"Za změnou koncepce stojí sílící zájem Čechů o mimoevropské destinace a v neposlední řadě je inspirací pro tuto změnu původní profese zakladatelů Asiany, tedy orientalistika a indologie," vysvětluje spolumajitelka Asiany Šárka Litvinová.
Zájem o Indii vzrostl o 40 %
Portál Letuška.cz prodal v minulém roce celkem 167 tisíc letenek za 1,8 miliardy korun, z toho skoro 21 tisíc bylo do Asie. "Pokud budeme nyní mluvit pouze o Dillí, Hajdarabádu, Kalkatě nebo Bombaji, evidujeme meziroční nárůst prodejů letenek do těchto indických měst o téměř čtyřicet procent, což je pro nás významné číslo. Zvýšenou poptávku po mimoevropské dovolené, včetně Bhútánu a Nepálu, navíc vnímáme dlouhodobě. Tento ukazatel je pro nás natolik zajímavý, že jsme mu přizpůsobili náš obchodní model," dodává spolumajitelka Asiany Šárka Litvinová.
Zájezdy pro baťůžkáře i movitou klientelu
Nabídka nových zájezdů cílí na různorodou klientelu a není omezena na fyzické ani finanční možnosti turistů. "Na své si přijdou baťůžkáři, kterým najdeme nejlevnější letecké spojení, zajistíme víza a doporučíme, jak se úsporně v exotických podmínkách pohybovat. Pro ty, kteří ocení komfort a třeba bezpečné cestování s dětmi, nabízíme pohodlné a luxusní cesty po Asii, třeba ve vlaku, který připomíná Orient expres, nebo dovolené pro zájemce o jógu či ajurvédu," popisuje své služby spolumajitelka Asiany Šárka Litvinová.
Komplexní rady pro cestovatele
Letuška.cz chystá spuštění nových, přehlednějších webových stránek. Budou uživatelsky více intuitivní a poskytnou cestujícím všechny logické kroky k zakoupení letenek i zájezdů, které si mohou lidé objednat celé nebo sestavit dle vlastních potřeb. Zákazníci na stránkách naleznou také novinky ze zajímavých destinací nebo praktické rady pro cestovatele. Asiana proinvestovala loni do inovace hardware a software, včetně nových webových stránek, 16 milionů korun, což je nejvíc od doby svého založení v roce 1993.
Asiana roste v obratu
V souvislosti se změnou obchodní strategie společnost Asiana oznamuje předběžné hospodářské výsledky za rok 2014. Celkový obrat se vyšplhal na 2,2 miliardy korun, což je o 160 milionů korun (+7,2 %) více než v roce 2013. Nejvýraznější podíl na tomto výsledku má prodej letenek, který tvořil 86 procent z celkového obratu, a to navzdory klesajícím maržím. Asiana dále loni prodala o 11% letenek více než v předchozím roce.
Asiana na Horydoly
2015 Kupovali letenky za desetisíce a naletěli podvodníkům
2014 Ceny dražších letenek stále klesají
2009 Student Agency zvítězila nad Asianou
2008 Asiana koupila autobusy
2008 Litvin udal Jančuru
2008 Portál Megabus