Železniční slevy I.: Česko

Železniční slevy I.: Česko
Praha, Železniční most přes Vltavu.
Autor snímku Kuba Turek
SDÍLEJ:

Jak mohu jet vlakem nejlevněji? Takovou otázkou často zaskočíte pokladní i průvodčí Českých drah. Slev je hodně, neustále se mění a dají se různě kombinovat. Při složitějším požadavku jsou vedle i lidé v modrém.

Přinášíme přehled základních druhů jízdného na tratích Českých drah. Na příští týden připravujeme nejdůležitější slevy na evropských železnicích.

Zákaznické jízdné

Po zakoupení Karty Z (200 Kč) má cestující nárok na zákaznické jízdné, které je asi o 30 procent nižší než jízdné obyčejné

Junior pas

Pro mládež do 26 let umožňuje po zakoupení (700 Kč na celý rok nebo 100 Kč na léto) nákup jednoduchých, zpátečních a síťových jízdenek za snížené ceny

Zpáteční sleva

Platí pro jízdu tam a zpět stejným směrem, pokud vše zvládnete do půlnoci druhého dne po zahájení jízdy. Sleva je 50 procent.

Síťová jízdenka

V době platnosti umožňuje používání libovolných vlaků Českých drah. Můžete si zvolit dobu platnosti (2 dny, týden, měsíc, 3 měsíce) a zda bude platit i v 1. třídě (ta je o něco dražší).

SONE+

Platí ve 2. třídě vlaků Českých drah a smluvních dopravců i v německém pohraničí. Na jednu mohou jet dva dospělí a až tři děti do 15 let. Prodává se ve verzi pouze pro osobní vlaky za 130 Kč nebo pro osobní a spěšné vlaky, rychlíky a expresy za 360 Kč. Platí pouze v sobotu nebo v neděli. Nelze ji koupit v předprodeji.

Sleva pro skupiny

Pro 2-30 lidí ve 2. třídě, přičemž první dva platí celé zákaznické jízdné a zbytek dětské, čili poloviční. Lze zakoupit i ve zpáteční variantě, kdy první dva platí celé zpáteční a zbytek opět dětské.

Kilometrická banka 2000

Až pro 3 cestující (děti do 15 let se berou jako polovina cestujícího), kteří do kolonek zapíší, kam jedou a další informace dle návodu. Výhodou je, že člověk nemusí pokaždé stát u kasy frontu na lístek. Minimální odpis kilometrů je 100 km/osoba ve 2. třídě, 150 km/os. v 1. třídě. Pro dítě stačí polovic. Max. odpis 400 km/os. ve 2. třídě a 600 km/os. ve třídě první. Banka stojí 1300 Kč.

VLAK+

Sleva na zpáteční jízdenku na zvláštní akce vyhlášená Českými dráhami (loni například na veletrhy v Brně).

Relační sleva

Něco podobného jako VLAK+, sleva je vždy zvlášť vyhlášena na jednotlivou linku. V současnosti platí na trati Praha - Brno.

Horydoly.cz Slevy na železnici

I. - Česko

II. - Evropa

III. - Rakousko, Slovensko, Polsko

IV. - Bavorsko

V. - Švýcarsko s rodinou

VI. - Švýcarsko pro studenty

VII. - Slovensko pro skupiny

VIII. - Německo (Labe-Elbe)

IX.- Rakousko do 26 let

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

nepřehledný systém slev

má jediný účel - a to eliminovat náhodné a občasné uživatele a v případě, že se hry zúčastní tak je znechutit tak, aby víckrát něco takového nezkoušeli.

pro státního dotovaného dopravce (respektive pro jakoukoli nezkrachovatelnou státní organizaci) je nejvýhodnější situace smrádku a teploučka pokud možno bez zákazníků, kteří vlastně jenom obtěžují.

cesta ven samozřejmě existuje, ale je poměrně radikální. znamená to zachovat železnici pouze tam kde se uživí, to je v rámci ČR koridory a příměstská doprava.

Reaguj
Re: Praha-Brno

Jo, Všichni se tu dohadují, ale příčiny jaksi nikdo vidět nechce. Kdo oddělil u CD nákladní dopravu od osobní? Byo z čeho dotovat dopravu. Potom už ne. A stát křičí, že má pořád míň na dotace. A zato se někdo směje, jak na tom vydělal. Tak se nerozčilujte, anebo si znovu zazvoňte klíči.

  • Autor Honza
  • Datum a čas 19.9.2012 11:50
Reaguj
Obejití KMB?
V kilometrické bance se nesmí škrtat,jinak je neplatná-to je mi jasné. Chtěl bych se ale zeptat: Pokud mám 2 projeté kilometrické banky s dostatečným počtem volných stránek, je možné z těchto projetých KMB vytáhnout volné listy a z těchto volných listů vytvořit čistou KMB aniž by ČD přišly na to že je to padělek, nebo je tomuto nějak zabráněno? (např. číslováním stránek nebo nějakými kontrolními součty?)ČD totiž soustavně okrádají daňové poplatníky, a když někdo z těchto daňových poplatníků někam jede vlakem, musí si navíc kupovat drahou jízdenku. A proto přemýšlím nad tím jestli by systém ČD nešel taky nějak nepozorovaně obejít.Pokud totiž někdo pracuje u ČD, tak si celá rodina pak jezdí zadarmo, a to není fér. Myslím, že správně by měli jezdit zadarmo buď jen zaměstnanci, nikoliv jejich rodiní příslušníci. A nebo pokud jezdí zadarmo i rodinní příslušníci, pak by měli mít právo jezdit zadarmo i všichni občané ČR platící daně, protože nemalá část jejich daní teče do ČD.
  • Autor Občan ČR
  • Datum a čas 24.5.2007 11:29
Reaguj
Sleva pro skupiny: znamena to, ze kdyz jsou jen dva, plati totez jako kdyby si to kupovali samostatne?
  • Autor Anonym
  • Datum a čas 2.5.2006 10:16
Reaguj
Junior pas
Junior pas nikdy nezrusili. Zrusili jenom Junior ISIC. Takze za Junior zaplatis normalne 7 kil, nehlede na to jestli ses student nebo ne, s ISICem byl jenom za kilo.
  • Autor Dave
  • Datum a čas 11.3.2005 21:59
Reaguj
Re: Praha-Brno
České dráhy jsou dotovaný podnik a cena jízdného podle nich nepokrývá náklady na přepravu cestujícího. Mimo jiné ani nezjišťují rentabilitu jednotlivých spojů, takže nelze tvrdit, že trasa Praha - Brno je pro ČD rentabilní.Snižování cen na některé úseky je proto ekonomicky neodůvodnitelné. Navíc je těžko pochopitelné, že z Prahy do Brna zaplatím např. rychlíkem 667 130 KČ, když do téhož vlaku přistoupím v Kolíně zaplatím 224 KČ. Takové chování nese všechny znaky nekalé soutěže kterou se České dráhy za peníze daňových poplatníků snaží zbavit nevítané konkurence. Když se o něco podobného nedávno pokusil jeden autobusový dopravce, netrvalo ani týden a soud mu to zakázal. ČD takové chování prochází už roky. Obzvláště pikantní musí být situace majitelů postižených autobusových dopravců, kteří si ze svých daní platí podnik, který se je snaží nezákonně poškodit.Bordel na dráze, který jsem popisoval v předchozím příspěvku je jen logickým důsledkem situace, kdy nic nenutí ČD chovat se tržně; přesněji kdy jediné tržní chování chování, které ČD potřebují je udržet přepravní objemy za každou cenu (i za cenu porušování zákona) aby dosáhly příští rok na co největší dotace.
  • Autor pavelk
  • Datum a čas 11.3.2005 13:27
Reaguj
nic nového...
Nic nového pod sluncem. Spíš sem zkuste dát něco o cestování do cudziny, třeba jak se dostat vlakem do Rakouska, Německa nebo třeba někam dál (to kdybyste třeba jeli na ledy a neměli auto). To by se myslim hodilo víc. Ale sám dobře vím že to neni žádná sranda něco takovýho sepsat.
  • Autor Pepoš
  • Datum a čas 10.3.2005 16:40
Reaguj
Praha-Brno
Měl byste si nejprve ujasnit, za co drahám hodláte vynadat.Jak píšete, doprava Praha-Brno je lukrativní (pro autobusové dopravce i pro železnici). Konkurence na této trati přiměla dráhy zavést tržní cenu. Výsledkem je to, že prodělečná doprava z Horní Zadní do Přední Dolní není nadále křížově dotovaná ze ziskové Praha - Brno, ale z vašich daní.
  • Autor jk
  • Datum a čas 10.3.2005 15:09
Reaguj
Jezdím vlakem jen příležitostně, a obvykle se nestíhám divit, čeho všeho jsou dráhy (ne)schopny. Vypsat skupinovou jízdenku pro 2 věkové kategorie zároveň bývá na menších stanicích záležitost minimálně na půl hodiny, zažil jsem i situaci, kdy paní na pokladně neuměla používat myš.Vloni v létě jsem byl svědkem situace, kdy dráhy přepravovaly předem objednanou skupinu asi 40 cyklistů a jaksi zapoměly že mají po cestě výluku. Když průvodčí po čtvrthodinovém handrkování připustil, že do dvou autobusů zmíněnou skupinu plus odtatní cestující asi nevtěstná, prohlásil, že za to nemůže a zavelel autobusům k odjezdu.Při naprosté neschopnosti chovat se k zákazníkům vstřícně (tržně) se pak dráhy za naše peníze snaží konkurovat autobusovým dopravcům nekalou soutěží když na lukrativní spoje (třeba Praha - Brno) nasazují dumpingové ceny.Myslím že jediné řešení je privatizace nebo uzavření nerentabilních venkovských tratí a otevření všech tratí pro konkurenci za rovnoprávných podmínek. Na dotace na dopravní obslužnost by pak byly vypisována výběrová řízení
  • Autor pavelk
  • Datum a čas 10.3.2005 13:42
Reaguj
junior pas?
Ted nevim, oni ho zase obnovili?
  • Autor blueglue
  • Datum a čas 10.3.2005 12:19
Reaguj
Celkem 18 příspěvků v diskuzi


Bruslení v Praze 2024/2025

Bruslení v Praze 2024/2025

Praha zprovozňuje zimní bruslařské plochy. Přinášíme přehled možností na bruslení v hlavním městě.... celý článek

Hostivařská přehrada 2025

České hory AKTUÁLNĚ 2024/2025

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Prokopské údolí na kole nebo koloběžce

Prokopské údolí na kole nebo koloběžce

NOVÉ VIDEO Letos poprvé vyrazit na kolo nebo koloběžku! Využít slunného poledne, abychom se trochu svezli. Lidé z podhůří Krkonoš nebo Jeseníků si o příjemné vyjížďce zatím mohou nechat jen zdát, ale Pražané
Školské prázdniny 2024/2025 na Slovensku

Školské prázdniny 2024/2025 na Slovensku

Uveřejňujeme termíny, kdy se budou konat jarní prázdniny na Slovensku. Závisí na sídle školy. Ostatní prázdniny a dny pracovního klidu jsou jednotné pro všechny školy a žáky.
Trail park Svaté Pole

Trail park Svaté Pole

Malé ale milé ježdění na horských kolech poskytuje trail park u Svatopolského rybníka nedaleko Dobříše.
Kam v Praze a Brně na piknik?

Kam v Praze a Brně na piknik?

Piknik je skvělý způsob, jak strávit volný čas s rodinou nebo přáteli. Zážitek spojuje lidi s dobrým jídlem a pitím, v příprodě a při tom ve víru velkoměsta. Můžeme vyrazit v létě i v zimě, odpoledne i přes
Borová skála v Praze: příjemné lezení pro softmovery

Borová skála v Praze: příjemné lezení pro softmovery

CLIMBING GUIDE Lehké a bezpečné skalní lezení na vápencovém útesu v Praze poskytuje Borová skála. Svoji cestu si tu vybere softmover, začátečník, rekreační lezec, lezecká rodina, končící horolezec-důchodce i začínající lezec-mládežník.  

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Ferie - veletrh Dánsko, Kodaň 21.-23.2. Cestovní ruch 21.2.
Sexuální život zvířat - exkurze Jihlava, ZOO Přednáší Veronika Jiříčková 22.2. 13:00
Matějská pouť Praha, Holešovice 22.2.-13.4. 22.2.
Ostře sledované vlaky Praha, hlavní nádraží Nostalgický vlak do Prokopského údolí 22.2. 15:00
Pražské tunely a mosty Praha, Smíchovské nádraží Nostalgický vlak 22.2. 09:00
Reise Camping - veletrh Německo, Essen 19.-23.2. 23.2.
Free - veletrh Německo, Mnichov 19.-23.2. 23.2.
For Fishing - veletrh Praha, Letňany 20.-23.2. Rybářství a myslivost 23.2.
Hohe Jagd und Fischerei - veletrh Rakousko, Salzburg 20.-23.2. Lov a rybářství 23.2.
Nautika - veletrh Chorvatsko, Záhřeb 19.-23.2. 23.2.

Diskuse

Record aspirin skilled in... siwuhuhw, 22.2.2025 22:08, 95 příspěvků
Marfan's footling months,... aeleris, 22.2.2025 22:02, 95 příspěvků
Frequently, minor erythro... dijazeayekesb, 22.2.2025 21:56, 95 příspěvků
All sticky extinction, si... ucakimoraokub, 22.2.2025 21:56, 95 příspěvků
If headlong contrary urti... alihasumeditu, 22.2.2025 21:54, 95 příspěvků
Sensory office unrecogniz... ecusato, 22.2.2025 21:51, 95 příspěvků
Red centres: cheapest gen... enaonuzlifoq, 22.2.2025 21:44, 95 příspěvků
Acute buy doxycycline on ... uhujemi, 22.2.2025 21:39, 95 příspěvků
Recalcitrant transplacent... itufehepebinq, 22.2.2025 21:37, 95 příspěvků
Clinically developmental ... erosidnimoj, 22.2.2025 21:33, 95 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Cyklocestování Frýdek Místek Horydoly , 18.2.2025 14:43
Budějovicko láká na valen... Horydoly , 15.2.2025 2:38
Únor v Papilonii Liberec Horydoly , 14.2.2025 22:48
Užijte si valentýnskou ro... Horydoly , 14.2.2025 22:43
Praha a střední Čechy Horydoly , 14.2.2025 22:37
Dolní Morava Horydoly , 14.2.2025 22:33
Virtuální Valentýnský běh Horydoly , 14.2.2025 22:28
Regionální muzeum Mělník Horydoly Open, 5.2.2025 2:48