Jak získat německou klientelu pro Krkonoše?

Jak získat německou klientelu pro Krkonoše?
Mlynářovy toulky ve Špindlerově Mlýně.
Autor snímku Krkonoše - svazek měst a obcí
SDÍLEJ:

Požadované ceně musí odpovídat kvalita služeb! Na tom se shodli účastníci nedávného Fóra cestovního ruchu pod taktovkou Svazku Krkonoše, pořádaného v Rudníku.

Jiří Rosenkranz, ředitel zahraničního zastoupení CzechTourism v Berlíně, představil cíl zájmu: "První místo v návštěvnosti České republiky tvoří stále Němci (z celkového počtu je to 19 %), před hosty z Ruska, Slovenska a Polska. Z toho vyplývá, který turista a ze které země je pro Česko klíčový.

Kdo a co je německý turista

Liberecký a Královéhradecký kraj jsou po Praze a dalších regionech v oblibě návštěvnosti mezi Němci na 7. a 8. místě. Česko navštěvují nejvíce hosté ve věku od 50 let výše, a dále ve věku 31 – 49 let, což jsou rodiny s dětmi. Mladí a perspektivní lidé do České republiky zajíždí pouze ze 17 %.

Nejvíce jsou naučeni jezdit občané bývalého Východního Německa. Zimní sezona a lyžování v České republice nemá pro Němce logické propojení a není v zorném úhlu. Jinak řečeno výběr zimní dovolené v Čechách ho víceméně nenapadne."

Stručný manuál pro cestovní ruch

Cena musí odpovídat kvalitě: Němečtí touroperátoři, kteří znají trh a své klienty, konstatují, že ve srovnání s jinými zeměmi nevychází Česko zrovna nejlépe. Je to proto, že v Německu je produkt na úrovni standard a v České republice ho prodávají jako luxus. Němec za službu rád zaplatí, ale svojí kvalitou musí odpovídat ceně. A v Česku si bohužel za nižší úroveň služeb účtují vyšší ceny.

Systematický host po vlastní ose: Němci hodně a rádi vyjíždí na dovolenou autem. Tvoří tak dvě třetiny všech zájemců. Ze 77 % si sami dohledávají informace na internetu. Plánují s velkým časovým předstihem. Na rozdíl od Čechů, kteří stále improvizují, jsou Němci systematičtí a plánují do detailu. Proto je pro nutné jim nabídnout jednoduchou cestu k plnohodnotným a aktuálním informacím, které ke svému plánování potřebují. Český podnikatel musí včas popularizovat svoji nabídku služeb na webových stránkách v němčině.

Na co si dát pozor: Pro automobilisty je důležité zpracovat informace o možnostech bezpečného parkování a hlídaných parkovacích plochách. Nutná je častá aktualizace dat na internetových stránkách. Zastaralé informace budí nedůvěru. Podle zákonů v Německu má host na zveřejněnou službu právo. Staré informace a neplatné ceny velmi poškozují dobré jméno poskytovatelů služeb.

Jednodenní turista je silný ekonomický faktor: Řada Němců zůstává na dovolenou v tuzemsku. Do Čech to má však 3 až 4 hodiny jízdy automobilem, proto je vhodné nabídnout výlet do Česka jako alternativu. V současné době je trendem v průběhu roku několik dovolených, které se zkracují. Zákonných 30 dní, prodloužené víkendy a svátky ve svém součtu znamenají cca 40 až 45 dní volných k cestování. V současné době je úspěšným moderním marketingovým nástrojem vše, co je zelené, tedy ekologické. Dobře se to prodává. Šikovné a operativní jsou mobilní aplikace, které dokáží zatraktivnit a přiblížit region.

Jak přilákat turisty z Německa: Jiří Rosenkranz doporučil, aby se podnikatelé spojili a společně se účastnili veletrhů cestovního ruchu a akcí spolupořádaných CzechTourismem. Aby se zapojili do příprav press- a fam-tripů a více partnersky vzájemně spolupracovali. Dále upozornil na potřebu doplňovat k prezentačním propagačním materiálům s mapkou i další atraktivity a možnosti výletů nebo konkrétní nabídky k vyžití.

Propagační materiály a webové stránky je nutné překládat do němčiny. Pozor na poměr textů a fotografií. Lépe více obrazového materiálu než textu. Méně číst, více prohlížet!

Důležité postřehy: Pro obě sousední země je nutné logické propojení dopravní infrastrukturou. Dříve to byly vlaky, ale i přímé autobusové linky do Berlína. Nyní má každý druhý obyvatel Berlína vlastní automobil. To je dobrý potenciál. Ovšem pro Němce už dávno neplatí, že Česká republika je levná destinace. Když ale zaplatí, co se od něj žádá, očekává odpovídající službu.

Je systémovým turistou, který využije balíčky služeb iniciované od organizátora. Proto je bezpodmínečně nutné, aby v recepcích a v dalších službách byl jazykově vybavený personál.

Rozhoduje první emocionální dojem: Skrze jedno téma můžeme klienta přivést k další nabídce. Stačí, když najdete originální produkt, službu, nabídku a popularizujete jako prezentaci regionu v Německu. Např. na příkladu podnikatele, zmrzlináře, řemeslníka, zobrazíte styl života. Má to velký zpětný efekt. Potenciální turisté se o věc zajímají a při své cestě do Česka navštíví. Je to jakýsi emocionální náboj.

Koordinátor Fóra cestovního ruchu Josef Nosek k tomu doplnil: "Je vhodné účastnit se takových setkání. Nejenom že poznáte řadu nových lidí, podnikatelů, kteří se zabývají turistickým ruchem a v oboru mají svoji významnou pozici, ale také se dozvíte zajímavé informace. Pokud je následně využijete, mohou vám ve svém důsledku přinést vyšší počet návštěvníků. Doporučuji také zapojení do projektu Českého systému kvality služeb. Školení je určeno pro pracovníky v turistickém ruchu a proškolení je zdarma. Podnikatel po ukončení kurzu získá speciální označení provozovny. Certifikát může v tom dobrém slova smyslu nalákat nové klienty z Čech i zahraničí.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Zlatokopové

Bikdy jsem nechápal proč tak pěkně umístěné Benecko je pokaždé tak hnusná zkušenost. Pochopil jsem to až letos nad pohlednicí s nápisem Benetzko. Ano vyhnání a zábor nepřináší lidi poskytující dobrou službu za přiměřené peníze.

  • Autor Badial
  • Datum a čas 4.7.2014 12:54
Reaguj
slušné podnikání v Krkonoších?

To je teda novinka :-))))) Chovat se slušně a brát za to slušné peníze. To se krkonošáci nikdy nenaučili od té doby co se tam po válce nastěhoval zlatokopové a už tam zůstali doteď.

  • Autor Nobody
  • Datum a čas 4.7.2014 08:43
Reaguj
Celkem 2 příspěvky v diskuzi


Jaro začíná 20. března dopoledne

Jaro začíná 20. března dopoledne

Jarní rovnodennost nastává v okamžiku, kdy střed slunečního kotouče stane přesně nad rovníkem a Slunce vstoupí do znamení Berana. Den a noc jsou stejně dlouhé (12 hodin). Od této chvíle se Slunce vrací... celý článek

Holiday World: regiony a gastronomie jako klíčový pilíř turismu

Co všechno lze v moderním obchodě automatizovat a ušetřit?

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Stěhování firmy je citlivá logistická operace

Stěhování firmy je citlivá logistická operace

Stěhovací službu obvykle vnímáme, jen když se stěhujeme do nového bytu. Jenže daleko více se stěhují firmy. Do nových objektů se přesouvají kanceláře, dílny, obchody i celé továrny.
Holiday World: regiony a gastronomie jako klíčový pilíř turismu

Holiday World: regiony a gastronomie jako klíčový pilíř turismu

Nejnovější trendy v cestování, aktuální preference turistů nebo aktivity Česka na podporu cestovního ruchu. To je jen malý výčet toho, co nabízí jeden z největších tuzemských veletrhů cestovního ruchu HOLIDAY WORLD &
Co všechno lze v moderním obchodě automatizovat a ušetřit?

Co všechno lze v moderním obchodě automatizovat a ušetřit?

Automatizace v moderním obchodě může pokrývat široké spektrum procesů, které nejen že zvyšují efektivitu, ale také snižují provozní náklady. Kde začít, aby vám automatizace přinesla co nejrychleji výsledky?
Jaro začíná 20. března dopoledne

Jaro začíná 20. března dopoledne

Jarní rovnodennost nastává v okamžiku, kdy střed slunečního kotouče stane přesně nad rovníkem a Slunce vstoupí do znamení Berana. Den a noc jsou stejně dlouhé (12 hodin). Od této chvíle se Slunce vrací

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Running Expo - veletrh Praha, Výstaviště Holešovice 3.-4.4. 3.4.
Camp - veletrh Norsko, Lillestrøm 4.-6.4. 4.4.
PAF - festival potápěčské fotografie Tachov, Mže 4.-6.4. 4.4.
Lov v pravěku Rakousko, Asparn 5.-6.4. 5.4.
Valná hromada ČHS Praha 5.4.
ILTM - veletrh luxusního cestování Jižní Afrika, Cape Town 6.-8.4. 6.4.
Velikonice v hornickém domku Příbram, muzeum 7.-20.4. 7.4.
Regiony České republiky - veletrh Lysá nad Labem 10.-13.4. 10.4.
Dampftoktreffen Německo, Dresden, Verkehrsmuseum 12.-13.4. Parní lokomotivy 12.4.
Myslivost a příroda - veletrh Kroměříž, Výstaviště 12.-13.4. 12.4.

Diskuse

Buying drugs from e-pharm... Juliosof, 31.3.2025 14:41, 6 příspěvků
Proč 2 h do Špindlu, když... Skiák, 28.3.2025 13:31, 1 příspěvek
Podivný úvod . . . . Honza, 28.3.2025 10:36, 3 příspěvky
Podivný úvod . . . . Horydoly - Kuba Turek, 27.3.2025 15:43, 3 příspěvky
Podivný úvod . . . . Michael Beranek, 27.3.2025 15:18, 3 příspěvky
Funí Kuba Turek, 26.3.2025 18:28, 2 příspěvky
Funí Pigaro flora, 26.3.2025 12:40, 2 příspěvky
doporučuji tiskovou zpráv... Horydoly, 25.3.2025 15:36, 2 příspěvky
doporučuji tiskovou zpráv... Lukas B., 25.3.2025 15:05, 2 příspěvky
Vranov Tomáš Puš, 25.3.2025 13:52, 3 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Polička? Věda nebo Veliko... Horydoly , 24.3.2025 0:53
Prague Bike Fest Na Výsta... Horydoly Open, 20.3.2025 22:13
Největší běžecká výstava ... Horydoly , 16.3.2025 20:23
Každý, kdo jen trochu chc... milan šupa, 13.3.2025 19:43
EXPEDÍCIE (jar 2025) Horydoly , 24.2.2025 13:32
Střední Čechy v březnu Horydoly , 23.2.2025 12:44
Cyklocestování Frýdek Místek Horydoly , 18.2.2025 14:43
Budějovicko láká na valen... Horydoly , 15.2.2025 2:38