Praha se zbavila cyklistického koordinátora
Koordinátora cyklistické dopravy v Praze Pavla Poláka propustil Magistrát hlavního města. Důvodem je nadbytečnost. Šlo přitom o jediného člověka v celé armádě úředníků, který měl jízdní kola na starosti. Teď hrozí, že se zlepšování podmínek pro šetrnou dopravu v metropoli zastaví.
Progresivní trendy v zemích západní Evropy se přitom ubírají opačným směrem.
Na cyklisty kašleme, chceme jenom auta
Má-li městská správa padesát lidí, kteří se věnují kvalitě automobilové dopravy, potřebuje také padesát lidí na to, aby zvyšovali komfort chodců a cyklistů. To je stanoviska Jana Gehla, dopravního experte z Kodaně uznávaného od New Yorku po Melbourne.
"Praha jde opačným směrem. Řešení cyklistické dopravy se na magistrátu věnoval jediný úředník, který nyní dostal výpověď. Město má přitom už dnes problémy v naplňování schválené Strategie rozvoje cyklistické dopravy do roku 2020,“ uvádí Vít Masaré ze sdružení Auto*Mat.
Vedení města Prahy tvrdí, že jediného referenta odboru dopravy, který měl na starost cyklistickou dopravu, propustilo pro nadbytečnost. Jeho práci má nahradit referent rozvoje a organizace dopravy, který bude mít na starosti ještě pěší dopravu a odstraňování bariér pro vozíčkáře, rodiče s dětmi a seniory.
Cyklostezka za 140 milionů je stále nesjízdná
Nikdo nemusí nic vědět
Členové magistrátní komise pro cyklistickou dopravu o jeho odvolání nebyli oficiální cestou vůbec informováni. "Vzhledem k tomu, o jak rozsáhlou agendu se jedná, ji není možné sloučit do jednoho pracovního úvazku. Už pozice cyklistického koordinátora byla personálně poddimenzovaná. Objem práce v cyklistické dopravě vyžaduje na magistrátu dva až čtyři lidi. Jejich činnost je už dnes zoufalým způsobem suplována. Po reorganizaci nebude mít daná osoba čas věnovat se pořádně žádnému z problémů bezmotorové dopravy," míní dopravní odborník zaměřený na cyklistiku Vratislav Filler.
Primátor ukazuje Prahu na kole
Co jsme schválili, to už neplatí
Koncepce rozvoje cyklistické dopravy a rekreační cyklistiky v hlavním městě Praze do roku 2020 byla schválena jako závazný dokument usnesením Rady hlavního města Prahy číslo 1776 ze dne 26. 10. 2010. Koncepce vyžaduje "vytvořit kompetentní a dostatečně pravomocný městský úřad nebo část úřadu stávajícího, odpovědný za rozvoj cyklistické dopravy a rekreace v Praze."
Podle přílohy 2 této koncepce je vhodné personální obsazení 3-4 pracovníků. Nyní to bude třetina úvazku, tedy desetina potřeby definované koncepcí.
Navrhovaná náplň cykloúřadu
Sekretářka: 1. základní pasport cyklotras, cyklostezek, cyklointegrací (veškerá integrační opatření včetně stojanů), 2. rodné listy všech prvků cyklistické infrastruktury včetně majetkoprávních vztahů a problémů, 3. filmový pasport základní sítě cyklotras, cyklostezek a integračních opatření
Technický koordinátor: investiční akce, správa a údržba včetně zimní, logistika, koordinace s projektanty, pasport závad, stálá terénní kontrola stávající sítě, kontrola vznikajících staveb a původních i nových dopravních značení
Strategický koordinátor (+ technik): 1. koordinace TSK s odbory dopravy a životního prostředí Magistrátu hl. m. Prahy, s památkáři aj., 2. naplňování koncepce, generelu a další rozvoj v koordinaci s městskými i vnějšími investory, oběma policiemi, projektanty městských investičních akcí atd., 3. propagace, výchova (MD ČR, BESIP, PR MHMP, školy atd.), 4. metodické příručky, databáze vzorových řešení, úprava technických předpisů, eventuelně novel vyhlášek a norem, metodická výchova projektantů, 5. stálý monitoring rozvoje i stavu cyklistické dopravy a rekreace a aktuálních potřeb cyklistické veřejnosti s využitím pevných sčítačů, pravidelných průzkumů i diskuze na různých úrovních, 6. projekt městských kol, projekt úschoven, 7. informační a servisní centra (i pro zahraniční návštěvníky).
Diskuse
Diskuze k článku
aaa
O jednoho úředníka méně... no a co?
Z článku je patrné, že o cyklodopravu se bude někdo pořád starat. Tak to je OK. O co tedy jde?
Polák se zřejmě vynominoval sám, pokud naspal, že pro cyklodopravu už není v Praze příliš místa.
Těžko obhajovat Poláka nebo toho, kdo ho vyhodil pro nadbytečnost. Neznáme jeho výsledky a dopad jeho práce na cyklodopravu. Pokud někdo zjistí, že jeho práci zastane jiný a bude to dostačující, tím lépe.
Už není moc kam expandovat
Tak možná Polák uznává, že sám víc udělat nedokáže. Krom toho mu prý dost často vytrhávají věty z kontextu.
Pravda je, že reálné možnosti cyklodopravy jsou větší, než říká Polák. Ukázala nám to stávka dne 16.6.2011.
Jistě, Praha je do jisté míry kopcovitá, ale v tom opravdu zas takový problém není. Jednak kola jsou dnes na opravdu slušné úrovni. Druhak, pokud člověk nechce šlapat do prudkého kopce, tak ty objížďky nejsou zas tak dramatické, z hlediska vzdálenosti.
Problém je, že nejlepší stoupání(kde opravdu člověk aniž si to uvědomí, vystoupá těch 100 m) se zničily infrastrukturou pro automobily. A omezovat automobily je ze strany Pražského Magistrátu pořád zakázáno.
- Autor Rostislav Adam
- Datum a čas 28.10.2012 22:29
Už není moc kam expandovat
Zřejmě už není potřeba, když sám Polák přiznává, že v Praze už není pro cyklistiku místo? http://www.mediafax.cz/domaci/3245024-Pocet-cyklistu-v-Praze-se-pomalu-blizi-ke-svemu-maximu "Praha jednoduše neumožňuje, aby se tady přepravoval tak veliký počet obyvatel jako v Kodani. Tam, kde je možné cyklostezku udělat, se jí snažíme udělat, ale Praha je úzká a kopcovitá, což další rozšiřování cyklodopravy výrazným způsobem omezuje,"
- Autor OndroK.
- Datum a čas 27.10.2012 15:12
Rozumný krok
Mě to přijde logické, budovat infrastrukturu pro všechny systematicky. Nač mít zvlášť odbor dopravy a zvlášť nějaký extra útvar pro cyklodopravu?
- Autor Joe
- Datum a čas 26.10.2012 09:36
Slovensko AKTUÁLNĚ 2024
Plechová střecha: ocel, hliník, měď, zinek
Může se hodit
Nejčtenější články
Krkonoše AKTUÁLNĚ 2024
Turistický ruch v Jeseníkách čelí povodňové zkoušce
A recap of Cybathlon 2024: Seeing-eye canes and robotic guide dogs
Personalizace řízená AI: Klíč k moderní zábavě
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Touristik a Caravaning - veletrh | Německo, Lipsko | 20.-24.11. | 20.11. | |
Międzynarodowe Targi Turystyczne - veletrh | Polsko, Varšava | 21.-23.11. | 21.11. | |
Czechbus - veletrh | Praha, Letňany | 19.-21.11. | 21.11. | |
CIBTM - veletrh | Barcelona | 19.-21.11. | 21.11. | |
Mezinárodní festival outdoorových filmů | Chvalkovice na Hané | 21.-23.11. | 21.11. | |
Mezinárodní festival outdoorových filmů | Frenštát pod Radhoštěm, kino | 21.-24.11. | 21.11. | |
Life - veletrh | Brno, Výstaviště | 22.-24.11. | 22.11. | |
Vertical Pro - veletrh | Německo, Friedrichshafen | 22.-23.11. | 22.11. | |
Mezinárodní festival alpinismu | Praha, International | 22.-24.11. | 22.11. | |
Halls & Walls - veletrh | Německo, Friedrichshafen | 22.-23.11. | 22.11. |
Diskuse
where to buy priligy in p... | gentideds, 21.11.2024 22:47, 1 příspěvek |
IsmaelEvirm | Earnesthaide, 21.11.2024 21:57, 118 příspěvků |
Каштановый мед полезные с... | Evajze, 21.11.2024 21:03, 2 příspěvky |
Лечение настойкой прополиса | Evahzv, 21.11.2024 19:37, 3 příspěvky |
Прополис цена за грамм | Evadim, 21.11.2024 19:28, 1 příspěvek |
Перга отзывы | Evadxl, 21.11.2024 19:09, 10 příspěvků |
dapoxetine online malaysia | gentideds, 21.11.2024 18:57, 7 příspěvků |
buy priligy online in india | gentideds, 21.11.2024 18:28, 1 příspěvek |
když hoří pod plechem | Lukas B., 21.11.2024 14:39, 5 příspěvků |
nasrat@hovno.ch | pikovoda, 21.11.2024 11:28, 5 příspěvků |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Podzimní školení Akademie... | Horydoly , 21.11.2024 16:23 |
Cestování v digitální éře | Horydoly , 21.11.2024 16:10 |
Regionální muzeum Mělník | Horydoly , 19.11.2024 18:24 |
Svatba | Horydoly , 18.11.2024 14:12 |
Litr balené vody obsahuje... | Horydoly Open, 6.11.2024 23:42 |
Podzim ve Velkých Karlovi... | Horydoly , 6.11.2024 2:28 |
Metropolitní trail Motols... | Horydoly , 1.11.2024 0:17 |
Das war der Cybathlon 2024 | Horydoly , 30.10.2024 23:53 |