Vaše peníze se nepočítají
ROZHOVOR Karin Šeligová
Zeptali jsme se tiskové mluvčí CzechTourism Karin Šeligové na finanční vyčíslení podzimní internetové kampaně na server agentury Czechtourism.
Kolik celá akce stojí?
První kampaň pro zahraniční turisty probíhá v 16 zemích na internetu na podporu sloganu ČR - symfonie zážitků a ke zvýšení návštěvnosti www.czechtourism.com a stojí 14,2 miliónu korun. Druhá kampaň probíhá v České republice a je určená pro Čechy nebo cizince žijící u nás a je zaměřena na www.kudyznudy.cz. Stojí 9,6 miliónu korun.
Dá se finančně vyjádřit jejich přínos?
Přínosem kampaní je nejen udržení image České republiky jako turistické destinace i v době mimo hlavní sezónu, ale především jde o podporu podnikatelských subjektů, kteří zdarma zveřejňují svoji nabídku v katalogu Kudy z nudy na internetu.
Státní organizace, agentura CzechTourism tímto nepřímo podporuje rozvoj podnikatelských aktivit, respektive efekt z reklamní kampaně se přenáší do zvýšeného počtu klientů hotelů a dalších turistických cílů.
Zároveň probíhá kampaň zaměřená na tuzemské turisty.
Mimo sezónu jezdí málo lidí z ciziny
Hlavním komunikačním tématem tištěné i elektronické komunikace je server www.czechtourism.com.
"Kampaň má za úkol zvýšit zájem zahraničních turistů o Českou republiku především v období podzimu a zimy, kdy není sezóna tak silná jako v létě. I nyní je potřebné zajistit obsazenost hotelových a restauračních kapacit, zábavních podniků, napomoci cestovním kancelářím a agenturám," zdůvodňuje ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.
Zvedli jsme návštěvnost za deset miliónů
Kampaň se týká těchto zemí: Anglie, Dánsko, Estonsko, Francie, Itálie, Litva, Lotyšsko, Maďarsko, Německo, Nizozemí, Norsko, Polsko, Rakousko, Rusko, Slovensko a Španělsko.
Uskutečňuje ji společnost Médea ve třech vlnách - rodinná dovolená, aktivní zážitková dovolená a pobyt v zimě a o Vánocích. Zaměřena je především na obyvatele měst nad 20 let s vyššími příjmy a vyšším vzděláním.
"Pokud srovnáme návštěvnost v září a říjnu můžeme s jistotou hovořit o nárůstu 64 %. Průměrná doba jedné návštěvy se pohybuje kolem čtyř shlédnutých stránek. Nejvíce internetových návštěvníků přichází z USA, Španělska, Ruska, ale také České republiky," uzavírá Rostislav Vondruška.
Kudy z nudy?
CzechTourism láká do Česka v jedné kampani cizice a souběžně spustil podobnou akci pro tuzemské turisty.
Od pátku 16. listopadu do konce roku jezdí čtyři stovky tramvají s reklamní polepy s odkazem na webové stránky www.kudyznudy.cz. Kampaň probíhá také v tisku, na billboardech na významných silničních tepnách a na rozhlasových stanicích.
Billboardy, tramvaje, rádia, noviny...
Reklamní upoutávky navrhla společnost M.I.P.Group. Kampaň nabíhala pozvolna seriálem inzerátů v tisku, poté následovaly billboardy umístěné na dálničních tepnách od Plzně přes Prahu, Brno a Olomouc a na silnicích prvních tříd.
Plzeňské BK Studio vytvořilo turistický spot, který je vysílán na celostátních a regionálních rozhlasových stanicích jako jsou Impuls, Frekvence 1, Bonton, Rádio Haná, Rádio RockZone, Blaník a City.