Rallye Vltava hned na začátku sezóny nabízí výzvu zúčastnit se těžkého závodu.
Nenechte se zmást zdánlivě lehkým výškovým profilem, i na úplné rovině budete muset mnohokrát sesednout z kola a šlapat po svých. Krátké a strmé kopce jsou daleko výživnější než táhlé desetiprocentní stoupání
Malý okruh (35 km)
Před startem dostane každý malou mapku trati, aby se nikdo nebál, že v hlubokých lesích zabloudí. Trať bude značena klasickými šipkami a na komplikovaných křižovatkách budou stát traťoví komisaři, stejně jako na jiných MTB závodech. Šipky budou prostě všude!
Startuje se v Hluboké u mostu, který je poslední před hrází Hněvkovické přehrady. Kdo se na startu dostane hodně dopředu, má výhodu, protože hned za zatáčkou je první stoupání v terénu, kde nebude lehké předjíždět.
Dalších deset kilometrů se pojede v rovinatém terénu na zpevněných lesních cestách, čas od času bude trať zpestřena krátkým výjezdem nebo technicky náročnějším sjezdem.
Další kopec vede až ke křižovatce, kde se malý okruh oddělí od extrémního kolečka, tam bude také na závodníky čekat první občerstvovací stanice. Po pár hltech Enervitu vás bude čekat dlouhý sjezd lesem podél plotu hlubocké obory až k vratům, tam začíná druhá část závodu, která vás provede proti směru loňského závodu světového poháru v terénním triatlonu Xterra.
Za pár minut se v kopci před vámi vyloupne zřícenina Karlova hrádku, který je pověstný jako nejextrémnější místo na všech světových tratích Xterra. Následuje dlouhá lesní pasáž, kterou se dostane zpět k řece, od které se nevzdálíte až do cíle.
Dalších patnáct kilometrů vás to bude bavit, v sedle se dlouho neohřejete, náročné výběhy a seběhy (to není omyl, opravdu budete muset i z kopce svého bajka tlačit) se budou střídat s brody přes rozvodněné potoky.
Pak nezbyde nic jiného, než vzít kolo na ramena a vyškrábat se po kořenech a kamenech na kopec Baba, tam už máte vyhráno, do cíle je to coby kamenem dohodil a zbytek dojel na kole.
Extrémní kolečko (65 km)
Statečnější závodníci mají možnost absolvovat extrémní kolečko, které je co do obtížnosti stejné jako malý okruh, ale všeho je tam několikanásobně víc. Můžete si užít mnohem víc brodů, dvojnásobný počet kopců, ale i dvojnásobný počet extrémních sjezdů.
Poté, co se cesta rozdvojí, pojedou extrémnější borci vlevo, kde je čeká patnáctikilometrová lesní pasáž. Ta je přivede na břeh Hněvkovické přehrady, která zachytává vodu pro jadernou elektrárnu Temelín. Podél břehu se závodníci dostanou až na hráz přehrady, tu přejedou a budou pokračovat po pravém břehu zpět směrem na Hlubokou.
Trať je připravována ve spolupráci s Lesy ČR a vede několika samostatnými revíry, hlavně na pravém břehu řeky, kde se dá čekat obtížný terén. Tudy snad ještě neprojel plášť žádného horského kola.
Revírník Josef Vaněček, který má na starost oblast okolo Radonic, varuje před náročností terénu: „Na kole jezdím, ale kudy vede trať Rallye Vltava, bych nechtěl jít ani pěšky…“
Po dvaceti kilometrech v lese mezi kořeny určitě každý závodník uvítá krátkou odpočinkovou pasáž na asfaltové silnici, ta je dovede až na samou hranici Hluboké nad Vltavou, ale tam se stáčí prudce doprava a opět kopíruje tok řeky.
Cílová brána je už na dohled, ale po přejezdu na druhý břeh se ještě na chvíli ztratí a na řadu přichází poslední kopec s malým překvapením. Až budete projíždět cílovou bránou, nezapomeňte po pravé ruce zkontrolovat novogotický zámek, který nad Hlubokou stojí už několik staletí.