Železniční slevy I.: Česko

Železniční slevy I.: Česko
Praha, Železniční most přes Vltavu.
Autor snímku Kuba Turek
SDÍLEJ:

Jak mohu jet vlakem nejlevněji? Takovou otázkou často zaskočíte pokladní i průvodčí Českých drah. Slev je hodně, neustále se mění a dají se různě kombinovat. Při složitějším požadavku jsou vedle i lidé v modrém.

Přinášíme přehled základních druhů jízdného na tratích Českých drah. Na příští týden připravujeme nejdůležitější slevy na evropských železnicích.

Zákaznické jízdné

Po zakoupení Karty Z (200 Kč) má cestující nárok na zákaznické jízdné, které je asi o 30 procent nižší než jízdné obyčejné

Junior pas

Pro mládež do 26 let umožňuje po zakoupení (700 Kč na celý rok nebo 100 Kč na léto) nákup jednoduchých, zpátečních a síťových jízdenek za snížené ceny

Zpáteční sleva

Platí pro jízdu tam a zpět stejným směrem, pokud vše zvládnete do půlnoci druhého dne po zahájení jízdy. Sleva je 50 procent.

Síťová jízdenka

V době platnosti umožňuje používání libovolných vlaků Českých drah. Můžete si zvolit dobu platnosti (2 dny, týden, měsíc, 3 měsíce) a zda bude platit i v 1. třídě (ta je o něco dražší).

SONE+

Platí ve 2. třídě vlaků Českých drah a smluvních dopravců i v německém pohraničí. Na jednu mohou jet dva dospělí a až tři děti do 15 let. Prodává se ve verzi pouze pro osobní vlaky za 130 Kč nebo pro osobní a spěšné vlaky, rychlíky a expresy za 360 Kč. Platí pouze v sobotu nebo v neděli. Nelze ji koupit v předprodeji.

Sleva pro skupiny

Pro 2-30 lidí ve 2. třídě, přičemž první dva platí celé zákaznické jízdné a zbytek dětské, čili poloviční. Lze zakoupit i ve zpáteční variantě, kdy první dva platí celé zpáteční a zbytek opět dětské.

Kilometrická banka 2000

Až pro 3 cestující (děti do 15 let se berou jako polovina cestujícího), kteří do kolonek zapíší, kam jedou a další informace dle návodu. Výhodou je, že člověk nemusí pokaždé stát u kasy frontu na lístek. Minimální odpis kilometrů je 100 km/osoba ve 2. třídě, 150 km/os. v 1. třídě. Pro dítě stačí polovic. Max. odpis 400 km/os. ve 2. třídě a 600 km/os. ve třídě první. Banka stojí 1300 Kč.

VLAK+

Sleva na zpáteční jízdenku na zvláštní akce vyhlášená Českými dráhami (loni například na veletrhy v Brně).

Relační sleva

Něco podobného jako VLAK+, sleva je vždy zvlášť vyhlášena na jednotlivou linku. V současnosti platí na trati Praha - Brno.

Horydoly.cz Slevy na železnici

I. - Česko

II. - Evropa

III. - Rakousko, Slovensko, Polsko

IV. - Bavorsko

V. - Švýcarsko s rodinou

VI. - Švýcarsko pro studenty

VII. - Slovensko pro skupiny

VIII. - Německo (Labe-Elbe)

IX.- Rakousko do 26 let

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

nepřehledný systém slev

má jediný účel - a to eliminovat náhodné a občasné uživatele a v případě, že se hry zúčastní tak je znechutit tak, aby víckrát něco takového nezkoušeli.

pro státního dotovaného dopravce (respektive pro jakoukoli nezkrachovatelnou státní organizaci) je nejvýhodnější situace smrádku a teploučka pokud možno bez zákazníků, kteří vlastně jenom obtěžují.

cesta ven samozřejmě existuje, ale je poměrně radikální. znamená to zachovat železnici pouze tam kde se uživí, to je v rámci ČR koridory a příměstská doprava.

Reaguj
Re: Praha-Brno

Jo, Všichni se tu dohadují, ale příčiny jaksi nikdo vidět nechce. Kdo oddělil u CD nákladní dopravu od osobní? Byo z čeho dotovat dopravu. Potom už ne. A stát křičí, že má pořád míň na dotace. A zato se někdo směje, jak na tom vydělal. Tak se nerozčilujte, anebo si znovu zazvoňte klíči.

  • Autor Honza
  • Datum a čas 19.9.2012 11:50
Reaguj
Obejití KMB?
V kilometrické bance se nesmí škrtat,jinak je neplatná-to je mi jasné. Chtěl bych se ale zeptat: Pokud mám 2 projeté kilometrické banky s dostatečným počtem volných stránek, je možné z těchto projetých KMB vytáhnout volné listy a z těchto volných listů vytvořit čistou KMB aniž by ČD přišly na to že je to padělek, nebo je tomuto nějak zabráněno? (např. číslováním stránek nebo nějakými kontrolními součty?)ČD totiž soustavně okrádají daňové poplatníky, a když někdo z těchto daňových poplatníků někam jede vlakem, musí si navíc kupovat drahou jízdenku. A proto přemýšlím nad tím jestli by systém ČD nešel taky nějak nepozorovaně obejít.Pokud totiž někdo pracuje u ČD, tak si celá rodina pak jezdí zadarmo, a to není fér. Myslím, že správně by měli jezdit zadarmo buď jen zaměstnanci, nikoliv jejich rodiní příslušníci. A nebo pokud jezdí zadarmo i rodinní příslušníci, pak by měli mít právo jezdit zadarmo i všichni občané ČR platící daně, protože nemalá část jejich daní teče do ČD.
  • Autor Občan ČR
  • Datum a čas 24.5.2007 11:29
Reaguj
Sleva pro skupiny: znamena to, ze kdyz jsou jen dva, plati totez jako kdyby si to kupovali samostatne?
  • Autor Anonym
  • Datum a čas 2.5.2006 10:16
Reaguj
Junior pas
Junior pas nikdy nezrusili. Zrusili jenom Junior ISIC. Takze za Junior zaplatis normalne 7 kil, nehlede na to jestli ses student nebo ne, s ISICem byl jenom za kilo.
  • Autor Dave
  • Datum a čas 11.3.2005 21:59
Reaguj
Re: Praha-Brno
České dráhy jsou dotovaný podnik a cena jízdného podle nich nepokrývá náklady na přepravu cestujícího. Mimo jiné ani nezjišťují rentabilitu jednotlivých spojů, takže nelze tvrdit, že trasa Praha - Brno je pro ČD rentabilní.Snižování cen na některé úseky je proto ekonomicky neodůvodnitelné. Navíc je těžko pochopitelné, že z Prahy do Brna zaplatím např. rychlíkem 667 130 KČ, když do téhož vlaku přistoupím v Kolíně zaplatím 224 KČ. Takové chování nese všechny znaky nekalé soutěže kterou se České dráhy za peníze daňových poplatníků snaží zbavit nevítané konkurence. Když se o něco podobného nedávno pokusil jeden autobusový dopravce, netrvalo ani týden a soud mu to zakázal. ČD takové chování prochází už roky. Obzvláště pikantní musí být situace majitelů postižených autobusových dopravců, kteří si ze svých daní platí podnik, který se je snaží nezákonně poškodit.Bordel na dráze, který jsem popisoval v předchozím příspěvku je jen logickým důsledkem situace, kdy nic nenutí ČD chovat se tržně; přesněji kdy jediné tržní chování chování, které ČD potřebují je udržet přepravní objemy za každou cenu (i za cenu porušování zákona) aby dosáhly příští rok na co největší dotace.
  • Autor pavelk
  • Datum a čas 11.3.2005 13:27
Reaguj
nic nového...
Nic nového pod sluncem. Spíš sem zkuste dát něco o cestování do cudziny, třeba jak se dostat vlakem do Rakouska, Německa nebo třeba někam dál (to kdybyste třeba jeli na ledy a neměli auto). To by se myslim hodilo víc. Ale sám dobře vím že to neni žádná sranda něco takovýho sepsat.
  • Autor Pepoš
  • Datum a čas 10.3.2005 16:40
Reaguj
Praha-Brno
Měl byste si nejprve ujasnit, za co drahám hodláte vynadat.Jak píšete, doprava Praha-Brno je lukrativní (pro autobusové dopravce i pro železnici). Konkurence na této trati přiměla dráhy zavést tržní cenu. Výsledkem je to, že prodělečná doprava z Horní Zadní do Přední Dolní není nadále křížově dotovaná ze ziskové Praha - Brno, ale z vašich daní.
  • Autor jk
  • Datum a čas 10.3.2005 15:09
Reaguj
Jezdím vlakem jen příležitostně, a obvykle se nestíhám divit, čeho všeho jsou dráhy (ne)schopny. Vypsat skupinovou jízdenku pro 2 věkové kategorie zároveň bývá na menších stanicích záležitost minimálně na půl hodiny, zažil jsem i situaci, kdy paní na pokladně neuměla používat myš.Vloni v létě jsem byl svědkem situace, kdy dráhy přepravovaly předem objednanou skupinu asi 40 cyklistů a jaksi zapoměly že mají po cestě výluku. Když průvodčí po čtvrthodinovém handrkování připustil, že do dvou autobusů zmíněnou skupinu plus odtatní cestující asi nevtěstná, prohlásil, že za to nemůže a zavelel autobusům k odjezdu.Při naprosté neschopnosti chovat se k zákazníkům vstřícně (tržně) se pak dráhy za naše peníze snaží konkurovat autobusovým dopravcům nekalou soutěží když na lukrativní spoje (třeba Praha - Brno) nasazují dumpingové ceny.Myslím že jediné řešení je privatizace nebo uzavření nerentabilních venkovských tratí a otevření všech tratí pro konkurenci za rovnoprávných podmínek. Na dotace na dopravní obslužnost by pak byly vypisována výběrová řízení
  • Autor pavelk
  • Datum a čas 10.3.2005 13:42
Reaguj
junior pas?
Ted nevim, oni ho zase obnovili?
  • Autor blueglue
  • Datum a čas 10.3.2005 12:19
Reaguj
Celkem 18 příspěvků v diskuzi


Staroměstské Vánoce v Praze

Staroměstské Vánoce v Praze

FOTOGALERIE Pražské Staroměstské náměstí se každé Vánoce rozzáří. Podívejte se, jak vánoční trhy vypadaly v posledních dvaceti letech.... celý článek

Čtyři tituly z Prague Volleyball Games zůstaly doma. Další míří do Polska, Švýcarska a Mongolska

Moritzburg je Popelčin zámek

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Slovensko AKTUÁLNĚ 2024

Slovensko AKTUÁLNĚ 2024

CHOPOK Zajímá vás, kde se dá projet na lyžích, kde se leze po skalách, jaké podmínky vládnou na hřebenech, jak jsou nateklé ledopády, nebo jaká chata je otevřená? Přinášíme aktuální zprávy
Praha otevřela Václavské kluziště

Praha otevřela Václavské kluziště

Na Václavském náměstí v Praze se otevřelo kluziště pro veřejnost. Obyvatelé Prahy 1 a školy z městské části Praha 1 mají bezplatný vstup, ostatní platí 200 Kč za 2 hodiny bruslení v centru metropole.
Ostrava!!! bruslí na Benešově náměstí

Ostrava!!! bruslí na Benešově náměstí

Fanoušci bruslení v Ostravě mají velký výběr, kde bruslit. Šest kluzišť je otevřených na zimním stadionu Poruba, v multifunkční hale Vítkovice, v hale Studénka, na Benešově náměstí pod širým nebem, v zimním areálu Skalka
4 potoky na pražském severu: kolo nebo koloběžka?

4 potoky na pražském severu: kolo nebo koloběžka?

Na severním okraji Prahy tečou čtyři významné potoky do Vltavy. Podél nich vedou cyklotrasy vhodné na podzimní ježdění na kole či koloběžce.
Vysoké Tatry AKTUÁLNĚ 2024

Vysoké Tatry AKTUÁLNĚ 2024

TATRANSKÁ LOMNICA Zprávy, novinky, aktuality, fotografie a videa z Vysokých Tater, z nejvyššího pohoří Karpat.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Vakantie - veletrh Nizozemsko, Utrecht 9.-12.1. 9.1.
Hoga - veletrh Německo, Norimberk 12.-14.1. 12.1.
Vánoční zahrada na zámku Německo, Pillnitz 21.11.-12.1. 12.1.
Pro Winter - veletrh Itálie, Bolzano 13.-15.1. Horské technologie 13.1.
Ferienmesse - veletrh Rakousko, Vídeň 16.-19.1. 16.1.
Matka - veletrh Finsko, Helsinky 17.-19.1. Cestovní ruch 17.1.
Skialpinistické závody pro dospělé a děti Kohútka Skialpinismus 18.1. 12:00
Boot - veletrh Německo, Düsseldorf 18.-26.1. 18.1.
CMT - veletrh Německo, Stuttgart 18.-26.1. 18.1.
Staročeský perník - výstava Praha, Chvalský zámek 29.11.-19.1. 19.1.

Diskuse

купить аттестат за 11 Horacebup, 7.1.2025 6:11, 14 příspěvků
INU Horydoly, 6.1.2025 19:30, 7 příspěvků
Bezpečnost v noci Horydoly, 6.1.2025 19:28, 2 příspěvky
Bezpečnost v noci Lukáš Š, 6.1.2025 19:17, 2 příspěvky
INU Honza, 6.1.2025 18:49, 7 příspěvků
INU Kuba Turek, 6.1.2025 16:20, 7 příspěvků
INU Lukas B., 6.1.2025 15:18, 7 příspěvků
INU Střelec, 6.1.2025 14:47, 7 příspěvků
INU Lukas B., 6.1.2025 14:35, 7 příspěvků
INU Honza, 6.1.2025 14:08, 7 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Re: Střední Čechy turistické Horydoly , 6.1.2025 14:18
Novoroční virtuální běh p... Horydoly Open, 2.1.2025 17:12
Nesmírně zásadní text, uk... milan šupa, 27.12.2024 19:27
Vuch 2024 Horydoly , 23.12.2024 15:26
Velké Karlovice zahájí se... Horydoly , 13.12.2024 23:29
Žáčková opouští Valachy Horydoly , 13.12.2024 23:01
Šimůnek končí ve Forbesu Horydoly , 13.12.2024 22:57
Holiday World Horydoly , 13.12.2024 10:41