Slevové kódy v dnešní době představují pouze kombinaci čísel a písmen, které získáte jedním kliknutím na Kuponovníku. Potom nakoupíte ve vybraném e-shopu a slevový kód, říká se mu také slevový kupón, okopírujete nebo přepíšete do speciálního políčka v nákupním košíku e-shopu. Internetový obchod automaticky odečte z ceny objednávky vaši slevu.
Proč je zboží zlevněné?
Někteří zákazníci mají obavy, že se zlevněným zbožím je něco v nepořádku, a proto na něj obchodníci poskytují slevy. Tyto obavy jsou nepodložené.
Sleva bývá obvykle poskytována z více důvodů. Důležitý je reklamní prvek - obchodník zlevní vybrané zboží, aby do obchodu nalákal zákazníky, a doufá, že nakoupí i další z běžné nabídky.
Občas se tak zvaně čistí sklady. Sezonní zboží je stále na skladech, ale obchodník ví, že už se blíží konec sezony. Snaží se tedy rychle prodat, co mu zbylo. Právě teď začínají slevy na zimní sportovní vybavení a oblečení.
Doprodává se modelová řada nebo celá kolekce. Výrobce oznámí kolekci na nový rok, nebo ukončí výrobu konkrétních modelů a začne vyrábět inovovanou řadu. Obchodník tedy doprodává původní kolekci nebo modelovou řadu, ale už nemá pro zákazníky všechny modely, barvy, velikosti či příslušenství. Proto je nabízí za nižší cenu. Takové změny sortimentu pravidelně probíhají během zimy například v cyklistických obchodech. Loňské modely kol, ačkoliv se od letošních příliš neliší, se prodávají s výraznými slevami.
Pokud je zboží zlevněné kvůli jakékoliv vadě, musí na to obchodník upozornit. Zákazník si pak rozmyslí, zda se mu nákup vyplatí. Typické je například mírné poškození zboží. Například u sportovního náčiní to bývají drobné povrchové oděrky laku, prodávají se tak ukázkové lyže z testovacích center, předváděcí kola z veletrhů, u oblečení je důvodem pro slevu kupříkladu šikmo ušitý šev či chyba v barevné kombinaci.
Sleva, záruka, kvalita
Nakupující se slevou mají stejná práva jako v případě nezlevněného zboží. Podstatná je dvouletá záruka na případné vady zboží, kterou lze uplatnit ve všech obchodech řetězce, kde bylo zboží zakoupeno. Je to dané ze zákona. Nad tuto lhůtu může obchodník poskytnout i delší záruky, ale to je už je zcela v jeho kompetenci. Pokud ovšem tuto delší záruku během prodeje poskytne, je závazná pro obchodníka i zákazníka.
V internetových obchodech navíc platí čtrnáctidenní lhůta, kdy je možné nepoužité a nepoškozené zboží vrátit bez udání důvodu.
Povinnosti prodejce i nakupujícího a také záruky popisuje zákon o ochraně spotřebitele. Všeobecné podmínky smluvních vztahů a vzájemné odpovědnosti výrobců, obchodníků a zákazníků určuje Občanský zákoník.
Jak vybrat správné zboží?
Nabídka portálu Kuponovník.cz je velmi široká. Zboží je rozděleno do tematických sekcí a v nich jsou zařazeny obchody se slevami, slevovými kupony, akčními cenami a dopravou zdarma.
Jak výhodně nakoupit? Na titulní stránce Kuponovnik.cz se vám objeví nejoblíbenější obchody s výběrem kuponů a nabídek. Pokud si hned nevyberete, navštívíte jednotlivé tematické sekce uvedené v horní části portálu. Jsou tu například sekce sportovní potřeby, cestování, hobby, zdraví, móda a oblečení...
Pokud konkrétní obchod, například Mall.cz kupóny a slevy, můžete si rovnou otevřít seznam všech obchodů. Ty jsou seřazeny podle abecedy.
Užitečná funkce je dárkový vyhledávač, který vám automaticky pomůže s výběrem dárku, když si nevíte rady, co koupit příbuzným, kamarádům či známým.
Součástí celého webu jsou recenze, které pomohou při rozhodování, co koupit.
Redakce Horydoly.cz uveřejňuje komerční sdělení.