Praha se zbavila cyklistického koordinátora

Praha se zbavila cyklistického koordinátora
Pavel Polák.
Autor snímku Kuba Turek
SDÍLEJ:

Koordinátora cyklistické dopravy v Praze Pavla Poláka propustil Magistrát hlavního města. Důvodem je nadbytečnost. Šlo přitom o jediného člověka v celé armádě úředníků, který měl jízdní kola na starosti. Teď hrozí, že se zlepšování podmínek pro šetrnou dopravu v metropoli zastaví.

Progresivní trendy v zemích západní Evropy se přitom ubírají opačným směrem.

Na cyklisty kašleme, chceme jenom auta

Má-li městská správa padesát lidí, kteří se věnují kvalitě automobilové dopravy, potřebuje také padesát lidí na to, aby zvyšovali komfort chodců a cyklistů. To je stanoviska Jana Gehla, dopravního experte z Kodaně uznávaného od New Yorku po Melbourne.

"Praha jde opačným směrem. Řešení cyklistické dopravy se na magistrátu věnoval jediný úředník, který nyní dostal výpověď. Město má přitom už dnes problémy v naplňování schválené Strategie rozvoje cyklistické dopravy do roku 2020,“ uvádí Vít Masaré ze sdružení Auto*Mat.

Vedení města Prahy tvrdí, že jediného referenta odboru dopravy, který měl na starost cyklistickou dopravu, propustilo pro nadbytečnost. Jeho práci má nahradit referent rozvoje a organizace dopravy, který bude mít na starosti ještě pěší dopravu a odstraňování bariér pro vozíčkáře, rodiče s dětmi a seniory.

Horydoly.cz Cyklostezka za 140 milionů je stále nesjízdná

Nikdo nemusí nic vědět

Členové magistrátní komise pro cyklistickou dopravu o jeho odvolání nebyli oficiální cestou vůbec informováni. "Vzhledem k tomu, o jak rozsáhlou agendu se jedná, ji není možné sloučit do jednoho pracovního úvazku. Už pozice cyklistického koordinátora byla personálně poddimenzovaná. Objem práce v cyklistické dopravě vyžaduje na magistrátu dva až čtyři lidi. Jejich činnost je už dnes zoufalým způsobem suplována. Po reorganizaci nebude mít daná osoba čas věnovat se pořádně žádnému z problémů bezmotorové dopravy," míní dopravní odborník zaměřený na cyklistiku Vratislav Filler.

Horydoly.czPrimátor ukazuje Prahu na kole

Co jsme schválili, to už neplatí

Koncepce rozvoje cyklistické dopravy a rekreační cyklistiky v hlavním městě Praze do roku 2020 byla schválena jako závazný dokument usnesením Rady hlavního města Prahy číslo 1776 ze dne 26. 10. 2010. Koncepce vyžaduje "vytvořit kompetentní a dostatečně pravomocný městský úřad nebo část úřadu stávajícího, odpovědný za rozvoj cyklistické dopravy a rekreace v Praze."

Podle přílohy 2 této koncepce je vhodné personální obsazení 3-4 pracovníků. Nyní to bude třetina úvazku, tedy desetina potřeby definované koncepcí.

Navrhovaná náplň cykloúřadu

Sekretářka: 1. základní pasport cyklotras, cyklostezek, cyklointegrací (veškerá integrační opatření včetně stojanů), 2. rodné listy všech prvků cyklistické infrastruktury včetně majetkoprávních vztahů a problémů, 3. filmový pasport základní sítě cyklotras, cyklostezek a integračních opatření

Technický koordinátor: investiční akce, správa a údržba včetně zimní, logistika, koordinace s projektanty, pasport závad, stálá terénní kontrola stávající sítě, kontrola vznikajících staveb a původních i nových dopravních značení

Strategický koordinátor (+ technik): 1. koordinace TSK s odbory dopravy a životního prostředí Magistrátu hl. m. Prahy, s památkáři aj., 2. naplňování koncepce, generelu a další rozvoj v koordinaci s městskými i vnějšími investory, oběma policiemi, projektanty městských investičních akcí atd., 3. propagace, výchova (MD ČR, BESIP, PR MHMP, školy atd.), 4. metodické příručky, databáze vzorových řešení, úprava technických předpisů, eventuelně novel vyhlášek a norem, metodická výchova projektantů, 5. stálý monitoring rozvoje i stavu cyklistické dopravy a rekreace a aktuálních potřeb cyklistické veřejnosti s využitím pevných sčítačů, pravidelných průzkumů i diskuze na různých úrovních, 6. projekt městských kol, projekt úschoven, 7. informační a servisní centra (i pro zahraniční návštěvníky).

Horydoly.czZklidněný Karlín? Je to jenom bouda

Pavel Polák.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

aaa

O jednoho úředníka méně... no a co?

Z článku je patrné, že o cyklodopravu se bude někdo pořád starat. Tak to je OK. O co tedy jde?

Polák se zřejmě vynominoval sám, pokud naspal, že pro cyklodopravu už není v Praze příliš místa.

Těžko obhajovat Poláka nebo toho, kdo ho vyhodil pro nadbytečnost. Neznáme jeho výsledky a dopad jeho práce na cyklodopravu. Pokud někdo zjistí, že jeho práci zastane jiný a bude to dostačující, tím lépe.

 

  • Autor Karel
  • Datum a čas 29.10.2012 20:07
Reaguj
Už není moc kam expandovat

Tak možná Polák uznává, že sám víc udělat nedokáže. Krom toho mu prý dost často vytrhávají věty z kontextu.

Pravda je, že reálné možnosti cyklodopravy jsou větší, než říká Polák. Ukázala nám to stávka dne 16.6.2011.

Jistě, Praha je do jisté míry kopcovitá, ale v tom opravdu zas takový problém není. Jednak kola jsou dnes na opravdu slušné úrovni. Druhak, pokud člověk nechce šlapat do prudkého kopce, tak ty objížďky nejsou zas tak dramatické, z hlediska vzdálenosti.

Problém je, že nejlepší stoupání(kde opravdu člověk aniž si to uvědomí, vystoupá těch 100 m) se zničily infrastrukturou pro automobily. A omezovat automobily je  ze strany Pražského Magistrátu pořád zakázáno.

  • Autor Rostislav Adam
  • Datum a čas 28.10.2012 22:29
Reaguj
Už není moc kam expandovat

Zřejmě už není potřeba, když sám Polák přiznává, že v Praze už není pro cyklistiku místo? http://www.mediafax.cz/domaci/3245024-Pocet-cyklistu-v-Praze-se-pomalu-blizi-ke-svemu-maximu "Praha jednoduše neumožňuje, aby se tady přepravoval tak veliký počet obyvatel jako v Kodani. Tam, kde je možné cyklostezku udělat, se jí snažíme udělat, ale Praha je úzká a kopcovitá, což další rozšiřování cyklodopravy výrazným způsobem omezuje,"

  • Autor OndroK.
  • Datum a čas 27.10.2012 15:12
Reaguj
Rozumný krok

Mě to přijde logické, budovat infrastrukturu pro všechny systematicky. Nač mít zvlášť odbor dopravy a zvlášť nějaký extra útvar pro cyklodopravu?

  • Autor Joe
  • Datum a čas 26.10.2012 09:36
Reaguj
Celkem 4 příspěvky v diskuzi


Blue Ice stahuje šrouby Aero

Blue Ice stahuje šrouby Aero

RECALL Značka Blue Ice stahuje z trhu šrouby do ledu Aero, které jsou určené pro horolezectví. Během životnosti ztrácejí pevnost při jištění.... celý článek

České středohoří AKTUÁLNĚ 2025

Purmice, Velkobílovecká Nová hora nebo Vrbovecký Šác. Na jižní Moravě vyjely vlaky pojmenované po viničních tratích

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

České středohoří AKTUÁLNĚ 2025

České středohoří AKTUÁLNĚ 2025

Zprávy z krajiny plné čedičových sopek, pískovcových skal, lesů a úrodných rovin.
Kdo nosí dárky? Ježíšek a ti druzí

Kdo nosí dárky? Ježíšek a ti druzí

První vánoční betlém postavil 1223 František z Assisi v italské Umbrii. Později založil františkánský řád a stal se svatým. Do Česka se dostal první betlém v roce 1560, kdy byl vystaven v kostele svatého Klimenta
Blue Ice stahuje šrouby Aero

Blue Ice stahuje šrouby Aero

RECALL Značka Blue Ice stahuje z trhu šrouby do ledu Aero, které jsou určené pro horolezectví. Během životnosti ztrácejí pevnost při jištění.
Jirásko získal vysoké státní vyznamenání ve Slovinsku

Jirásko získal vysoké státní vyznamenání ve Slovinsku

Řád za zásluhy udělila Ladislavu Jiráskovi slovinská prezidentka Nataša Pirc Musar.
Purmice, Velkobílovecká Nová hora nebo Vrbovecký Šác. Na jižní Moravě vyjely vlaky pojmenované po viničních tratích

Purmice, Velkobílovecká Nová hora nebo Vrbovecký Šác. Na jižní Moravě vyjely vlaky pojmenované po viničních tratích

Jižní Morava, region proslulý svou vinařskou tradicí, spojil své ikonické vinařské tratě s každodenním cestováním. Na koleje vyjely modernizované nízkopodlažní vlaky Stadler, které nesou názvy Pod Mušlovem, Strážnické Horní Hory, Purmice,

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Fitur - veletrh Španělsko, Madrid 22.-26.1. 22.1.
Adventur - veletrh Litva, Vilnius 24.-26.1. 24.1.
Boot - veletrh Německo, Düsseldorf 18.-26.1. 26.1.
CMT - veletrh Německo, Stuttgart 18.-26.1. 26.1.
FESPO - veletrh Švýcarsko, Curych 30.1.-2.2. 30.1.
Slovakiatour - veletrh Bratislava, Incheba 30.1.-1.2. 30.1.
Reisemesse - veletrh Německo, Drážďany 31.1.-2.2. 31.1.
Batmassan - veletrh Švédsko, Göteborg 1.-9.2. Lodě 1.2.
Křišťálová zahrada - výstava Praha, Botanická zahrada 15.11.-2.2. Skleněné sochy Pačinek 2.2.
Reisen - veletrh Německo, Hamburg 6.-9.2. Turismus a karavaning 6.2.

Diskuse

INU Honza, 22.1.2025 13:37, 1 příspěvek
Příbram Horydoly, 22.1.2025 11:33, 119 příspěvků
blbost nezkušenýho lezce Piký, 22.1.2025 10:22, 3 příspěvky
blbost nezkušenýho lezce Lukas B., 21.1.2025 23:06, 3 příspěvky
blbost nezkušenýho lezce Piký, 21.1.2025 22:06, 3 příspěvky
INU Honza, 21.1.2025 14:02, 1 příspěvek
Sněžka historická Honza, 21.1.2025 13:51, 6 příspěvků
Sněžka historická Horydoly, 20.1.2025 15:49, 6 příspěvků
INU Honza, 20.1.2025 14:07, 6 příspěvků
Ještě stěna v Telči Jenna Yaine, 20.1.2025 13:36, 119 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Závod rohaček – Memoriál ... Horydoly , 21.1.2025 2:46
DECOLED Horydoly , 9.1.2025 21:34
Češi začínají v lednu hub... Horydoly Open, 9.1.2025 9:53
termíny testovaček lyží B... Horydoly Open, 9.1.2025 9:50
Troja Florbal Cup Horydoly , 8.1.2025 19:25
Re: Střední Čechy turistické Horydoly , 6.1.2025 14:18
Novoroční virtuální běh p... Horydoly Open, 2.1.2025 17:12
Nesmírně zásadní text, uk... milan šupa, 27.12.2024 19:27