POC a Volvo vyvinuly crash test cyklisty s automobilem
Volvo vyhledá cyklistu, aby ho neohrozilo.
ARCHIV MaxMedia
SDÍLEJ:
Automobilka Volvo se spojila s cyklistickou firmou POC a provedly sérii crash testů cyklistické helmy při střetu s automobilem. Partnerství obou švédských značek vychází z bezpečnostní strategie vyvíjené pro automobily Volvo.
Společnosti Volvo Cars a POC již dříve spolupracovaly v rámci pilotního projektu, jehož smyslem bylo propojit cyklistické přilby s palubním automobilovým systémem za účelem snížení počtu dopravních nehod.
Tento výzkumný projekt je součástí širšího výzkumu snažícího se porozumět typům zranění cyklistů a vyvinout principy ochrany v podmínkách silničních provozu. Na projektu se podílejí Volvo Cars, POC KTH Royal Institute of Technology, MIPC a Autoliv. Projekt částečně financuje Vinnova.
Automobilka Volvo existuje od roku 1927. Volvo Cars je ve vlastnictví čínského Zhejiang Geely Holding od roku 2010, dříve patřila americké Ford Motor Company a před tím švédského Volvo Group. Vedení, vývoj, marketing a administrace se nachází v Göteborgu (Švédsko). Hlavní místa produkce jsou Göteborg, Ghent (Belgie), South Carolina (USA), Chengdu Daqing (Čína), motory se vyrábí ve Skövde (Švédsko) a Zhangjiakou (Čína) a komponenty v Olofström (Švédsko).
Společnost POC byla založena v roce 2005. Je předním výrobcem helem, brýlí, ochranného sportovního vybavení a příslušenství.
Volvo přichází se strategií, jak předcházet nehodám s pomocí technologií aktivní bezpečnosti.
Součástí systému automatického brzdění a detekce chodců je též detekce cyklisty. Systém díky funkci automatického brzdění plnou brzdnou silou využívá palubní kamery a radaru k rozpoznání cyklisty, varuje řidiče před bezprostředně hrozící kolizí a případně dá pokyn k zahájení automatického brzdění.
Spolupráce Volvo s POC sestává z mnoha speciálně vyvinutých crash testů probíhajících ve výzkumném centru ve švédském Göteborgu a je součástí širšího výzkumného projektu, který se snaží porozumět druhům zranění, k nimž při střetech automobilů s cyklisty dochází.
Jak testy probíhají?
Helmy POC nasazené na hlavách figurín jsou připevněny k testovacímu zařízení, které figuríny za účelem různých měření vysílá v různých rychlostech a pod různými úhly do střetů s různými částmi kapoty stojícího automobilu.
Testy jsou založené na již existujících pravidlech pro testování ochrany hlavy chodců, což umožňuje přímé porovnání mezi případy, kdy osoba při střetu má nebo nemá na hlavě helmu.
Dosavadní testy cyklistických helem byly v podstatě primitivní. Helmy se při testech pouští z různých výšek na rovný nebo zkosený povrch, přičemž neberou ve zřetel střet cyklisty s automobilem. Projekt Volvo-POC má za cíl takové testování vylepšit.
Bezpečnostní experti
"Spolupráce na tomto projektu s POC je skvělým příkladem našeho pionýrského ducha v oblasti bezpečnosti," říká Malin Ekholm, ředitel bezpečnostního centra Volvo Cars a jeden z nejdůležitějších bezpečnostních inženýrů společnosti. "Často vyvíjíme nové testovací metody pro různé náročné dopravní situace. Naším záměrem není pouze dodržet všechny právní požadavky, nebo projít hodnotícím testy. Místo toho se snažíme jít dále, využíváme reálné dopravní situace k vyvinutí technologií, které slouží ke zlepšení bezpečnosti."
"Stejně jako v případě Volvo Cars, bezpečnost je vlastně naší misí a je hnacím motorem všech našich nápadů a inovací," říká Oscar Huss, ředitel vývoje POC. "Úzkou spolupráci se špičkovými vědci v naší POC Laboratoři usilujeme o představení dalších a dalších bezpečnostních nápadů. Certifikační standardy jsou základ, ale neměly by nikdy omezovat naši vůli jít až za stanovené parametry, abychom našli další inovativní způsoby, jak zredukovat následky nehod."
V posledních letech se Volvo zaměřilo na ochranu osob mimo jejich automobily. V roce 2010 spustilo detekci chodců s funkcí automatického brzdění plnou brzdnou silou a v roce 2013 detekci cyklistů s funkcí automatického brzdění plnou brzdnou silou. Obě technologie jsou nyní standardem ve všech automobilech Volvo jako součást balíčku City Safety a napomáhají zlepšení bezpečnosti silničního provozu.
ANALÝZA Již druhý rok poukazujeme na nesmyslná tvrzení prodejců a půjčoven obytných vozidel, že prodej a půjčování karavanů je stále na vzestupu.. Naše odhady se na základě dlouhodobých zkušeností potvrdily a díky přesycení trhu... celý článek
ANALÝZA Již druhý rok poukazujeme na nesmyslná tvrzení prodejců a půjčoven obytných vozidel, že prodej a půjčování karavanů je stále na vzestupu.. Naše odhady se na základě dlouhodobých zkušeností potvrdily a díky přesycení trhu
ROZHOVOR David Otava a Vladimír Bedřich jsou dva nadšenci, kteří již několik let sdílejí lásku k cestování a motocyklům. Společně s dalšími kamarády podnikají nezapomenutelné cesty po celém světě. Jejich poslední výprava vedla do