registrovat

Fórum Zpět na výpis diskuzí

Německo - turistika a cestování

Autor Zpráva

Horydoly Open

avatar
11.3.2023 23:50

Do Německa za jarními událostmi

Filmový festival - Drážďany

Každoroční filmový festival v Drážďanech se letos koná od 18. do 23. dubna. V rámci soutěže se divákům a kritikům představí přibližně 80 krátkých filmů z více než 20 zemí. 

 

Výročí přístavu - Hamburk

Každý rok v květnu se v Hamburku koná největší přístavní festival na světě. Od 5. do 7. května 2023 oslaví město 834. výročí svého přístavu víkendem plným zábavy. Návštěvníci se mohou těšit na majestátní lodě a impozantní plavidla námořnictva, která budou kulisou živým hudebním vystoupení a na lákavou nabídku jídla a pití. 

 

Karneval kultur - Berlín

Živý karneval kultur v Berlíně se letos koná od 26. do 29. května. Diváci z blízkého i dalekého okolí se mohou těšit na pestrý a barevný průvod s plavbami, hudbou, tancem, zábavou a více než 5 000 účastníky z celého světa.

 

BUGA 23 - Mannheim

Německá národní zahradnická výstava 2023 (BUGA 23) se bude konat od 14. dubna do 8. srpna. Letos organizátoři kladou důraz na udržitelnost, aby ukázali, že BUGA je mnohem víc než jen výstava květin a festival. Krásné květinové expozice a výstavní zahrady budou kulisou pro inovativní řešení nejnaléhavějších výzev naší doby v oblastech změny klimatu, ochrany životního prostředí, energetiky a potravinové bezpečnosti.  

 

Festival jara - Mnichov

Jarní slavnosti - "mladší sestra" slavného mnichovského Oktoberfestu - se letos konají od 21. dubna do 7. května. Program plný tradiční zábavy a spousty vydatných bavorských jídel představí to nejlepší z jarního Mnichova.

Počet příspěvků: 322

Horydoly

avatar
23.2.2021 23:13

Německá turistická centrála vnímá rok 2021 jako přechodný rok pro turistický incoming

Incoming 2020 dle očekávání s velkými ztrátami ve srovnání s předchozím rokem - pokračující připravenost cestovat otevírá příležitosti pro počáteční náznaky obnovy v roce 2021

Rok 2021 bude pro německý turistický incoming rokem přechodu z koronavirové pandemie. Od roku 2021 lze očekávat postupné oživení mezinárodní poptávky. Toto předpovídá Německá turistická centrála (DZT) na základě dostupných čísel za rok 2020 a z analýz různých institutů pro průzkum trhu.

Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva Německé turistické centrály (DZT) k tomu řekla: „Koronavirová pandemie a z toho plynoucí utlumení globálního turistického ruchu se odráží také v bilanci německého turistického incomingu za rok 2020. Mezinárodní studie nám zároveň potvrzují vyzařující sílu značky Turistická země Německo a rostoucí připravenost mezinárodních hostů opět cestovat. Hráči v německém cestovním ruchu čelili v době lockdownu výzvám krize: Na cestě k zákazníkovi došlo ke zdigitalizování mnoha procesů a byly vyvinuty rozsáhlé koncepty hygieny. Turistické nabídky byly přizpůsobeny změněným potřebám zákazníků. Tím jsou vytvořeny dobré podmínky pro fázi obnovy.“

Bilance incomingu 2020: Mínus u přenocování

Jak se dalo očekávat, německý turistický incoming utrpěl v roce 2020 značné ztráty. Podle předběžných informací Spolkového statistického úřadu bylo mezi lednem a prosincem zaregistrováno 32 milionů mezinárodních přenocování v ubytovacích zařízeních s minimálně deseti lůžky a v kempech, což je pokles o 64,4 % ve srovnání s předchozím rokem.

Počet přenocování hostů z České republiky zaznamenal v roce 2020 pokles o 55,2%. Jan Pohaněl, vedoucí zastoupení Německé turistické centrály pro ČR, k tomu poznamenává: „V porovnání s ostatními sousedními zeměmi Německa se Česká republika řadí mezi státy s nižším poklesem počtu přenocování. Další vývoj bude záležet na epidemické situaci v ČR i Německu. Dá se předpokládat, že služební cesty budou mít pomalejší náběh, než ty turistické.“ 

Perspektiva 2021: Postupné oživování mezinárodní poptávky

Evropská komise pro cestování (ETC) zaznamenala ve svém projektu „Monitoring Sentiment for Domestic and Intra-European Travel“ stále rostoucí ochotu cestovat v následujících měsících: Ve čtvrté vlně průzkumů na začátku prosince uvedlo 52 % dotázaných Evropanů, že by chtěli cestovat v příštích šesti měsících, což je o pět procent více než ve třetí vlně průzkumů na začátku listopadu. Zatímco ve třetí vlně uvedlo své cestovní záměry pro období od dubna do června 2021 celkem 27 % respondentů, v následující čtvrté (aktuální) vlně průzkumu se tato hodnota zvýšila na 32 %.

Uvedený scénář potvrzuje i prognóza Mezinárodního sdružení letecké dopravy IATA. Jejich odborníci vycházejí z toho, že po propadu v letech 2019/20 o 61 % na 328 miliard dolarů by celosvětové příjmy leteckých společností mohly v roce 2021 opět vzrůst o 40 % na 459 miliard dolarů.

Komentář Petry Hedorfer: „I přes probíhající fázi lockdownu a cestovní omezení existuje důvod k opatrnému optimismu. S ohledem na zkušenosti z minulého roku počítáme s nárůstem cest z Německa a Evropy zejména v letních měsících. Incoming ze zámořských trhů se bude zřejmě zotavovat pomaleji. Nadále předpokládáme, že se soukromé cestování uskuteční rychleji než služební cesty - segment obchodních cest bude ve střednědobém horizontu stále více nahrazován hybridními formáty a online akcemi. Na základě tohoto vývoje může být předkrizové úrovně v německém incomingu dosaženo v roce 2024. Předpokladem oživení trhu zůstávají i nadále digitální transformace, inovace a orientace na udržitelnost v německém turismu.“

Zastoupení Německé turistické centrály pro ČR
Jan Pohaněl

Počet příspěvků: 1138

Horydoly

avatar
6.5.2020 20:13

Německá turistická centrála rozšiřuje kampaň #DiscoverGermanyFromHome

Mezinárodní komunikační kampaň Německé turistické centrály (DZT) #DiscoverGermanyFromHome zaznamenala po celém světě v 50 zdrojových trzích německého incomingu neobvykle velkou odezvu. Od jejího zahájení dne 16. března oslovila prostřednictvím sociálních sítí celkem 9,6 milionu uživatelů a vygenerovala více než milion interakcí. K tomu bylo navíc vytvořeno 19 tisíc příspěvků o kampani na externích platformách, což následně vyvolalo 210 tisíc interakcí. Úspěšnost kampaně podtrhuje její pozitivní vnímání, když získala 94,4 % kladných reakcí.

S cílem udržení dialogu s potenciálními zákazníky ve fázi uzavřených hranic se kampaň původně zaměřila na to, aby pro své fanoušky byla inspirativní, přinášela empatický a zároveň informativní obsah zábavnou a interaktivní formou, a to prostřednictvím více než 30 sociálních kanálů DZT. Od poloviny dubna doplňuje microsite nabídku digitálních informací o virtuální zážitkové formáty ze všech 16 spolkových zemí, nabízí seznamy Spotify-playlistů, interaktivní mapu, kvízy i recepty - zkrátka vše, co činí radost z cestování do Německa.

Kampaň nyní také doplňuje tříminutový film. Sny o rozmanité nabídce turistických cílů v Německu lze shlédnout na kanálu YouTube a také na již zmíněné microsite.

V dalším kroku rozšíří DZT nabídku microsite o chatbot. Potenciální návštěvníci Německa díky tomu dostanou odpovědi na své otázky týkající se nejnovějších informací ohledně plánování cesty, způsobů cestování, právních aspektů či turistických nabídek.

Kromě kampaně pro koncové zákazníky informuje DZT také své partnery v mezinárodním i německém cestovním ruchu o aktuálním vývoji koronavirové krize, globálních aktivitách DZT i aktuální situaci na 15 nejdůležitějších zdrojových trzích. Informace naleznete v sekci Trade na stránkách online portálu DZT.

Německý turistický incoming se v důsledku koronavirové krize během několika týdnů prakticky zastavil. Cestovní omezení ovlivňují jak vstup do Německa, tak i odjezdy z hlavních zdrojových trhů. Zlepšení současné situace bude možné až v případě, kdy příslušná administrativní opatření na straně Německa i ve zdrojových trzích umožní ekonomický restart cestovního ruchu.

Počet příspěvků: 1138

Horydoly

avatar
17.1.2020 22:39

Šílenost Němců.Je to vůbec možné?

Tomu nemohu věřit!!!!! Doufám, že je to kachna!

  L
https://www.youtube.com/embed/aoLHPsRECF0
Počet příspěvků: 1138

Horydoly

avatar
25.11.2019 22:02

Marketingová kampaň 30 let od pádu Berlínské zdi

Great big story a Německá turistická centrála představují fascinující vhled do turistické země Německo

Po úspěšném partnerství k výročí architektonické školy Bauhaus pokračují Německá turistická centrála (DZT) a CNN International Commercial (CNNIC) na společné cestě za objevováním německé historie s Great Big Story. Kampaň, která byla zahájena v předvečer 30. výročí pádu Berlínské zdi, poskytuje velké množství vhledů do bohaté německé kultury a představuje méně známé aspekty této země, která byla v roce 1990 znovusjednocena.

Diváci mohou v rámci čtyřdílné série Great Big Story zažít například „Gute Reise“, v překladu dobrou cestu. Čeká na ně jedinečná tour po Německu, při níž se dostanou na mnoho fascinujících míst, navíc se potkají s výjimečnými osobnostmi z oblasti umění, kultury a přírody. Důraz je kladen na skryté cíle, které se v posledních desetiletích staly skutečnými vrcholy. Jednotlivá videa budou v průběhu příštích měsíců od Great Big Story zpřístupněna na různých online kanálech a sociálních sítích. Distribuce bude posílena také pomocí technologie launchpad společnosti WarnerMedia. Cílem je oslovit vhodnou skupinu těch, kteří se zajímají o německou kulturu a o Německo jako turistický cíl pro své dovolené.

V prvním již publikovaném videu vede Great Big Story své publikum skrze takzvané „Zeleninové zahrady Německa“ do domoviny pravděpodobně nejslavnější okurky – okurky ze Sprévského lesa. Přitom i v dalším průběhu kampaně stojí v popředí mimořádné turistické cíle, a to s důrazem na mezinárodní cílové publikum.

Great Big Story se dále vydal na pozoruhodné místo, které díky svým velkolepým skalním útvarům opakovaně sloužilo jako filmové pozadí pro známé produkce: jedná se o Labské pískovce, které se nacházejí jihovýchodně od Drážďan. Z pískovcové plošiny se naskýtá úchvatný výhled z pískovcové náhorní plošiny přes Labské údolí dál až do přilehlé části východních Krušných hor. Dále zve Great Big Story na legendární nedělní Bearpit Karaoke Show v parku Berlínské zdi, kde se ponoří do fascinujícího světa plynojemu - nepoužívaného zásobníku plynu v Oberhausenu, který dnes slouží jako průmyslová památka a nejvyšší výstavní hala Evropy.

Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva Německé turistické centrály, uvedla: „Pád Berlínské zdi a znovusjednocení byly štěstím pro německý turistický incoming a počet mezinárodních přenocování se od začátku 90. let zvýšil více než dva a půl krát. Prostřednictvím naší kampaně představujeme další rozvinutí Německé turistické nabídky po celém Německu za posledních 30 let. Great Big Story od CNN se ukázala jako silná platforma, která předvádí atraktivitu Německa jako turistické země pro široké mezinárodní publikum a přitahuje více potenciálních hostů do naší země.“

„V uplynulém roce jsme ve spolupráci s Great Big Story dosáhli ve společné kampani věnující se architektonické škole Bauhaus vysoké úrovně sociální interakce a emocionálních reakcí mezi kulturně uvědomělým a na cestování orientovaným publikem," řekla Cathy Ibal, viceprezidentka EMEA, CNN International Comercial. „Proto jsme velmi potěšeni, že Německá turistická centrála se v průběhu historického výročí pádu Berlínské zdi opět obrátila na Great Big Story jako mediálního partnera. Prostřednictvím další filmové série chceme opět inspirovat naše publikum a zopakovat úspěch z loňského roku.“

Počet příspěvků: 1138

Horydoly

avatar
12.9.2019 11:51

Německo - turistika a cestování

Letní slavnosti Saska v Praze

Saská Kontaktní kancelář v Praze na letních slavnostech 13. a 14. září představí letos Drážďany a region Saské Polabí. Místa v obecném povědomí, kam se jezdí za kulturou, nákupy i vánočními trhy, kde je ale stále co nového ukazovat. Drážďany zvou na virtuální cestu barokními Drážďanami před 300 lety, zážitky v muzeích, jak se Drážďany vyrovnávají s kandidaturou na Evropské hlavní město kultury v roce 2025, ale i zajímavosti z drážďanského hospodářství a vědy. Příkladem prezentace Drážďan jako místa pro e-mobilitu bude Skleněná manufaktura od VW, ale i Testfeld-Projekt pro autonomní řízení v Drážďanech.

O příjemnou atmosféru se postará po oba dny drážďanský jazzband Micha Winkler & Friends, malíř Kay Leo Leonhardt, děti potěší malování na obličej a dospělé prezentace saských vinařství spojená s ochutnávkami.

Letní slavnost se uskuteční v Kontaktní kanceláři Svobodného státu Sasko v Praze, která se nachází na Malé Straně v ulici U Lužického semináře 13, pár kroků od Karlova mostu. Návštěvníci jsou zváni okusit Sasko zdarma, v pátek 13.9. od 18 do 21 hodin a v sobotu 14.9. od 12 do 20 hodin.

Eva Mráčková
Czech Travel Press

Počet příspěvků: 1138

Přidat příspěvek

Pro přidávání příspěvků je nutné se přihlásit


 
 
 
Registrovat se