Tunel Blanka se ukázal cyklistům půl roku před oficiálním otevřením.
Mates
SDÍLEJ:
Do mrtvol se nekope, ale v případě politické mrtvoly uděláme výjimku: Kdy už konečně nastoupí bývalý primátor Pavel Bém na padesát hodin veřejných prací? Vsadil se, že tunel Blanka bude stát plánovaných 21 miliard korun a bude otevřen v roce 2011. Aktivisté ze sdružení Auto*Mat mu už tehdy nevěřili a na jejich slova došlo velmi rychle.
Pražský primátor Pavel Bém (později vyhozený z ODS) ovšem není chlap a nic na tom nemění, že vylezl na Everest. Chlapi totiž drží slovo, kdežto Pavel Bém se vymlouvá a vykrucuje, až se mu práší od huby. Svých prohraných padesát hodin veřejných prací, o které se vsadil už roku 2007, si stále ještě neodkroutil.
Kolik stála tahle legrace?
Tunel Blanka nakonec stál 38 miliard korun a byl otevřen až dnes 19. září 2015. Každý občan této země za něj zaplatil 3800 korun, ať už je pracující, důchodce, kojenec, obyvatel Letné, Dejvic či Bubenče, Pražan, nebo třeba žije v malé vesničce v pohraničí či na samotě u lesa.
Bude tunel k něčemu?
Zda splní tunel Blanka svůj proklamovaný účel - odvede auta z centra hlavního města, lze také věrohodně pochybovat. Už teď je jasné, že nic takového se nestane. Výmluva politiků bude ovšem také předvídatelná. Prý není ještě dostavěn Pražský okruh. Připomeňme ovšem, že Pražský okruh byl naplánován již před 2. světovou válkou a dodnes byla postavena jen jeho část. Důležitost či zbytečnost jeho stavby tedy zřejmě budou moci posoudit až další generace řidičů.
Automobilka Toyota dodá státním úřadům v příštích dvou letech 515 elektromobilů Toyota bZ4X. Uspěla ve třech tendrech na elektrické vozy pod záštitou ministerstva financí. V součtu jde o jednu z největších zakázek, která byla... celý článek
Automobilka Toyota dodá státním úřadům v příštích dvou letech 515 elektromobilů Toyota bZ4X. Uspěla ve třech tendrech na elektrické vozy pod záštitou ministerstva financí. V součtu jde o jednu z největších zakázek, která byla