Možná vás překvapí, že téměř neexistuje sázková kancelář nebo její webová stránka, která by nenabízela live sázky na eSports. Většina naopak rozšiřuje nabídku různorodých eSport trhů.
Videohry pronikají do našeho světa, a to zcela mění pohled, jak vnímáme a sledujeme sport. Hry jako jsou DOTA 2, CS: GO, Call of Duty, Fortnite nebo Overwatch se staly naprostými hity a dokázaly přinést obrovské množství peněz a generovat vysoké výnosy pro své organizace.
Jak eSporty vydělávají peníze? Co je hlavním zdrojem výnosů nebo jednoduše, jaké jsou hlavní toky peněz? Podívejme se na nejvyšší zdroje příjmů podrobněji:
Sponzorství
Sponzorství je to, co dělá eSport týmy a společnosti bohatými. Jak se eSporty stávají stále oblíbenější napříč světem, sponzoři platí vyšší částky za příležitost zviditelnit vlastní značku a zpřístupnit ji širšímu obecenstvu.
Sponzorství nejenže přináší peníze eSport organizacím, které zabezpečují tyto multi-miliardové dohody se světovými značkami na velkých a oblíbených turnajích a událostech, ale zároveň přináší peníze týmům i jednotlivým hráčům.
Poslední dobou vládne stále silnější trend, že se přes Sázkové Kanceláře Online zapojují další společnosti, které nemají souvislost s herním, technologickým nebo sportovním průmyslem.
Značky, jako jsou Coca-Cola, Red Bull, Mountain Dew si zajišťují světovou pozornost prostřednictvím eSportů a otevírají nová sponzorství.
Mediální práva
Každý si chce ukrojit kousek koláče, který je lukrativní a extrémně oblíbený. Vysílání událostí a turnajů zajišťuje obrovské peníze eSportům od médií, které zpravodajsky pokrývají soutěže.
Vstupenky
Důležitým zdrojem výnosů pro eSporty je samozřejmě prodej vstupenek. Velké stadiony a areny se zaplňují fanoušky, kteří sledují své oblíbené týmy v boji se soupeři. Chtějí cítit veškerou akci živě a nejen jak se odvíjí pouze přes české sázkové kanceláře nebo na hřišti.
Ačkoliv po dobu téměř dvou let během pandemie onemocnění Covid-19 výrazně poklesly prodeje vstupenek kvůli zdravotním restrikcím, je tento výnos opět obnoven a dokonce se zdá, že zájem o osobní účast diváků roste více než kdykoliv dříve.
Digitální prodej
Úžasné na eSportech je, že ačkoliv fungují ve virtuální světě, generují spoustu peněz ve fyzickém, skutečném světě. Lidé utrácí spoustu peněz v aplikacích, kde nákupují produkty i služby související s hraním. Ačkoliv se nejedná o hlavní nebo dokonce dominantní výnos, zůstává významným způsobem, jak vydělávat hodně peněz pro týmy nebo nejlepší sázkové kanceláře.
Reklamy
Velké výnosy v eSportech nepochází pouze ze sponzorství. Velké turnaje a události mají zároveň velmi dobře placené reklamy. Streamovací služby a billboardy přináší obrovské peníze organizacím, týmům a jednotlivým hráčům.
Prodej fanouškovských produktů
Prodej fanouškovských produktů je důležitým bodem výnosů v tradičních sportech i eSportech. Mluví se o oblečení, módních produktech, které se stávají v posledních letech stále oblíbenější zejména u mladší generace fanoušků, která patří mezi hlavní část diváků eSportů. Spolupráce s velkými značkami, pravidelné vydávání nových produktů a módní kousky se stávají okamžitým hitem.