![Historické železnice a nostalgické vlaky Historické železnice a nostalgické vlaky](/uploads/sources/doprava/vlak/historie/ac09c85955e971ffe5a706f76cc8ba81_uzkokolejka-jpg.jpg?width=200&height=134&fit=true)
TEST Ikonický batoh Re-Kanken
Školní batoh Kånken pozná téměř každý. Švédský výrobce Fjällräven jím vyřešil skoliozu skandinávských dětí, které chodily do školy od 70. let minulého století. Po čtyřiceti letech přišel s úprvní zásadní inovací. Batůžek Re-Kånken si ponechal střih, ale Švédové ho šijí ze stoprocentě recyklovaného materiálu.
Značka Fjällräven byla založena v roce 1960 Åke Nordinem v městečku Örnsköldsvik. Dnes tato společnost vyrábí odolné outdoorové vybavení a oblečení.
Design zůstal, materiál se změnil
"Výrobu Re-Kånkenu jsme od začátku pojali trochu jinak, tedy kromě klasického designu, u kterého jsme zůstali. Výzvou bylo dosáhnout co nejmenšího negativního vlivu na životní prostředí, ale přitom stále vyhovět požadavkům na odolný a funkční výrobek," říká Neal Fernandez, produktový vývojář Fjällräven.
VIDEO Fjällräven představuje batoh Re-Kanken
Zatímco u původního Kånkenu jsou k výrobě používány tři různé materiály – na samotný batoh, vnitřní kapsu a popruhy, Re-Kånken je vyroben výhradně z jednoho materiálu – recyklovaného polyesteru. Každý Re-Kånken je vyroben z jedenácti PET lahví a jeho menší verze Re-Kånken Mini z devíti lahví.
Kanken je odolný batůžek s nadčasovým designem. Původně byl vymyšlený a ušitý přesně na povinné školní vybavení. Vejdou se do něho desky, velké sešity, učebnice, penál a přezůvky.
Příběh batohu Fjällräven Kanken
Batoh vydrží skoro všechno
Testovali jsme batoh Re-Kånken. Využili jsme ho na každodenní nošení ve městě přesně tak, k čemu je určený. Přenášeli jsme v něm diáře, papíry, malý notebook, doklady, klíče a další nezbytnosti pro práci ve městě. Občas jsme ho nacpali k prasknutí běžným nákupem. Kromě pěší chůze a mnoha dopravních prostředků si s námi batůžek užil ježdění na koloběžce v pražském provozu i na cyklostezkách. Batůžek je v každodenní zápřahu od loňského léta, přes podzim a zimu až do právě pučícího jara.
Co se osvědčilo? Téměř všechno. Na to, jak je Kanken jednoduchý, funguje bezvadně.
Nejdříve k odolnosti. Po téměř ročním používání a několika praních v pračce s ostatním prádlem vypadá batoh jako nový. Opotřebení není vidět, snad jenom zespodu se objevují první odřené chloupky.
Nosný systém je ještě jednodušší než samotný batoh. Místo ramenních popruhů jsou našité jen dva nastavitelné ploché popruhy. Místo horního ucha jsou přišité dvě smyčky ze stejných popruhů. Kupodivu na těch několik kilogramů nákladu, který se do batohu vejde, to úplně stačí k nosení na zádech i v ruce.
Střih je obyčejný obdélník uzavíraný jedním velkým zipem seshora a z obou stran. Velký vnitřní prostor doplňují dvě boční vysoké ploché kapsy a jedna prostorová vepředu na zip.
Uvnitř je vsunutá karimatka, která zpevňuje záda batohu. Lze ji jednoduše vyndat a použít ji jako podsedák na sedění venku v trávě nebo si zpříjemnit posezení třeba na tvrdé dřevěné lavici. Když karimatku (podsedák) zničíme nebo ztratíme, jednoduše si její tvar vystřihneme z jakékoliv jiné podložky na spaní.
Jediná patálie nastává, když batoh naplníme těžkým a objemným nákupem. Zip zapneme až nadoraz. Nesmíme potom zapomenout na horní dvě uši. Ty je nutné sepnout pomocí přišitého druku, aby se zip samovolně neotevřel
VIDEO Aiko Boden vysvětluje filozofii Fjällräven
Malá poznámka nakonec: Nekupujte svým dětem jasně žlutý (slunečnicový) Kanken! Jednou ho položí na zem a špína se na něm usadí ihned. A pište si, že bude pořádně vidět!
A ještě jedna poznámka: Všechny batohy Kanken jsou strašně drahé. Z hlediska ceny by bylo mnohem levnější koupit několik supermarketových batůžků za pár stovek a střídat je vždy po roztrhání. Kdo chce Fjällräven, musí si prostě připlatit.
Re-Kånken
Materiál: 100% polyester
Výška: 38 cm
Šířka: 27 cm
Hloubka: 13 cm
Objem: 16 L
Zip: YKK
Hmotnost: 395 g
Orientační cena: 2490 Kč
Re-Kånken Mini
Materiál: 100% polyester
Výška: 29 cm
Šířka: 20 cm
Hloubka: 13 cm
Objem: 7 L
Zip: YKK
Hmotnost: 340 g
Orientační cena: 2190 Kč
Fjällräven na Horydoly
5 trekkingových stylů Fjällräven
Příběh batohu Fjällräven Kånken
TEST Bunda Fjällräven Övik Lite
Aiko Bode: Potřebujete oblečení proti komárům a UV záření
Fjällräven zůstane konzervativní i příští rok
Fjällräven: lehké, odolné, nepromokavé
Bunda Fjällräven Expedition Down za padesát tisíc
Diskuse
Diskuze k článku
![Historické železnice a nostalgické vlaky Historické železnice a nostalgické vlaky](/uploads/sources/doprava/vlak/historie/ac09c85955e971ffe5a706f76cc8ba81_uzkokolejka-jpg.jpg?width=200&height=134&fit=true)
Lanové parky a centra
Hasičské muzeum ve Zbirohu
Nejčtenější články
![Pěšky do přírody s rodinou Pěšky do přírody s rodinou](/uploads/sources/ostatni/lide/deti/leto/ddc92353529c2616d8352f06ae538852_img00004-jpg.jpg?width=84&height=84&fit=true)
Pěšky do přírody s rodinou
![Vydejte se s celou rodinou na poznávací půlmaraton kolem Prahy 4 Vydejte se s celou rodinou na poznávací půlmaraton kolem Prahy 4](/uploads/sources/maratony/maraton/praha4/c47f87f2d952a3c6cf6310ead9fd2d2b_z-trati-1-jpg.jpg?width=84&height=84&fit=true)
Vydejte se s celou rodinou na poznávací půlmaraton kolem Prahy 4
![České středohoří AKTUÁLNĚ 2024 České středohoří AKTUÁLNĚ 2024](/uploads/sources/vybaveni/stan/tarp/d388130ed16543ef6abe8d85bb4f7d13_img-20220612-082228341-jpg.jpg?width=84&height=84&fit=true)
České středohoří AKTUÁLNĚ 2024
![Léto na Bechyňce: železniční nostalgie Léto na Bechyňce: železniční nostalgie](/uploads/sources/doprava/vlak/historie/bechynka/0b1cf0cddecd3075cb9433b75f938ef6_1024px-em-400-jpg.jpg?width=84&height=84&fit=true)
Léto na Bechyňce: železniční nostalgie
![Vratislavští trpaslíci vám vlezou všude. A strašně rychle se množí! Vratislavští trpaslíci vám vlezou všude. A strašně rychle se množí!](/uploads/sources/mesta/polsko/vratislav/trpaslici/33736992cab4cdf3937e48ca9ee91819_pxl-20240427-101142968-jpg.jpg?width=84&height=84&fit=true)
Vratislavští trpaslíci vám vlezou všude. A strašně rychle se množí!
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
ILTM Asia - veletrh | Singapur | 1.-4.7. Luxusní cestování | 1.7. | |
Eurobike - veletrh | Německo, Frankfurt | 3.-7.7. Cyklistika | 3.7. | |
Lužnice - Benátská noc | Suchdol | 6.-7.7. | 6.7. | |
Hračkobraní | Kamenice nad Lipou | 10.-14.7. | 10.7. | |
Pelargonie - výstava | Praha, Botanická zahrada Univerzity Karlovy | 11.-14.7. | 11.7. | |
Parník do Mělníka | Praha, Rašínovo nábřeží | 21.7. | 07:00 | |
Kanufest | Roudnice, vodácký kanál | 26.-28.7. | 26.7. | |
Yachtfestival - veletrh | Německo, Hamburg | 6.-8.8. Lodě a čluny | 6.8. | |
Polovníctvo a rybárstvo - veletrh | Nitra, Agrokomplex | 15.-18.8. | 15.8. | |
Exotické ptáctvo - výstava | Praha, Botanická zahrada Univerzity Karlovy | 16.8.-1.9. | 16.8. |
Diskuse
a také.. | Honza, 3.7.2024 9:20, 14 příspěvků |
Státy, kde na dálnici oso... | Honza, 1.7.2024 13:22, 14 příspěvků |
Státy, kde na dálnici oso... | Michael Beranek, 1.7.2024 12:05, 14 příspěvků |
Doping na Tour de France ... | Michael Beranek, 1.7.2024 11:36, 1 příspěvek |
Chyba | Klekí Petra, 1.7.2024 11:25, 1 příspěvek |
Lítání, climbing, yachting | kladivo, 28.6.2024 11:35, 1 příspěvek |
??? | Honza, 28.6.2024 9:55, 14 příspěvků |
??? | Honza, 28.6.2024 9:52, 14 příspěvků |
Jiří Bartoška. | Bambule, 27.6.2024 11:25, 1 příspěvek |
omyl | brutusacek, 25.6.2024 13:12, 1 příspěvek |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Sex ve třech zažívá boom | Horydoly , 27.6.2024 13:58 |
Barefoot pro volný čas | Horydoly , 26.6.2024 12:38 |
Mořské kajaky | Horydoly Open, 17.6.2024 12:10 |
Cyklistický závod L´Etape... | Horydoly , 15.6.2024 3:43 |
Pádlojízda po Vltavě | Horydoly , 4.6.2024 12:39 |
Vodácké závody 2024 | Horydoly , 4.6.2024 12:30 |
Středočeský kraj se připo... | Horydoly , 4.6.2024 2:30 |
Nebuďme vesmírným zákonem... | milan šupa, 29.5.2024 19:47 |