Horolezci mají velký marketingový potenciál

Horolezci mají velký marketingový potenciál
David Gladiš tahá draka za ocas.
Autor snímku ARCHIV Davida Gladiše
SDÍLEJ:

Český horolezecký svaz po mnoha letech tápání našel model, jak bude shánět peníze od komerčních partnerů. David Gladiš je jeho novým člověkem na marketing. Je to muž s pestrou profesní historií. Když se stal ředitelem CzechTourismu, probudil vládní agenturu z klinické smrti. Založil cestovatelský server Hedvábná stezka, provozoval tři orientální restaurace v Praze a Brně, byl náměstkem ministra zahraničí Karla Schwarzenberga, cestuje do divočiny a také trochu leze po skalách i na umělých stěnách.

"Lezu od dětství. Za komančů jsem několikrát vyhrál v žákovských kategoriích mistrovství České republiky," připomíná David Gladiš. "I když tehdejší lezení mělo úplně jinou úroveň než dneska, mám k horolezectví stále silný vztah."

Po několika nezdařených pokusech se podařilo Českému horolezeckému svazu uzavřít smlouvu o marketingovém zastoupení. Proč se to zdařilo až s tebou?

Nevím přesně, jaké byly předchozí pokusy. Finančně to nemá žádný valný smysl, alespoň ne nyní, takže se k tomu musí přistupovat spíše jako pomoc rozvoji horolezectví.

Kdo konkrétně svaz zastupuje?

Český horolezecký svaz formálně zastupuje firma ANEXE public relations. Fakticky se tomu věnujeme Dan Hála, David Švejnoha a já.

Co přesně smlouva o marketingovém zastoupení obsahuje?

Máme dva úkoly: zajišťovat mediální partnery a zajišťovat finanční partnery pro svaz. Za získání finančních partnerů máme odměnu ve formě provize. Smlouva se sepisuje vždy na rok.

Jak se horolezecký marketing financuje? Je jednodušší nebo těžší, než jiné obory?

Pro Český horolezecký svaz i firmy v oboru je tento druh spolupráce nový. I dříve občas některé firmy se svazem spolupracovaly, ale bylo to nahodilé a ne systematické jako nyní. Zpočátku tedy chvíli trvalo, než jsme potenciálním partnerům vše vysvětlili, ale ke konci roku jsme už měli více nabídek, než možností.

Jaké marketingové akce během minulého roku proběhly? K čemu je vůbec pro horolezce dobrý marketing a co jim přináší? Nedělá dostatek propagace každý jednotlivec, oddíly ve městech, lezecká reprezentace v televizi, nebo třeba himalájisté ve všech možných médiích?

My neděláme marketing ve smyslu propagace. Staráme se jen o získávání mediálních a finančních partnerů, a tak na tyhle tři otázky nemůžu nic odpovědět.

Může se horolezectví v marketingu dostat třeba na úroveň basketbalu, když má lezení více aktivních vyznavačů než většina sportů v Česku?

Může, ale bude to trvat několik let a vyžaduje to kontinuální práci, která nebude přerušována zbytečnými spory. Pro letošek jsme získali od partnerů podporu přes sedm set tisíc korun a tím jsme svazu pomohli zalepit díru z výpadku příjmů od Sazky.

Jak je drahé partnerství?

Český horolezecký svaz má partnery a hlavní partnery. Partneři přispívají částkou do sto tisíc korun ročně a hlavní partneři nad sto tisíc korun. Menší část je i ve zboží, které se používá hlavně jako výhry pro závodníky.

Hlavní partneři pro rok 2011 jsou Hudy, Humi a Direct Alpine. Partneři jsou Tilak, Lanek (Tendon), Uniqa, Lexum, Makak, Alpsport (Scarpa) a Prosport (Lowa, Yetti).

Počet partnerů je omezený. Partneři získávají od svazu různé druhy propagace: v ročence (náklad 10 000 kusů), na závodech, na webu, na bannerech a inzerátech u mediálních partnerů a tak dále.

Mediální partneři jsou Lidé a hory, Montana, Everest, Lezec.cz, Velehory.cz a Horyinfo.cz.

Jaké firmy mohou marketingově spolupracovat svazem? Jsou jen z horolezeckého či outdoorového byznysu?

Spolupracujeme i s firmami mimo outdoorový business, viz například Oční klinika Lexum nebo pojišťovna Uniqa. Hlavně se ale soustředíme na firmy z oboru. Spolupráce s nimi je důležitá i z jiných než jen finančních hledisek. Firmy i Český horolezecký svaz mají společný zájem na rozvoji horolezectví. Spolupráce je podle mě dobrá i proto, žeť vytváří tlak na svaz směrem k dalšímu zdokonalování a zefektivňování jeho činnosti. Každé dobrovolné sdružení něco takového potřebuje.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Re: Re: Když dva dělají totéž...
Jandíku, no tebe to nějak vzalo!
Je sice krapet úsměvné číst zrovna od tebe slova jako "Koukám, že využiješ i tu nejmenší příležitost si plivnout a fakta ti v tom nejsou nejmenší překážkou."
O jakých faktech to tedy mluvíš? Sem s nimi.
  • Autor Jiří Babača
  • Datum a čas 28.2.2011 14:51
Reaguj
Re: Re: Re: Když dva dělají totéž...
V obrovském balíku práce, kterou se snažíme dělat je velmi těžké docenit, kterou informaci kdo považuje za podstatnou. Samozřejmě rád odpovím jakékoli dotazy. Poprosil bych pouze, aby se nesly v důstojém duchu. Petr Jandík je jedním z lidí, na které se rád obrátím o pomoc.
  • Autor Petr Resch
  • Datum a čas 28.2.2011 14:42
Reaguj
Re: Když dva dělají totéž...
Koukám Babačo, že využiješ i tu nejmenší příležitost si plivnout a fakta ti v tom nejsou nejmenší překážkou.
Reaguj
Re: Re: Když dva dělají totéž...
Těžko říct, zda jsem se vyjádřil nepřesně a nebo jsi druhou část mého příspěvku vztáhl sám na sebe a na Jandíkovu dceru. Možné je obé.
Jinak:
ad.1) vím o tom
ad.2) četl jsem
ad.3) pokud je to tak, tak souhlasím
Přičemž to že se mnohé informace z práce této nově přejmenované komise jsou nejdříve k mání třebas právě zde a ne na Horosvazu ilustruje mj. ten rozdíl v názorech mezi námi.
  • Autor Jiří Babača
  • Datum a čas 28.2.2011 12:56
Reaguj
Re: Když dva dělají totéž...
K první třetině: jsem rád, že jsem naplnil tvá očekávání.Ve druhých dvou třetinách pravděpodobně píšeš o pozici redaktora ČHS. Rád bych tě vyvedl z několika omylů:1. Tato pozice je v kontextu koncepce Komise pro média a marketing2. Zápisem z VV proběhla informace, že tohoto redaktora hledáme. Také na ní jeden uchazeč reagoval. Zároveň s Petrem Jandíkem jsem oslovil řadu dalších lidí, kteří v oboru pracují a dal jim stejnou nabídku. Nakonec z tohoto výběrového řízení vyšla jako vítězně právě Veronika Jadíková.3. Paušály jsou propláceny až na základě skutečně odvedené práce. Jedná se o paušály za přesně ve smlouvě specifikované výstupy. Navíc, nedojde-li k dodání ve smlouvě specifikovaého úkolu, je redaktor penalizován odejmutím zisku za jinou provedenou práci.
  • Autor Petr Resch
  • Datum a čas 28.2.2011 11:41
Reaguj
Když dva dělají totéž...
Jsou-li podmínky nastaveny tak, že PR-agentura je odměňována na základě provizí (podílu na zisku), tak se v zásadě nejedná o nic jiného, než po čem jsem volal již od pradávna.
Něco jiného je situace, kdy je bez jakékoli koncepce a bez patřičné veřejné diskuse vytvořený nově placený post, který je obsazený bez řádného výběrového řízení. Zejména když je dotyčný placen jen paušálem bez ohledu na výsledky.
Zde se ukazuje, že když dva dělají totéž, tak to nemusí být totéž. A to píšu i svědomím toho, že Reschík je vzásadě Jandíkuv člověk a že v mnoha ohledech se názorově můžeme lišit.
  • Autor Jiří Babača
  • Datum a čas 28.2.2011 09:20
Reaguj
Re: Na co půjdou peníze
Valná hromada je nejvyšší orgán ČHS a může tedy rozhodovat o čemkoliv včetně peněz. Nejbližší se koná 26. března
Reaguj
Na co půjdou peníze
hmm... to je dobrá věc, ale zajímalo by mě, na co ČHS ty peníze použije, jestli na závodníky, nebo mediální kampaň, atd. A kdo rozhodne o tom, jak se peníze použijí, jestli výkonný výbor, nebo valná hromada má možnost do toho nějak výrazně zasáhnout. 700tis.není vůbec málo.
  • Autor Honza
  • Datum a čas 27.2.2011 19:20
Reaguj
Celkem 8 příspěvků v diskuzi


Německo AKTUÁLNĚ 2024

Německo AKTUÁLNĚ 2024

VIRTUÁLNÍ INFLUENCERKA Německo je zemí řek, jezer, hor, moře, památek, tragické historie, velké vědy a techniky. Najdete v něm vše, na co si vzpomenete. Čtěte horké novinky od našich severních, západních i jižních... celý článek

Lezecká sezóna nekončí, aneb lezení je i zimní sport

Zprávy od horolezců 2024

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Nová feráta Skab vede po pískovci v Bezděčíně

Nová feráta Skab vede po pískovci v Bezděčíně

VIA FERRATA GUIDE Nová feráta vznikla v Bezděčínských skalách. Horolezci i turisté tak přišli kvůli komerčním zájmům o další klidnou lokalitu. 
Dolomity a Julské Alpy 2024

Dolomity a Julské Alpy 2024

BRENTA Přinášíme aktuální zprávy z Dolomit - Trentina a Jižního Tyrolska. Doplňujeme je o novinky z italských i slovinských Julských Alp.
Napínáky na lezečky: mýtus malých lezeček?

Napínáky na lezečky: mýtus malých lezeček?

JEŽKOVY VOČI Mýtus příliš malých, bolestivě tlačících lezeček pro rekreační lezce byl už tisíckát vyvrácen. Přesto se stále objevují inzeráty na lezeckých stěnách nabízející zánovní lezečky o třetinu levněji. Na lezení
Švýcarské alpské chaty mají potíže s globálním oteplováním

Švýcarské alpské chaty mají potíže s globálním oteplováním

Chaty Trifthütte a Mutthornhütte, které patří Švýcarskému horolezeckému svazu SAC, byly uzavřeny 2021. První poničila sněhová lavina a druhou ohrožuje pád ledu a kamení. Vše je přičítáno tání permafrostu. 
Columbia Omni-Heat Arctic - tepelná ochrana inspirovaná ledními medvědy

Columbia Omni-Heat Arctic - tepelná ochrana inspirovaná ledními medvědy

OUTDOOROVÉ VYBAVENÍ Značka outdoorového oblečení Columbia představuje unikátní technologii Omni-Heat Arctic, jejíž inspirací byla tepelná ochrana ledních medvědů. Společnost Columbia Sportswear je lídr v oblasti inovativního outdoorového oblečení.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Touristik a Caravaning - veletrh Německo, Lipsko 20.-24.11. 20.11.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Frenštát pod Radhoštěm, kino 21.-24.11. 21.11.
Life - veletrh Brno, Výstaviště 22.-24.11. 22.11.
Mezinárodní festival alpinismu Praha, International 22.-24.11. 22.11.
Kolem světa Praha, Clarion 23.-24.11. Cestovatelský festival 23.11.
Krampus show Praha, Holešovice 24.11.
Muču Kiš - diashow Praha, Kayak Beach Bar Přednáší Radoslav Groh 27.11. 19:00
Něha Himaláje - diashow Nymburk, Sokol Přednáší Jan Tráva Trávníček a Petr Jan Juračka 27.11. 18:00
Boot - veletrh Německo, Berlín 28.11.-1.12. Lodě 28.11.
Ptačí svět očima fotografa - diashow Vrchlabí, Krtek Přednáší Tomáš Grim 28.11. 18:00

Diskuse

Лечение пчелиной пыльцой Evapwg, 24.11.2024 1:04, 2 příspěvky
Биткоин кошелек с выводом... Davidlqh, 24.11.2024 1:03, 2 příspěvky
Маска для лица с медом Evalri, 24.11.2024 1:00, 2 příspěvky
Когда появятся видеокарты... Davidzid, 24.11.2024 0:09, 3 příspěvky
půl pravdy Střelec, 23.11.2024 18:19, 9 příspěvků
Doplnění Honza, 22.11.2024 15:07, 6 příspěvků
když hoří pod plechem Lukas B., 21.11.2024 14:39, 5 příspěvků
nasrat@hovno.ch pikovoda, 21.11.2024 11:28, 5 příspěvků
Ta informace o zedníkovi ... Honza, 20.11.2024 23:57, 9 příspěvků
plechovka pohoda Honza, 20.11.2024 23:44, 5 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Podzimní školení Akademie... Horydoly , 21.11.2024 16:23
Cestování v digitální éře Horydoly , 21.11.2024 16:10
Regionální muzeum Mělník Horydoly , 19.11.2024 18:24
Svatba Horydoly , 18.11.2024 14:12
Litr balené vody obsahuje... Horydoly Open, 6.11.2024 23:42
Podzim ve Velkých Karlovi... Horydoly , 6.11.2024 2:28
Metropolitní trail Motols... Horydoly , 1.11.2024 0:17
Das war der Cybathlon 2024 Horydoly , 30.10.2024 23:53