Cyklonovinky 2024

Cyklonovinky 2024
Cyklostezka u Hamerského rybníka, Praha Záběhlice.
Autor snímku Kuba Turek
SDÍLEJ:

AZUB Krátké zprávy ze světa velkých kol, tlustých pneumatik, odrážedel, skládaček, lehokol, koloběžek a cyklostezek.

19. prosince

AZUB se přejmenoval

E-shop AZUB zaměřený na alternativní cyklistiku se přejmenoval na Kolomotion.

14. prosince

PÍSEK: Cyklostezka do Semic

Z Písku do Semic vede nová cyklostezka oddělená od silničního provozu. Měří více než kilometr.

12. prosince

PRAHA: Dvě smrtelné nehody cyklistů 

Letošní dvě cyklistické smrti při dopravních nehodách v Praze vypadaly podobně. Cyklistu (60 let) a cyklistku (26 let) zajeli řidiči (56 a 57 let) nákladních Tater. Nabrali je na křižovatkách přední částí svých náklaďáků, protože nedodrželi pravidla silničního provozu a nedali přednost cyklistům.

10. prosince

PRAHA: Obousměrné jednosměrky pro cyklisty v Libni

Praha 8 převedla jednosměrné ulice do režimu obousměrných pro cyklistickou dopravu. Stalo se tak v Libni v okolí Zenklovy ulice.

27. listopadu

Canyon Sidi nemá dost peněz

Cyklistický tým Canyon Sidi skončil svoji existenci kvůli nedostatku financí. Český terénní maratonský tým řídil bývalý závodník a maratonský vicemistr světa Kristián Hynek. Tým vznikl 2018 a dostal se na špičku ve své  disciplíně. Jeho aktuální hvězda Martin Stošek přechází do španělského týmu stejné úrovně Buff Megamo.

Dětskou cyklosedačku využívá Kristián Hynek.

15. listopadu

OLOMOUC: Sdílená kola opouštějí město

Zastupitelstvo města Olomouce rozhodlo, že cyklodoprava na sdílených kolech je výhradně soukromé podnikání a odmítlo finančně podpořit tento dopravní systém. Město proto opouští provozovatel Nextbike. Za stejného důvodu odešla z města už před dvěma lety konkurenční firma Rekola.

9. listopadu

DĚČÍN: Propojení Labe a Ploučnice

Děčín konečně propojil cyklostezkou Labskou stezku a stezku Ploučnice. Nový 400 metrů dlouhý úsek obchází nákupní středisko Kaufland a koupaliště, čímž se vyhýbá rušné ulici Oblouková a cykloobousměrce v Ploučnické ulici. Cesta je určená pro pěší a cyklisty. Projekt stál 35 milionů korun.

2. listopadu

EUROSPORT: Vysílací práva na silniční cyklistiku

Warner Bros. Discovery Sports Europe prodloužil na rok 2025 vysílací práva k nejpopulárnějším mužským i ženským cyklistickým závodům - nejdůležitější jsou Tour de France, La Vuelta a España a Giro d´Italia a k tomu všechny jednodenní klasiky. Základní videoobsah bude dostupný na televizním kanálu Eurosport. 

28. října

PŘÍBRAM: Nová ředitelka Ebike Partners

Lucie Janauer se stala CEO příbramské prodejny a půjčovny dražších elektrokol Ebike Partners.

27. října

BRNO: Nebezpečné město pro chodce a cyklisty

Každá pátá nehoda s chodcem, cyklistou či motorkářem byla v Brně v první polovině roku 2024 smrtelná nebo s vážným zraněním. V Praze byla při trojnásobku havárií takto vážná nebo tragická každá desátá nehoda. O dvojnásobném riziku v případě Brna vypovídá, že v obou městech zemřelo v tomto období pět chodců, jak vyplývá z dat společnosti Generali Česká pojišťovna. 

10. října

CHOCEŇ: Cykloboxy využívají bezdomovci

Každé město, které pořídí cykloboxy na ukládání kol, dopadne stejně. Uzamykatelné skříně na bicykly obsadí a posléze poničí bezdomovci. Zloději si do nich ukládají svůj lup. Logicky se to stalo také v Chocni na nádraží. Úplně přesně to samé se stalo před pěti lety v Praze 10 u metra Strašnická. Stačilo, aby se choceňští zastupitelé zeptali jinde a cykloboxy by nestavěli.

29. září

PRAHA: Vodičkova ulice

Pražští politici slibovali během rekonstrukce Jindřišské a Vodičkovy ulice, že zajistí hladký průjezd pro cyklisty. Nechali tam stejné kočičí hlavy, jako dříve. Čili ODS, TOP09 a Piráti společně lhali.

9. září

PRAHA: Železniční podjezd Horní Počernice

Na pražské periferii v Horních Počernicích v ulici Stoliňská byl otevřen pěší a cyklistický podjezd pod frekventovanou železnicí.  

30. srpna

PRAHA: Buspruhy na Evropské a Roztocké 

Vymezené pruhy pro kola, autobusy a taxíky na Evropské třídě a Roztocké ulici v Praze 6 začínají platit po celý den. Dosud na ně platil zákaz vjezdu aut jen ve vymezené hodiny. Pozná se to podle vodorovného značení (tlustá čára na vozovce místo dřívější přerušované) a dopravních značek (zmizely doplňující tabulky s výjimkami). "Účelem těchto opatření je vytvoření téměř nepřetržitého BUS pruhu na příjezdech do Prahy 6 a redukce individuální automobilové dopravy do jednoho jízdního pruhu," uvádí radní pro dopravu Prahy 6 Ondřej Matěj. Cyklistům to velmi ulehčí ježdění po městě a v podstatě nahradí cyklostezky.  

20. srpna

MARIÁNSKÉ LÁZNĚ: Zrušená cykloobousměrka

Město Mariánské Lázně ruší kilometr dlouhou cykloobousměrku v centru města na Hlavní třídě mezi hotely Cristal a Pacifik. Byla vyznačena 2019. Na Hlavní třídě platí nejvyšší rychlost 30 km/h. Letos Rada města rozhodla o zrušení cykloobousměrky kvůli stížnostem na nedostatečný rozhled pro řidiče, kteří opouštěli parkovací místa a zásobovali podniky. Cyklisté nově musí projíždět více křižovatkami a po ulicích s omezenou ryhclosti 50 km/h. 

9. srpna

OPAVA: Pokuta za držení mobilu

V Opavě byl pokutován cyklista, protože držel za jízdy mobilní telefon. Pokuta činila 2500 Kč.

20. června

KARLOVY VARY: Goe Trail

Městské traily pro horská kola GoeTrail byly otevřeny v Karlových Varech. Start je na Goethově výšině.

3. června

PRAHA: Světová cyklojízda

28. dubna

HELFŠTÝN: Šela MTB maraton končí

Šela MTB maraton končí letošním posledním ročníkem 4. května. Zapadá to do trendu, že všeobecně ubývá zájemců o maratonské závody na horských kolech. Vloni se na Šela maraton přihlásilo jen 350 jezdců a to je ekonomicky neudržitelné.

11. dubna

MAĎARSKO: Mapa Balatonu

Podrobnou cyklistickou mapu západní části Balatonu vydala maďarská turistická centrála Hungarian Tourism Agency. Je k dostání zdarma v tamních turistických centrech. 

Západní Balaton, cyklistická mapa.

25. března

ZÁKOLANY: Nová cyklostezka na Kralupy

Byl otevřen poslední úsek cyklostezky ze Zákolan ve středních Čechách přes Otvovice do Mínic. Než o cyklostezku pro místní dopravu na kole se jedná spíš o turistickou trasu, protože se často mění povrch (asfalt, mlat, silnice) i kvalita (oddělená cyklostezka, cyklopruh, ulice). Navíc chybí napojení na Kralupy, kde je síť městských cyklotras solidní a cyklisté pak míří dál podél Vltavy do Mělníky nebo do Prahy.   

Horydoly.czZÁKOLANY: Skalní lezení a Koloběžky a Cykloturistika

23. března

ČELÁKOVICE: Houštecký cyklomaraton se nepojede

Houštecký cyklomaraton se nepojede. "Důvodem je především nedostatek sponzorů a s tím spojená špatná finanční situace. Mimo generálního sponzora závodu Mercedes-Benz Hoffmann a Žižák a dalších stálých partnerů, kteří nám zachovali přízeň a finančně nás stále podporují, se nám nepovedlo rozšířit řady menších sponzorů, kteří by se podíleli na stále vyšších nákladech," uvádí pořadatelé na webu.

20. března

PRAHA: Zmar na pražském Magistrátu

Člen pražské cyklokomise Vratislav Filler popisuje zmatek a zmar na Magistrátu hl.m. Prahy a Technické správě komunikací ohledně budování cyklostezek.

14. března

Reklamace sdílených kol

Spotřebitelská organizace dTest uvádí, jak reklamovat službu sdílených kol.

5. března

BRNO: Zamilec je zničený

Bikepark Zamilectrejls v Brně je zničený lesní těžbou.

18. února

PRAHA: Průmyslová ulice po chodníku

Tři kilometry Průmyslové ulice z Hostivaře do Hloubětína už není povinné jezdit po vozovce, ale kola a koloběžky mohou na chodníky po obou stranách čtyřpruhové ulice. Stačilo k tomu osadit několik dopravních značek a namalovat přechody na asfalt. Velmi komplikovanou křižovatku dálničního typu přes Jižní spojku je ovšem nutné projet. Je to velmi nepříjemný zážitek, když okolo cyklistů projíždějí osobní a nákladní auta z obou stran.   

17. února

LIBEREC končí se sdílenými koly, JABLONEC je posiluje

Městský bikesharing provozovaný pod značkou Nextbike v Liberci skončí a v Jablonci nad Nisou bude posílen. V Liberci si kolo za čtyři měsíce od léta do podzimu půjčilo téměř 2000 lidí, kteří absolvovali 7750 jízd. 90 % výpůjček trvalo do 15 minut, kdy ji za uživatele platilo město. V Jablonci se do systému zaregistrovalo 3427 lidí a kolo si půjčili 23 375 krát. 

9. února

PRAHA: Barrandovský most

Cyklisté mají na celý rok uzavřený Barrandovský most. Buduje se konstrukce pod severním chodníkem. Ta je nezbytná při bourání a výstavbě nové římsy severní poloviny severního mostu. "Stejně jako u první etapy na jižní polovině jižního mostu, i zde v severní části musí stavební firma nejprve odbourat původní římsu, na jejím místě vybudovat provizorní lávku a připravit vše na betonáž nové finální římsy. Jelikož je prostor římsy využíván jako chodník a cyklotrasa A12, musí se tato komunikace zcela uzavřít, a to včetně chodníků na ně navazujících," uvádí mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková. Auta přes Barrandovský most mohou jezdit nadále.

26. ledna

NYMBURK: Plány na cyklověž

Nymburk plánuje stavbu cyklověže u nádraží, ačkoliv jiná města tato drahá zařízení ruší.

23. ledna

ŠVÝCARSKO: Krachující Scott

Velký švýcarský výrobce Scott je ve finančních potížích. Musí si půjčovat peníze od svého jihokorejského majitele ve výši 4 miliardy korun. 

PRAHA: Drážní magistrála

Hlavní město Praha, resp. Technická správa komunikací vypsala soutěž na zhotovitele Drážní magistrály ze Strašnic do Vršovic.

Horydoly.cz Cyklonovinky: 20232022 - 2021 - 2020 - 2019 - 2018 - 2017
2016 - 2015 - 2014 - 2013 - 2012 - 2011 - 2010 - 2009

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Nebudeme přece poukazovat na to, co udělali pro cyklisty Dederoni nebo Husákova «elita».

Ono ovšem spousta těch soukromých lokalit patřila státu či obcím, které je za "výhodnou cenu" prodaly.A o těhle případech tu hovořím. Či je odkoupily ony soukromé firmy od držitelů pozemků což mohly i obce a města . Znám dost podobných případů v okolí. A dnes to pak dopadá jak píšete. Viníka si tu pak určete sami,

  • Autor Honza
  • Datum a čas 21.6.2024 09:42
Reaguj
Nebudeme přece poukazovat na to, co udělali pro cyklisty Dederoni nebo Husákova «elita».

 Tato doba je cyklisticky dost za námi; nějaké rádoby proužky pro cyklisty se nedají srovnávat s tím, co je dnes běžné. I v této sféře se mnoho změnilo.

Většinou jsou komunikace státní nebo komunální takže na nich, po zralém uvážení by se dalo dělat mnoho. A nerozhoduje v tomto případně jednotlivec ale odpovědná instituce nebo úřad. Oproti době Dederonské nebo Husákovské musí každý připustit, že na povrchu ČR najdeme dnes cyklistické stezky a stezky pro cyklisty a chodce, které tu tenkrát nebyly. Je jasné, že pro odpovědné zastupitele budování jakékoliv stezky není vůbec důležitou záležitostí, ti maji na krku spoustu jiných balvanů.

Kdybych ale chtěl koupit nějakou louku či záhumenek a prodejce by mi se do kupní smlouvy snažil vměstnat nějaké věcné břemeno tak bychom asi koupi neuzavřeli. Na různých videích je vidět jak vypadá třeba stezka vedoucí lesem, po které jezdí spousta cyklistu ať už s běžným MTB anebo elektrickými koly. Že by ti co stezku používají byli k přírode nějak extrémně ohleduplní se zrovna nedá řict.

Reaguj
INU

Je to škoda, že se nestaví. Ze zkušenosti v bývalém NDR vím, že nějaká ta cyklostezka byla všede hned vedle chodníku, mnohdy jako soičást. A nebo  postačil prouižek na 3 kachle a sloužilo to též. A i u nás by to mnohde šlo. Některé chodníky ve městech jsou místy a ž 3m. Jde jen o vůli místních zastupitellů, kteří ovčem mnohdy vhodné obecní pozemky houfně prodávají pro soukromé firmy. Ty tamm maj třeba i vlastní komunikace mimo areal se zákazem, A ono by postačilo při prodeji dát břemeno obecného používání.

  • Autor Honza
  • Datum a čas 23.3.2024 16:35
Reaguj
Holandsko - země byciklů

Velice často srovnáváme stav cyklostezek v ČR a v Holandsku. Životní styl je v Nizozemí úzce spoután s kolem. V zemi s populací 17,9 miliónů obyvatelstva je 23 miliónů kol.  Holandsko je celkem bez kopců, hlubokých lesů, také skoro celý terén je prakticky obydlený. Jízda na kole má v Holandsku tak letitou tradici, že se nám o tom v ČR může jen zdát. Cyklostezky jsou často oddělěny od silnice a většinou nají červený povrch. Cyklostezku mohou použít kola, elektrokola a mopedy a skútry s maximální rychlostí 25 km / hod.

Cyklisté MUSEJÍ dodržovat pravidla silničního provozu – a to disciplinovaní Holanďané většinou také dělají.

Platí přednost zprava a povinnost zastavit na červenou. Jízda dvou osob vedle sebe není zakázána – ovšem nesmíte někomu překážet nebo ho dokonce nějak ohrožovat. Neexistuje povinnost nosit ochrannou přilbu. jen řidiči „vozidel“ kteří jsou rychleší než 25 km / hod přilbu  mít musejí.

 V Nizozemí existuje 20 000 km cyklostezek, na cyklostezkách nemá chodec co dělat. Na křižovatkách jsou pro kolaře vlastní semafory.

Dojde – li ke střetnutí kola a auta jsou policisté často na straně byciklu. Ovšem povinné vybavení kola policie často kontroluje a pokuty jsou dost vysoké:

  • Špatné osvětlení: 45€
  • Jízda v pěší zóně: 60€
  • Jízda na červenou: 85€
  • alkohol (0.54 promile): € 130
  • jízda bez odrazovky: 30 €
  • nefungující osvětlení: 45 €
  • chybějící zvonek: 30 €
  • předjíždění vpravo: 85 €

Pokud dojíždíte na kole do práce, obdržíte od státu za každý kilometr 0.19 €.

Ve školách je povinná cyklistická výuka a všechny děti projdou testam způsobilosti dodržovat pravidla silničního provozu.

Reaguj
INU
Bohužel se v Česku cyklostezky skoro nestaví. Jsou to obvykle smíšené cesty pro chodce a cyklisty (což je na frekventovaných směrech problém pro obě skupiny) anebo dokonce regulérní polňačky pro místní dopravu, které slouží hlavně autům a zemědělské technice (což znamená, že nevedou ve správném směru pro cyklisty odněkud někam, ale jen křižují pole).
Reaguj
INU

Mám zato, že by bylo dobré vzhledem k boomu cykloturistiky zhodnotit stav a počet cyklostezek v česku a také ona pravidla provozu na nich a souběžných silnicích a komunikacích. (Zdá se, že onen boom a dřívější podpora z EU se projevuje jakousi stagnací).   Stále se jezdí na silnicích přestože hned vedle jsou cyklostezky, podobně můžete občas na cyklostezce vidět elektrozávodníky co tam nepatří. A už i mimo mísu je otázka rabování přírodních cestiček jak bikrosáři, tak oněmi 4 kolkáři, jejichž vozidla byla původně určena jen pro speciální účely, ale pro kšefty se rozšířily všude. Prostě dravost moderní doby se projevuje i tu.

  • Autor Honza
  • Datum a čas 23.3.2024 09:32
Reaguj
Celkem 6 příspěvků v diskuzi


Jaro začíná 20. března dopoledne

Jaro začíná 20. března dopoledne

Jarní rovnodennost nastává v okamžiku, kdy střed slunečního kotouče stane přesně nad rovníkem a Slunce vstoupí do znamení Berana. Den a noc jsou stejně dlouhé (12 hodin). Od této chvíle se Slunce vrací... celý článek

Holiday World: regiony a gastronomie jako klíčový pilíř turismu

Co všechno lze v moderním obchodě automatizovat a ušetřit?

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Stěhování firmy je citlivá logistická operace

Stěhování firmy je citlivá logistická operace

Stěhovací službu obvykle vnímáme, jen když se stěhujeme do nového bytu. Jenže daleko více se stěhují firmy. Do nových objektů se přesouvají kanceláře, dílny, obchody i celé továrny.
Holiday World: regiony a gastronomie jako klíčový pilíř turismu

Holiday World: regiony a gastronomie jako klíčový pilíř turismu

Nejnovější trendy v cestování, aktuální preference turistů nebo aktivity Česka na podporu cestovního ruchu. To je jen malý výčet toho, co nabízí jeden z největších tuzemských veletrhů cestovního ruchu HOLIDAY WORLD &
Co všechno lze v moderním obchodě automatizovat a ušetřit?

Co všechno lze v moderním obchodě automatizovat a ušetřit?

Automatizace v moderním obchodě může pokrývat široké spektrum procesů, které nejen že zvyšují efektivitu, ale také snižují provozní náklady. Kde začít, aby vám automatizace přinesla co nejrychleji výsledky?
Jaro začíná 20. března dopoledne

Jaro začíná 20. března dopoledne

Jarní rovnodennost nastává v okamžiku, kdy střed slunečního kotouče stane přesně nad rovníkem a Slunce vstoupí do znamení Berana. Den a noc jsou stejně dlouhé (12 hodin). Od této chvíle se Slunce vrací

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Running Expo - veletrh Praha, Výstaviště Holešovice 3.-4.4. 3.4.
Camp - veletrh Norsko, Lillestrøm 4.-6.4. 4.4.
PAF - festival potápěčské fotografie Tachov, Mže 4.-6.4. 4.4.
Lov v pravěku Rakousko, Asparn 5.-6.4. 5.4.
Valná hromada ČHS Praha 5.4.
ILTM - veletrh luxusního cestování Jižní Afrika, Cape Town 6.-8.4. 6.4.
Velikonice v hornickém domku Příbram, muzeum 7.-20.4. 7.4.
Regiony České republiky - veletrh Lysá nad Labem 10.-13.4. 10.4.
Dampftoktreffen Německo, Dresden, Verkehrsmuseum 12.-13.4. Parní lokomotivy 12.4.
Myslivost a příroda - veletrh Kroměříž, Výstaviště 12.-13.4. 12.4.

Diskuse

Proč 2 h do Špindlu, když... Skiák, 28.3.2025 13:31, 1 příspěvek
Podivný úvod . . . . Honza, 28.3.2025 10:36, 3 příspěvky
Podivný úvod . . . . Horydoly - Kuba Turek, 27.3.2025 15:43, 3 příspěvky
Podivný úvod . . . . Michael Beranek, 27.3.2025 15:18, 3 příspěvky
Funí Kuba Turek, 26.3.2025 18:28, 2 příspěvky
Funí Pigaro flora, 26.3.2025 12:40, 2 příspěvky
doporučuji tiskovou zpráv... Horydoly, 25.3.2025 15:36, 2 příspěvky
doporučuji tiskovou zpráv... Lukas B., 25.3.2025 15:05, 2 příspěvky
Vranov Tomáš Puš, 25.3.2025 13:52, 3 příspěvky
Vranov Jakub Hubert, 25.3.2025 13:47, 3 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Polička? Věda nebo Veliko... Horydoly , 24.3.2025 0:53
Prague Bike Fest Na Výsta... Horydoly Open, 20.3.2025 22:13
Největší běžecká výstava ... Horydoly , 16.3.2025 20:23
Každý, kdo jen trochu chc... milan šupa, 13.3.2025 19:43
EXPEDÍCIE (jar 2025) Horydoly , 24.2.2025 13:32
Střední Čechy v březnu Horydoly , 23.2.2025 12:44
Cyklocestování Frýdek Místek Horydoly , 18.2.2025 14:43
Budějovicko láká na valen... Horydoly , 15.2.2025 2:38