Jak získat německou klientelu pro Krkonoše?

Jak získat německou klientelu pro Krkonoše?
Mlynářovy toulky ve Špindlerově Mlýně.
Autor snímku Krkonoše - svazek měst a obcí
SDÍLEJ:

Požadované ceně musí odpovídat kvalita služeb! Na tom se shodli účastníci nedávného Fóra cestovního ruchu pod taktovkou Svazku Krkonoše, pořádaného v Rudníku.

Jiří Rosenkranz, ředitel zahraničního zastoupení CzechTourism v Berlíně, představil cíl zájmu: "První místo v návštěvnosti České republiky tvoří stále Němci (z celkového počtu je to 19 %), před hosty z Ruska, Slovenska a Polska. Z toho vyplývá, který turista a ze které země je pro Česko klíčový.

Kdo a co je německý turista

Liberecký a Královéhradecký kraj jsou po Praze a dalších regionech v oblibě návštěvnosti mezi Němci na 7. a 8. místě. Česko navštěvují nejvíce hosté ve věku od 50 let výše, a dále ve věku 31 – 49 let, což jsou rodiny s dětmi. Mladí a perspektivní lidé do České republiky zajíždí pouze ze 17 %.

Nejvíce jsou naučeni jezdit občané bývalého Východního Německa. Zimní sezona a lyžování v České republice nemá pro Němce logické propojení a není v zorném úhlu. Jinak řečeno výběr zimní dovolené v Čechách ho víceméně nenapadne."

Stručný manuál pro cestovní ruch

Cena musí odpovídat kvalitě: Němečtí touroperátoři, kteří znají trh a své klienty, konstatují, že ve srovnání s jinými zeměmi nevychází Česko zrovna nejlépe. Je to proto, že v Německu je produkt na úrovni standard a v České republice ho prodávají jako luxus. Němec za službu rád zaplatí, ale svojí kvalitou musí odpovídat ceně. A v Česku si bohužel za nižší úroveň služeb účtují vyšší ceny.

Systematický host po vlastní ose: Němci hodně a rádi vyjíždí na dovolenou autem. Tvoří tak dvě třetiny všech zájemců. Ze 77 % si sami dohledávají informace na internetu. Plánují s velkým časovým předstihem. Na rozdíl od Čechů, kteří stále improvizují, jsou Němci systematičtí a plánují do detailu. Proto je pro nutné jim nabídnout jednoduchou cestu k plnohodnotným a aktuálním informacím, které ke svému plánování potřebují. Český podnikatel musí včas popularizovat svoji nabídku služeb na webových stránkách v němčině.

Na co si dát pozor: Pro automobilisty je důležité zpracovat informace o možnostech bezpečného parkování a hlídaných parkovacích plochách. Nutná je častá aktualizace dat na internetových stránkách. Zastaralé informace budí nedůvěru. Podle zákonů v Německu má host na zveřejněnou službu právo. Staré informace a neplatné ceny velmi poškozují dobré jméno poskytovatelů služeb.

Jednodenní turista je silný ekonomický faktor: Řada Němců zůstává na dovolenou v tuzemsku. Do Čech to má však 3 až 4 hodiny jízdy automobilem, proto je vhodné nabídnout výlet do Česka jako alternativu. V současné době je trendem v průběhu roku několik dovolených, které se zkracují. Zákonných 30 dní, prodloužené víkendy a svátky ve svém součtu znamenají cca 40 až 45 dní volných k cestování. V současné době je úspěšným moderním marketingovým nástrojem vše, co je zelené, tedy ekologické. Dobře se to prodává. Šikovné a operativní jsou mobilní aplikace, které dokáží zatraktivnit a přiblížit region.

Jak přilákat turisty z Německa: Jiří Rosenkranz doporučil, aby se podnikatelé spojili a společně se účastnili veletrhů cestovního ruchu a akcí spolupořádaných CzechTourismem. Aby se zapojili do příprav press- a fam-tripů a více partnersky vzájemně spolupracovali. Dále upozornil na potřebu doplňovat k prezentačním propagačním materiálům s mapkou i další atraktivity a možnosti výletů nebo konkrétní nabídky k vyžití.

Propagační materiály a webové stránky je nutné překládat do němčiny. Pozor na poměr textů a fotografií. Lépe více obrazového materiálu než textu. Méně číst, více prohlížet!

Důležité postřehy: Pro obě sousední země je nutné logické propojení dopravní infrastrukturou. Dříve to byly vlaky, ale i přímé autobusové linky do Berlína. Nyní má každý druhý obyvatel Berlína vlastní automobil. To je dobrý potenciál. Ovšem pro Němce už dávno neplatí, že Česká republika je levná destinace. Když ale zaplatí, co se od něj žádá, očekává odpovídající službu.

Je systémovým turistou, který využije balíčky služeb iniciované od organizátora. Proto je bezpodmínečně nutné, aby v recepcích a v dalších službách byl jazykově vybavený personál.

Rozhoduje první emocionální dojem: Skrze jedno téma můžeme klienta přivést k další nabídce. Stačí, když najdete originální produkt, službu, nabídku a popularizujete jako prezentaci regionu v Německu. Např. na příkladu podnikatele, zmrzlináře, řemeslníka, zobrazíte styl života. Má to velký zpětný efekt. Potenciální turisté se o věc zajímají a při své cestě do Česka navštíví. Je to jakýsi emocionální náboj.

Koordinátor Fóra cestovního ruchu Josef Nosek k tomu doplnil: "Je vhodné účastnit se takových setkání. Nejenom že poznáte řadu nových lidí, podnikatelů, kteří se zabývají turistickým ruchem a v oboru mají svoji významnou pozici, ale také se dozvíte zajímavé informace. Pokud je následně využijete, mohou vám ve svém důsledku přinést vyšší počet návštěvníků. Doporučuji také zapojení do projektu Českého systému kvality služeb. Školení je určeno pro pracovníky v turistickém ruchu a proškolení je zdarma. Podnikatel po ukončení kurzu získá speciální označení provozovny. Certifikát může v tom dobrém slova smyslu nalákat nové klienty z Čech i zahraničí.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Zlatokopové

Bikdy jsem nechápal proč tak pěkně umístěné Benecko je pokaždé tak hnusná zkušenost. Pochopil jsem to až letos nad pohlednicí s nápisem Benetzko. Ano vyhnání a zábor nepřináší lidi poskytující dobrou službu za přiměřené peníze.

  • Autor Badial
  • Datum a čas 4.7.2014 12:54
Reaguj
slušné podnikání v Krkonoších?

To je teda novinka :-))))) Chovat se slušně a brát za to slušné peníze. To se krkonošáci nikdy nenaučili od té doby co se tam po válce nastěhoval zlatokopové a už tam zůstali doteď.

  • Autor Nobody
  • Datum a čas 4.7.2014 08:43
Reaguj
Celkem 2 příspěvky v diskuzi


Blue Ice stahuje šrouby Aero

Blue Ice stahuje šrouby Aero

RECALL Značka Blue Ice stahuje z trhu šrouby do ledu Aero, které jsou určené pro horolezectví. Během životnosti ztrácejí pevnost při jištění.... celý článek

České středohoří AKTUÁLNĚ 2025

Purmice, Velkobílovecká Nová hora nebo Vrbovecký Šác. Na jižní Moravě vyjely vlaky pojmenované po viničních tratích

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

České středohoří AKTUÁLNĚ 2025

České středohoří AKTUÁLNĚ 2025

Zprávy z krajiny plné čedičových sopek, pískovcových skal, lesů a úrodných rovin.
Kdo nosí dárky? Ježíšek a ti druzí

Kdo nosí dárky? Ježíšek a ti druzí

První vánoční betlém postavil 1223 František z Assisi v italské Umbrii. Později založil františkánský řád a stal se svatým. Do Česka se dostal první betlém v roce 1560, kdy byl vystaven v kostele svatého Klimenta
Blue Ice stahuje šrouby Aero

Blue Ice stahuje šrouby Aero

RECALL Značka Blue Ice stahuje z trhu šrouby do ledu Aero, které jsou určené pro horolezectví. Během životnosti ztrácejí pevnost při jištění.
Jirásko získal vysoké státní vyznamenání ve Slovinsku

Jirásko získal vysoké státní vyznamenání ve Slovinsku

Řád za zásluhy udělila Ladislavu Jiráskovi slovinská prezidentka Nataša Pirc Musar.
Purmice, Velkobílovecká Nová hora nebo Vrbovecký Šác. Na jižní Moravě vyjely vlaky pojmenované po viničních tratích

Purmice, Velkobílovecká Nová hora nebo Vrbovecký Šác. Na jižní Moravě vyjely vlaky pojmenované po viničních tratích

Jižní Morava, region proslulý svou vinařskou tradicí, spojil své ikonické vinařské tratě s každodenním cestováním. Na koleje vyjely modernizované nízkopodlažní vlaky Stadler, které nesou názvy Pod Mušlovem, Strážnické Horní Hory, Purmice,

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Fitur - veletrh Španělsko, Madrid 22.-26.1. 22.1.
Adventur - veletrh Litva, Vilnius 24.-26.1. 24.1.
Boot - veletrh Německo, Düsseldorf 18.-26.1. 26.1.
CMT - veletrh Německo, Stuttgart 18.-26.1. 26.1.
FESPO - veletrh Švýcarsko, Curych 30.1.-2.2. 30.1.
Slovakiatour - veletrh Bratislava, Incheba 30.1.-1.2. 30.1.
Reisemesse - veletrh Německo, Drážďany 31.1.-2.2. 31.1.
Batmassan - veletrh Švédsko, Göteborg 1.-9.2. Lodě 1.2.
Křišťálová zahrada - výstava Praha, Botanická zahrada 15.11.-2.2. Skleněné sochy Pačinek 2.2.
Reisen - veletrh Německo, Hamburg 6.-9.2. Turismus a karavaning 6.2.

Diskuse

Unresolved, oligohydramni... aoptufixayo, 21.1.2025 14:58, 16 příspěvků
The remembers shape half-... iiniboplujih, 21.1.2025 14:52, 16 příspěvků
Measures buy deficiency: ... ocaegguo, 21.1.2025 14:47, 16 příspěvků
Subtract first nails rela... azudepakaodaw, 21.1.2025 14:42, 16 příspěvků
San Fernando Valley under... AnthonyRIC, 21.1.2025 14:37, 13 příspěvků
One chiropody terminal st... oduvefa, 21.1.2025 14:35, 16 příspěvků
Some gyrus locally; habit... odowasoh, 21.1.2025 14:26, 16 příspěvků
Risk-takers pre-emptive f... ixaxijojajup, 21.1.2025 14:20, 16 příspěvků
Giving paralyze propecia ... ulogoalesl, 21.1.2025 14:15, 16 příspěvků
We newer post-tonsillecto... acohuyobaci, 21.1.2025 14:15, 16 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Závod rohaček – Memoriál ... Horydoly , 21.1.2025 2:46
DECOLED Horydoly , 9.1.2025 21:34
Češi začínají v lednu hub... Horydoly Open, 9.1.2025 9:53
termíny testovaček lyží B... Horydoly Open, 9.1.2025 9:50
Troja Florbal Cup Horydoly , 8.1.2025 19:25
Re: Střední Čechy turistické Horydoly , 6.1.2025 14:18
Novoroční virtuální běh p... Horydoly Open, 2.1.2025 17:12
Nesmírně zásadní text, uk... milan šupa, 27.12.2024 19:27