Praha se zbavila cyklistického koordinátora

Praha se zbavila cyklistického koordinátora
Pavel Polák.
Autor snímku Kuba Turek
SDÍLEJ:

Koordinátora cyklistické dopravy v Praze Pavla Poláka propustil Magistrát hlavního města. Důvodem je nadbytečnost. Šlo přitom o jediného člověka v celé armádě úředníků, který měl jízdní kola na starosti. Teď hrozí, že se zlepšování podmínek pro šetrnou dopravu v metropoli zastaví.

Progresivní trendy v zemích západní Evropy se přitom ubírají opačným směrem.

Na cyklisty kašleme, chceme jenom auta

Má-li městská správa padesát lidí, kteří se věnují kvalitě automobilové dopravy, potřebuje také padesát lidí na to, aby zvyšovali komfort chodců a cyklistů. To je stanoviska Jana Gehla, dopravního experte z Kodaně uznávaného od New Yorku po Melbourne.

"Praha jde opačným směrem. Řešení cyklistické dopravy se na magistrátu věnoval jediný úředník, který nyní dostal výpověď. Město má přitom už dnes problémy v naplňování schválené Strategie rozvoje cyklistické dopravy do roku 2020,“ uvádí Vít Masaré ze sdružení Auto*Mat.

Vedení města Prahy tvrdí, že jediného referenta odboru dopravy, který měl na starost cyklistickou dopravu, propustilo pro nadbytečnost. Jeho práci má nahradit referent rozvoje a organizace dopravy, který bude mít na starosti ještě pěší dopravu a odstraňování bariér pro vozíčkáře, rodiče s dětmi a seniory.

Horydoly.cz Cyklostezka za 140 milionů je stále nesjízdná

Nikdo nemusí nic vědět

Členové magistrátní komise pro cyklistickou dopravu o jeho odvolání nebyli oficiální cestou vůbec informováni. "Vzhledem k tomu, o jak rozsáhlou agendu se jedná, ji není možné sloučit do jednoho pracovního úvazku. Už pozice cyklistického koordinátora byla personálně poddimenzovaná. Objem práce v cyklistické dopravě vyžaduje na magistrátu dva až čtyři lidi. Jejich činnost je už dnes zoufalým způsobem suplována. Po reorganizaci nebude mít daná osoba čas věnovat se pořádně žádnému z problémů bezmotorové dopravy," míní dopravní odborník zaměřený na cyklistiku Vratislav Filler.

Horydoly.czPrimátor ukazuje Prahu na kole

Co jsme schválili, to už neplatí

Koncepce rozvoje cyklistické dopravy a rekreační cyklistiky v hlavním městě Praze do roku 2020 byla schválena jako závazný dokument usnesením Rady hlavního města Prahy číslo 1776 ze dne 26. 10. 2010. Koncepce vyžaduje "vytvořit kompetentní a dostatečně pravomocný městský úřad nebo část úřadu stávajícího, odpovědný za rozvoj cyklistické dopravy a rekreace v Praze."

Podle přílohy 2 této koncepce je vhodné personální obsazení 3-4 pracovníků. Nyní to bude třetina úvazku, tedy desetina potřeby definované koncepcí.

Navrhovaná náplň cykloúřadu

Sekretářka: 1. základní pasport cyklotras, cyklostezek, cyklointegrací (veškerá integrační opatření včetně stojanů), 2. rodné listy všech prvků cyklistické infrastruktury včetně majetkoprávních vztahů a problémů, 3. filmový pasport základní sítě cyklotras, cyklostezek a integračních opatření

Technický koordinátor: investiční akce, správa a údržba včetně zimní, logistika, koordinace s projektanty, pasport závad, stálá terénní kontrola stávající sítě, kontrola vznikajících staveb a původních i nových dopravních značení

Strategický koordinátor (+ technik): 1. koordinace TSK s odbory dopravy a životního prostředí Magistrátu hl. m. Prahy, s památkáři aj., 2. naplňování koncepce, generelu a další rozvoj v koordinaci s městskými i vnějšími investory, oběma policiemi, projektanty městských investičních akcí atd., 3. propagace, výchova (MD ČR, BESIP, PR MHMP, školy atd.), 4. metodické příručky, databáze vzorových řešení, úprava technických předpisů, eventuelně novel vyhlášek a norem, metodická výchova projektantů, 5. stálý monitoring rozvoje i stavu cyklistické dopravy a rekreace a aktuálních potřeb cyklistické veřejnosti s využitím pevných sčítačů, pravidelných průzkumů i diskuze na různých úrovních, 6. projekt městských kol, projekt úschoven, 7. informační a servisní centra (i pro zahraniční návštěvníky).

Horydoly.czZklidněný Karlín? Je to jenom bouda

Pavel Polák.

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

aaa

O jednoho úředníka méně... no a co?

Z článku je patrné, že o cyklodopravu se bude někdo pořád starat. Tak to je OK. O co tedy jde?

Polák se zřejmě vynominoval sám, pokud naspal, že pro cyklodopravu už není v Praze příliš místa.

Těžko obhajovat Poláka nebo toho, kdo ho vyhodil pro nadbytečnost. Neznáme jeho výsledky a dopad jeho práce na cyklodopravu. Pokud někdo zjistí, že jeho práci zastane jiný a bude to dostačující, tím lépe.

 

  • Autor Karel
  • Datum a čas 29.10.2012 20:07
Reaguj
Už není moc kam expandovat

Tak možná Polák uznává, že sám víc udělat nedokáže. Krom toho mu prý dost často vytrhávají věty z kontextu.

Pravda je, že reálné možnosti cyklodopravy jsou větší, než říká Polák. Ukázala nám to stávka dne 16.6.2011.

Jistě, Praha je do jisté míry kopcovitá, ale v tom opravdu zas takový problém není. Jednak kola jsou dnes na opravdu slušné úrovni. Druhak, pokud člověk nechce šlapat do prudkého kopce, tak ty objížďky nejsou zas tak dramatické, z hlediska vzdálenosti.

Problém je, že nejlepší stoupání(kde opravdu člověk aniž si to uvědomí, vystoupá těch 100 m) se zničily infrastrukturou pro automobily. A omezovat automobily je  ze strany Pražského Magistrátu pořád zakázáno.

  • Autor Rostislav Adam
  • Datum a čas 28.10.2012 22:29
Reaguj
Už není moc kam expandovat

Zřejmě už není potřeba, když sám Polák přiznává, že v Praze už není pro cyklistiku místo? http://www.mediafax.cz/domaci/3245024-Pocet-cyklistu-v-Praze-se-pomalu-blizi-ke-svemu-maximu "Praha jednoduše neumožňuje, aby se tady přepravoval tak veliký počet obyvatel jako v Kodani. Tam, kde je možné cyklostezku udělat, se jí snažíme udělat, ale Praha je úzká a kopcovitá, což další rozšiřování cyklodopravy výrazným způsobem omezuje,"

  • Autor OndroK.
  • Datum a čas 27.10.2012 15:12
Reaguj
Rozumný krok

Mě to přijde logické, budovat infrastrukturu pro všechny systematicky. Nač mít zvlášť odbor dopravy a zvlášť nějaký extra útvar pro cyklodopravu?

  • Autor Joe
  • Datum a čas 26.10.2012 09:36
Reaguj
Celkem 4 příspěvky v diskuzi


Spirit Airlines krachují, ale dál prodávají letenky

Spirit Airlines krachují, ale dál prodávají letenky

Spirit Airlines, sedmá největší letecká společnst v USA, míří ke krachu. Soud jí zatím ochránil před bankrotem, ale hodnota akcií klesla během tohoto roku o 94 % a firmu převzali věřitelé.... celý článek

Slovensko AKTUÁLNĚ 2024

Plechová střecha: ocel, hliník, měď, zinek

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Krkonoše AKTUÁLNĚ 2024

Krkonoše AKTUÁLNĚ 2024

ALBEŘICE Přinášíme turistické novinky z Krkonoš - nejvyšších českých hor, národního parku a eldoráda outdoorových nadšenců.
Praha AKTUÁLNĚ 2024

Praha AKTUÁLNĚ 2024

ROZTYLY Malé zprávy z velkého města přinášíme pro turisty a návštěvníky.
Turistický ruch v Jeseníkách čelí povodňové zkoušce

Turistický ruch v Jeseníkách čelí povodňové zkoušce

Jeseníky čelí velké popovodňové zkoušce. Nejpostiženější lokality se pomalu vzpamatovávají ze zkázy, kterou voda přinesla. Ublížit tato katastrofa ovšem může ještě víc. Nad turistickou destinací Jeseníků totiž visí další hrozba, kterou velká voda přinesla.
A recap of Cybathlon 2024: Seeing-eye canes and robotic guide dogs

A recap of Cybathlon 2024: Seeing-eye canes and robotic guide dogs

67 teams from 24 countries competed in ETH Zurich’s Cybathlon - fighting not only for victory, but also for the advancement of assistance technologies that are more suitable for everyday use. The third
Personalizace řízená AI: Klíč k moderní zábavě

Personalizace řízená AI: Klíč k moderní zábavě

V posledních letech se umělá inteligence (AI) stala významným faktorem v oblasti zábavy, a to zejména díky svému potenciálu pro personalizaci zážitků. Ať už se jedná o streamingové platformy, video hry nebo online sázení,

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Touristik a Caravaning - veletrh Německo, Lipsko 20.-24.11. 20.11.
Międzynarodowe Targi Turystyczne - veletrh Polsko, Varšava 21.-23.11. 21.11.
Czechbus - veletrh Praha, Letňany 19.-21.11. 21.11.
CIBTM - veletrh Barcelona 19.-21.11. 21.11.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Chvalkovice na Hané 21.-23.11. 21.11.
Mezinárodní festival outdoorových filmů Frenštát pod Radhoštěm, kino 21.-24.11. 21.11.
Life - veletrh Brno, Výstaviště 22.-24.11. 22.11.
Vertical Pro - veletrh Německo, Friedrichshafen 22.-23.11. 22.11.
Mezinárodní festival alpinismu Praha, International 22.-24.11. 22.11.
Halls & Walls - veletrh Německo, Friedrichshafen 22.-23.11. 22.11.

Diskuse

Лечение настойкой прополиса Evahzv, 21.11.2024 19:37, 3 příspěvky
Прополис цена за грамм Evadim, 21.11.2024 19:28, 1 příspěvek
Перга отзывы Evadxl, 21.11.2024 19:09, 10 příspěvků
dapoxetine online malaysia gentideds, 21.11.2024 18:57, 7 příspěvků
buy priligy online in india gentideds, 21.11.2024 18:28, 1 příspěvek
když hoří pod plechem Lukas B., 21.11.2024 14:39, 5 příspěvků
nasrat@hovno.ch pikovoda, 21.11.2024 11:28, 5 příspěvků
Ta informace o zedníkovi ... Honza, 20.11.2024 23:57, 8 příspěvků
plechovka pohoda Honza, 20.11.2024 23:44, 5 příspěvků
plechovka pohoda Huze, 20.11.2024 16:28, 5 příspěvků

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Podzimní školení Akademie... Horydoly , 21.11.2024 16:23
Cestování v digitální éře Horydoly , 21.11.2024 16:10
Regionální muzeum Mělník Horydoly , 19.11.2024 18:24
Svatba Horydoly , 18.11.2024 14:12
Litr balené vody obsahuje... Horydoly Open, 6.11.2024 23:42
Podzim ve Velkých Karlovi... Horydoly , 6.11.2024 2:28
Metropolitní trail Motols... Horydoly , 1.11.2024 0:17
Das war der Cybathlon 2024 Horydoly , 30.10.2024 23:53