15. listopadu
Ivo Toman kontroluje sám sebe v Českých drahách
Ředitelem regionální osobní dopravy v Českých drahách se stal Ivo Toman. Funkce byla pro něho nově zřízena. Připomeňme, o koho se jedná. Ivo Toman je členem Občanské demokratické strany, byl za ni hejtmanem Pardubického kraje, později byl odpovědný za nepovedený registr vozidel a ministr dopravy ho za to vyhodil. Aktuálně je předsedou dozorčí rady Českých drah a má tedy kontrolovat sám sebe.
7. listopadu
LeoExpress i RegioJet bez psů
Zákaz vození psů ve vlacích uplatňují obě soukromé železniční společnosti LeoExpress a RegioJet. LeoExpress dosud sice nejezdí, ale už teď zakazuje pasažérům cestovat se psy. Výjimkou jsou vodicí psi pro slepce, služební psi v akci a malá plemena zavřená v pevné schránce. Stejně postupuje vůči psům už delší dobu konkurenční RegioJet. Ve vlacích Českých drah lze se psy cestovat. Platí se za ně 15 korun na jednu jízdu nebo 30 korun na neomezený počet jízd během jednoho dne.
1. listopadu
České dráhy pořád dotujeme ze svých kapes
Českým drahám patří mnohé pozemky pod kolejemi a nádražími. Teď se je některé z nich chystají prodat Správě železniční dopravní cesty. Nebylo by nic divného na faktu, že dopravní firma se zbavuje pozemků pod zařízeními, které patří někomu jinému - kdyby tytéž pozemky nezískala před pár lety od státu zdarma. Přeprodej miliardových majetků mezi dvěma státními firmami je tedy faktickou dotací neefektivnímu železničnímu dopravci, kterou posvětilo Ministerstvo dopravy. Podobné čachry se udály již v roce 2009 a tehdy je ve své zprávě kritizoval Nejvyšší kontrolní úřad.
17. října
Boj o rychlíky Olomouc - Ostrava
Žluté vlaky RegioJet a německá Arriva si to rozdaly na férovku o rychlíkové spoje na trati z Olomouce do Ostravy a zpět. Přihlásily se do tendru o provozování dotované dopravy. České dráhy vyklidily pole a soutěže u Ministerstva dopravy se vůbec neúčastní. RegioJet (součást dopravního konglomerátu Radima Jančury) nabídl cenu 188 Kč/km a Arriva (ovládaná Deutsche Bahn) téměř totožnou cenu 189,10 Kč. Podle deníku MF Dnes jezdily České dráhy o hodně dráž než 200 Kč/km. Vlaky vítězné značky by měly vyjet na trať za necelé dva roky.
16. října
Nezájem o trať Olomouc - Ostrava
České dráhy si zajistily dalšími obstrukcemi práci na další roky. Antimonopolní úřad na jejich podnět zakázal Ministerstvu dopravy uzavřít smlouvu s případným výhercem tendru na rychlíkovou dopravu Olomouc - Krnov - Ostrava. Prý by vstup soukromé společnosti narušil síťový charakter služeb Českých drah. Několik dopravců už oriti podle informací z médií odstoupilo od záměru vstoupit do soutěže. Veřejně to deklarovala například velká Veolia. O RegioJetu se spekluluje, protože ještě dnes může podat přihlášku. Samotné České dráhy soutěžit nemíní.
10. září
Zkontrolujte si zpoždění
Všechny informační tabule na tuzemských nádražích zveřejňuje na internetu Správa železniční dopravní cesty. Mimo jiné na nich najdete aktuální zpoždění.
26. dubna
Praha-Hamburg s Regiojetem
Německé dráhy oznámily, že nadále nebudou jednat s Českými drahami o dálkové lince Praha - Hamburg. Místo nich si vybrali za partnera Regiojet. Pokračuje tak loňský trend, kdy tuzemské zastoupení na prodej jízdenek předali práve Regiojetu.
České dráhy AKTUÁLNĚ na HORYDOLY: 2011 2010 2009