TEST: Nová Kia cee´d
Nová Kia cee´d je spotřební zboží v nejlepším smyslu. Auto, o kterém nepotřebujete vědět a ono vás odveze. Dobře... je hezké, poměrně svižně jede, ale že bychom ho milovali, to určitě ne. Sedneme do něj, nastartujeme a jedeme. To je všechno, co od něj potřebujeme.
Testovali jsme Nová Kia cee´d 1,6 GDI, Exclusive, 99 Kw Paket Winter, ALC, Smart Key. Ceníková cena je 410 tisíc korun.
Auto se prodává s motory 1,4 a 1,6 v benzínové, naftové a plynové verzi, s automatickou převodovkou i bez ní. Ceny se pohybují podle oficiálního ceníku od 305 do 460 tisíc korun. Reálně se dá nejlevnější modelaktuálně koupit již za 275 tisíc korun.
INFO: Kia (international). Oficiální dovozce Kia Motors Czech sídlí v obchodní zoně Praha - Čestlice.
K Nové Kia cee´d jsme okamžitě získali vztah jako k dobře ušitému obleku. Vklouzli jsme do ní, zapnuli knoflík a už si jí nemuseli všímat.
Dělala bez odmlouvání to, co jsme od ní požadovali. Jela rychle po dálnici, držela v zatáčkách, odvezla objemný i těžký náklad.
Stáhněte oficiální materiály
Nová Kia cee´d:
Představení auta
Technická specifikace
Ceník aut
Ceník příslušenství
Je to ideální auto pro usedlý manželský pár, který jednou za čas vyrazí na lyže, turisticky do hor, vozí s sebou batohy s horolezeckým nebo vodáckým vybavením. Když není zbytí, přespí v autě. Občas jezdí na chalupu. Někdy potřebuje odvézt pár věcí, případně kamarádů na delší vzdálenost, třeba přes půlku Evropy.
Nová Kia cee´d se může hodit i mladé rodině s jedním děckem v kočárku, nebo dvěma dětmi, které už kočárek nepotřebují.
Plně obsazené auto
Vyzkoušeli jsme, co s autem udělá náklad. Nasedli jsme dva dospělí a do kufru naložili přes tři sta kilogramů. Je to přibližně stejný zápřah, jako když jede parta čtyř kamarádů do Alp a berou s sebou horolezeckou nebo lyžařskou výbavu.
Samozřejmě Kia hned byla o něco línejší a trošku si sedla, ale stále byla jízda v ní dostačující. Dokonce i strmé výjezdy na dvojku a trojku zvládala s přehledem.
Pak jsme ji prohnali Prahou v opravdu špatných podmínkách. Náledí, sníh a posypané ulice se střídaly rychlostí jako v biografu. Nová Kia cee´d za nás při tom dělala skoro všechno. Jenom podvědomě jsme vnímali, jak se auto brání smykům, jak nám pomáhá v brzdění a omezuje prokluz pneumatik během příliš prudkých rozjezdů.
Kombi to není, kufr stačí jen na běžné vybavení
Nová Kia cee´d je hatchback, kříženec mezi obyčejným autem a kombíkem. Kufr má proto velký, ale ne dost velký, aby pojmul všechno, co potřebujeme s sebou vozit do přírody. Kola dáme radeji na střechu. Kajaky také. Dětský kočárek složíme a vejde se dovnitř. Čtyři velké batohy, čtyři menší a pár dalších krámů uložíme pohodlně. Lyže můžeme vézt uvnitř, jen pokud sklopíme zadní sedadala. Nouzově se můžeme uvnitř vyspat se sklopenými zadními sedadly a posunutými předními.
Mužský pohled
Nová Kia cee´d je spolehlivé korejské auto s německých charakterem a cenou někde mezi těmito mantinely. Celkově je nastavené natvrdo, žádné velké pohodlíčko a houpavou jízdu nečekejte. Za to vás ale ani po dlouhé jízdě nebudou bolet záda a řízení bude pořád skvěle přesné.
Přišlo nám, že Kia cee´d jede o dost tvrději v německém stylu, než její bratříček Hyundai i30. Je to pochopitelné, protože Hyundaie se kupují především chalupáři na krátké pojíždění po městě či vesnici a jednou za měsíc na chatu. Kia zřejmě bude jezdit i dlouhé štreky na dovolenou a o víkendech do přírody.
V interiéru je naznačený luxus jako u Audi, odkud přišel německý designér. Zvenku se Kia tváří trošku agresivně.
Zpracování nového auta vypadá solidně a přesně. Nikde nic neskřípe, neodlupuje se, nepovoluje ...a to jsme měli k dispozici auto, které za půl roku prošlo rukama mnoha testovacích jezdů a novinářů, kteří se k němu jistě nechovali jako v rukavičkách.
Co ocení žena
Nová Kia cee´d je roztomilé autíčko. Barevné, pěkné a dobře jede. Pár užitečných drobností zpříjemňuje jízdu.
Světla v ostrých zatáčkách přisvicovala do stran. Vím, už je to běžná záležitost, ale já si nemohu pomoci - stále u tohoto systému oceňuji, že se na okreskách v lese nemusím tolik bát a mám přehled, jestli nespadnu do příkopu, když se vyhýbám autobusu nebo traktoru.
Myslím, že skoro zbytečný je vyhřívaný volant a tři stupně posilovače. Stejně jsem ho nechala na normal a jezdila s ním tak napořád. Teoreticky by měkká verze měla být výhodnější pro parkování, ale ďábelské točení volantem jsem zvládala i v normálním režimu.
V testovaném modelu bylo tlačítko místo startovacích klíčků. Ocenila jsem velké spínače a knoflíky. Po pár ujetých kilometrech v městském provozu jsem na ně jednoduše mohla sáhnout a zmáčknout po paměti. Vždycky jsme se trefila.
Další věc, která je už běžná, ale kterou v autě vždycky ocením, je dvouzónová klimatizace. Jezdím jako příležitostná spolujezdkyně dlouhé štreky do Alp v létě na horolezecké túry a v zimě za skialpinismem, a řidiči chtějí mít v kokpitu spíše chladněji, aby neusnuli. Pokud nemá auto dvouzónovou klimatizaci, mě mrznou nohy a nemohu spát. Když se potom nad ránem měníme někde na odpočívadle u německé nebo rakouské dálnice, jsem nevyspalá a trasu do hor dorazím jenom s odporem.
Poslední a zároveň první součástku, kterou jsem na Kia cee´d ocenila, byla zrcátka. Jsou velká a výborně umístěná tak, abych viděla při předjíždění i couvání. Samozřejmě nějaký malý mrtvý úhel tam zůstává, ale je jenom malinkatý. Navíc jsem si mohla nastavit, že po zaparkování se zrcátka automaticky sklopí jako psí uši. U nás před redakcí na sídlišti jsem to ocenila jako bezpečností opatření před sousedkami - agresivními motoristkami.
Diskuse
Diskuze k článku
odlučnění
A co odhlučnění?
Je to normální auto. Pokud máte normální potřeby, tak odhlučnit samozřejmě nepotřebuje.
A co odhlučnění?
testovali jste kombi nebo hatchback???
trochu nechapu, zda jste meli k testovani SW (kombi) nebo kratkou verzi. Na fotkach je dlouha (az na dve), noviny skladate take do dlouhe, ale v clanku se porad pise o kratke...
dale mi pripada zcestne tvrzeni, ze je auto urceno pro usedle lidi. Svym sportovnim designem je podle me cileny spis na mlade aktivni lidi. Kazi to jen slabsi nabidka motoru a elektronicky posilovac rizeni bez zpetne vazby, ale vzhledem k pomeru cena vykon by jsme toho chteli uz moc.
Středomoří AKTUÁLNĚ 2024
Mánie obytných aut končí, krachují první firmy
Může se hodit
Nejčtenější články
Elektrokoloběžky a elektrokola 2024
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Fitur - veletrh | Španělsko, Madrid | 22.-26.1. | 22.1. | |
Adventur - veletrh | Litva, Vilnius | 24.-26.1. | 24.1. | |
Přeštická lokálka | Přeštice, škola Josefa Hlávky | 25.-26.1. Výstava železničních modelů | 25.1. | |
Boot - veletrh | Německo, Düsseldorf | 18.-26.1. | 26.1. | |
CMT - veletrh | Německo, Stuttgart | 18.-26.1. | 26.1. | |
FESPO - veletrh | Švýcarsko, Curych | 30.1.-2.2. | 30.1. | |
Slovakiatour - veletrh | Bratislava, Incheba | 30.1.-1.2. | 30.1. | |
Reisemesse - veletrh | Německo, Drážďany | 31.1.-2.2. | 31.1. | |
Batmassan - veletrh | Švédsko, Göteborg | 1.-9.2. Lodě | 1.2. | |
Reisen - veletrh | Německo, Hamburg | 6.-9.2. Turismus a karavaning | 6.2. |
Diskuse
Sněžka historická | Horydoly, 20.1.2025 15:49, 5 příspěvků |
INU | Honza, 20.1.2025 14:07, 5 příspěvků |
Ještě stěna v Telči | Jenna Yaine, 20.1.2025 13:36, 118 příspěvků |
INU | Honza, 19.1.2025 13:57, 1 příspěvek |
Dotaz na přechod vrcholu | přechod, 17.1.2025 22:13, 12 příspěvků |
Popradské | Skiák, 16.1.2025 14:25, 2 příspěvky |
Popradské | pikovoda, 14.1.2025 22:11, 2 příspěvky |
trasa na běžkách | Jarda, 13.1.2025 10:24, 5 příspěvků |
trasa na běžkách | Kuba Turek, 13.1.2025 10:09, 5 příspěvků |
trasa na běžkách | Jarda, 13.1.2025 9:50, 5 příspěvků |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Závod rohaček – Memoriál ... | Horydoly , 21.1.2025 2:46 |
DECOLED | Horydoly , 9.1.2025 21:34 |
Češi začínají v lednu hub... | Horydoly Open, 9.1.2025 9:53 |
termíny testovaček lyží B... | Horydoly Open, 9.1.2025 9:50 |
Troja Florbal Cup | Horydoly , 8.1.2025 19:25 |
Re: Střední Čechy turistické | Horydoly , 6.1.2025 14:18 |
Novoroční virtuální běh p... | Horydoly Open, 2.1.2025 17:12 |
Nesmírně zásadní text, uk... | milan šupa, 27.12.2024 19:27 |