Velká cena cestovního ruchu 2017/2018 byla udělana na veletrhu cestovního ruchu Go a Regiontour. Odborná porota hodnotila elektronické projekty, propagační kampaně, turistické produkty a lázeňské a wellness balíčky. Veřejnost rozhodla o vítězi v kategorii cestovní kancelář.
Vyhlašovatelé z vydavatelského domu C.O.T. media a ze společnosti Veletrhy Brno chtějí soutěží přispět ke zkvalitnění nabídky a úrovně služeb v cestovním ruchu České republiky. K prestiži ankety přispívá kromě partnerství profesních svazů a dalších institucí také fakt, že každá soutěžní kategorie je hodnocena vlastní porotou složenou nejen ze zástupců pořádajících společností, ale především z odborníků na danou problematiku.
V kategorii Nejlepší jednotná kampaň hodnotila porota soubor materiálů spojených s jednou marketingovou kampaní. Jako nejlepší letos porota ohodnotila kampaň Baroko s kouzlem rozmanitosti, jejímž přihlašovatelem byla Centrála cestovního ruchu Východní Moravy. "Při hodnocení této kampaně nás zaujala její kreativita, nápaditost, jednotnost komunikace, schopnost zaujmout, lokalizace pro zahraniční návštěvníky, samotná akvizice a zapojení uživatelů do soutěže," uvedl Miloň Mlčák, ředitel projektů Go&Regiontour Veletrhy Brno.
V kategorii Nejlepší turistický produkt porota hodnotí zejména nápaditost produktu nebo balíčku, propojení s jinými produkty a službami, oslovení cílové skupiny a obchodovatelnost a také pozitivní přínos pro region. Pomyslné zlato si této kategorii odnesli zástupci nadace Partnerství za cykloturistický fenomén Labská stezka.
POPIS TRASY: Vltava a Elbe Radweg
Týden v hotelu Popper, aneb za Četníky do Luhačovic zní název produktu společnosti Lázně Luhačovice, který byl vyhlášen vítězem kategorie Nejlepší lázeňský a wellness balíček. Porota se v tomto případě jednohlasně shodla na letošním vítězi pro jeho skvělé propojení odkazu oblíbeného televizního seriálu s aktivním pobytem. "Jedná se o originální nápad s regionálním přesahem, se zapojením více subjektů, s nápaditou a dobře cílenou komunikací. Takto si představujeme kvalitní produkt se skvělým marketingem," komentovala vítězný balíček jednatelka C.O.T. media Eva Frindtová.
ČTĚTE PODROBNOSTI: Kde se natáčeli Četníci z Luhačovic
"Vynikající krajský turistický portál, přehledně a intuitivně uspořádaný, plnohodnotné jazykové mutace, maximum informací, které turista a host destinace potřebuje mít k dispozici," těmito slovy hodnotili porotci turistický portál Vychodni-Cechy.info, který do soutěže přihlásil Krajský úřad Pardubického kraje. Toto pozitivní hodnocení portál vyneslo na první příčku kategorie Nejlepší elektronický projekt.
V kategorii Startup roku se odborná porota rozhodla neocenit ani jeden z přihlášených projektů, neboť podle jejího názoru v žádném z nich nedošlo k náležité kombinaci originality, přidané hodnoty pro zákazníka, nadčasovosti a životaschopnosti.
O vítězství v soutěžní kategorii Cestovní kancelář roku, do které bylo automaticky zařazeno všech zhruba tisíc cestovních kanceláří působících na českém trhu a disponujících platným pojištěním záruky pro případ úpadku, rozhodovala svými hlasy prostřednictvím speciální webové stránky široká veřejnost. Prvenství si v letošním jedenáctém ročníku odnáší cestovní kancelář Vítkovice Tours.