27. prosince
Spací vlaky na Slovensko a do Německa
RegioJet začal provozovat spací vlaky z Prahy do Košic. Na stejné lince jezdí také zradičně České dráhy. Naopak Německé dráhy ohlásily zrušení většiny spacích vlaků od prosince příštího roku. Dotkne se to také nočních vlaků z Prahy do Curychu a do Kolína nad Rýnem.
1. prosince
Jízdní řád jen pro České dráhy
Leois poprvé nevyjde celostátní jízdní řád na železnici. SŽDC jako správce kolejí to už nemusí podle novely zákona dělat. Jízdní řád si proto vydaly České dráhy, zdražily ho na 99 Kč a vypustily všechny soukromé přepravce. Jízdní řády se přesouvají na internet.
18. září
ČD Cargo dostává ministr z dluhů
Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) slevuje poplatky za použití kolejí pro jednotlivé vozové zásilky. Dnes je sleva 55 % z ceníkových cen Správy železniční dopravní cesty, nově bude 80 %. Ministr dopravy to prezentuje jako podporu nákladní železniční dopravy, ale ve skutečnosti oddlužuje státní firmu ČD Cargo, které upadá do stále větších finančních potíží. Tímto způsobem daruje firmě 200 milionů korun ročně. Nikdo jiný vozové zásilky v podstatě nedělá. Jde o sestavení vlaku z jednotlivých vagonů z různých stanic, převoz vlaku a opětné rozvezení vagonů do dalších menších stanic. ČD Cargo tímto způsobem realizuje polovinu své přepravy, zbytek tvoří kompletní vlaky z jednoho místa na druhé, například převoz uhlí.
3. srpna
České dráhy na Facebook?
České dráhy nemají facebookový profil jako poslední z malých i velkých dopravců v České republice. Bojí se, že se stane kanálem pro stížnosti na jejich služby. Přesto ohlásily, že pracují na stanovení pravidel pro případný vstup na Facebook. Je možné, že na to využijí firmu Symbio Digital, která pro ně již dělala mobilní aplikaci a teď se chystá na nový design webu. Na Facebooku existuje již fanouškovský profil Českých drah a je od oficiální prezentace nerozeznatelný.
15. června
Povinné objednávky hromadných jízdenek předem potichu vyšuměly
Obstrukce s objednáváním hromadných jízdenek několik dní předem, které České dráhy zavedly na začátku roku, nenápadně skončily. České dráhy slibovaly, že díky povinnému objednání a zaplacení jízdenek předem, dokážou zajistit místa pro každého cestujícího. Dnes už lze zase koupit slevu pro skupiny přímo na nádraž před odjezdem vlaku. Bez ohledu na to, jak železniční manažeři nesmyslně zkomplikovali jízdu vlakem dětským oddílům, školním výpravám a turistickým klubům, bylo od začátku jasné, že nezvládnou ani systém místenek a případně přidávání vagonů na zaplněné spoje. Nezvládly... Zbyla jen pachuť po fachidiotech ve vedení Českých drah... A také další cestující se přesunuli k jiným dopravcům, případně do autobusů nebo osobních aut.
Železnice na HORYDOLY:
2014 - 2013 - 2012 - 2011 - 2010 - 2009