TEST Dvě elektrokola Agogs
Elektrokola Agogs jsme důkladně otestovali v krásném babím létě. Pod sedlem jsme cítili, že technologie pádí kupředu jako splašená. Bicykly akcelerují rychleji, baterie vydrží déle a jízda je komfortnější. Stačí jeden rok vývoje a všechno je lepší.
Letos jsme už testovali trekkingová elektrokola Giant a krátce jsme jezdili na modelech mnoha dalších značek.
Můžeme tedy zhruba říci, že Agogs je hodně vepředu v elektrické výstroji. Giant naopak vynikal výbornými jízdními vlastnostmi.
To odpovídá pozici obou značek na globálním trhu. Giant je velký světový výrobce spotřebních i sportovních bicyklů včetně strojů pro mistry světa. Agogs je český producent zaměřený na spotřební elektrokola s využitím výborné motorové technologie.
Testovali jsme dvě rozdílná elektrokola: městskou skládačku Agogs Silver Go a horské kolo Agogs Uphill.
Každé je jiné a cítí se dobře v různém provozu, ale základ mají společný. Jsou poháněná asistovaným šlapáním (když cyklista nešlape, motor nepracuje), baterie je umístěná vzadu za sedlovou trubkou (tedy skoro kolmo k zemi) a motor je v zadním kole. Obě elektrokola se díky tomu snadno ovládají, mají těžiště blízko středu a přední kola jsou odlehčená.
Co mají ještě společného, je vysoká hmotnost. Váží podle údajů výrobce 22, respektive 23 kilogramů. Všimli jsme si ještě jedné nepříjemnosti - pokud chcete vyjmout baterii z kola a odnést k nabíjení např. domů, musíte vyjmout sedlo i sedlovkou, a potom teprve vytáhnete baterii. Jestli ovšem nabíjíte tam, kde kolo odstavíte, není tato operace třeba.
Odbyli jsme to horší a můžeme se pustit do světlých stránek obou elektrokol.
Městský elegán Agogs Silver Go
Ekolo, výrobce značky Agogs, uvádí tento model Silver Go jako nejprodávanější ze své kolekce a chlubí se, že má být i nejprodávanějším elektrokolem v tuzemsku. Důvěryhodně to ověřit nelze, ale každopádně jde o velmi oblíbený bicykl.
Není divu. Jezdí se na něm pohodlně, městské oblečení je spíš výhodou než problémem, blatníky a kryt řetězu bdí nad čistotou jezdce, posez je vzpřímený, brzdy přiměřeně účinné a dojezd na plný výkon okolo padesáti kilometrů.
Silver Go je skládačka, ale předpokládáme, že ji bude majitel skládat jen v krajním případě. Na to je příliš těžká a nemotorná.
Pro jízdu ve městě a případně mimo město na asfaltu nebo na cyklostezkách je Silver Go obratný elegán. Při tom je poměrně rychlý, dobře brzdí a hlavně pomocí přídavného výkonu velmi rychle akceleruje. Stačí zabrat za otočnou rukojeť a až do rychlosti 6 km/h startuje rychleji než většina aut. Je to dobře využitelné na městských křižovatkách, ze kterých odjede elektrokolo dříve, než se tam nahrnou auta a dodávky. Využití akcelerátoru je silně návykové!
V problémech jsme se ocitli s tímto kolem jen na vlhkém strmém terénu. Při jízdě po mokré trávě nebo kamenech má totiž elektromotor ve spojení s nohama vetší výkon, než jsou schopny přenést malé a úzké pneumatiky na zem. Bicykl potom klouže a zadní kolo se smýká.
Pohodlí za jízdy zajišťuje kromě správné geometrie rámu také široké měkké sedlo, odpružená sedlovka, odpružená přední vidlice, tvarovaná řídítka s opěrkami na dlaně a jednoduché řazení pomocí páčky (nahoru) a tlačítka (dolů). Kdo má krátké prsty, bohužel musí při řazení přehmatávat. Dlouhoprstí mohou řídítka svírat stále.
Rám: hliník Alu 6061 T6 (skládací)
Kola: 20 palců (silniční), pneu Kenda Kontakt
Vidlice: odpružená
Řazení: Shimano Acera, 7 rychlostí, ovládání páčkou a tlačítkem
Výkon: 250 W
Baterie: Advanced Energy Li-Pol 360 Wh (36 V, 10 Ah), na sedlové trubce
Pohon: asistované šlapání do 25 km/h (automatický režim), akcelerátor do 6 km/h ovládaný otočnou rukojetí
Další součásti: USB konektor (napájení mobilu a pod.), zadní nosič, zadní červené světlo
Orientační cena: 28 000 Kč
Terénní dříč Agogs Uphill
Čistokrevné horské kolo Uphill připomíná spíš nemotorný tank, než obratné kolo na výlety do přírody. Podle výrobce Ekolo se prodává daleko méně než výše popsaný model Silver Go.
Přitom není vůbec špatné. Jezdec se sice musí smířit s váhou hodně přes dvacet kilogramů, velkou délkou a z toho vyplývající menší obratností bicyklu, ale za to získá příjemný stroj na výlety do přírody po polních a lesních cestách či silničkách.
Opravdu jsme měli někdy pocit, že jede jako tank. Dokud jsme šlapali, cítili jsme sílu, která nás hnala do kopců. V drsnějším terénu jsme museli předvídat, protože nástup energie po prvním šlápnutí do pedálů má trochu zpoždění. Na široké cestě to cyklista nemusí řešit, ale na úzké stezce si na to musí dávat velký pozor.
Agogs Uphill má oproti klasickému horskému kolu jedno velké omezení. Nemělo by se dostat do velkého deště, nesmí překonávat brody a ani bahno mu nedělá dobře. Přece jenom jeho elektrické srdce řídí elektronický mozek a ani jeden z nich nemá rád vodu.
Dojezd s plným výkonem je podle výrobce 45 až 80 kilometrů podle terénu a váhy cyklisty. My jsme při velmi úsporné jízdě dosáhli stovky kilometrů na jednu baterii.
Rám: slitina Alu 6061 TIG
Kola: 26 palců (terénní), pneu Kenda Klaw XT
Vidlice: odpružená SRAM 100 mm
Řazení: Shimano Alivio, 8 rychlostí, ovládání páčkami
Výkon: 250 W
Baterie: Advanced Energy Li-Pol 360 Wh (36 V, 10 Ah), na sedlové trubce
Pohon: asistované šlapání do 25 km/h (volitelný režim), akcelerátor do 6 km/h ovládáný páčkou na řídítkách
Další součásti: ovládací pultík + display + tachometr
Orientační cena: 35 000 Kč
Jak jsme testovali
Obě elektrokola Agogs jsme testovali na našich čtyřech obvyklých trasách, kde prověřujeme cestovní kola, a udělali jsme si také jeden delší turistický výlet.
Svižným tempem jsme projeli středem historického centra Prahy. Z redakce na Zahradním Městě jsme v ranním provozu sjeli přes Žižkov dolů k Vltavě na Malou Stranu a vystoupali strmým kopcem okolo Pražského hradu na Pohořelec pod Petřínem. Pozdě odpoledne jsme se vrátili podobnou trasou. Na cestě číhají složité křižovatky, tramvajové koleje, nerovná dlažba a hustý provoz.
Pěknou cyklostezku, rovinatou a zcela oddělenou od motorového provozu jsme projeli podél Rokytky tam i nazpátek. Vede od Rudolfina po vltavské náplavce a poté po asfaltu, jemné dlažbě i štěrkovém podkladu do Hrdlořez. Velký problém jsme kvůli vysoké váze elektrokol měli na dvou strmých schodištích u Elišky, které Metrostav na nejdražší české cyklostezce nastavěl do cesty cyklistům.
Jak jsou na tom kola v terénu, dokonale prověřila úzká stezka podél Botiče. Agogs Silver Go se pohyboval už na hranici svých možností, kdežto Agogs Uphill tady byl ve svém živlu.
Ovladatelnost a akceleraci jsme nakonec porovnali na asfaltovém zábavném houpavém okruhu v parku Malinová - Chrpová v Zahradním Městě.
Celodenní cyklistický výlet vedl z Prahy do Přišimas a zpět. Proč zrovna tam? Jeli jsme si zalézt na tamní skálu Klepec. Vezli jsme si tedy s sebou buď v batohu nebo na nosiči horolezecké lano, karabiny, úvazky a další potřebné vybavení. Většina třicetikilometrové trasy vedla po vedlejších silnicích a jen pár kilometrů v těžším terénu. Stejnou cestou jsme se vrátili zpět.
O dvě kola se vystřídali tři lidé - muž, žena a mladík. Všichni rekreačně sportují, mimo jiné provozují cykloturistiku, ale nikdy nezávodili.
INFO: Agogs
Diskuse
Diskuze k článku
UCI Pump Track World Championships: With 10G to the rainbow jersey
Elektrokoloběžky a elektrokola 2024
Může se hodit
Nejčtenější články
Tománka čeká obhajoba výsadního postavení v ironmanském světě. Jsem připravený ponechat si oba mistrovské tituly!
UCI Track Champions League vrcholí! O celkových vítězích se rozhodne v Londýně
Brdská hřebenovka
Potřebujete místo pro sportovní vybavení? Self storage je řešení na zimu i na léto
4 potoky na pražském severu: kolo nebo koloběžka?
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Polabské vánoční trhy | Lysá nad Labem | 6.-22.12. | 22.12. | |
Reisemarkt - veletrh | Německo, Mannheim | 4.-6.1. | 4.1. | |
Vakantie - veletrh | Nizozemsko, Utrecht | 9.-12.1. | 9.1. | |
Hoga - veletrh | Německo, Norimberk | 12.-14.1. | 12.1. | |
Pro Winter - veletrh | Itálie, Bolzano | 13.-15.1. Horské technologie | 13.1. | |
Ferienmesse - veletrh | Rakousko, Vídeň | 16.-19.1. | 16.1. | |
Matka - veletrh | Finsko, Helsinky | 17.-19.1. Cestovní ruch | 17.1. | |
Boot - veletrh | Německo, Düsseldorf | 18.-26.1. | 18.1. | |
CMT - veletrh | Německo, Stuttgart | 18.-26.1. | 18.1. | |
Šediváčkův long | Deštné v Orlických horách. | 21.-25.1. Psí spřežení a sněžná kola | 21.1. |
Diskuse
cost of lioresal without ... | Smninvip, 22.12.2024 7:11, 120 příspěvků |
Castifyhub | DavidRen, 22.12.2024 6:25, 14 příspěvků |
Что реально происходит в ... | Veronakqi, 22.12.2024 5:39, 1 příspěvek |
Что реально происходит в ... | Veronahfd, 22.12.2024 2:28, 1 příspěvek |
https://neodimof.ru/ | neodimof.ru, 22.12.2024 2:08, 120 příspěvků |
Что реально происходит в ... | Veronaarv, 22.12.2024 2:00, 10 příspěvků |
where to get cheap liores... | Smninvip, 22.12.2024 1:48, 120 příspěvků |
Venkovní fitness / workout | Honza, 21.12.2024 13:18, 2 příspěvky |
INU | Kuba Turek, 20.12.2024 22:48, 2 příspěvky |
INU | Honza, 20.12.2024 13:44, 2 příspěvky |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Velké Karlovice zahájí se... | Horydoly , 13.12.2024 23:29 |
Žáčková opouští Valachy | Horydoly , 13.12.2024 23:01 |
Šimůnek končí ve Forbesu | Horydoly , 13.12.2024 22:57 |
Holiday World | Horydoly , 13.12.2024 10:41 |
Re: Pražský veletržní areál | Horydoly , 13.12.2024 10:40 |
Pozvánka na Valnou hromad... | Horydoly , 6.12.2024 11:03 |
Běžecké závody 2025 | Horydoly Open, 4.12.2024 10:37 |
Advent České Budějovice | Horydoly , 3.12.2024 10:16 |