Haleluja vole

Haleluja vole
SDÍLEJ:
V rámci letošního mistrovství Evropy ve vodním kanoismu na karlovarské říčce Teplé byla vyhlášena soutěž ve sjezdu alegorických plavidel Mattoni na divoké vodě s velmi příjemnou odměnou. Minulý rok se organizátorům závodů nikdo nepřihlásil, ze závodu sešlo. Rozhodli jsme se tento problém vyřešit a započít novou etapu vodáckého sjezdu na divoké vodě.

Ani jeden z posádky tvořící šest členů není příliš velký odborník na tento druh sportu. Pár lidí mělo možnost sjet Vltavu, či jinou řeku, ale s divokou vodou nemáme žádné zkušenosti.

14. května

Jeden z prvních nápadů bylo vytvořit vor o šesti duších z traktoru, které by byly připevněny k dřevěné konstrukci vyrobených z latí nebo fošen. Základna byla vymyšlena již už od počátku. Teď to nejdůležitější: vymyslet design.

Úplně první nápad, že si všichni sedneme dovnitř obří láhve, jsme museli zamítnout z důvodu příliš velkých nákladů a náročné přípravy. Celková bezpečnost je nulová, hrozí utopení celé posádky v láhvi od minerálky. Nakonec sedíme na voru okolo láhve.

16. května, centrální loděnice Drahovice

Začínáme stavět základnu, odpadl jeden člen posádky, jede někam pařit. V podvečer sehnal Lanýž šest duší, z čehož vyhovují pouze tři. Duše bylo nutno zalepit, dokoupit ventilky a vytvořit závit na ventilku v duši, poněvadž ventilky do nákladních aut jsou jiné. Marně jsme se pokoušeli v pátek večer sehnat zbylé tři duše.

Neztráceli jsme naději, zítra je taky den. Mezitím jsme v suchém doku prováděli první zkoužky stavby, tvaru, různých materiálů.

Finálová verze byla sestavena ze tří pneumatik z autobusu a čtyř z něčeho většího než je osobní automobil a menšího než již zmiňovaný autobus.

17. května, mokrý dok Tašovice

Přišroubovali jsme podlážky na dvě základnová prkna a duše svázali lanem. Důležitá věc: mezi duše a prkennou konstrukci jsme položili koberec, starý, červený koberec, který zabraňuje proražení od hřebíků umístěných v podlážkách. Po delší debatě jsme se rozhodli, že vyzkoušíme plavidlo na vodě. Při přenosu dřevěné kostrukce došlo k menší havárii, kdy se vytrhly dvě ze tří podlážek, na duších byly pouze položeny.

Plavidlo jsme umístili na vodu a světe div se, udrželo se na hladině. Po chvilce rozmýšlení jsme loď obsadili třemi členy posádky. Jelikož nebyla k dispozici pádla, využili jsme přidělených kusů větví, které pro nás Pavel tak pracně sehnal.

Urazili jsme asi dvě stě metrů, byl čas vystoupit na břeh a vrátit plavidlo do doků na další přestavbu. Cesta nazpět byla velmi nepříjemná, plná kopřiv a komárů, bolest se násobila i díky našemu oblečení, poněvadž jsme někteří měli kraťasy. Přemýšlíme o snížení stavu posádky na 4 + 1. Nejsme si jisti, jestli plavidlo uveze více lidí.

20. května, mokrý dok Tašovice

Přes noc se nám takřka vyfoukly dvě duše, jedna hlavní z levé strany a druhá zadní taktéž z levé strany. I přes tento malý problém, je plavidlo velmi stabilní.

Vzhledem k vyššímu stavu vody nás proud začal odnášet směrem do města. Asi hodinu jsme se plácali na místě a pokoušeli se dostat zpátky do hlavního doku, což bylo prakticky nemožné.

Pocit beznaděje je opravdu nepříjemný, voda si s námi vyloženě pohrávala. Navíc s dětskými pádly takový koráb těžko dostanete v protiproudu do míst kam potřebujete. Přesto jsme se rozhodli sjet řeku až do Všeborovic k hospůdky Pod mostem. Vyjížděli jsme něco kolem sedmé. To jsme ještě netušili, co je všechno před námi.

24. května, suchý dok Drahovice

Technologie stavby člunu byla naprosto změněna. Podlážky jsme vypustili kvůli velkému množství hřebíků, různých špičatých kovových výčnělků a hlavně velké hmotnosti. Od jedné společnosti jsme nakoupili desky z ponkových stolů za 200 Kč. Při stavbě došlo k nadměrnému předimenzování plavidla, což se ve finále projevilo velmi silnou konstrukční mohutností neboli praktickou nezničitelností. K přenášení postačili čtyři lidé, po nasáknutí vodou mělo šest lidí velké problémy vor přemístit.

Dekorace byla flaška, sklenička, brčko, citrón, otvírák a nesmíme zapomenout na víčko. Vesměs jsme využili tří základních materiálů. Pletivo na králíky, polystyren a krepák. Dále pak oboustrannou lepící pásku, fólie na pařeniště, vodovky a cosi jako tekuté sklo. Zachovali jsme poměry láhve a skleničky. Zvětšeno o 833% z původních rozměrů.

31. května, suchý dok Dalešice

Zhruba pět hodin před závody jsme se sešli v suchém doku a provedli dokončovací práce včetně potažení plavidla krásnými závěsy z mého pokoje.

Kocháme se pohledem na naše plavidlo. Vybavili jsme se pro jistotu záchranými vestami, což se nám vyplatilo, na vodu by nás bez vest nepustili.

Opravdu definitivní uspořádání duší vypadá následovně. Tři velké duše podélně tvoří poměrně velký výtlak. Po boku je osm duší, dvě na sobě, aby byly stejně vysoké jako duše z autobusu, tím byla zajištěna stabilita proti převrácení. Na voru se dá tancovat, dále se dá z voru... Vše je svázáno šňůrou na prádlo. Dohromady jsme použili jedenáct duší, prakticky všechno co jsme sehnali.

31. května, kolonáda Karlovy Vary

A bylo odstartováno. Voda měla silný proud. Plavidlo jsme v tomto provedení neměli nikdy ve vodě, nevěděli jsme, jestli bude řiditelné.

Odvážná posádka týmu Haleluja sjela umělý jez po kraji, poněvadž nás záchranáři nechtěli pustit na dřevěnou šlajsnu, prý jsme příliš široké plavidlo. Hahaha, tu další jsme sjeli v pohodě.

Po dokončení závodu naše cesta nekončila. Spíše začínala, máme namířeno na Hubertus se zastávkou ve Všeborovicích na jedno pivko, něco malého k jídlu a tak dále. Měli jsme velké problémy dostat se na soutok Ohře a Teplé. Úsek Teplé, zhruba tři sta metrů, měl pouze 20 centimetrů vody. Teplota vody kolem šesti stupňů. A to už jsme na Hubertusu. Jsou tam peřejky. Nejsou extra dlouhé, kolem sedmdesáti metrů, široké zhruba pět metrů, ale mají dva velké kameny přímo uprostřed cesty. Pro vor to byla těžká zkoužka, nicméně projel absolutně v pořádku. Pro tým to byl příjemný adrenalin.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Langu ?
Ahoj Langu, docela dobrej sranda článek ne ?
  • Autor honzik
  • Datum a čas 15.7.2003 09:17
Reaguj
Celkem 1 příspěvek v diskuzi


Malý Dunaj okolo Žitného ostrova

Malý Dunaj okolo Žitného ostrova

Ve slovenském hlavním městě Bratislavě odbočuje Malý Dunaj z hlavního dunajského koryta a za stavidly míří okolo Žitného ostrova k Váhu a spolu s ním se po 185 kilometrech vrací do Dunaje v Komárnu.... celý článek

Rathova olympijská myšlenka po 100 letech: do Paříže po Seině

Klasické vodácké maratony 2024

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Rathova olympijská myšlenka po 100 letech: do Paříže po Seině

Rathova olympijská myšlenka po 100 letech: do Paříže po Seině

AKTUALIZACE V roce 1924 byla na olympijských hrách poprvé představena kanoistika. Na počest této události dopádloval do Paříže český sportovec Emerich Rath. Jeho cesta v kajaku po Seině činila 400 km.
Nádraží Krnsko prokouklo do krásy

Nádraží Krnsko prokouklo do krásy

Nádražíčko Krnsko je bezvýznamná železniční stanice u Jizery na trati z Prahy do Turnova. Po desetiletích chátrání ho Správa železnic uvedla do pořádku. Je to dobrá zpráva pro turisty, vodáky, cyklisty i koloběžkáře.
Řeky AKTUÁLNĚ 2024

Řeky AKTUÁLNĚ 2024

BRNO Voda pro vodáky teče jenom někde a někdy. Přinášíme informace, které by vás mohly zajímat, pokud se chystáte na prázdninové putování po řece i víkendové splutí potoka. Přidáváme tipy ze zahraničí.
Klasické vodácké maratony 2024

Klasické vodácké maratony 2024

Vodácké maratony se konají na řekách po celém světě. Přinášíme přehled nejdůležitějších závodů, které jsou otevřené pro výknností sportovce i pro rekreační amatéry.
Malý Dunaj okolo Žitného ostrova

Malý Dunaj okolo Žitného ostrova

Ve slovenském hlavním městě Bratislavě odbočuje Malý Dunaj z hlavního dunajského koryta a za stavidly míří okolo Žitného ostrova k Váhu a spolu s ním se po 185 kilometrech vrací do Dunaje v Komárnu.

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Czech Adventure Race Hracholusky 21.-25.8. 21.8.
Mezinárodní horolezecký filmový festival Teplice nad Metují 22.-25.8. 22.8.
Země živitelka - veletrh České Budějovice, výstaviště 22.-27.8. 22.8.
Dračí lodě Letovice, Křetínka 23.-24.8. 23.8.
Vltava - Čertovy proudy Lipno 24.-25.8. Vypouštění přehrady a závody 24.8.
Dračí lodě Hluboká nad Vltavou, Bezdrev 24.8.
Výstava stanů Praha, Letňany 31.5.-25.8. 25.8.
Ohře - duatlon Sokolov Kanoe, koloběžka 31.8.
OC Manie Roztoky u Křivoklátu 31.8.-1.9. Otevřené kanoe na divokou vodu 31.8.
Bezpečné nábřeží Hradec Králové Integrovaný záchranný systém 5.9.

Diskuse

blacksprut сайт зеркало JefferyAmara, 24.8.2024 20:29, 10 příspěvků
casino Dmitrij, 24.8.2024 19:13, 3 příspěvky
Kasino Dmitrij, 24.8.2024 18:52, 1 příspěvek
casino Dmitrij, 24.8.2024 18:30, 1 příspěvek
hry online Jan Kováč, 24.8.2024 18:25, 1 příspěvek
jhieh oembj uexuv sildenafiliums, 24.8.2024 16:30, 120 příspěvků
жесткое русское порно FrankDib, 24.8.2024 16:06, 1 příspěvek
sova обменник JosephGag, 24.8.2024 13:35, 10 příspěvků
The most qualified hemp p... sativa gummies, 24.8.2024 12:52, 2 příspěvky
jivcr isilh fqvqd sildenafiliums, 24.8.2024 10:24, 120 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Běží, má panenko! Horydoly , 23.8.2024 15:50
Letní Letná Horydoly , 17.8.2024 12:06
Kozí mejdan Horydoly , 15.8.2024 1:23
Pražský veletržní areál 2025 Horydoly , 14.8.2024 22:54
Běží, má panenko! Horydoly , 13.8.2024 15:14
I zrakově postižené děti ... Horydoly , 12.8.2024 16:53
Turistů ve středních Čech... Horydoly , 12.8.2024 9:47
MILT Congress 2024 Horydoly , 6.8.2024 16:12