Kolik se dá ušetřit na povinném ručení?

Kolik se dá ušetřit na povinném ručení?
Mercedes-Benz B 180 CDI.
Autor snímku Kuba Turek
SDÍLEJ:

Povinné ručení je položka, kterou musí každý rok zaplatit každý motorista za svého plechového miláčka. Záleží na mnoha okolnostech, ale u většiny majitelů osobních aut a motocyklů se jedná o tisíce korun ročně. Při tom lze významně ušetřit!  Až 70 % ceny dokáže srazit povinné ručení kalkulačka.

Povinné ručení je ze zákona povinné. Nechrání totiž majitele auta, ale všechny ostatní účastníky silničního provozu. Z této pojistky se platí škody, které řidič způsobí někomu jinému.

Typicky je to při dopravní nehodě, kterou zaviní. Peníze dostane poškozený řidič za nabourané auto, případně za své zranění. Odškodňují se ovšem také zranění cyklisté a chodci. Peníze dostávají po nehodách také majitelé domů, pokud auto poničí třeba plot nebo samotný dům u silnice, ale také držitelé pozemků, pokud jim pole, louku nebo úrodu zničí vyteklý benzín či nafta.

Toyota.

Základní sazby pojišťoven jsou všeobecné známé a nutno dodat, že férové. Navíc všechny pojišťovny, které na českém trhu působí, mají svolení státu a ještě k tomu jsou sdružené v Kanceláři pojistitelů, která mimo jiné řeší problémy mezi řidičem, pojišťovnou a poškozeným. Zároveň hradí pojistku, pokud není některý viník dopravní nehody pojištěný.

Přesto lze povinné ručení srazit o desítky procent. Na jeho cenu má totiž vliv mnoho faktorů. 

Kia e-Soul. Elektromobil.

Co má vliv na cenu pojistky?

Stejný řidič platí za stejné auto různou cenu povinného ručení. Jak je to možné? Pojišťovny se podrobně dívají, jaké je to vozidlo, ale také přesně zkoumají, kde jezdí a kdo ho řídí.

Komerční pojišťovny

Povinné ručení sice přikazuje Zákon o pojištění odpovědnosti za újmu způsobenou provozu vozidla č. 168/1999 Sb., ale platí se u komerčních pojišťoven. Ty mají nastavené své obchodní politiky tak, aby na pojistném vydělávaly, a zároveň aby konkurovaly ostatním pojišťovnám. Je tedy na jejich libovůli, jako cenu za pojistku nabídnou.

Druh vozidla

Pojistná matematika je neúprosná: Pravděpodobnost nehody a výše škody, kterou způsobí moped nebo přípojný vozík, je daleko nižší než motocykl, osobní auto nebo dokonce dodávka či nákladní vůz. Podle toho se určuje cena pojistky.

Objem motoru

Dříve nejdůležitější parametr při výpočtu ceny pojistky pro osobní auta a motocykly je dnes na ústupu. Některé pojišťovny preferují vozidla s malým obsahem motoru a jiné zase zvýhodňují motory s vyšším obsahem. Záleží na tom, z jakých statistik vycházejí.

Bydliště

Vyšší pojistky se platí ve velkých městech. Riziko dopravních nehod je zde větší než na vesnici.

Účel provozu

Výše pojistného je ovlivněna také dalšími faktory. Důležitý je účel provozu vozidla. Zda jezdí pro osobní nebo firemní použití, či je to dokonce výrobní prostředek jako taxík nebo dodávka. Zohledňuje se též stáří vozu a jeho výkon.

Věk řidiče

Mladí lidé obvykle platí vyšší pojistku. Má to dvě hlavní příčiny: Očekává se, že více bourají kvůli své nevybouřené povaze a malým řidičským zkušenostem, a zároveň se ještě neví, zda jsou dobří či špatní řidiči. 

Pro starší řidiče platí systém bonusů nebo malusů. Pojišťovny totiž sledují, jaké nehody zavinili již dříve, a podle toho jim poskytují slevy nebo naopak navyšují standardní pojištění.

BMW řady 5.

Bonusy a malusy

Za ohleduplnou jízdu bez nehod jsou řidiči odměňováni slevou na pojistném. V odborné hantýrce se tomu říká bonus. Po zaviněných dopravních nehodách naopak pojišťovny řidičům pojistky zdražují. Tomu se říká malus. Při mnohaletém ježdění bez nehod lze získat bonus až do výše 60 %.

Bonus přechází s řidičem od pojišťovny k pojišťovně, pokud se rozhodně ji změnit. Bonus se totiž vztahuje na řidiče a nikoliv na konkrétní auto nebo jednu pojišťovnu. Průběh doby pojištění je evidován v databázi České kanceláře pojistitelů, kde si pojišťovna výši bonusu ověřuje.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Celkem 0 příspěvků v diskuzi


Mánie obytných aut končí, krachují první firmy

Mánie obytných aut končí, krachují první firmy

ANALÝZA Již druhý rok poukazujeme na nesmyslná tvrzení prodejců a půjčoven obytných vozidel, že prodej a půjčování karavanů je stále na vzestupu.. Naše odhady se na základě dlouhodobých zkušeností potvrdily a díky přesycení trhu... celý článek

Jizerský guláš 2024

Pamír highway motorkách: Češi procestovali sedmitisícové pohoří během dvou týdnů, teď chystají film

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Mánie obytných aut končí, krachují první firmy

Mánie obytných aut končí, krachují první firmy

ANALÝZA Již druhý rok poukazujeme na nesmyslná tvrzení prodejců a půjčoven obytných vozidel, že prodej a půjčování karavanů je stále na vzestupu.. Naše odhady se na základě dlouhodobých zkušeností potvrdily a díky přesycení trhu
Jizerský guláš 2024

Jizerský guláš 2024

SMĚDAVA Malé zprávičky z Jizerských hor a Lužických hor na severu.
Elektrokoloběžky a elektrokola 2024

Elektrokoloběžky a elektrokola 2024

DECATHLON Krátké ale důležité zprávy o elektrokolech a elektrokoloběžkách.
Pamír highway motorkách: Češi procestovali sedmitisícové pohoří během dvou týdnů, teď chystají film

Pamír highway motorkách: Češi procestovali sedmitisícové pohoří během dvou týdnů, teď chystají film

ROZHOVOR David Otava a Vladimír Bedřich jsou dva nadšenci, kteří již několik let sdílejí lásku k cestování a motocyklům. Společně s dalšími kamarády podnikají nezapomenutelné cesty po celém světě. Jejich poslední výprava vedla do
Středoevropská rallye: zrádný asfalt v Praze a na Šumavě

Středoevropská rallye: zrádný asfalt v Praze a na Šumavě

Nevyzpytatelná trať a klouzavý asfalt charakterizuje Středoevropskou rallye. Ani letos tomu nebylo jinak. Mokro, rychlé změny povrchu, listí na vozovce a úzké silnice v Praze a na Šumavě způsobily havárie favoritů i posun outsiderů nahoru

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Touristik a Caravaning - veletrh Německo, Lipsko 20.-24.11. 20.11.
Międzynarodowe Targi Turystyczne - veletrh Polsko, Varšava 21.-23.11. 21.11.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Chvalkovice na Hané 21.-23.11. 21.11.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Frenštát pod Radhoštěm, kino 21.-24.11. 21.11.
Life - veletrh Brno, Výstaviště 22.-24.11. 22.11.
Vertical Pro - veletrh Německo, Friedrichshafen 22.-23.11. 22.11.
Mezinárodní festival alpinismu Praha, International 22.-24.11. 22.11.
Kolem světa Praha, Clarion 23.-24.11. Cestovatelský festival 23.11.
Krampus show Praha, Holešovice 24.11.
Boot - veletrh Německo, Berlín 28.11.-1.12. Lodě 28.11.

Diskuse

Облачный майнинг отзывы Davidkod, 22.11.2024 14:01, 1 příspěvek
když hoří pod plechem Lukas B., 21.11.2024 14:39, 5 příspěvků
nasrat@hovno.ch pikovoda, 21.11.2024 11:28, 5 příspěvků
Ta informace o zedníkovi ... Honza, 20.11.2024 23:57, 8 příspěvků
plechovka pohoda Honza, 20.11.2024 23:44, 5 příspěvků
plechovka pohoda Huze, 20.11.2024 16:28, 5 příspěvků
Ta informace o zedníkovi ... Kuba Turek, 19.11.2024 13:14, 8 příspěvků
Ta informace o zedníkovi ... Andy, 19.11.2024 12:55, 8 příspěvků
Ta informace o zedníkovi ... Michael Beranek, 19.11.2024 9:10, 8 příspěvků
nasrat@hovno.ch Lukas B., 19.11.2024 9:07, 5 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Podzimní školení Akademie... Horydoly , 21.11.2024 16:23
Cestování v digitální éře Horydoly , 21.11.2024 16:10
Regionální muzeum Mělník Horydoly , 19.11.2024 18:24
Svatba Horydoly , 18.11.2024 14:12
Litr balené vody obsahuje... Horydoly Open, 6.11.2024 23:42
Podzim ve Velkých Karlovi... Horydoly , 6.11.2024 2:28
Metropolitní trail Motols... Horydoly , 1.11.2024 0:17
Das war der Cybathlon 2024 Horydoly , 30.10.2024 23:53