně dost hluboké řeky OK. Ideálně ve dvou - protože to aspoň trochu jede. Vejde se tam kromě nás dvou jen pár věcí na den. Je to docela těžké a velké, takže ve dvou se to nese docela dobře - já loď, Hanka všechno ostatní vřetně pádel, ale v jednom je to tak na hraně.

Labe z Hradce do Pardubic dobré 
https://youtu.be/dgP08UTj1OM?si=DVyXj3V1CD7ivZY5 
Štěchovická přehrada namáhavé
https://youtu.be/yu0yOyK0-C4?si=-9FbvXlZBFzN-MzW 
Hostivařská přehrada s pádly na kanoe pekelné
https://youtu.be/i0tTpaytKwg?si=xwKKMXhZgqdLwggD 

Když to trochu teče, ale nehrozí kamení, ostré předměty, větve... a není potřeba zase až tak moc manévrovat, tak se dá i v jednom.

Vltava nad soutokem s Labem dobré
https://youtu.be/XqHNf0gUn9k?si=Lpm9kKdEnbPe1kYL 
Berounka nad soutokek dobré, ale trochu jsme se obával , že netrefím přesně jazyky a budu škrtat o štěrkové lavice

P.S.: Bez kormidýlek (skegy) ani ránu.
P.S.: Náš kamarád Sejk si pořídil letošní model, prý pevnější, a je z něho nadšený právě na účely, na které se ptáš.

Reaguj
tohle je "mercedes", tedy dotaz na "trabanta"

Zkušenost s vyšším typem trabanta od desetibojařů. Poměr cena/výkon velmi uspokojivý. Určení do WW 2 sedí. Pohyboval jsem se s ním i v těžších, ale tam je už problém absence šprajdy (jízdní vlastnosti by na to pohodlně stačily, jen se holt musí občas vystoupit a vylejt). Dolní Sázava při cca 27 kubících zcela v pohodě (šlo jet bez vystoupení), zkušenost z těžší vody, mělčin a vrbičkyhell zatím ukazuje, že materiál je dostatečně trvanlivý a robustní. Do skladovací komory se vejdou věci na vícedenní plavbu (batoh, spacák, karimatka, žďárák, rezervní hadry...) - vyzkoušeno - bez patrného vlivu na manévrovatelnost. Dobrá sbalitelnost, šlo s ním jít v báglu 10+ kilometrů a ani jsem ho neproklínal. Pro hobbypoužití párkrát za rok bych se ho tedy asi nebál doporučit ani kamarádovi. S ostatním produkty pro singlplavbu zkušenosti nemám. V rodině ještě rajtujeme nějaký nafukajak určený na moře. Do WW 2 opět v pohodě, ale už je to klump vážící přes 17 kilo, takže na nějakou plavebně-pochodovou řetězovku to určitě není.

  • Autor j.
  • Datum a čas 24.10.2023 15:15
Reaguj
tohle je "mercedes", tedy dotaz na "trabanta"

tohle je vzducholoď z velmi slušných materiálů a s fortelně řešenými detaily, a za tu cenu to nepochybně stojí a kdo má pakraftění jako aktivitu na dovolenou a mnoho víkendů, ten by neměl o jiné kategorii jako minimu ani uvažovat.

já se zeptám a opačnou část spektra, a to měchuřiny od noname věcí za málo jednotek tisíc a případně zboží z francouzského  "sportovního supermarketu". tam je zhruba čtvrtinová až poloviční cena.

zamýšlené určení do WW1-2 tři-čtyři dny v sezoně (typicky hezky zaprší, tak po práci sednu na vlak, dojedu do kamenného přívozu, sjedu do pikovic a se setměním vlakem domů, bez nutnosti plánovat a podstupovat logistiku s půjčovnami nebo dopravou pevné lodi.

otázky jsou:

- jak moc jsou "supermarketové" měchuřiny odolné? prodřou se na prvním oblém šutru, nebo až po pěti sezonách ohleduplného používání?

- jak moc jsou supermarketové "nafukovací kajaky" (které jsou dle obrázků primárně určeny na pláž u jezera) použitelné na té WW1-2, typicky na dolní sázavě když teče 20-30 kubíků?

  • Autor Lukas B.
  • Datum a čas 23.10.2023 09:36
Reaguj
Celkem 4 příspěvky v diskuzi


Příběh Amonit - zkamenělina nebo víno?

Příběh Amonit - zkamenělina nebo víno?

Amonit je dávno vyhynulý mořský hlavonožec z prvohor a druhohor. Měl ulitu, která ho nadnášela. To je také vše, co po něm do dnešní doby zůstalo. Pokud byste se chtěli dozvědět více,... celý článek

Jílové, tady už zlato není

Řeky AKTUÁLNĚ 2024

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Neumětely: Horymír a Šemík sem utekli před Křesomyslem

Neumětely: Horymír a Šemík sem utekli před Křesomyslem

FOOTBIKE GUIDE ...a uháněl k Neumětelům. Slavný topografický úryvek ze Starých pověstí českých zná snad každý, kdo vychodil základní školu. Jeli jsme se podívat, kde se odehrálo drama z úsvitu českých dějin.
TEST Barefoot polobotky Xero Ridgeway Mesh Low

TEST Barefoot polobotky Xero Ridgeway Mesh Low

Barefoot jsou trend, na který jsem naskočil teprve předloni, ale nemohu se ho stále nabažit. Právě jsem otestoval Xero Ridgeway Mesh Low - lehoučké botky na vycházky, lehké běhání a další rekreační sporty.
Jak správně uschovat lyžařské vybavení po sezoně

Jak správně uschovat lyžařské vybavení po sezoně

Zážitek z lyžování je jedinečný a nezapomenutelný, ale když zimní sezóna skončí, je čas správně připravit lyžařské vybavení na dlouhodobé uložení.
Chlum v Dolní Lomnici - zámeček zmizel

Chlum v Dolní Lomnici - zámeček zmizel

Malý zámek Chlum s hospodářstvím jako každý druhý, stál Posázaví do roku 2012. Do té doby chátral, pak vyhořel a nakonec byl srovnám se zemí tak, že už nikdo nepozná, kde stál. 
Playing water polo: a guide for bettors

Playing water polo: a guide for bettors

Water polo is a sport often overlooked by many, along with the major sports such as soccer, handball, or motorsports. Water polo is the oldest Olympic team sport, a fascinating and varied

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
ATM - veletrh Spojené arabské emiráty, Dubai 6.-9.5. 6.5.
Melloblocco - bouldering Itálie, Val di Mello 8.-11.5. 8.5.
Wellnesstourism - veletrh Japonsko, Tokio 8.-10.5. 8.5.
Hobby - veletrh České Budějovice, výstaviště 9.-12.5. 9.5.
Cestoslet - festival Běšiny 9.-12.5. 9.5.
Extrem bike - cyklomaraton Most Horská kola 11.5.
Vltava run Zadov 11.-12.5. Štafetový běh 11.5.
Test vodáckého vybavení Praha, Trojský kanál 11.5.
Živé dějiny Jenštejna
Jenštejn 11.5.
Raba100 Maďarsko, Csörötne Vodácký maraton 11.5.

Diskuse

lrkinjqef valtrex prices generic, 9.5.2024 13:40, 12 příspěvků
metodika Prkoš, 9.5.2024 13:25, 1 příspěvek
INU Honza, 8.5.2024 10:06, 4 příspěvky
INU Kuba Turek, 7.5.2024 18:06, 4 příspěvky
INU Honza, 7.5.2024 17:03, 4 příspěvky
garantované horoškoly Kuba Turek, 7.5.2024 14:56, 2 příspěvky
garantované horoškoly Piký, 7.5.2024 9:39, 2 příspěvky
Priloha Jiří Pospíšil, 6.5.2024 18:25, 1 příspěvek
INU Honza, 6.5.2024 10:03, 1 příspěvek
INU Honza, 6.5.2024 9:56, 1 příspěvek

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

How to battle gym anxiety... Horydoly , 2.5.2024 9:51
Čarodějnický běh Horydoly , 1.5.2024 23:09
SALZKAMMERGUT TROPHY Horydoly , 1.5.2024 23:06
Pink EXPO Horydoly , 26.4.2024 0:47
O novém poznání, kterému ... milan šupa, 25.4.2024 19:37
135 let turistického značení Horydoly , 20.4.2024 19:20
EXPEDÍCIE (jar 2024) Horydoly , 20.4.2024 17:50
ČSK media - změny na PR p... Horydoly , 19.4.2024 12:00