
TEST Turistický Author Traction

Většina lidí chce jezdit na solidním bicyklu. Je otázkou, co si pod ním kdo představuje, ale horské kolo Author Traction do této katagorie určitě patří.
Kde se jezdilo
Author Traction 2004 má najeto zhruba tisíc kilometrů, Traction 2005 zatím 500 kilometrů.
Z toho asi čtvrtina byla v terénu, čtvrtina po městě v Praze (kvalita zdejšího ježdění odpovídá lehčímu terénu) a polovina po silničkách v Čechách.
Terény vyšly půl na půl do okolí Prahy (hlína, kamení) a Ralska (hlína, písek). Jezdilo se na suchém podkladu i v hlubokém blátě.
Již nejméně tři roky patří tento model největší české značky mezi stálice. Hodně lidí na něm jezdí, hodně si ho schválí a doporučují dalším zájemcům o sportovně-turistické ježdění v terénu.
Modelová řada roku 2005 je právě k dostání za velmi solidní cenu.
Příjemná podzimní cena
Redakce Horydoly proto koupila loňský a letošní model a podrobila je uživatelskému testování.
Dobré je, že cena z původních osmnácti tisíc korun spadla vždycky během podzimu na čtrnáct tisíc korun. To už jsou peníze, které je ochoten dát za kolo kdekdo.
Podívejme se tedy modelu v loňském i letošním provedení na zoubek. Author Traction velmi doporučujeme cykloturistům se sportovními ambicemi.
Jestli tedy rádi jezdíte v lehkém i těžkém terénu, ale spíše než sportovní výkon vás zajímá požitek z krajiny, jde to kolo pro vás.
Přesná velikost
Předem uvádíme, že je nutné koupit tractiona přesně na velikost jezdce. Stačí o palec větší rám a budete se na něm cítit hodně nepohodlně se zbytečně předpaženýma rukama.
O kousek menší kolo se zase chová jako spratek, motá se cyklistovi pod nohama, při výjezdech se rychle staví na zadní a majitel musí dávat zatracený pozor, aby ho zkrotil.
Správná velikost je však velmi pohodlná, výborně řiditelná a v terénu veskrze příjemná. Jen trochu té snahy postavit se na zadní v ní zůstává. Prudká akcelerace do kopce je tedy jediný okamžik, na který si musí novopečený majitel zvyknout.
Od letošního roku je kolo vybaveno několika komponenty, které výrazně zlepšují komfort na silnici i v terénu.
Vypínací vidle
Největší výhodou oproti konkurenci je odpružená přední vidlice. Paradoxně její nejlepší vlastností je možnost ji vypnout. Jedním stiskem tlačítka na horní části vidlice se předek kola přestane houpat a do kopce po asfaltu se v mžiku jede o poznání lépe. Olejová náplň vidlice funguje bezchybně a lze ji seřídit podle váhy cyklisty a razanci jízdy.
Pneumatiky
Loňský model byl osazen pneumatikami vhodnými snad jen na vyjížďky po sídlišti. V hlubokém terénu klouzaly a nedržely v zatáčkách. To se letos změnilo. Kromě mazlavého hlubokého bláta a ledu se nové pneumatiky chytají na jakémkoliv terénu včetně písku a sněhu.
Řídítka
Author dobře vyřešil řídítka včetně páčkového řazení, brzd a rohů. Dají se velmi dobře držet v cyklistických rukavičkách, při tom citlivě vedou přední kolo a v případě nutnosti se v nich neotlačí ani holé ruce.
Sedlo
Za zmínku stojí nové sedlo. Zatímco v roce 2004 bylo pohodlné, letos je ještě k tomu sportovně laděné. Znamená to, že pomocí sedla se dá kolo dobře vést při prudkých sjezdech, ale zároveň na něm lze prosedět sto kilometrů při terénním výletu.
Rám
Rám s ostrým slopingem poskytuje kolu výborné jízdní vlastnosti, ale zároveň trochu omezuje použití kola v cykloturistice. Skloněná horní rámová trubka totiž neumožňuje hodit kolo na rameno a vyjít s ním třeba pár schodů. Cyklista ho musí vláčet v rukou.
Plusy
* Dobře ovladatelné a lehké kolo.
* Výborná akcelerace.
* Značkové součástky od pohonu po představec.
* Sportovně laděné, ale pohodlné sedlo (od 2005).
* Řídítka počítají s použitím v rukaviček (od 2005).
* Kovové pedály, na které jdou dobře umístit klipsny.
* Pneumatiky pro středně těžký terén (od 2005).
* Vypínací olejová vidlice (od 2005).
* Design v duchu doby.
Minusy
* Horní rámová trubka neumožňuje vzít kolo na rameno.
* Bicykl se mírně staví na zadní.
Čtěte také TEST: Author Traction - cykloturista do těžkého terénu
Diskuse
Diskuze k článku
Re: Re: Bicykl se staví na zadní
- Autor Kuba Turek
- Datum a čas 11.7.2006 01:03
Re: Bicykl se staví na zadní
Kolo?!
- Autor Jens
- Datum a čas 17.1.2006 00:52
Re: :o)))
- Autor Joe
- Datum a čas 5.12.2005 10:54
Nahodou je to pekne
přísloví
:o)))
- Autor PepikW
- Datum a čas 3.12.2005 13:24
Vidle
Re: Re: Pánové,
- Autor Joe
- Datum a čas 2.12.2005 16:43
hehe
- Autor Pi†e|
- Datum a čas 2.12.2005 15:34

Bruslařské safari v jižních Brdech
Prokopské údolí na kole nebo koloběžce
Může se hodit
Nejčtenější články

Prokopské údolí na kole nebo koloběžce

Vinařské stezky ve středních Čechách - Mělník a Kutná Hora

Trail park Svaté Pole
Elektrokoloběžky a elektrokola 2025
Cyklonovinky 2025
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Ferie - veletrh | Dánsko, Kodaň | 21.-23.2. Cestovní ruch | 21.2. | |
Chinese Downhill | Špindlerův Mlýn, Svatý Petr | Hromadný sjezd na horských kolech | 22.2. | 16:00 |
Reise Camping - veletrh | Německo, Essen | 19.-23.2. | 23.2. | |
Free - veletrh | Německo, Mnichov | 19.-23.2. | 23.2. | |
For Fishing - veletrh | Praha, Letňany | 20.-23.2. Rybářství a myslivost | 23.2. | |
Hohe Jagd und Fischerei - veletrh | Rakousko, Salzburg | 20.-23.2. Lov a rybářství | 23.2. | |
Iditarod | USA, Anchorage | Psí spřežení, kola, běh, lyže | 23.2. | |
Nautika - veletrh | Chorvatsko, Záhřeb | 19.-23.2. | 23.2. | |
Utazás - veletrh | Maďarsko, Budapešť | 20.-23.2. | 23.2. | |
IWA - veletrh | Německo, Norimberk | 27.2.-2.3. Lovecké potřeby | 27.2. |
Diskuse
Sací bagry | Honza, 21.2.2025 8:54, 5 příspěvků |
Sací bagry | vodák Marek, 20.2.2025 22:36, 5 příspěvků |
Inu | Honza, 20.2.2025 16:03, 5 příspěvků |
a zase leze ze skříně | Lukas B., 20.2.2025 15:15, 1 příspěvek |
Bruslení na soutoku Vltav... | Horydoly, 19.2.2025 13:15, 2 příspěvky |
Bruslení na soutoku Vltav... | Josef Pavlík, 19.2.2025 12:41, 2 příspěvky |
Zazemnění přehrad | vodák Marek, 19.2.2025 10:52, 5 příspěvků |
Bourání přehrad a splavů | Tomáš, 18.2.2025 16:58, 5 příspěvků |
Utopení v ledu | brutusacek, 18.2.2025 16:23, 1 příspěvek |
Láska k USA | Honza, 18.2.2025 13:23, 5 příspěvků |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Cyklocestování Frýdek Místek | Horydoly , 18.2.2025 14:43 |
Budějovicko láká na valen... | Horydoly , 15.2.2025 2:38 |
Únor v Papilonii Liberec | Horydoly , 14.2.2025 22:48 |
Užijte si valentýnskou ro... | Horydoly , 14.2.2025 22:43 |
Praha a střední Čechy | Horydoly , 14.2.2025 22:37 |
Dolní Morava | Horydoly , 14.2.2025 22:33 |
Virtuální Valentýnský běh | Horydoly , 14.2.2025 22:28 |
Regionální muzeum Mělník | Horydoly Open, 5.2.2025 2:48 |