Elektrická mobilita BMW i se dostává do třetí dimenze. Starý sen o létání realizuje zcela novým způsobem. Inovativní hnací modul nově navrženého létajícího obleku byl vyvinut v rámci spolupráce mezi BMW i, společností Designworks a profesionálním letcem Peterem Salzmannem z Rakouska.
Jeho první let s Electrified Wingsuit by BMW i působivým způsobem ukazuje, jak technologie BMW eDrive umožňuje vnášet změny do zážitků souvisejících s individuální mobilitou nejen na silnicích.
Hlavním zaměřením na poli techniky je elektromobilita, v jejímž vývoji a výrobě patří BMW Group k vedoucím společnostem. Od svého uvedení na trh v roce 2013 prošlo BMW i3* a jeho komponenty elektrického pohonu v podobě motoru, výkonové elektroniky, technologie nabíjení a vysokonapěťových baterií dalším vývojem. Nové BMW iX3* přichází s pátou generací technologie BMW eDrive, pro niž je typické další zlepšení elektrické účinnosti, zvýšení hustoty výkonu a také kompaktní řešení.
Hnací jednotka létajícího obleku Electrified Wingsuit by BMW i je tvořena dvojicí zapouzdřených karbonových vrtulí, z nichž je každá poháněna elektromotorem o výkonu 7,5 kW a dosahuje přibližně 25 000 1/min. Celkový výkon 15 kW je k dispozici po dobu přibližně 5 minut. Řešení hnací jednotky a také celého obleku je výsledkem spolupráce mezi Peterem Salzmannem a kreativního týmu společnosti Designworks. Tato dceřiná společnost BMW Group, spolupracující se značkou BMW i, je aktivní také mimo automobilový sektor.
Od první myšlenky létajícího obleku s elektrickou podporou a jeho alpské premiéry uplynuly tři roky. Během té doby basejumper a skydiver Peter Salzmann, BMW i a Designworks společně pracovali na technických detailech hnacího systému. Do přední části wingsuitu je integrovaná jednotka s dvojicí vrtulí a baterií. Významnou součástí vývoje bylo testování v aerodynamickém tunelu BMW Group v Mnichově.
Skok z helikoptéry a přistání na padáku
Projekt elektrického létajícího obleku Electrified Wingsuit by BMW i se zrodil v hlavě Petera Salzmanna, který chtěl posunout na novou úroveň vlastnosti wingsuitu. Tento 33letý Rakušan je svojí profesí instruktor létání ve wingsuitu a skydivingu. Současně se zabývá kaskadérstvím. Při skocích z útesů nebo letadel Salzmann používá oblek s látkou nataženou mezi rukama a nohama, která funguje podobně jako padák a umožní mu dosáhnout téměř horizontálního letu. Na jeden výškový metr lze uletět až tři metry horizontálně. Wingsuity umožňují skydiverům dosáhnout rychlosti více než 100 km/h.
Cílem elektrického pohonu je zlepšení schopností wingsuitu, který je díky tomu schopen uletět větší vzdálenost. Po aktivaci zažije pilot intenzivní akceleraci, která jej zrychlí na rychlost přesahující 300 km/h.
První let s oblekem Electrified Wingsuit by BMW i Salzmann uskutečnil skokem z vrtulníku společně se dvěma dalšími kolegy nad vrcholky hor v Rakousku. Ihned po výskoku trojice pilotů utvořila formaci ve směru horského masivu. Zásluhou elektrického pohonu Salzmann akceleroval rychleji než jeho kolegové a byl schopen strmým letem překonat jeden z vrcholů masivu. Pro další zatáčce se následně připojil ke svým kolegům a klouzavým letem pokračovali kolem hory. Poté všichni tři otevřeli padáky a přistáli na domluveném místě.