Velezrh Sport Life se koná na Výstavišti v Brně 10.-13. listopadu 2005.
Petr Navrátil se však vyhnul odpovědím na palčivé otázky. Zajímala nás složitá doprava do Brna, chtěli jsme vědět co je pravdy na možném stěhování brněnských veletrhů do Prahy a hodně drahý internet na Výstavišti.
Co se na minulém ročníku Sport Life podařilo a co bylo méně úspěšné?
Veletrh je ročník od ročníku stále větší a to ve všech směrech. Řekl bych tedy, že se nám opět podařilo přilákat na výstaviště více návštěvníků, kterým se představilo více vystavovatelů na větší ploše. Co se nám podařilo méně? Zaslechli jsme připomínky z řad návštěvníků na nedostatečné označení a orientaci v areálu, což se letos chystáme napravit. Pokud byl ještě někdo s něčím nespokojený, nechal si to pro sebe. Každopádně jsme si vědomi toho, že neustále je co zlepšovat a proto jsme přístupní všem námětům.
Co tedy můžeme čekat letos za zlepšení pro vystavovatele, zákazníky i laické návštěvníky?
Firmám nabízejícím oděvy a jiné módní doplňky jsme nově připravili možnost módních přehlídek na profesionální úrovni. Tato módní show bude určitě zpestřením i pro návštěvníky. Navíc na Výstavišti návštěvníci – rodiče – najdou dětský koutek pro své ratolesti, kde je mohou bez obav ponechat a v klidu si prohlédnout pavilony.
Jaká odvětví budou letos nejsilnější?
I v letošním roce bude v rámci veletrhu Sport Life nejsilnějším oborem cyklistika. Oproti minulým ročníkům naleznete nově vystavovatele tohoto oboru kromě pavilonu V i v pavilonu A2. Co se týká outdooru, ani tento nezůstane pozornosti stranou. V letošní roce se jako součást veletrhu mimo jiné uskuteční také pohár v lezení na obtížnost na umělé stěně se silnou účastí zahraničních závodníků, takže diváci si zcela jistě přijdou na své.
Proč a pro koho děláte doprovodné programy? Není to spíše jenom show pro návštěvníky, než servis pro vystavovatele?
Všechno souvisí se vším. Atraktivní doprovodné programy jsou samozřejmě v první řadě lákadlem pro návštěvníky. Na druhou stranu čím více lidí přijde shlédnout na výstaviště doprovodné akce, tím více klientů může každý vystavovatel oslovit a získat pro sebe.
Proč oddělujete Bike Brno a Boat Brno od zbytku veletrhu? Jde o marketingový záměr?
Boat Brno je samostatná akce s podtitulem Mezinárodní výstava lodí a vodních sportů. Společně s Mezinárodní výstavou karavanů a obytných automobilů Caravaning Brno se koná paralelně s veletrhem Sport Life. Tyto tři akce byly úmyslně včleněny do jednoho termínu, neboť se jedná o příbuzná témata sport - hobby – volný čas. Tento komplex akcí má tak větší šanci přilákat více návštěvníků. Bike Brno je něco jiného. Jedná se o název pro jeden z oborů veletrhu Sport Life a to cyklistiku. Historicky byl tento obor na brněnské výstaviště přestěhován z nedalekého Žďáru nad Sázavou, kde byl spíše komornější prezentační akcí pouze pro obchodníky. Zde nesl název Bike Vysočina. Zcela logicky se musel název mírně upravit a proto Bike Brno.
Proč by měl člověk navštívit veletrh Sport Life?
Důvodů je hned několik. Jednak je tu velká koncentrace firem nabízejících sportovní vybavení, lákadlem určitě bude i zajímavý doprovodný program za účasti předních českých i zahraničních sportovců a v neposlední řadě je to právě souběžné konání Sport Life, Boat Brno a Caravaning Brno.
Petr Navrátil neodpověděl na další otázky, které mu Horydoly položily:
Jaký bude typický vystavovatel letošního ročníku? Jak velkou plochu si pronajal a co bude nabízet? Kolik za tento servis zaplatil?
Proč musí platit vystavovatelé za internet na výstavišti tak nehorázné částky? Pro velké firmy je to sice jen malá část vystavovatelského rozpočtu, ale střední a malé firmy si jeho zaplacení velmi rozmýšlejí.
Hodně se mluví o možném přestěhování veletrhů do Prahy? Připravujete se na tuto možnost?
Mají veletrhy nějaký vliv na katastrofickou dopravu z Prahy do Brna? Několikahodinová cesta na veletrh z hlavního města přece není normální.