Tunel Blanka se ukázal cyklistům půl roku před oficiálním otevřením.
Mates
SDÍLEJ:
Do mrtvol se nekope, ale v případě politické mrtvoly uděláme výjimku: Kdy už konečně nastoupí bývalý primátor Pavel Bém na padesát hodin veřejných prací? Vsadil se, že tunel Blanka bude stát plánovaných 21 miliard korun a bude otevřen v roce 2011. Aktivisté ze sdružení Auto*Mat mu už tehdy nevěřili a na jejich slova došlo velmi rychle.
Pražský primátor Pavel Bém (později vyhozený z ODS) ovšem není chlap a nic na tom nemění, že vylezl na Everest. Chlapi totiž drží slovo, kdežto Pavel Bém se vymlouvá a vykrucuje, až se mu práší od huby. Svých prohraných padesát hodin veřejných prací, o které se vsadil už roku 2007, si stále ještě neodkroutil.
Kolik stála tahle legrace?
Tunel Blanka nakonec stál 38 miliard korun a byl otevřen až dnes 19. září 2015. Každý občan této země za něj zaplatil 3800 korun, ať už je pracující, důchodce, kojenec, obyvatel Letné, Dejvic či Bubenče, Pražan, nebo třeba žije v malé vesničce v pohraničí či na samotě u lesa.
Bude tunel k něčemu?
Zda splní tunel Blanka svůj proklamovaný účel - odvede auta z centra hlavního města, lze také věrohodně pochybovat. Už teď je jasné, že nic takového se nestane. Výmluva politiků bude ovšem také předvídatelná. Prý není ještě dostavěn Pražský okruh. Připomeňme ovšem, že Pražský okruh byl naplánován již před 2. světovou válkou a dodnes byla postavena jen jeho část. Důležitost či zbytečnost jeho stavby tedy zřejmě budou moci posoudit až další generace řidičů.
Toyota vybojovala na Dakaru první dvě místa. Al Rajhi vítězí a Lategan je druhý. Tovární posádka Henk Lategan - Brett Cummings s vozem GR Hilux EVO jela na čele devět etap, ale nakonec byla... celý článek
Toyota vybojovala na Dakaru první dvě místa. Al Rajhi vítězí a Lategan je druhý. Tovární posádka Henk Lategan - Brett Cummings s vozem GR Hilux EVO jela na čele devět etap, ale nakonec byla
Ve Francii je přihlášeno kolem 52 miliónů motorových vozidel, ale po ulicích a silnicích jezdí jen asi 39 miliónů automobilů. To je o 25 % více než před 25 lety. Průměrné stáří těchto
Toyota Gazoo Racing World Rally Team vybojovala na Rallye Monte-Carlo první dvě místa a získal maximum možných bodů. Sébastien Ogier z Toyoty si v tomto legendárním podniku dojel pro své desáté vítězství.