Most se pod magistrátní Pirátskou vlajkou průběžně opravuje. Dosud se nikdo jiný nedovážil sáhnout do tak významného spojení obou břehů Vltavy, které využívá samotná Praha, ale vede přes něj i dálniční spojení Brna, Plzně a Hradce Králové, tedy také Slovenska, Německa a Polska.
Barrandovský most spojuje Hlubočepy na levém břehu a Braník na pravém břehu Vltavy.
Přes most vedou bezpečné cyklostezky i chodníky pro pěší, byť poněkud komplikované.
Betonový most z roku 1988
Barrandovský most byl slavnostně otevřen pro dopravu 3. listopadu 1988. První auta v omezeném provozu zde jezdila už 1983. Most se do roku 1990 jmenoval po komunistickém prezidentovi Antonínu Zápotockém. Dnes je pojmenován podle sídliště Barrandov, které nese jméno podle filmových ateliérů Barrandov, ty se jmenují podle Barrandovské skály u řeky pod nimi, kde našel paleontologické nálezy Joachim Barrande, po kterém se jmenuje rozsáhlé geologické území Barrandien.
Most se začal stavět 1978. Základní kámen je zazděný v pravobřežním pilíři.
Město Praha vybralo projekt šikmého mostu s mnoha pruhy 1976. Šířka mostu je 40 - 55 m, délka mostu je 352 m, mostovka se nachází ve výši 15 m nad hladinou Vltavy. Most svírá s řekou úhel 53 stupňů.
RIVER GUIDE: Vltava
Historické pontonové mosty
Po 1. světové válce se uvažovalo o dvoupatrovém mostě kolmo na řeku Vltavu. Na začátku 2. světové války existovalo již 21 reálných projektů na vybudování mostu, včetně připojení na pravobřežní i levobřežní dopravu. Některé počítaly s tunelem pod Barrandovskými terasami.
V 18. století vedl v místech Barrandovského mostu dřevěný pontonový most. Stavěl se dočasně v dobách, kdy velká vojska dobývala Prahu. Nejznámější byl most postavený během obléhání Prahy pruskými vojsky Fridricha II. - v českých dějinách známém jako bitva u Štěrbohol na začátku května 1757. Bitva byla prohraná, ale Praha se ubránila.
Vojsko Marie Terezie vedené jejím manželem a švagrem stanulo v létě roku 1742 před Prahou. Na přelomu června a července postavilo pontonový most. 26. září se mostu zmocnili Francouzi. Koncem roku rakouská armáda zatlačila francouzské nepřátele zpět do města. 8.-11. listopadu postavila rakouská armáda nový most u Zbraslavi. V polovině prosince byl pontonový most zrušený kvůli ledovým krám. V noci z 16. na 17. prosince se díky tomu podařilo Francouzům prorazit rakouské postavení a uniknout z města.
Francouzské vojsko přemostilo Vltavu nejprve 15.-19. listopadu 1741 pontonovým mostem u Modřan a poté 21.-25. listopadu vybudovalo pevný most u Zbraslavi. Praha padla do francouzských rukou a bavorský kurfiřt Karel Albert se ve svatovítském chrámu nechal korunovat českým králem.
NA KOLE NEBO KOLOBĚŽCE: Čtyři pražské přístavy
Betonové umění na mostě
Dopravní řešení zastřešil architekt Karel Filsak. Na předmostí jsou umístěny ohromné betonové plastiky sochaře Josefa Klimeše z let 1989-1990 Rovnováha, přezdívaná Červ Dobyvatel, a dvě betonové mísy jako zastřešení schodiště, s předívkami Hroší lázeň a Sloní lázeň. Vedou na ně horolezecké výstupy.
Zobrazit místo World of rivers. Světové, české a slovenské řeky. na větší mapě