Cestovatelský magazín Koktejl vydává společnost Czech Press Group, která sídlí v Ústí nad Labem. Podle posledních měření má náklad okolo třiceti tisíc výtisků. Kromě Koktejlu vydává stejná firma ještě čtvrtletníky pro horolezce a vysokohorské turisty Everest a pro potápěče Oceán. V portfoliu vydavatele jsou další společenské časopisy.
Časopis pro horolezce a vysokohorské turisty Everest se pod vedením šéfredaktorky Ludmily Veselé zmenší a nabobtná. Formát bude úspornější, ale stránek přibude. Zároveň se rozšíří i jeho záběr mimo hory.
Specializovaný časopis Marketing a média píše o prodeji Koktejlu. Kdy přijde na řadu Everest a kdo ho bude vlastnit?
Prodej Koktejlu je holý nesmysl. Náš ředitel obchodního oddělení se vyjadřoval, že nabídky jsou pořád, ale o prodeji nemůže být řeč. Je to fáma, kterou podle všeho vypustil kdosi... A já nebudu spekulovat kdo, protože mě to nezajímá.
Konkrétně mohu mluvit o Everestu, který se spolu s Oceánem stává součástí edice magazínu Koktejl. Budou mít jednotnou lajnu, rozměr, zvýšený náklad a vyšší pokrytí prodejní sítě. Zmenší se formát, ale podstatně se rozšíří počet stran.
Pro mě je to dobrá zpráva, bude víc prostoru na další zajímavé adrenalinové sporty a novinky v této oblasti, která souvisí s horami a přírodou. Základ bude stále stejný, tedy "časopis o horách a lidech". Nyní ještě o adrenalinu a mnohém dalším.
Pro pobavení: na webu Marketing a Media se objevila spekulace, že Koktejl koupíme my, tedy Turek Media. Kdybychom měli volných pár desítek milionů, tak by to nebylo špatné, hned bychom do toho šli...
Konkurenční boj se začíná přiostřovat, zcela evidentně. Ale fakt je to blábol, v pondělí jsme nad tím sloupkem v Marketing a Media seděli a bavili se.
Od kdy nový Everest spustíte? Nebo je to zatím tajné?
Už jarní číslo Everestu 11. března 2006 bude v nové podobě. Bude zmenšené na rozměr současných speciálů s rozsahem 124 stran. Obsah bude stejný, ale vejde se tam i něco navíc, čehož využiji. Mě osobně se zmenšení líbí, bude to praktičtější do batohu. Kvalita fotek se díky stále kvalitnímu papíru nezmění, jen budou prťavější.
Malé časopisy nemají podle mého názoru dlouhou budoucnost. Informace najdeš na internetu, v časopisu hledáš především pěkné fotky, analytické materiály a vůbec příjemný pocit.
Tak to souhlasím, ale zároveň je to věc názoru. Mnohý časopis je na první pohled moc pěkný, ale často si koupím raději něco praktičtějšího, co bude z oboru. Rozhodnutí o formátu je věcí trendů, peněz a prodejnosti. Nemyslím si, že zmenšení Everestu bude až tak na škodu. Podle průzkumů, které se před touto změnou dělaly, by mělo být všechno dobré.
Autor je občasným připěvatelem do Everestu