Užitečné odkazy
- VIDEO
- - VYSOKÉ TATRY
- - REGIONY
- - FERÁTY
- - KONTAKT
- - REKLAMA
- - ENGLISH
Hlavní nabídka
Fórum Zpět na výpis diskuzí
Letenky
Autor | Zpráva | ||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Horydoly Open |
23.9.2022 13:35
Portugalský LUGGit vstupuje na český trhPortugalský technologický start-up LUGGit vstupuje na český trh po úspěšném spuštění služby v Lisabonu a Portu v roce 2019 a nedávné expanzi do Vídně. Praha je momentálně čtvrtým městem, kde lze LUGGit využívat. Tato platforma nabízí cestujícím servis v podobě vyzvednutí a doručení zavazadel v reálném čase prostřednictvím služby ‚Keeperů‘. V roce 2020 byl LUGGit vyhodnocen Světovou organizací cestovního ruchu jako druhé nejinovativnější řešení na světě a k úspěšné expanzi získal LUGGit 9 890 000 Kč (400 000 eur) od společnosti Portugal Ventures. „Praha je pro nás atraktivní z několika důvodů. Město má podobné vlastnosti jako Lisabon a Porto a jedno letiště nedaleko centra, takové podmínky již známe, a umožňuje nám využít zkušenosti z Portugalska. Praha má také celoroční turistický ruch, a to je důležité pro udržení rozvoje naší společnosti. Blízkost Vídně nám navíc umožňuje plynule vést oba trhy,“ říká Ricardo Figueiredo, spoluzakladatel a CEO společnosti LUGGit., luggit.app. LUGGit nabízí řešení pro cestující i hotely. Každému turistovi umožňuje v reálném čase požádat ‚Keepera‘, aby, ať už je kdekoliv, vyzvedl jeho zavazadla, uložil je na tak dlouho jak je potřeba a doručil je na zvolené místo ve zvoleném čase. Majitelům hotelů a apartmánů platforma naopak nabízí snadná a levná řešení pro zavazadla svých hostů a umožňuje těmto provozovatelům být proaktivní při poskytování nových služeb pro hosty. „Zamysleme se nad všemi rozhodnutími, která nakonec kvůli zavazadlům děláme, od rezervace letenek s pozdějším příletem, které jsou dražší až třeba po skoro celodenní nošení zavazadel na místo ubytování nebo do hotelu. Zjistili jsme, že díky systému LUGGit je celé cestování mnohem pohodlnější a flexibilnější,“ míní Ricardo Figueiredo. Jak služba funguje? Snadno a bezpečně Službu lze využívat prostřednictvím mobilní aplikace dostupné pro systémy iOS a Android nebo přes webové stránky společnosti (https://luggit.app/). Interakce je velmi jednoduchá. Zákazník pouze uvede místo s časem vyzvednutí a doručení a dále počet a druh zavazadel. Turisté mají přístup ke všem informacím o službě, konkrétně o řidiči a vozidle, stejně jako je tomu u všech ostatních platforem, které dnes využíváme. Po předání zavazadla se také dozví, kde a u koho je zavazadlo uloženo, dokud je v péči společnosti. LUGGit přináší službu ‚Keeperů‘, řidičů zodpovědných za vyzvednutí, uložení a doručení zavazadel, kteří disponují logistickou platformou pro co nejefektivnější výkon své činnosti. Důraz je kladen na bezpečnostní prvky. Všechna zavazadla vyzvednutá společností LUGGit má na starosti Keeper, ale jsou rovněž kryta pojištěním Standard 12 363 Kč (500€) nebo Premium 29 670 Kč (1200€) a za přítomnosti zákazníka se zapečetí sponou s QR kódem, přes který lze sledovat zavazadlo v reálném čase. Připraveni na nová česká partnerství Partnerem společnosti LUGGit může být bezplatně jakákoli společnost z oblasti cestovního ruchu. Po tomto kroku start-up vytvoří personalizovanou webovou stránku pro partnerskou společnost, která musí být zahrnuta do komunikace s hosty před kritickými okamžiky „early check-in“ nebo „late check-out“. Jakmile turisté získají přístup na personalizované webové stránky hotelu nebo místního ubytování, mohou si rezervovat libovolně dlouhou dobu s libovolným předstihem. Plánem je růst Expanze do Prahy následuje významný a neustálý růst na portugalském trhu a ve Vídni. Na těchto trzích navázal LUGGit úspěšná partnerství s místními ubytovacími společnostmi, hotelovými řetězci a cestovními kancelářemi. Například společnosti poskytující krátkodobé pronájmy: GuestReady, LovelyStay, Melia Hotels a další. „V letošním roce očekáváme čtyřnásobný růst oproti předchozímu roku, v létě přepravíme 40 000 zavazadel a nyní aktivně rosteme s měsíčním tempem růstu zákazníků o 67 % a příjmů o 72,5 %,“ říká Figueiredo ze společnosti LUGGit. Společnost také očekává další investiční kolo v prvním čtvrtletí roku 2023. Renata Faltejsková |
||||||||||||||||||||
Počet příspěvků: 321 | |||||||||||||||||||||
Horydoly |
10.4.2021 00:04
Cestovatelé během svátků preferovali teplejší destinaceVelikonoční přehled Kiwi.com Již podruhé byli lidé po celém světě nuceni oslavit Velikonoce v pandemickém režimu. Data Kiwi.com přinášejí přehled o tom, jaké destinace cestovatelé během těchto svátků nejčastěji navštěvovali a jakým způsobem ovlivnila pandemie jejich letošní výběr. Velikonoce patří mezi jeden z nejdůležitějších křesťanských svátků vůbec a společně s židovským svátkem Pesach probíhají přibližně ve stejnou dobu, těsně po nich následují také oslavy pravoslavných Velikonoc. V tomto svátečním období patří mezi tradičně nejoblíbenější globální destinace především Londýn, Barcelona, Paříž, Atény a izraelský Tel Aviv. V letošním roce se ale preference cestujících výrazným způsobem proměnily. Vyjma Londýna vypadla letos všechna výše vyjmenovaná města z první desítky nejnavštěvovanějších destinací a byla nahrazena exotičtějšími místy, jako je například Istanbul, který okupuje samotný vrchol žebříčku, následuje Mexiko City, Las Vegas, Bogota, Cancún a celoročně prosluněná americká města jako je Las Vegas a Orlando. Tento trend kopírují také samotná vyhledávání cestujících. V průběhu března lidé nejčastěji zkoumali nabídky do destinací s teplejším podnebím, jako je , Dubaj, Miami, Los Angeles či Orlando. Kam vycestovali během velikonočních svátků Češi? Ačkoli Češi během letošních Velikonoc cestovali méně než v předešlých letech, stále zůstávají věrní svým oblíbeným destinacím: Londýnu, Kodani, Milánu, Paříži a Barceloně. I přes velký pokles rezervací v důsledku pandemie zůstaly všechny destinace (kromě Kodaně a Milána) v první pětce, přidaly se k nim Kyjev a Tenerife, které byly během letošních velikonočních svátků nejnavštěvovanějšími destinacemi mezi Čechy. Češi tedy kopírují globální trend a dávají přednost především teplejším destinacím, mezi top 10 nejvyhledávanějších míst patřila v březnu Dubaj, ostrovy Turks a Caicos, Palma de Mallorca, Barcelona, Malaga a Las Palmas na Kanárských ostrovech. Co se týče vývoje cen letenek, tak největší celosvětový nárůst v porovnání s březnem 2020 byl zaznamenám na leteckých linkách do Oceánie. Konkrétně se jedná o lety z Oceánie do Asie (70 %), do Ameriky (103 %) a do Afriky (133 %). Naopak největší pokles nastal u letenek z Afriky do Asie (32 %), do Evropy (27 %) a z Evropy do Asie (29 %). V České republice byl překvapivě největší nárůst cen letenek zaznamenám u letů do evropských destinací a to o 48 %, poté u letů do Afriky o 21 % a do Ameriky o 11 %. Nina Černá |
||||||||||||||||||||
Počet příspěvků: 1128 | |||||||||||||||||||||
Horydoly |
11.2.2021 22:41
Letci Lumiwingsu vsadili na turismusŘecká letecká společnost Lumiwings oznámila, že v letovém řádu 2021 bude operovat ze své základny v severoitalském Forli přímé lety do destinací "východní Evropy", jmenovitě Prahy, Katovic a Lodže v Polsku, Aradu a Craiovy v Rumunsku a na Ukrajinu do Oděsy. Do Prahy bude létat dvakrát týdně v pátek a neděli. Pokud covid a s ním spojená opatření dovolí, je to pro Italy ideální možnost prodloužených víkendů v Praze. Interval neděle - pátek je už svou délkou diskutabilnější, a to i pro business cesty. I když při rozumné ceně letenky a ubytování by Praha za pětidenní pobyt stála, zvláště když pro ubytovatele AirBnB by měl být každý turista vítán, i ten nízkorozpočtový. Naopak pro české turisty by se naskytla možnost buď prodlouženého víkendu k návštěvě turistických lákadel v okolí Forli, například za fajánsem do Faenzy a dále do univerzitní Bologně, nebo na druhou stranu za úchvatnými mozaikami Ravenny či do Rimini a blízkého San Marina. Delší interval včetně prodloužení na 10 dnů je ideální na italskou riviéru. Teď jen aby se už konečně očkování rozjelo, ujalo a odzkoušely léky tak, aby se touha po cestování mohla realizovat. I když si poskytovatelé služeb budou potřebovat vylepšit zdecimovaný rozpočet, je naděje, že to nepřepálí a budou přinejmenším do začátku počítat se zaváděcími cenami. |
||||||||||||||||||||
Počet příspěvků: 1128 | |||||||||||||||||||||
Horydoly Open |
5.1.2021 12:19
České nebe vyhlíží rok 2021 s nadějíSpolečnost ASIANA/Letuška.cz by loňský rok z mnohaleté firemní historie nejraději vymazala. Stejně tak by to s chutí udělaly všechny subjekty, které spadají do oblasti cestovního ruchu. V polovině února uzavřela letecké spojení se světem Čína. Uzavírka celosvětového leteckého provozu vyvrcholila v polovině března. Od té doby se pracovníci společnosti ASIANA přeškolili na záchranáře a nyní převážnou část jejich práce zabírají refundace zrušených letů a komunikace se zklamanými klienty. Frekvence leteckých spojů se stále nachází na úrovni 10–15 % minulých let. Češi loni u Letušky nakoupili letenky do celkem 836 destinací po celém světě. Nejvíce letenek se prodalo do Prahy. Jednalo se zejména o návraty v začátku pandemie. Další v pořadí byly Paříž, Kyjev a Amsterdam. Z dálkových destinací vedla Dubaj, za ní Male a Denpasar. Pouze dva cíle cest zaznamenaly meziroční nárůst poptávky, a to řecká Preveza, kam se cestovalo v létě, a Zanzibar, kam Češi mířili na podzim. „Od roku 2020 budou na dlouhou dobu patřit do povinné výbavy cestujících ochranné pomůcky – roušky, negativní testy a od tohoto roku již nepochybně také očkovací průkazy. S nadějí a optimismem vyhlížíme dobu, kdy bude očkování na COVID-19 dostupné. Naši klienti zejména z korporátní sféry budou nepochybně mezi prvními, kdo o očkování projeví zájem,“říká Josef Trejbal, ředitel letenkového portálu Letuška.cz „Očekáváme, že dokumentační stránka očkování, tedy očkovací průkazy, ať již v podobě tištěné nebo digitální, budou mít dostatek ochranných prvků a budou odolné vůči zneužití. Domníváme se, že by pokusy o jejich padělání měly být postaveny na roveň trestného činu věřeného ohrožení, ne-li přímo k pokusům o teroristický útok. K tomu, co jsme prožili v roce 2020, se již nechceme vracet,“ dodává Trejbal. Letecké společnosti se snaží povzbudit poptávku nejen nízkými cenami, průměrná cena klesla o tři tisíce, ale také změkčením podmínek. Změny termínů zdarma byly dříve umožňovány pouze u dražších tarifů. Dnes jsou flexibilní pravidla stále běžnější a týkají se letenek na lety většiny leteckých společností, jako jsou ČSA, Smart Wings, Turkish Airlines, Lufthansa, Air France, KLM, QATAR Airways, EMIRATES, British Airways a dalších. V nabídce specializovaných prodejců letenek je také cestovní pojištění, které zahrnuje výlohy na léčení nebo zrušení cesty z důvodu onemocnění COVID-19 nebo znemožnění návratu kvůli karanténě. „Věříme v oživení cestovního ruchu a jsme připraveni mu vyjít vstříc právě i výhodnějšími podmínkami letenek. Očkování přispěje k tomu, že cestovní omezení nebudou potřebná a od léta očekáváme strmý růst zájmu o letenky,“ uzavírá Trejbal. O společnosti ASIANA a portálu Letuška.cz Společnost ASIANA byla založena v roce 1993. Její portál Letuška.cz byl spuštěn v roce 2001 jako první on-line prodejce letenek v České republice a střední a východní Evropě. Letuška.cz se stala prvním úspěšným startupem ve svém oboru v ČR a naučila Čechy nakupovat letenky přes internet. ASIANA patří rovněž mezi nejvýznamnější poskytovatele cestovních služeb pro korporátní klienty. Divize ASIANA MICE se věnuje organizaci eventů, konferencí, teambuildingových aktivit pro tuzemské firmy, nadnárodní korporace i zahraniční subjekty. Jazykové pobyty a studium v zahraničí ASIANA nabízí prostřednictvím portálu Study.cz. Nové projekty vzniklé v době pandemie: HRshop.cz – nástroj a administrativní servis pro korporátní klienty, MedBooker.com – specializovaná platforma pro zajištění prémiové lékařské péče. Jan Marek |
||||||||||||||||||||
Počet příspěvků: 321 | |||||||||||||||||||||
Horydoly |
16.10.2017 23:38
Kiwi spolupracuje se Sygic
Kiwi.com spouští novou sekci s turistickým obsahem. Spolupracuje s cestovatelským plánovačem Sygic Travel
Jeden z největších vyhledávačů letů a prodejců letenek na světě Kiwi.com obohacuje svou mobilní aplikaci o sekci s turistickým obsahem. Svým zákazníkům tak kromě zajištění dopravy nově pomáhá i s plánováním dovolené. Data, která má Kiwi.com od Sygic Travel, obsahují turistickou mapu, 20 milionů výletních míst, 2 miliony hotelů a 70 tisíc prohlídek a vstupenek. Turistický obsah konkrétní destinace se lidem zobrazí v aplikacích Android a iOS po zakoupení letenky.
„Letecké společnosti, ale i ostatní dopravci, se dnes často poohlíží po tom, jak poskytnout svým zákazníkům více než jen jednorázový nákup letenky nebo jízdenky. Chtějí, aby se k nim lidé vraceli pro další informace nebo služby. Proto se do toho Kiwi.com pustilo a spolupráce se Sygic Travel je tak logickým krokem. Data, která poskytujeme Kiwi.com, jsou prověřena několika miliony cestovatelů a náš obsahový tým je udržuje neustále aktuální. U nejoblíbenějších turistických míst si tak lidé zobrazí fotky, podrobný popisek, ale i otevírací hodiny, vstupné a kontakty” uvádí Barbora Nevosádová, vedoucí byznys oddělení Sygic Travel.
„Cílem Kiwi.com je stát se celosvětově největší online cestovní agenturou, která poskytne svým zákazníkům vše, co potřebují. Společně s vlastní technologií a zákaznickým servisem 24/7 jsou data pro plánování cest od Sygic Travel jednou z mnoha součástí, které v Kiwi.com spouštíme. Chceme tímto krokem usnadnit a zpříjemnit cesty našich zákazníků,” vysvětluje Michaela Plesníková, vedoucí oddělení Ancillary Partnerships v Kiwi.com.
Česká společnost Kiwi.com se v posledních letech rozrostla v jeden z největších a nejpopulárnějších vyhledávačů letů a prodejců letenek na světě s denním obratem přesahujícím 2,5 milionů eur.
Společnost Sygic Travel, která pomáhá lidem plánovat cestovní itineráře už od roku 2011, nabídla svá data a nástroje ostatním společnostem v cestovním ruchu v červenci letošního roku. Firmy je mohou využít například k tvorbě cestovních průvodců nebo k zobrazování oblíbených míst na mapě v jakékoliv destinaci. Možností, jak využít Sygic Travel SDK nebo White Label, je celá řada, ať už v mobilních aplikacích nebo na webových stránkách.
Simona Pecková
|
||||||||||||||||||||
Počet příspěvků: 1128 | |||||||||||||||||||||
Horydoly |
25.8.2017 12:00
Re: Letenky
Kiwi.com Index cen letecké dopravy pro rok 2017
Brněnský vyhledávač a prodejce letenek Kiwi.com zveřejnil aktuální Index cen letecké dopravy, který stejně jako vloni připravili jeho analytici. Cenotvorbu letenek ovlivňují ty nejsložitější algoritmy a soubory yield managementu na světě. Experti Kiwi.com letos upozorňují na řadu změn. Každý cestovatel už někdy slyšel o osvědčených tricích, jak najít levný let: hledat ho v úterý, letět ve středu a použít anonymní režim prohlížeče. Ale dopad na cenu letenky mohou mít stovky dalších faktorů, včetně cen ropy, politických nepokojů, konkurence leteckých společností, a dokonce i aktuálního stavu počasí. „Ceny letenek se z mnoha důvodů neustále mění. Meziroční změny lze částečně přičíst na vrub cenám pohonných hmot, společensko-politickým událostem jako brexit či nedávné volby, a kolísání měnových kurzů. Například Velkou Británii kvůli oslabení libry navštívilo více Američanů, zatímco Egypt a Turecko zaznamenaly nižší poptávku po letenkách v důsledku poklesu zájmu o region vzhledem k probíhajícím nepokojům,“ řekl CEO společnosti Kiwi.com Oliver Dlouhý. „Díky sledování cen letů a jejich seřazení dle jednotlivých zemí získají cestující více informací pro výběr destinací, které jim umožní v rámci jejich rozpočtu doletět mnohem dále. Cestující vědí, jaká trasa, načasování a cena je pro ně ideální, a my jim nabízíme nástroj, díky kterému své požadavky naplní.“ Vyhledávač Kiwi.com se zaměřuje na to, aby zákazníkům poskytl ty nejvýhodnější ceny letenek. V Indexu cen letecké dopravy pro rok 2017 se proto jeho analytici podrobně zaměřili na země nabízející nejvýhodnější lety. Zákazníci Kiwi.com tak získají detailnější přehled a možnost vytvořit si cenově dostupné cestovní plány. Experti Kiwi.com v průzkumu analyzovali více než 1 milion letů z 80 nejnavštěvovanějších zemí a měst světa, přičemž zohlednili jejich průměrnou cenu za 100 km letu v období sezóny i mimo ni jak u letů na krátké vzdálenosti, tak dálkových. Výsledky průzkumu zahrnují také rozdíly v nabídce nízkonákladových a tradičních aerolinek zaznamenané v konečném výčtu jednotlivých zemí v indexu. Zohledněné měnové kurzy jsou platné k 25. 4. 2017. Česká republika v Kiwi.com indexu Česká republika se v Kiwi.com indexu řadí na 31. místo s průměrnou cenou letu 283,75 Kč/ Zajímavé informace vyplývající z Indexu cen letecké dopravy 2017 Vnitrostátní lety
Mezinárodní lety
Sestavení Indexu cen letecké dopravy Pořadí zemí v Indexu cen letecké dopravy vychází z analýzy nákladů více než jednoho milionu letů, u nichž se vypočítává průměrná cena krátkých a dálkových letů. Průměrné ceny pro nízkonákladové a tradiční aerolinky jsou evidovány odděleně pro lepší přehled rozdílných služeb a produktů. V některých případech — u méně frekventovaných leteckých tras, které operuje pouze jedna letecká společnost, jsou obě ve sloupcích uvedená čísla identická. Konečný index s přehledem všech zemí vznikl kombinací obou výsledných hodnot – nízkonákladových i tradičních aerolinek. Výpočet průměrné ceny vnitrostátní přepravy či letů pro krátkou vzdálenost vychází z kalkulace průměrných cen letů z hlavního do pěti dalších velkých měst dané země, nebo do města v sousední zemi, které není vzdálené více než 1 000 km. Většina letů v této kategorii je do vzdálenosti 600 km, ale ve velkých zemích, jako je Rusko či Brazílie, se vzdálenost pohybovala mezi 900 až 1 100 km. Ceny mezinárodních nebo dálkových letů byly vypočítány z cest ze všech mezinárodních letišť v dané zemi až do pěti nejvýznamnějších mezinárodních leteckých uzlů. Všechny analyzované lety se vztahovaly ke stejnému dni (případně den před/po něm, pokud bylo nutno) v sezóně či mimo ni a v potaz se brala vždy stejná destinace a plán cesty. Zohledněné měnové kurzy jsou platné k 25. 4. 2017. Kateřina Gazdíková |
||||||||||||||||||||
Počet příspěvků: 1128 | |||||||||||||||||||||
Horydoly |
1.5.2017 23:46
Re: LetenkyEmirates oznamuje speciální tarify k oslavě prvního výročí A380 na lince Praha-Dubaj Emirates nabízí českým cestovatelům možnost začít letní radovánky ve velkém stylu na palubě kultovního letadla Emirates A380, a to díky speciálním tarifům do vybraných destinací. Na oslavu prvního výročí můžete prozkoumatDálný východ, jihovýchodní Asie a destinace v Indickém oceánu, letenky je nutné rezervovat od 24. dubna do 7./15. května 2017.* Objevte tyto destinace s tarify začínajícími na Kč:
Emirates A380 v konfiguraci tří tříd na trase Praha-Dubaj pojme 519 cestujících – 429 prostorných sedadel se nachází na hlavní palubě v ekonomické třídě, 76 plně polohovatelných sedadel je v byznys třídě a 14 privátních kabinek zajistí soukromí a pohodlí v první třídě na horní palubě. Kromě toho budou moci cestující první třídy využít palubní sprchy nebo se zabavit ve 12 000 metrech nad zemí v palubním salonku spolu s cestujícími byznys třídy. Ve všech třídách si pasažéři mohou dlouhou chvíli zkrátit díky oceňovanému zábavnímu systému ice, který nabízí více než 2 500 kanálů filmů, televizních pořadů, hudby a podcastů. Díky bezplatnému wi-fi připojení k internetu mohou během dlouhých letů zůstat cestující Emirates ve spojení s rodinou, přáteli či obchodními partnery. Emirates českým cestujícím nabízí spojení do 150+ destinací v 80+ zemích po celém světě přes jedinou zastávku v Dubaji. Pravidelná denní linka Emirates Praha- Dubaj – s označením EK 139 odlétá z Dubaje v 9:05 a do Prahy dorazí ve 13:30. Zpáteční let pod označením EK 140 z Prahy odletí v 15:55 a v Dubaji dosedne v 23:50. * Pro více informací o Emirates, včetně postupu jak rezervovat letenky, a plného znění obchodních podmínek, se obraťte na svého cestovního agenta nebo navštivtewww.emirates.com. |
||||||||||||||||||||
Počet příspěvků: 1128 |
Přidat příspěvek
Pro přidávání příspěvků je nutné se přihlásit