POC a Volvo vyvinuly crash test cyklisty s automobilem

POC a Volvo vyvinuly crash test cyklisty s automobilem
Volvo vyhledá cyklistu, aby ho neohrozilo.
Autor snímku ARCHIV MaxMedia
SDÍLEJ:

Automobilka Volvo se spojila s cyklistickou firmou POC a provedly sérii crash testů cyklistické helmy při střetu s automobilem. Partnerství obou švédských značek vychází z bezpečnostní strategie vyvíjené pro automobily Volvo.

POC a Volvo vyvinuly crash test cyklisty s automobilem
Crash test cyklistické helmy.
Autor snímku ARCHIV MaxMedia
Jak na to

Společnosti Volvo Cars a POC již dříve spolupracovaly v rámci pilotního projektu, jehož smyslem bylo propojit cyklistické přilby s palubním automobilovým systémem za účelem snížení počtu dopravních nehod.

Tento výzkumný projekt je součástí širšího výzkumu snažícího se porozumět typům zranění cyklistů a vyvinout principy ochrany v podmínkách silničních provozu. Na projektu se podílejí Volvo Cars, POC KTH Royal Institute of Technology, MIPC a Autoliv. Projekt částečně financuje Vinnova. 

Automobilka Volvo existuje od roku 1927. Volvo Cars je ve vlastnictví čínského Zhejiang Geely Holding od roku 2010, dříve patřila americké Ford Motor Company a před tím švédského Volvo Group. Vedení, vývoj, marketing a administrace se nachází v Göteborgu (Švédsko). Hlavní místa produkce jsou Göteborg, Ghent (Belgie), South Carolina (USA), Chengdu Daqing (Čína), motory se vyrábí ve Skövde (Švédsko) a Zhangjiakou (Čína) a komponenty v Olofström (Švédsko).

Společnost POC byla založena v roce 2005. Je předním výrobcem helem, brýlí, ochranného sportovního vybavení a příslušenství.

Volvo přichází se strategií, jak předcházet nehodám s pomocí technologií aktivní bezpečnosti.

Součástí systému automatického brzdění a detekce chodců je též detekce cyklisty. Systém díky funkci automatického brzdění plnou brzdnou silou využívá palubní kamery a radaru k rozpoznání cyklisty, varuje řidiče před bezprostředně hrozící kolizí a případně dá pokyn k zahájení automatického brzdění.

Spolupráce Volvo s POC sestává z mnoha speciálně vyvinutých crash testů probíhajících ve výzkumném centru ve švédském Göteborgu a je součástí širšího výzkumného projektu, který se snaží porozumět druhům zranění, k nimž při střetech automobilů s cyklisty dochází.

Jak testy probíhají?

Helmy POC nasazené na hlavách figurín jsou připevněny k testovacímu zařízení, které figuríny za účelem různých měření vysílá v různých rychlostech a pod různými úhly do střetů s různými částmi kapoty stojícího automobilu.

Testy jsou založené na již existujících pravidlech pro testování ochrany hlavy chodců, což umožňuje přímé porovnání mezi případy, kdy osoba při střetu má nebo nemá na hlavě helmu.

Dosavadní testy cyklistických helem byly v podstatě primitivní. Helmy se při testech pouští z různých výšek na rovný nebo zkosený povrch, přičemž neberou ve zřetel střet cyklisty s automobilem. Projekt Volvo-POC má za cíl takové testování vylepšit.

Bezpečnostní experti

"Spolupráce na tomto projektu s POC je skvělým příkladem našeho pionýrského ducha v oblasti bezpečnosti," říká Malin Ekholm, ředitel bezpečnostního centra Volvo Cars a jeden z nejdůležitějších bezpečnostních inženýrů společnosti. "Často vyvíjíme nové testovací metody pro různé náročné dopravní situace. Naším záměrem není pouze dodržet všechny právní požadavky, nebo projít hodnotícím testy. Místo toho se snažíme jít dále, využíváme reálné dopravní situace k vyvinutí technologií, které slouží ke zlepšení bezpečnosti."

Volvo a POC.

"Stejně jako v případě Volvo Cars, bezpečnost je vlastně naší misí a je hnacím motorem všech našich nápadů a inovací," říká Oscar Huss, ředitel vývoje POC. "Úzkou spolupráci se špičkovými vědci v naší POC Laboratoři usilujeme o představení dalších a dalších bezpečnostních nápadů. Certifikační standardy jsou základ, ale neměly by nikdy omezovat naši vůli jít až za stanovené parametry, abychom našli další inovativní způsoby, jak zredukovat následky nehod."

 

V posledních letech se Volvo zaměřilo na ochranu osob mimo jejich automobily. V roce 2010 spustilo detekci chodců s funkcí automatického brzdění plnou brzdnou silou a v roce 2013 detekci cyklistů s funkcí automatického brzdění plnou brzdnou silou. Obě technologie jsou nyní standardem ve všech automobilech Volvo jako součást balíčku City Safety a napomáhají zlepšení bezpečnosti silničního provozu.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Celkem 0 příspěvků v diskuzi


Pro Al Rajhiho ze Saudské Arábie bylo dakarské vítězství na domácí půdě splněným snem

Pro Al Rajhiho ze Saudské Arábie bylo dakarské vítězství na domácí půdě splněným snem

Toyota vybojovala na Dakaru první dvě místa. Al Rajhi vítězí a Lategan je druhý. Tovární posádka Henk Lategan - Brett Cummings s vozem GR Hilux EVO jela na čele devět etap, ale nakonec byla... celý článek

Ve Francii jezdí milion starých a sběratelských vozidel

Rallye Monte-Carlo, ikonický závod na úvod sezony

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Velká Británie AKTUÁLNĚ 2025

Velká Británie AKTUÁLNĚ 2025

Outdoorové novinky z Anglie, Skotska, Irska a Walesu. 
Pro Al Rajhiho ze Saudské Arábie bylo dakarské vítězství na domácí půdě splněným snem

Pro Al Rajhiho ze Saudské Arábie bylo dakarské vítězství na domácí půdě splněným snem

Toyota vybojovala na Dakaru první dvě místa. Al Rajhi vítězí a Lategan je druhý. Tovární posádka Henk Lategan - Brett Cummings s vozem GR Hilux EVO jela na čele devět etap, ale nakonec byla
Ve Francii jezdí milion starých a sběratelských vozidel

Ve Francii jezdí milion starých a sběratelských vozidel

Ve Francii je přihlášeno kolem 52 miliónů motorových vozidel, ale po ulicích a silnicích jezdí jen asi 39 miliónů automobilů. To je o 25 % více než před 25 lety. Průměrné stáří těchto
Rallye Monte-Carlo, ikonický závod na úvod sezony

Rallye Monte-Carlo, ikonický závod na úvod sezony

Toyota Gazoo Racing World Rally Team vybojovala na Rallye Monte-Carlo první dvě místa a získal maximum možných bodů. Sébastien Ogier z Toyoty si v tomto legendárním podniku dojel pro své desáté vítězství.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Ferie - veletrh Dánsko, Kodaň 21.-23.2. Cestovní ruch 21.2.
Reise Camping - veletrh Německo, Essen 19.-23.2. 23.2.
Free - veletrh Německo, Mnichov 19.-23.2. 23.2.
For Fishing - veletrh Praha, Letňany 20.-23.2. Rybářství a myslivost 23.2.
Hohe Jagd und Fischerei - veletrh Rakousko, Salzburg 20.-23.2. Lov a rybářství 23.2.
Nautika - veletrh Chorvatsko, Záhřeb 19.-23.2. 23.2.
Utazás - veletrh Maďarsko, Budapešť 20.-23.2. 23.2.
IWA - veletrh Německo, Norimberk 27.2.-2.3. Lovecké potřeby 27.2.
Bike Show - veletrh Dánsko, Kodaň 1.-2.3. 1.3.
ITB - veletrh Německo, Berlín 4.-6.3. 4.3.

Diskuse

Sací bagry Honza, 21.2.2025 8:54, 5 příspěvků
Sací bagry vodák Marek, 20.2.2025 22:36, 5 příspěvků
Inu Honza, 20.2.2025 16:03, 5 příspěvků
a zase leze ze skříně Lukas B., 20.2.2025 15:15, 1 příspěvek
Bruslení na soutoku Vltav... Horydoly, 19.2.2025 13:15, 2 příspěvky
Bruslení na soutoku Vltav... Josef Pavlík, 19.2.2025 12:41, 2 příspěvky
Zazemnění přehrad vodák Marek, 19.2.2025 10:52, 5 příspěvků
Bourání přehrad a splavů Tomáš, 18.2.2025 16:58, 5 příspěvků
Utopení v ledu brutusacek, 18.2.2025 16:23, 1 příspěvek
Láska k USA Honza, 18.2.2025 13:23, 5 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Střední Čechy v březnu Horydoly , 23.2.2025 12:44
Cyklocestování Frýdek Místek Horydoly , 18.2.2025 14:43
Budějovicko láká na valen... Horydoly , 15.2.2025 2:38
Únor v Papilonii Liberec Horydoly , 14.2.2025 22:48
Užijte si valentýnskou ro... Horydoly , 14.2.2025 22:43
Praha a střední Čechy Horydoly , 14.2.2025 22:37
Dolní Morava Horydoly , 14.2.2025 22:33
Virtuální Valentýnský běh Horydoly , 14.2.2025 22:28