Dvě poznámky Horydoly
1) Nikdy nic nemažeme, ačkoliv nás o to mnohé firmy žádají. Mají zkušenosti, že na mnohých jiných serverech s takovým požadavkem uspějí. Pokládáme však takové praktiky za podvod na čtenářích. Proto nevyhovíme ani v tomto případě.
2) Předmětný článek o zákazu prodeje dětského kola Ravo Tygr nebyl nepodložený komentář, ale suchá zpráva o úředním rozhodnutí platném na celém území Evropské unie. Stejna jako na Horydoly, proběhla všemi velkými českými a slovenskými médii včetně deníků a televizí.
Vážený pane Turku, chci Vás jménem firmy Progress Cycle, dovozce kol značky Ravo, požádat o stažení vašeho ničím nepodloženého komentáře Ravo nebrat! k dětskému kolu značky Ravo, model Tygr, které se objevilo v systému Rapex, kam ho umístila Slovenská obchodní inspekce.
U tohoto kola se totiž jedná o modelový rok 2005 a toto kolo v době uvedení na trh zcela splňovalo tehdy platné technické normy. Celý problém s nevyhověním normám a následným umístěním na Rapex je v tom, že letos na jaře bylo toto kolo odebráno na jedné slovenské prodejně Slovenskou obchodní inspekcí a otestováno zkušebnou, ovšem podle současně platných, novějších norem, kterým i tak téměř vyhovělo.
Jediné dva technické nedostatky byly v nevyhovujícím krytu řetězu a šíři madel na řidítkách. Podle tehdy platných norem totiž nebyly na madla kladeny žádné zvláštní požadavky a kryt řetězu musel být povinně pouze na převodníku.
Naše Ravo Tygr mělo krytý nejen převodník, ale navíc i pastorek na zadním kole a horní část řetězu, takže už tehdy nemohlo dojít k například namotání nohavice do řetězu.
Současná norma však požaduje, aby byl u dětských kol krytý řetěz úplně a madla měla průměr vnějšího okraje alespoň 40 mm, což samozřejmě naše nyní prodávaná kola splňují.
Co se týká posledního technického nedostatku uvedeného ve zprávě Rapexu - možnosti popíchání se o volný konec lanka brzdy, tak to nebyl problém vzniklý při výrobě kola, ale zanedbáním předprodejní montáže na prodejně, ze které bylo kolo odebráno na test, což bylo poté s prodejcem i řešeno - bohužel, tato informace se však přes to ve zprávě Rapexu objevila.
Prodejce je totiž povinen každé kolo, než ho dá na prodejnu, zkontrolovat. V tomto případě bohužel nezkontroloval, zdali je dostatečne zmačklá koncovka na lanku a ta se dala volně stáhnout.
Kontrolovaná kola Ravo Tygr 2005 již dva roky nedodáváme, nahradili jsme je modelem Tygr 2007, který plně vyhovuje současně platným technickým a bezpečnostním normám.
Proto Vás ještě jednou žádám o stažení výše zmíněného komentáře, neboť poškozuje dobré jméno Značky Ravo.
Autor je místopředseda představenstva společnosti Progress Cycle.