Seznam.cz ohlásil obchodní spolupráci se společností Kupi.cz již letos v únoru. Spolupráce začala společným prodejem reklamy a umístěním odkazu Akce / Letáky na domovskou stránku Seznam.cz. Nyní je Seznam.cz 51% vlastníkem společnosti Kupi.cz.
Letákový hlídač
"Kupi.cz bude nadále lidem zprostředkovávat akční nabídky obchodníků. Službu chceme celkově zpřehlednit a zjednodušit. Do nabídky také zařadíme více malých a středních regionálních obchodníků," prozrazuje plány do budoucna Michal Feix.
Letecké snímkování a zpracování dat
Seznam.cz se také stává majitelem 30% podílu ve společnosti TopGis. Zahajuje užší spolupráci nejen na sběru, ale i prodeji geodetických dat. Společnost TopGis nadále bude získávat data a nabízet související služby, jako jsou například letecké a mobilní snímkování či pasportizace. Seznam.cz se v rámci akvizice stává technologickým a finančním partnerem. Vkládá do spolupráce technologii pro mobilní snímkování (tedy pro focení Seznam.cz Panorama) a zároveň společnosti TopGis poskytuje vlastní data k dalšímu propojení a užití.
"Pro naši službu Mapy.cz jsou klíčové aktuální mapové podklady. V rámci mapování však vzniká mnohem větší množství dat, než která dává smysl na službě Mapy.cz zobrazovat. Získáváme například kompletní informace o tom, kde jsou jaké dopravní značky, informace o venkovních kabelových rozvodech a sítích, hustotě zástavby a podobně. O tato data pak mají zájem například úřady, případně specializované soukromé společnosti, které s nimi dále pracují. Pro ně vyvíjíme novou komerční webovou službu GISonline, kde si mohou data analyzovat a zpracovávat pro své potřeby. To se týká jak tuzemských, tak i zahraničních firem," doplňuje Michal Feix. "Seznam.cz zajišťuje technologické řešení GIS portálu – garantujeme tedy jeho vývoj a dostupnost. Společnost TopGis bude exkluzivním prodejcem výsledného řešení."
Portál GISonline nyní funguje v neveřejné pilotní verzi. Dokončen by měl být do konce tohoto roku. Seznam.cz spolu se společností TopGis mezitím pracuje na rozšiřování klientské sítě nejen mezi úřady a firmami v Česku, ale nabízí řešení i za hranicemi.
Kdo je kdo
Kupi.cz je služba, která hlídá akční ceny v supermarketech. Oslaví letos na podzim dva roky od svého vzniku. Její zakladatelé, Martin Kadlčík a David Kopčil, z Kupi.cz vytvořili jedničku v kategorii webů sledujících ceny výrobků FMCG segmentu. Zákazníci si jednoduše srovnají akční ceny všech velkých obchodů bez nutnosti sledovat jednotlivé letáky. Kupi.cz rovněž ohlídá akce dle zadaných parametrů a pošle upozornění e-mailem. Web denně přináší 4900 slev z 23 obchodních řetězců, v databázi má celkem 12 150 prodejen. 70 % uživatelů Kupi.cz jsou ženy. V měsíci září mělo Kupi.cz dle Netmonitoru 630 000 RU.
TopGis od roku 2009 působí v Podnikatelském inkubátoru Brno-Jih. V uplynulém roce se firma zavázala ke komplexnímu pořizování geodat pro ortofotomapu České republiky a nad těmito daty poskytuje analýzy a služby. Díky rozvinuté investorské komunitě v Podnikatelském inkubátoru Brno-Jih se TopGis v počátcích podnikání nemusel držet při zemi v oblasti investic, ani v personálním vybavení. Komplex služeb zahrnuje pořizování leteckých snímků, šikmé snímkování, scanování a mobilní mapování a návaznou výrobu ortofotomap, 3D světů, stereofotogrametrické mapování, či nejrůznější zákaznické analýzy. TopGis disponuje řadou technologií - vlastním snímkovacím letadlem, nejmodernější fotogrammetrickou kamerou Ultracam Eagle, pětikamerovým systémem pro šikmé snímkování a podílel se rovněž významnou měrou na vývoji unikátního systému mobilního mapování. Služeb českého týmu TopGis již využívají i zákazníci v Dánsku, Německu, Nizozemsku, Lucembursku, Rakousku, první zákazníci se rýsují i mimo Evropu.