Fotovoltaika do švýcarských kolejí
Švýcarsko inovuje. Mezi vlakovými kolejemi na železničních tratích budou instalovány odnímatelné solární panely. Systém vyvinul startup Sun-Ways ve švýcarské obci Ecublens ve spolupráci s École polytechnique fédérale (vysokou technickou školou) v Lausanne.
Instalace se provádí pomocí speciálního vlaku. Položení 1000 čtverečních metrů fotovoltaických elementů trvá jenom několik hodin. Zmechanizovaná montáž jde velice rychle.
Panely mezi kolejemi nemají žádný dopad na krajinu a životní prostředí.
Systém se bude testovat nedaleko železniční stanice Buttes a získaná energie bude prozatím využita k napájení elektrické sítě areálu.
Sun-Ways tvoří tým zakladatelů Joseph Scuderi, Baptiste Danichert a Eric Perrier.
INFO: Sun-Ways
Diskuse
Diskuze k článku
To mic . . . .
To jsou věci... To by mě nikdy nenapadlo, že to je až tak významné.
- Autor Kuba Turek
- Datum a čas 2.5.2023 10:31
To mic . . . .
ten obrus nění jedovatý pro člověka a ani přírodě příliš neškodí (pomiňme tedy hypotetickou situaci, kdyby to někdo dejchal rovnou z kýblu, žánop). jednak je to schoopno zasrat a vyskratovat citlivější elektryku/ elektroniku, další problém je, že je to vysoce akticní uhlíková ocel, která v okolí pár metrů od kolejí vytváří prostředí velmi korozně agresivní pro nerezovou ocel (uhlík vyžírá z nerezu chrom a nerez rezne, podobně, jako když pitomý řemeslník řeže flexou uhlíkovou ocel a jiskry létají na nerezový plech, nebo když zámečník použije na obrábění nerezi nástroje předtím "kontaminované" uhlíkovou ocelí). výsledkem je, že u železnice jsou během málo let schopny třeba v nerezových okapním plechu proreznout díry. další problém se týká všech kovů "nalevo" od železa (v beketově řadě), zejména tedy hliníku a jeho slitin, to je ještě zostřeno bludnými proudy podél železnice (i neelektrifikované).
- Autor Lukas B.
- Datum a čas 2.5.2023 09:24
To mic . . . .
Je faktem, že ze švýcarského vlaku určitě olej nekape.V ekologickém švýcarském systému to není prakticky možné – kontrola je velice direktivní a přísná.
Ale stejně jako všude na světě při vlakovém provozu existuje zátěž železným prachem ( případně prašnou mědí). Tato zátěž je způsobena brzděním, tedy opotřebovaním brzdných bloků a kol, dále opotřebováním kolejí, opotřebováním obvodu kol a opotřebováním kladky a závěsů vedoucích proud.
Opotřebováním kol, kolejnic, brzd a trolejového drátu vzniká jemný prach, který pochází hlavně z železných částic. Přibližně 50 % těchto emisí pevných částic vzniká při brzdění. Podle vědeckých studií způsobí SBB každý rok kolem 1000 -1400 tun jemného prachu.
Hlavní složkou polétavého prachu emitovaného vlaky je železo. Průměrná dodatečná zátěž železem je kolem 1 µg/m3 s nejistotou měření ±10 %. Předpokládá se, že železo je převážně v oxidované formě (např. Fe2O3), což odpovídá více než 75 % orbitálních PM10.
Ředitelství švýcarských drah vše bedlivě sleduje a každý si může údaje přečíst zde:
Verschleissabhaengige_Komponente_im_Trassenpreissystem_der_Schweiz.pdf
Verschleiss von Eisenbahnrädern mit Unrundheiten - Research Collection (ethz.ch)
Také emise hluku při železničním provozu jsou kontinuelně kontrolovány a SBB bojuje proti hluku. Byly odhlučněny všechny osobní i nákladní vozy; SBB Cargo má dnes 2 600 nízkohlučných nákladních vagónů, ovšem na tranzitních trasách jsou také používány zahraniční nákladní vagony se starými, hlučnými brzdovými systémy. SBB se tedy zasadila s Mezinárodní železniční unií (UIC) o renovaci zahraničních nákladních vozů. Hlasité nákladní vagony jsou na švýcarské železniční síti zakázány od roku 2020.
- Autor Michael Beranek
- Datum a čas 30.4.2023 13:27
rezavý prach?
Že ze švýcarských vlaků nekape olej, tomu bych ještě věřil. Ale že by se tam nevyskytoval železný obrus, který u nás pokrývá kdeco včetně střechy nástupiště? Docela by mě zajímalo, jak to mají ošetřené...
to je ten průser když tomu jeden dertek rozumí
a pak vypadá jako škarohlíd co hledá proč to nejde; jak se s tím srovnává strojní podbíječka?
- Autor Lukas B.
- Datum a čas 28.4.2023 22:21
Panenka prodal Lulovi firmu na výrobu pádel
Letecký zájezd letos stojí 20 000 korun
Nejčtenější články
Prague Bike Fest: to nejlepší ze světa cyklistiky, adrenalinové zážitky a zábava pro děti i dospělé
Roste počet žen, které cestují sólo
Vodácké značky
Panenka prodal Lulovi firmu na výrobu pádel
Letecký zájezd letos stojí 20 000 korun
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Česká mykologická společnost - členská schůze | Praha, Střední škola obchodní | 21.5. | 17:45 | |
Svět knihy - veletrh | Praha, Holešovice | 23.-26.5. | 23.5. | |
Keramický den | Kostelec nad Černými lesy | 25.5. | ||
Výstava stanů | Praha, Letňany | 31.5.-25.8. | 31.5. | |
Seakajak sympozium | Dalešice, Wilsonka | 1.-2.6. | 1.6. | |
Motýli - výstava | Praha, Botanická zahrada | 19.4.-2.6. | 2.6. | |
Kaktusy a sukulenty - výstava | Praha, Botanická zahrada Univerzity Karlovy | 7.-23.6. | 7.6. | |
Setkání rotujících setrvačníků | Bubovice, Solvayovy lomy | 8.6. | ||
ITE - veletrh | Hong Kong | 13.-16.6. Cestovní ruch | 13.6. | |
Moravia Sport Expo - veletrh | Olomouc, Flora | 14.-15.6. | 14.6. |
Diskuse
sfxopbwz | pharmacy, 20.5.2024 9:16, 134 příspěvků |
Earnesthaide | Timsothyenush, 20.5.2024 9:09, 134 příspěvků |
Timsothyenush | SLhanebal, 20.5.2024 9:08, 134 příspěvků |
joqfcxmg | generic azithromycin, 20.5.2024 9:08, 3 příspěvky |
fisintks | purchase, 20.5.2024 8:51, 3 příspěvky |
Svadba | DJtut, 20.5.2024 8:23, 1 příspěvek |
jhejhknt | online, 20.5.2024 7:57, 134 příspěvků |
hcusdchx | generic azithromycin tablets, 20.5.2024 7:32, 134 příspěvků |
vrscanbm | purchase, 20.5.2024 7:12, 15 příspěvků |
tvjxlogo | order, 20.5.2024 7:05, 134 příspěvků |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Re: Bikesraz na Vysočině | Horydoly , 17.5.2024 12:22 |
Přepis hlasu na text | Horydoly , 11.5.2024 14:54 |
How to battle gym anxiety... | Horydoly , 2.5.2024 9:51 |
Čarodějnický běh | Horydoly , 1.5.2024 23:09 |
SALZKAMMERGUT TROPHY | Horydoly , 1.5.2024 23:06 |
Pink EXPO | Horydoly , 26.4.2024 0:47 |
O novém poznání, kterému ... | milan šupa, 25.4.2024 19:37 |
135 let turistického značení | Horydoly , 20.4.2024 19:20 |