TEST Giant Aspiro Hybrid a Twist Esprit
Elektrokola jsou pro většinu cyklistů stále mýtickou chimérou. Mluví se o nich, píše o nich, dotují se, propagují - ale málokdo na nich jezdil jinde než na předváděcím okruhu. Proč? Protože pro jednoho se jedná o slabou motorku, pro druhého předražené kolo a pro třetího je to nesportovní nářadí. Chceme vědět, co je na tom pravdy. Sedláme po celý týden dvě elektokola Giant Aspiro Hybrid a Giant Twist Esprit.
Elektrokola Giant Aspiro Hybrid a Twist Esprit s námi jezdí po Praze jako obyčejná městská kola. Tyhle herky mají jediné dva úkoly - dovézt nás tam, kam potřebujeme, a při tom se nenechat ukrást.
O víkendu se s nimi chytáme na výlet. Nebude to samozřejmě žádná divočina, ale spořádaná jízda po cyklostezkách a silnicích.
Jezdíme na pánském a dámském modelu Giant. Pánský má baterii umístěnou shora na zadním nosiči a dámský po stranách zadního kola.
Sledujte s námi, jak si tento týden užíváme my i naše kola. A propos: Každé stojí jako ojeté auto. Necelých padesát tisíc korun podle katalogové ceny.
Pátek 15. června
Městský švihák nebo vesnická babka: Mladík 16 let
Model Giant Twist Esprit jsem projel ve stejné městské trase jako Giant Aspiro Hybrid před dvěma dny. Rychlost byla stejná, námaha také, pohodlí jak by smet, ale pocit byl jiný. Twist mi připadal jako pro vesnickou babku, kdežto Aspirio byl městský švihák. Cestu z Pohořelce přes Pražský hrad, náměstí Republiky, Žižkov a Strašnice do Záběhlic jsme ujel za tři čtvtě hodiny a vycucnul jsme při tom na sportovní režim polovinu baterie. Trasa měří okolo patnácti kilometrů, hodně klesá i stoupá a je potřeba často brzdit i akcelerovat v městském provozu.
Čtvrtek 14. června
Test obratnosti a ovladatelnosti: Muž 46 let
Američtí a tchaiwanští pánové z Giantu, tohle kolo si od vás určitě nekoupím. Pořádně jsme projel váš Twist Esprit a je to kostitřas! Konstrukce se kroutí, kolo je v ostrých zatáčkách neovladatelné, do schodů se pronese, na pohyblivých eskalátorec se překlápí dozadu a brzdy jsou dimenzované jen tak-tak. Klidně bych ho ale koupím své tetě, která už má šest křížků na krku a bydlí ve vesnici osm kilomezrů za městem.
Já totiž vaše kolo srovnávám se svým MTB za pětadvacet tisíc korun a ona jezdí celý život na cestovním vesnickém kole za pár tisícovek v dnešních cenách a za pár stovek v tehdejších cenách.
Ono totiž kolo zase není tak hrozné, jaké jsem z něho měl první pocity, když jsem ho projíděl na vlnité asfaltové cestě v parku Chrpová v Praze a na okolním sídlišti. Jezdec buď jede pomalu, nebo musí neustále dávat pozor, kde je jaký obrubník, kdy už bude muset začít brzdit a kde se vyhnout jakému kanálu. Na dobré rovném povrchu je jízda klidná a akcelerace překvapivě silná jako na malém levném benzínovém skútříku.
Středa 13. června
Městský zápřah: Mladík 16 let
Nasedám na pánský model Giant Aspiro Hybrid. To dá přece rozum! Nebudu ve škole za slečinku! Do školy to mám daleko přes celou Prahu, a tak tam jezdím všelijak. Metrem, tramvají, na kole i na koloběžce. Nejraději to všechno kombinuji dohromady.
Ze Záběhlic sjedu na metro Strašnická. Těch několik kilometrů za jízdy prozkoumávám, jak přimět elektromotor k nejlepšímu výkonu, ale zatím ho nepotřebuji, protože jedu pořád z kopce.
Vystoupím na Hradčanské. Na dlouhých eskalátorech musím dávat pozor, abych kolo nepřevrátil, jak má dozadu posunuté těžiště. Na ulici hned pouštím elektrickou šťávu do žil aluminiového oře. Čekal jsem, že mě podpoří, ale že to bude tak moc, mě velmi příjemně potěšilo. V kopci k Pražskému hradu, kde na kole obvykle funím jako býk, si klidně šlapu v sedle.
Přijíždím ke gymnáziu na Pohořelci a spíš už myslím na vyučování, než abych dával pozor, což se mi okamžitě vymstí. Najíždím na obrubník, chci jako obvykle naposledy naskočit na chodník a zapomínám, že elektrokolo má těžký zadek. Končí to klasickým procvaknutím duše zvaným hadí uštknutí. Ráfek prorazil v duši dvě dírky vedle sebe. Nezbývá mi tedy nic jiného, než o volné hodině zalepit duši ve školní úschovně kol.
Po vyučování si připadám jako pán. Jeden spolužák odjíždí domů malolitrážním autíčkem, které mu každý závidíme, a hned za ním jsem dnes v dopravním žebříčku já. Kolo jede skoro samo. Ostatní musí na svých kolech šlapat, nebo jdou na tramvaj. Socky :-)
Když nešlapu, baterie se sama vypíná. Myslí si, že stojím. Já ale svištím do centra metropole parkovými cestičkami okolo Hradu, Belvederu a skrze Zeyerovy a Chotkovy sady. Šlápnout do pedálů musím až podél Vltavy a pak v kopci na Žižkov a dál do Strašnic. Na zádech nesu batůžek s notebookem, pár učebnicemi a na hlavu jsem si nasadil helmu. Jízda s podporou elektromotoru mi trvá necelé tři čtvrtě hodiny. Když jedu městskou hromadnou dopravou, počítám s hodinu.
Ve Strašnicích vedu schůzku dětského oddílu. Po jejím skončení nakládám na nosič kola stan a pár divadelních kostýmů pro víkendovou hru. Frčím domů přes dva kopce domů do Záběhlic.
Ujel jsem dvacet kilometrů v tvrdém městském provozu, vyjel pět strmých kopců, kde obvykle šlapu na kole ve stoje, a vytáhl jsem z akumulátoru polovinu jeho kapacity. Nijak jsem nešetřil energii, ale sebe tentokrát ano.
Úterý 12. června
První projížďka na sídlišti: Muž 45 let
Už první jízda po síllišti Zahradní Město v Praze, kde sídlí redakce Horydoly, ukazuje, že Giant se v kolech vyzná. Oba modely Twist Esprit (má zešikmenou horní rámovou trubku vhodnou pro ženy) i Aspiro Hybrid (klasický pánský cesťák) nejsou žádní divoši. Musí se s nimi jezdit opatrně, ale za to poskytují klidnou a komfortní jízdu. I bez nabité baterie se s nimi dát jezdit příjemně.
Když těžké baterky vyndám, sedím na úplně obyčejném a při tom pohodlném kole. Dovedu si představit, že na něm budu jezdit každý den pár kilometrů do práce nebo do školy, nejlépe po rovině a na hladké cyklostezce.
Musím si dávat pozor na změnu těžiště, když baterie instaluji do držáků na nosičích. Pánský model vyžaduje víc síly především při pomalých rychlostech, protože má baterku nahoře na nosiči. Trochu mi to připomíná dávné jízdy s dětskou sedačkou nad zadním kolem.
Nikdy bych tomu nevěřil, ale velmi oceňuji stojánek. Těžké kolo o něj v pohodě opřu a můžu zajít do obchodu.
INFO: Giant Bicycles
Elektrokola na HORYDOLY
Doprava na kole: Elektrokolo x skládačka?
Elektrokola jsou pořád moc drahá
Diskuse
Diskuze k článku
???
Každé stojí jako ojeté auto. Necelých padesát tisíc korun podle katalogové ceny.
To snad ne. V obchodňácích byla svýho času kola za 17 - 18 tisíc, což se dá ustát.
Ale za těch 50 si každej radši koupí to ojetý auto. (Nehledě k tomu, že každá baterie ztrácí časem svou kapacitu a bude třeba kupovat novou)
- Autor Honza
- Datum a čas 18.6.2012 12:49
Praha AKTUÁLNĚ 2024
Poprvé a hned vítězně: Bike Valachy Bílá vyhrál Zeťák
Může se hodit
Nejčtenější články
Česko má prvního zlatého Ironmana! Tománek ziskem titulu mistra světa přepsal paratriatlonové dějiny
Předsedou České triatlonové asociace zůstává Bauer
Elektrokoloběžky a elektrokola 2024
Kuříková je královnou triatlonu
Cyklotrasa podél Knovízského potoka ze Slaného do Kralup
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Boot - veletrh | Německo, Berlín | 28.11.-1.12. Lodě | 28.11. | |
ILTM - veletrh luxusního cestování | Francie, Cannes | 2.-5.12. | 2.12. | |
ISPO - veletrh | Německo, Mnichov | 3.-5.12. | 3.12. | |
Intermot - veletrh | Španělsko, Madrid | 5.-8.12. Cyklo a moto | 5.12. | |
Mezinárodní festival outdoorových filmů | Řepiště, U Máně | 31.10.-5.12. | 5.12. | |
Polabské vánoční trhy | Lysá nad Labem | 6.-22.12. | 6.12. | |
3 kopce Asie na silničním kole - diashow | Potštejn, Clock | Přednáší Tomáš Zaplatílek | 13.12. | 18:00 |
Zimní slunovrat | Česko | 21.12. | ||
Vakantie - veletrh | Nizozemsko, Utrecht | 9.-12.1. | 9.1. | |
Hoga - veletrh | Německo, Norimberk | 12.-14.1. | 12.1. |
Diskuse
скупка техники бу в москве | WilliamScoLf, 25.11.2024 3:14, 2 příspěvky |
доставка алкоголя в москве | LouisNer, 25.11.2024 1:22, 2 příspěvky |
půl pravdy | Honza, 24.11.2024 10:02, 10 příspěvků |
půl pravdy | Střelec, 23.11.2024 18:19, 10 příspěvků |
Doplnění | Honza, 22.11.2024 15:07, 6 příspěvků |
když hoří pod plechem | Lukas B., 21.11.2024 14:39, 5 příspěvků |
nasrat@hovno.ch | pikovoda, 21.11.2024 11:28, 5 příspěvků |
Ta informace o zedníkovi ... | Honza, 20.11.2024 23:57, 10 příspěvků |
plechovka pohoda | Honza, 20.11.2024 23:44, 5 příspěvků |
plechovka pohoda | Huze, 20.11.2024 16:28, 5 příspěvků |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Podzimní školení Akademie... | Horydoly , 21.11.2024 16:23 |
Cestování v digitální éře | Horydoly , 21.11.2024 16:10 |
Regionální muzeum Mělník | Horydoly , 19.11.2024 18:24 |
Svatba | Horydoly , 18.11.2024 14:12 |
Litr balené vody obsahuje... | Horydoly Open, 6.11.2024 23:42 |
Podzim ve Velkých Karlovi... | Horydoly , 6.11.2024 2:28 |
Metropolitní trail Motols... | Horydoly , 1.11.2024 0:17 |
Das war der Cybathlon 2024 | Horydoly , 30.10.2024 23:53 |