Za prvé – čitelnost
Je to nejdůležitější princip, jehož pochopení a následná implementace umožní vytvořit účinný reklamní banner. Čitelnost zahrnuje mimo jiné výběr písma a grafických prvků. Při širším pohledu nesmí mít příjemce problém s pochopením informace a formy jejího sdělení. Pokud vezmeme v úvahu tento úhel pohledu, je lepší se vyhnout zvláštnímu písmu. Možná by mohlo poutat pozornost, ale takové písmo je zřídkakdy čitelné.
Čitelnost znamená také minimalismus. Příliš mnoho prvků na reklamním banneru může odvádět pozornost od jeho podstaty.
Pokud nemáte dostačující dovednosti k provedení této formy propagace sami, nejlepším řešením je využít služeb odborníka. Reklamní bannery zhotovené profesionály zajistí účinné získávání nových zákazníků pro vaše produkty a služby.
Za druhé – jasné sdělení
Jasné v této souvislosti chápeme také jako konzistentní – krátké, výstižné, a s důrazem na přednosti výrobku nebo služby. Jasné sdělení to není jen dobrý a účinný reklamní slogan, i když obvykle je to právě slogan, který si pamatujeme.
Jasné sdělení lze vytvořit pomocí grafických prvků, které umístíme na reklamním banneru. Při vytváření návrhu stojí za to v tomto ohledu využít pravidla účinné propagace na internetu – konkrétně to, jak jsou reklamy připravovány z hlediska grafiky, zmíněné čitelnosti a samotného sdělení. Ačkoli se jedná o dva různé způsoby propagace, mají hodně společného.
V případě reklamních bannerů otevřená zůstává otázka, zda se sdělení, které šokuje, odrazí ve větším počtu potenciálních zákazníků. Ukazuje se, že to tak nemusí být – není to vůbec originální krok. A právě druhý aspekt dokonale popisuje účinný reklamní banner. Je proto lepší pečlivě promyslet obsah, místo používání méně účinných a známých triků.
Za třetí – umístění
Princip, o kterém by šlo napsat dlouhý referát. Jaké by mělo být dobré a efektivní umístění stacionárních reklamních bannerů? Stále nejoblíbenějším řešením je umístit bannery do užitného prostoru s velkou intenzitou provozu. Účinnost tohoto kroku se odráží mimo jiné v počtu příjemců. Je také třeba poznamenat, že reklamní banner umístěný na fasádě budovy, která se nachází v centru města, bude mít rozhodně mnohem silnější propagační účinek.
Dalšími často volenými lokalitami jsou místa u rušných silnic mezi velkými městskými centry. Náklady na umístění reklamy závisí mimo jiné na ceně za pronájem konstrukce, na které bude umístěna, a také na samotném místě jejího umístění.
Třetím oblíbeným řešením je reklamní banner, který se nachází v sídle společnosti. Je to nejlevnější řešení mezi všemi uvedenými, i když se vaše firma nemusí nutně nacházet na místě, kde bude reklama vidět. Tím by se pak výrazně omezil její dosah.
Redakce Horydoly.cz neovlivňuje komerční sdělení ani jeho obsah.