Mottolino: bikepark pro každého sjezdaře, amatéra i profíka

Mottolino: bikepark pro každého sjezdaře, amatéra i profíka
Livigno. Lanovka obsluhuje bikepark Mottolino.
Autor snímku Alpine Hotels Livigno
SDÍLEJ:

Zimní lyžařské středisko Livigno vsadilo v létě na cyklisty. Během pár let se stalo evropskou destinací pro vyznavače nejtlustších i nejtenčích gum. Letos jsme nafoukli třípalcové pneumatiky, osedlali sjezdové fully, oblékli chrániče, nasadili integrální helmy a vozili se z kopce v bikeparku Mottolino.

Ano... vozili jsme se na kole. Jinak to nelze nazvat. Okolo nás bylo takových rekreačních jezdců hodně.

Jen málo bikerů v Mottolinu opravdu jezdilo. Dobré ridery bylo možné spočítat na prstech obou rukou a snad možná přidat i pár prstů na dolních končetinách.

Při tom je Mottolino obrovský bikepark s převýšením 600 metrů, třinácti trasami, spoustou překážek a obsluhovaný rychlou gondolovou lanovkou. Jeho obrovskou výhodou je, že je výborně značený a na každou zrádnost upozorňují výrazné značky umístěné na stromech.

Livigno, bikepark Mottolino.

Plně vybavená půjčovna s instruktorem

Hned po ránu zajdeme do půjčovny v objektu dolní stanice lanovky Mottolino. Kde se v zimě půjčují lyže, jsou naskládaná sjezdová kola. U vchodu je volně opřený stroj za čtvrt milionu korun, uvnitř jsou připravené na stojanech miliony korun ve značkách Scott, Specialized a Intense.

Obsluha nás navléká do chráničové vesty, zpevněných rukavic, chráničů kolen a holení, vše korunuje integrální přilbou lyžařskými brýlemi. Bez toho nás nepustí na kolo. Teprve potom nám doporučí správnou velikost a model sjezdového plně odpruženého bike.

Kdo chce, dostane na první jízdu instruktura. Takovou nabídku neodmítneme.

Mladý chlapík z Janova sestaví tříčlennou skupinku - školák, cykloturista a sjezdař. Nás dva si vezme do parády, ukazuje, kudy máme jet, jak projíždět zatáčky, kde se dá poskočit, na kterých kořenech se nedotýkat brzd a kudy zdolat dřevěné lávky nad zemí. Prokličkujeme s ním po modré a červené trati z Mottolina přes sedlo Passo d´Eira nazpátek do Livigna. Sjezdař za námi to považuje za zábavu. My dva se vděčně seznamujeme s technikou i kopcem.

VIDEO Mottolino Bikepark GoPro

Podívejte se také na DETAILNÍ VIDEO z trati: 

Červená EAS 23 a kombinace červených Flow Line + First Ever 

Ze všech tratí nakonec můžeme pro rekreační poježdění doporučit dvě nejhezčí červené. Na úplný začátek doporučují místní znalci předřadit ještě jedinou modrou v celém bikovém areálu. Všechny začínají u restaurace Mottolino na horní stanici stejnojmenné gondoly a končí u její spodní stanice v Livignu.

Livigno, bikepark Mottolino.

Take It Easy

Modrý single trail měří 4,4 kilometru a průměrný sklon má 11 %. Nejprve míří k Passo d´Eira po šikmé svážnici, poté využívá nenápadného hřbítku na vysokohorské louce přibližně v místech, kde je v zimě umístěný lyžařský funpark s několika atrakcemi (vtipné jsou zavěšené pytle) a sjíždí v serpentinách do lyžařského tunelu pod silnicí. Sekci skoků a můstků mine v těsné blízkosti a dlouhým klesajícím traverzem po modré sjezdovce vjede do lesa. Po chvíli tuto návratovou údolní sjezdovku opustí, zahne doleva a mírně šlapavou stezkou traverzuje lesem, přes krátké lávky a údolíčka k northshore sekci umístěné pod lanovkou. Tady si můžeme vybrat, zda se pustíme na modře označené točité lávky, nebo zda nám srdce spadne do kalhot a objedeme je. Pak už jenom vyjedeme na louku, kterou protíná single track s klopenými zatáčkami, a zamíříme do cíle.

Livigno, bikepark Mottolino.

Flow Line + First Ever

Prvních červených 2,5 kilometru s průměrným sklonem 11 % je velmi podobných jako modrá trať Take It Easy. Ostatně vede těsně vedle. Flow Line se od ní liší uměle vytvořenými drobnými skoky a hupy a také ostřejšími a více klopenými zatáčkami na vysokohorské louce. Přitvrdí teprve pod lyžařským tunelem, kde se projíždí několika vysokými skoky, které modrá linie objíždí. 

Na tuto sekci bezprostředně navazuje červený přírodní single track First Ever dlouhý 1,7 kilometru se sklonem 15%. Vnoří se do lesa, kterým vede hodně utaženými zatáčkami, místy po kořenech, nebo kamenitými pasážemi. Tady je potřeba dávat pořádně pozor. Navíc jde o hodně fyzicky náročnou pasáž.

Stezka ústí u známých lávek a dřevěných překážek northshore. Pro tuto trasu jsou značené červeně a jsou od dost těžší než modré. Z poslední nadzemní lávky, která se otáčí o 360 %, stezka vyjíždí z lesa, překonává mostek nad silničkou a nádhernými rychlými klopenkami zamíří do cíle.

Livigno, bikepark Mottolino.

EAS 23

"To si dej, to je nejhezčí trať v Livignu!" doporučuje Pavel Eichler, který mediálně zastupuje Livigno a zároveň sem jezdí s kamarády na kola i lyže už dlouhé roky. "Pořád se tu něco děje, je to docela rychlé, ale bezpečné i jenom na sjetí bez sportovních ambicí." Ověřili jsme si na této červené lince, že má pravdu.

Parametry nejsou nijak impozantní. Délka 4,2 kilometry a 9 % klesání nebudí velký respekt. Ale zdání klame! Obsahuje snad vše, co může přírodní bikepark nabídnout.

Trasa se drží poblíž lanovky, zprvu vlevo, potom vpravo od lana a nakonec zase vlevo. Nekonečně dlouhý začátek je flow. Po horských loukách se točí jedna klopenka za druhou, mezi tím je občas skok nebo jen zhoupnutí, to se řídí podle rychlosti a stylu jízdy každého bikera. Dlouhé minuty není potřeba šlápnout do pedálů.

V lese ve střední části trati se jezdci proberou z cyklistického snu, protože se musejí soustředit na techničtější úseky. Čekají je lesní stezky, lávky přes potok a bažinu, strmé sjezdíky a rychlé krátké výjezdy, kamenité či kořenové sekce. Ani tady nemusejí techničtí jezdci šlapat, ale kdo zaváhá ve svých gravitačních hrátkách, musí si občas přišlápnout.

Průjezd lesem končí sekcí northshore. Z ní se vyjíždí přes mostek na louku a po ní se sjíždí rychlými parabolickými zatáčkami vykopanými pod úroveň terénu až k dolní stanic lanovky v Livignu.

Booking.com

Kolik to stojí?

Jednodenní permanentka na lanovku pro cyklistu s kolem vyjde v Mottolinu na 30 E. Dopoledne se platí 23 E a odpoledne 25 E. Dvoudenní permanentka stojí 46 E, pětidenní 79 E, sedmidenní 99 E, sezonní 248 E a konec léta od 20. srpna stojí 136 E. Jedna jízda nahoru stojí 9,50 E. Slevu mají děti do 12 let včetně.

Pozor!  Permanentka platí pouze v bikeparku Mottolino. 

Jednodenní půjčovné za kolo, integrální přilbu a chrániče na celé tělo se pohybuje od 70 do 100 E. V ceně je první jízda s instriktorem. K dispozici jsou modely v nejnižší kategorii Specialized Status / Scott Voltage FR 720, střední kategorii Specialized Demo8 / Scott Gambler 720 a nejvyšší kategorii Intense M16 carbon.

Parkoviště pod lanovkou Mottolino je zdarma. Ubytování je možné v několika kempech ve vlastním stanu či karavanu, nebo v mnoha bike hotelech se vším vybavením pro cyklisty.

INFO: Livigno a Mottolino

Livigno, bikepark Mottolino.

Horydoly.cz LIVIGNO na Horydoly

NEWS Livigno Feel The Alps a Livigno, Bormio Valtellina 2015/2016

NÁKUPY Livigno: levné nakupování a příšní celníci

NÁKUPY Letní Livigno nabízí výrobu sýrů, rybaření i golf

FREERIDE Livigno freeride - terénní lyžování

SKIALPINISMUS Monte Breva

SKI Livigno zatím lyžuje na umělé sněhu

SKI Livigno: prvotřídní lyžování v Itálii

SKI Livigno - skvělá zima v nejlepším resortu

BIKE Livigno: jump, dirt, northshore, flow, bikepark, freeride

BIKE Livigno, evropská destinace pro bikery a cyklisty

BIKE VIDEO Vittorio Brumotti

LEZENÍ Dobrodružné lanové parky v Livignu

SPORT Aktivní léto v Livignu

DĚTI Hurá s rodinou na letní dovolenou do Alp!

GOURMET Luca Moretti: Speciality si dáte jen vysoko na horách

HOUBY Alta Valtellina reguluje houbaře. Není to moc drastické


Zobrazit místo Běžky a kola na větší mapě

SDÍLEJ:

Diskuse

Ochrana proti spamu. Napište prosím číslo dvacet-čtyři:

  • Captcha Image

Diskuze k článku

Další

Tohle dobrý ale Planai a Leogang jsou nejvíc.

Reaguj
livigno

Jezdím teda o hodně rychlejc ale taky už tam jedu v pátek už letos podruhý.

Reaguj
Celkem 2 příspěvky v diskuzi


Cyklonovinky 2025

Cyklonovinky 2025

BRDY Krátké zprávy ze světa velkých kol, tlustých pneumatik, odrážedel, skládaček, lehokol, koloběžek a cyklostezek.... celý článek

TEST Boll Nomad 24+6

Cyklomaratony pro každé kolo 2025

registrovat

Podívejte se na inspiraci k cestování po Evropě.
Hledáte si ubytování v ČR nebo na Slovensku? Doporučujeme chaty a chalupy k pronájmu za nejlepší ceny. I levné ubytování si najdete na portálu MegaUbytko.cz.
CHORVATSKO 2024 levné ubytování v apartmánech a pokojích po celém Jadranu bez provize cestovkám.







Nejčtenější články

Cyklistický tým Elkov Kasper jde do nové sezony se Štočkem, Schlegelem a mladými  talenty

Cyklistický tým Elkov Kasper jde do nové sezony se Štočkem, Schlegelem a mladými talenty

S celou řadou změn, ale stále s nejvyššími ambicemi vstupuje do nové cyklistické sezony tým Elkov Kasper. Nejlepší český tým posledních let, který zásluhou Tomáše Přidala vloni po roční pauze znovu ovládl
UCI a WBD ruší Track Champions League. Od roku 2026 spustí nový světový pohár

UCI a WBD ruší Track Champions League. Od roku 2026 spustí nový světový pohár

Mezinárodní cyklistická unie a mediální společnost Warner Bros. Discovery oznámily ukončení dráhové soutěže UCI Track Champions League. Rok 2024 byl jejím posledním ročníkem, v roce 2026 na něj naváže nově koncipovaný UCI
Berlin Wall Bike Tour aneb na kole po Berlínské zdi

Berlin Wall Bike Tour aneb na kole po Berlínské zdi

Projeďte se na kole podél bývalé Berlínské zdi, kterou postavili komunisté, aby oddělili východní Němce od svobodného Západního Berlína.
Berlín na kole

Berlín na kole

Německé hlavní město se nejlépe poznává na kole. Je totiž dokonale placaté bez jediného kopce, díky tomu se snadno překonávají i delší vzdálenosti, a během dne v cyklistickém sedle tak stihnete vidět a navštívit
Cykloturistiku chce rozhýbat národní pracovní skupina

Cykloturistiku chce rozhýbat národní pracovní skupina

Dnes byla v rámci veletrhu For Bikes ustanovena národní pracovní skupina Cykloturistika v Česku. Jejím hlavním cílem je rozvinout cykloturistickou nabídku Česka tak, aby se zařadilo mezi nejvýznamnější cyklodestinace Evropy jako jsou Rakousko

Kalendář akcí Zobrazit všechny akce

AKCE KDE INFO KDY ČAS
Historie křivoklátských lesů - přednáška Rakovník, knihovna Přednáší Robin Ambrož 3.4. 17:00
Camp - veletrh Norsko, Lillestrøm 4.-6.4. 4.4.
Liptov Ride Liptovský Mikuláš Kajak, běh, skialp, freeride, MTB 5.4.
ILTM - veletrh luxusního cestování Jižní Afrika, Cape Town 6.-8.4. 6.4.
Regiony České republiky - veletrh Lysá nad Labem 10.-13.4. 10.4.
Čištění Ohře Ohře 11.-13.4. 11.4.
Chřibská 50 - cyklomaraton Kroměříž, Výstaviště Horská kola 12.4.
Svätojurský cyklomaraton Svätý Jur Horská kola 12.4.
Myslivost a příroda - veletrh Kroměříž, Výstaviště 12.-13.4. 12.4.
Iprima Cup - cyklomaraton Hradec Králové Horská kola 12.4.

Diskuse

Nepřesná informace - nikoliv Horydoly, 2.4.2025 13:36, 13 příspěvků
PR Horydoly, 2.4.2025 13:32, 2 příspěvky
Nepřesná informace - nikoliv Petr Brynych, 2.4.2025 13:17, 13 příspěvků
PR Miki, 2.4.2025 12:37, 2 příspěvky
JH vodák Marek, 1.4.2025 21:57, 1 příspěvek
Proč 2 h do Špindlu, když... Skiák, 28.3.2025 13:31, 1 příspěvek
Podivný úvod . . . . Honza, 28.3.2025 10:36, 3 příspěvky
Podivný úvod . . . . Horydoly - Kuba Turek, 27.3.2025 15:43, 3 příspěvky
Podivný úvod . . . . Michael Beranek, 27.3.2025 15:18, 3 příspěvky
Funí Kuba Turek, 26.3.2025 18:28, 2 příspěvky

Fórum Zobrazit všechny příspěvky

Křivoklátské lesy Horydoly , 2.4.2025 13:29
Polička? Věda nebo Veliko... Horydoly , 24.3.2025 0:53
Prague Bike Fest Na Výsta... Horydoly Open, 20.3.2025 22:13
Největší běžecká výstava ... Horydoly , 16.3.2025 20:23
Každý, kdo jen trochu chc... milan šupa, 13.3.2025 19:43
EXPEDÍCIE (jar 2025) Horydoly , 24.2.2025 13:32
Střední Čechy v březnu Horydoly , 23.2.2025 12:44
Cyklocestování Frýdek Místek Horydoly , 18.2.2025 14:43