Cestující mohou vyrazit třikrát týdně z Belgie do Česka a zpátky. Cesta trvá zhruba patnáct hodin. Přibyly nové zastávky v Drážďanech, Bad Schandau, Děčíně, Ústí nad Labem a Praze. Jediným přestupem v Bruselu se do Česka dostanou pasažéři z Paříže či Londýna.
Spoj jede třikrát týdně a zastavuje ve stanicích Brusel, Antverpy, Rotterdam, Amsterdam, Berlín, Drážďany, Bad Schandau, Děčín, Ústí nad Labem a Praha. Z hlavního města Česka odjíždí každé úterý, čtvrtek a neděli v 18:04 hod. Do Bruselu dorazí následující den v 10:27 hod. Cena jízdenek s místenkou začíná na 49 eurech v sedačkovém oddílu a 79 eurech za lůžko ve sdíleném lůžkovém oddílu.
Z města do města
Vlaky nabízejí atraktivní alternativu k jiným druhům dopravy a produkují 7-10x méně emisí než letadla. Další významnou výhodou nočních vlaků je jejich schopnost přeměnit dlouhé vzdálenosti na pouhou noční cestu, což cestujícím umožňuje efektivně cestovat, když spí. Do destinace přijede člověk ráno odpočatý a svěží a celý den má k dispozici. Cena jízdenky zahrnuje i ubytování, a tak noční vlak šetří peníze za hotel.
Další výhoda a úspora času i peněz pramení rovněž z faktu, že vlak staví v centru měst. Není tedy nutné zdlouhavě cestovat na letiště a z letiště.
BRUSEL není tak ošklivý, jak se říká
Benelux cestuje do Česka
Turisté z Belgie a Nizozemí patří mezi zahraniční návštěvníky, kteří do Česka přijíždějí ve větším počtu. Loni si tuzemsko jako svou dovolenkovou destinaci vybralo rekordních 261 820 Nizozemců, o zhruba 5 % více než v roce 2019. V průměru u nás strávili 3,73 dní a důvodem jejich cesty byla hlavně rekreace. Celkem 62 % z nich zamířilo do Prahy. Pokud jde o ubytování, volili zejména některé z hromadných ubytovacích zařízení.
Počet Belgičanů ve srovnání s předcovidovým obdobím o 14 % klesl a celkem jich k nám dorazilo 94 034. Naopak mírně vzrostla doba jejich pobytu. Průměrně strávili v Česku bezmála čtyři dny. Stejně jako Nizozemci přijeli do tuzemska hlavně za rekreací a bydleli v některém z hromadných ubytovacích zařízeních. Opět mířili nejčastěji do hlavního města, kdy si jej jako cílovou destinaci vybralo 67 % z nich.
Jak Nizozemci (42 %), tak Belgičané (69 %) do Česka nejčastěji přilétají letadlem. Druhým nejoblíbenějším prostředkem je pro turisty z Nizozemí (39 %) i Belgie (22 %) auto nebo motorka. Jako dalších způsob dopravy volí Nizozemci (13 %) a Belgičané (4 %) obytný vůz a shodně dvě procenta využívají při cestě do Česka vlak.
Booking.com
Noční vlaky European Sleeper
European Sleeper není tradičním dopravcem. Organizace vznikla v Nizozemsku jako družstvo, které obnovuje noční vlaky. Drobní investoři podpořili start firmy půl milionem eur. V dalším kole se prodaly členské podíly v European Sleeper za 2 miliony eur a počet členů se rozrostl na 3500. Vzniklo tak společenstvo příznivců nočních vlaků, které se aktivně zapojuje do činnosti družstva. V následujících letech plánuje spuštění nové linky spojující Amsterdam, Brusel a Barcelonu.
UMĚNÍ V ULICÍCH: Malované krávy v Bruselu
Zobrazit místo Turistika na větší mapě