SKIAREÁL Špindlerův Mlýn
Základní jmění: 172 800 000 Kč
Akcionáři:
Český svaz tělesné výchovy 51,10 %
Svaz lyžařů 35,53 %
Tomáš Němec (Snowhill) 10,07 %
Sportlease (Sazka) 1,79 %
Drobní akcionáři 1,51 %
Existenci utajovaného skipassu s právem předbíhat potvrzuje také předseda představenstva Skiareálu Špindlerův Mlýn Libor Varhaník: "V loňské sezoně jsme jich vydali asi šest set kusů, letos to bude kolem stovky."
Ředitel Skiareálu Jiří Beran podotýká: "Taková karta by měla být v hodnotě tisíců korun za den a měla by se prodávaj jako sezonní."
Proč není uvedena ve veřejném ceníku? "Ve Špindlerově Mlýně je to zvykové právo," odkrývá karty Libor Varhaník.
Drahé lyžování se špatnou pověstí
Lyžujte ve Špindlerově Mlýně, pokud chcete potkat Dalíka, Klause, Topolánka nebo Babiše. Jeďte do Söldenu, jestli raději vidíte Bode Millera či Šárku Záhrobskou. Pokud chcete strávit týdenní rodinnou dovolenou na sjezdovkách, vyjde to na stejné peníze.
V Söldenu si navíc užijete zábavy, kultury a dalších sportů co hrdlo ráčí. "U nás má zábavy velký potenciál," míní Libor Varhaník ze Špindlerova Mlýna. "Aby se lidé, když už u nás budou, také pobavili."
Ačkoliv se na českých a moravských horách snižuje počet lyžařů, Špindl plánuje, že letos bude v jeho Skiareálu lyžovat šest set tisíc lyžařů v této sezoně stejně jako o rok dříve.
Skiareál Špindlerův Mlýn je nejznámější a nejnavštěvovanější lyžařský resort v České republice. Lyžařům nabízí 25 kilometrů sjezdovek a 85 kilometrů běžeckých tratí, tři snowparky, dva dětské skiparky, pět lanovek a jedenáct vleků v lokalitách Svatý Petr, Medvědín, Hromovka, Labská a Horní Mísečky.
"Pro lyžaře je ve Špindlerově Mlýně na městských parkovištích k dispozici tisíc parkovacích míst. Parkování u lanových drah Hromovka a Medvědín zůstává stejně jako v minulých letech bezplatné, zdarma je rovněž v průběhu zimní sezony doprava skibusy v rámci Špindlerova Mlýna," připomíná ředitel Jiří Beran.
"Pro Pražany, kteří si k nám chtějí odskočit zalyžovat o víkendu na jeden den, jsme připravili ve spolupráci se společností Interbus velice atraktivní pravidelné sobotní zájezdy s ranním odjezdem a večerním návratem," dodává Jiří Beran.
Na brány musí vydělat reklama
Technickou novinkou - první v České republice, s níž se návštěvníci Skiareálu letos setkávají, je elektronická vstupní brána Digital Signage, která nahrazuje mechanické plechové tabule. "Online informují o sjízdnosti sjezdovek, aktuálním času, meteorologické situaci, zajímavosti ze skiareálu a také zobrazují reklamu," uvádí ředitel společnosti Sitour Milan Jurdík. Tyto brány jsou umístěny u nástupů na lanovky Hromovka a Svatý Petr-Pláň. Jedna stála pětatřicet tisíc eur a má je zaplatit právě reklama.
Tři snowparky a osvětlené sjezdovky
Tři snowparky jsou v provozu. Billabong snowpark ve Svatém Petru, snowpark na Horních Mísečkách a Burton snowpark na Hromovce.
Vyznavačům běžek je určený nejvýše položený běžecký areál na Horních Mísečkách.
Večerní lyžování je každý den na programu na Hromovce, v úterý a ve čtvrtek na Horních Mísečkách.
Dětské skiparky jsou letos Babyclub ve Svatém Petru, Snow Kids u hotelu Harmony a Brumíkův snowpark na Horních Mísečkách.