Ve čtvrtek a pátek, které by měly být na veletrhu Sport Life vyhrazené především pro obchodní jednání a předvádění firemních novinek odborné veřejnosti, bylo na brněnském Výstavišti poloprázdno.
Kde jsou velké značky?
"Letos jsme pozvali obchodní partnery přímo k nám na stánek, abychom prezentovali Vertical sport jako dovozce," vysvětluje Martin Turek, který má na starosti dovoz slovutných značek, jako jsou například Petzl a Therm-A-Rest. "Pro veřejnost máme připravených na ukázku jenom několik cepínů a mačky."
K obsazení výstavní haly věnované outdooru se vyjadřuje kriticky: "Okolo nás by měly prezentovat nové modely Fischer, Salomon, Atomic a další lyžařské značky. Podívejte se - ukazují se tady jenom internetové obchody s lyžemi a přilbami."
Tady se koná hromadný výprodej
Martin Turek si všímá, že u prodejců různých drobností, jako jsou krémy, lepidla či vložky do bot, nebyla ve všední den ani noha, ale o víkendu se u nich kupily hloučky zákazníků, kteří zboží kupovali. "Veletrh je pro ně prodejním kanálem a ne předváděcí akcí jako pro nás."
Nepřímo to potvrzuje Jiří Červinka, vydavatel tištěné ročenky Průvodce outdoorovým vybavením a serveru Svět outdooru: "Pro odborníky je návštěva Sport Life ztraceným dnem. Nic nového, o čem by nevěděli předem, tady neuvidí."
Podle něho jsou veletržní stánky zaměřené především na prodej zboží pro veřejnost. "Jedná se hlavně o výprodeje," konstatuje Jiří Červinka.
Odbornou veřejnost veletrh nepřitahuje
"V zahajovací den Sport Life ve čtvrtek ve výstavních halách bylo strašidelně málo návštěvníků," přisazuje si ředitel internetového zastupitelství Media House Ondřej Turek, který mimo jiné provozuje inzertní síť Outdoornet, do které patří i Horydoly.
V sobotu se sice haly zaplnily lidmi, ale šlo z velké části o náhodné návštěvníky, kteří sem přišli strávit pěkné odpoledne. Místo městského parku, tržnice nebo supermarketu tentokrát zvolili Výstaviště.
"Firemní představení se již přesunulo jinam - všichni významní evropští hráči, včetně českých výrobců a obchodníků, se scházejí na veletrzích ISPO v Mnichově a OutDoor ve Friedrichshafenu."
O tomto trendu svědčí, že ze Sport Life zmizel například dříve tradiční Jurek, který mnoho let přivážel velkou expozici stanů. Horolezecké značky zastupovali Hudy a Vertical, kteří přivezli na ukázku jen pár kusů železa a dělali reklamu především sami sobě. Velký výrobce nafukovacích lodí Gumotex se tradičně nechal zastupovat obchodníkem Vodák Sport, který vystavil jeden model. Sporten zastupovala stejným způsobem brněnská prodejna Ski Mishak.
O dalších lyžařských a snowboardových firmách snad nemá cenu ani mluvit. Také z cyklistické sekce se vytrácejí velké značky. Letos chybělo například zastoupení Authoru a Meridy. Zmizela i mnohá média včetně Horydoly, pro něž nemá smysl trávit čtyři dni na place, když své partnery a inzerenty potkávají jinde.
Zobrazit místo Česko - Slovensko outdoor business na větší mapě
Sport Life na HORYDOLY
2014 - 2013 - 2012 - 2011 - 2010 - 2009 - 2008 - 2007 - 2006
- 2005 - 2004