Japonská dieta pro svět
Canon Imaging Group vyrábí a prodává fotoaparáty, kamery, skenery, tiskárny a spotřební materiál, které k zobrazovacím technologiím patří.
"Když jsme zjistili, že nám to nejde s růstem, zaměřili jsme se na vnitřní úspory," prozrazuje něco ze strategie globálního hráče z Japonska. "Snížili jsme je o 44 %, což znamenalo pro celý Canon ušetřených několik set milionů eur."
Především díky této dietě dosáhl Canon za loňský rok zisk a nespadl do záporných čísel.
Český Canon posiluje na úkor konkurence
Manažer pro fotoaparáty a kamery Pavel Šerý k tomu přihazuje zajímavé číslo. "Dodali jsme na český trh 239 690 produktů, což znamená 960 kusů každý den."
Český Canon sice nemůže za uplynulý rok vykazovat zářné hospodářské výsledky, protože ekonomická krize stále řádí po celém světě a tedy i v tuzemsku, ale chlubí se vzrůstajícím tržním podílem.
Nejlépe se mu daří v jeho doméně, mezi zrcadlovkami DSLR. Zatímco český trh vyrostl během loňska o 3 %, zrcadlovek od Canonu se prodalo 48,5 % (předloni 46,7 %).
Jedná se o podíly vyjádřené v hodnotě prodaných přístrojů. Spočítala je renomovaná agentura pro výzkum trhu GFK.
Produktový manažer Libor Kopečný k tomu dodává: "Celkem jsme prodali o 7 až 8 procent kusů zrcadlovek více než předloni." Z toho vyplývá, že fotoaparáty Canon se zlevňují. Prodalo se jich u nás přibližně devětatřicet tisíc kusů.
Nejprodávanější digitální zrcadlovky byly vloni Canon 450D a 1000D. V Evropě se prodalo nejvíc aparátů 500D. "Český zákazník je náročný," komentuje Libor Kopečný. Dodává, že poslední dodávky oblíbené čtyřistapadesátky se očekávají v březnu a poté jejich prodej skončí.
Kompaktní fotoparáty DSC poskočily v hodnotovém tržním podílu na 20,4 % (17,3 %), videokamery na 16,2 % (loni 11,6 %) a tiskárny na 37,6 % (32,5 %).
Olympus byl sražen z piedestalu
Mezi značkami kompaktní fotoaparátů nastaly minulý rok velké změny. Překvapením byl především velký ústup Olympusu z pozice tržní jedničky. Dnes pořadí v prodeji vypadá následovně:
1. Panasonic 24,6 %
2. Canon 20,4 %
3. Olympus 19,4 %
4. Sony 11,2 %
5. Nikon 9,2 %