Naše Subaru má rádo zimu
Asijské vlivy se u nás nezapřou. Projevilo se to i při výběru rodinné limuzíny. Možná to byla nostalgie po typickém asijském prostředku hromadné dopravy bemu, možná moje úchylka pro neobvyklé stroje.
Subaru Libero na internetu
Na webu se obříci v příliš hojném počtu nevyskytují a to jak v Česku, tak ve světě. Je to starší model, žádnej dravec hodnej tunění, takže stojí internetově opomenut. Přesto sem tam něco se najde.
Servis a díly
Subaru Švadlenka - hojně doporučovaný servis, kde své práci rozumějí
Vrakoviště v Hostivicích v areálu JZD
Majitelé a kluby
Subaru Libero - tipy, galerie, fórum, klub
Subaru Libero Freunde - majitelé a přátelé
Klub majitelů minibusů - příznivci obříků
Zajímavosti
Libero v Libyi - reportáž o cestě terénního náklaďáku a Subaru Libera
Chtěli jsme automobil prostorný a spolehlivý, provozně levný a jednoduchý, schopný převážet hodně kamarádů, lodě, kola a podobné vybavení, nejlépe vůz, ve kterém se dá dobře spát a ve kterém se dá dobře cestovat přes hory a doly.
Fantastické vybavení
Jakožto nadšenec do outdoorových aktivit a milovník zimních hor jsem preferoval vůz 4x4. Těmto protichůdným požadavkům nakonec vyhověl náš skvělý obřík Subaru Libero.
Náš obřík původně patřil Ředitelství silnic a dálnic, a je proto vybaven oranžovými výstražnými blikačkami a dále předním ochranným rámem, velkou expediční zahrádkou (tu mám obzvlášť rád) a nosičem na zadní dveře (nosič na kola).
Pár dojmů z cest
Někteří kamarádi mi říkali, že se ta piksla musí v první zatáčce převrhnout. Také jsem byl zvědavý a po pár průjezdech ostrými zatáčkami musím konstatovat, že auto se sice trochu naklání (což se tedy s přihlédnutím k světlé výšce, úzkým bambulatým pneumatikám a léty prověřeným tlumičům není co divit), ale není to nic dramatického.
Auto má díky velmi nízko uloženému plochému motoru těžiště hodně dole, takže o převracení nemůže být řeč. Určitou slabinou je citlivost na boční vítr. Auto má krátký rozvor a trochu skáče přes kaluže. Co se mi líbí, je vyšší posez jako u dodávky a velký a neskutečně variabilní vnitřní prostor.
Tříválcový motor je živý a má nečekaně dobrý odpich, samozřejmě v rámci kategorie vozu. Mimo silnice jsem zatím obříka prohnal jen několikrát a byl jsem velmi spokojen. 4x4 lze kdykoliv za jízdy zapojit stisknutím tlačítka na řadící páce a změna je sakra cítit.
Obřík miluje sníh a led
Obříkovým oblíbeným ročním obdobím je zima. Na prvním poprašku zařazuji 4x4 a něco jako řetězy mohu klidně nechat doma. Vzpomínám si na přejezd sedla na Šerlichu, kde leželo třicet centimetrů nového sněhu, který obříka nepřekvapil.
Zatím největší závada nastala při vyjíždění z hluboké závěje, kdy padla za vlast už hodně načatá spojka. Funkcí, kterou při cestách a výletech hojně využívám, je lůžková úprava. Mých sto devadesát cntimetrů se na sklopená sedadla vejde bez problémů. Jen mě zlobí, že prostřední řada sedadel je užší a vzniklý prostor musím vycpávat batohy. Ale což..., i tak se spí dobře.
Pár technických dat
Subaru Libero E12 je starším typem tohoto jména, který se vyráběl v letech 1986-1993. V roce 1993, kdy byl vyroben i náš obřík, byl nahrazen novým typem, který se mi zprvu nelíbil, ale časem si získává mé sympatie.
Obřík je pětidvéřový šestimístný mikrobus, motor vzadu a pohon zadních kol, zařaditelný náhon všech kol (4x4). Řadový tříválec s rozvodem OHC a objemem 1190 cm³, vrtání 78 mm a zdvih 83 mm, komprese 9,1, karburátor, výkon 38 kW (52 koní) při 4400 ot/min, točivý moment 97 Nm při 2800 ot/min.
Pětistupňová převodovka, rozvor 1805 mm, vnější rozměry 3425x1430x1885 mm, hmotnost 925 kg, nosnost 510 kg, maximální rychlost 120 km/h a spotřeba okolo 7,5 litrů Naturalu 95.
Diskuse
Diskuze k článku
malý velký superkanón
- Autor Aleš
- Datum a čas 3.2.2010 10:57
Liberu zdar
- Autor Anonym
- Datum a čas 29.4.2009 13:08
Subaru Libero
Libero
Kola
- Autor peple
- Datum a čas 20.12.2005 12:02
Re: Nevím, nevím
- Autor peple
- Datum a čas 20.12.2005 11:55
Vítej v klubu
- Autor Věroš Kaplan
- Datum a čas 1.12.2005 12:43
Super...
Nevím, nevím
- Autor Pivoň
- Datum a čas 28.11.2005 10:17
Středomoří AKTUÁLNĚ 2024
Mánie obytných aut končí, krachují první firmy
Může se hodit
Nejčtenější články
Elektrokoloběžky a elektrokola 2024
Regiony
Kalendář akcí Zobrazit všechny akce
AKCE | KDE | INFO | KDY | ČAS |
---|---|---|---|---|
Fitur - veletrh | Španělsko, Madrid | 22.-26.1. | 22.1. | |
Adventur - veletrh | Litva, Vilnius | 24.-26.1. | 24.1. | |
Přeštická lokálka | Přeštice, škola Josefa Hlávky | 25.-26.1. Výstava železničních modelů | 25.1. | |
Boot - veletrh | Německo, Düsseldorf | 18.-26.1. | 26.1. | |
CMT - veletrh | Německo, Stuttgart | 18.-26.1. | 26.1. | |
FESPO - veletrh | Švýcarsko, Curych | 30.1.-2.2. | 30.1. | |
Slovakiatour - veletrh | Bratislava, Incheba | 30.1.-1.2. | 30.1. | |
Reisemesse - veletrh | Německo, Drážďany | 31.1.-2.2. | 31.1. | |
Batmassan - veletrh | Švédsko, Göteborg | 1.-9.2. Lodě | 1.2. | |
Reisen - veletrh | Německo, Hamburg | 6.-9.2. Turismus a karavaning | 6.2. |
Diskuse
CBD | DouglasNuh, 21.1.2025 5:51, 0 příspěvků |
Sněžka historická | Horydoly, 20.1.2025 15:49, 5 příspěvků |
INU | Honza, 20.1.2025 14:07, 5 příspěvků |
Ještě stěna v Telči | Jenna Yaine, 20.1.2025 13:36, 118 příspěvků |
INU | Honza, 19.1.2025 13:57, 1 příspěvek |
Dotaz na přechod vrcholu | přechod, 17.1.2025 22:13, 12 příspěvků |
Popradské | Skiák, 16.1.2025 14:25, 2 příspěvky |
Popradské | pikovoda, 14.1.2025 22:11, 2 příspěvky |
trasa na běžkách | Jarda, 13.1.2025 10:24, 5 příspěvků |
trasa na běžkách | Kuba Turek, 13.1.2025 10:09, 5 příspěvků |
Fórum Zobrazit všechny příspěvky
Závod rohaček – Memoriál ... | Horydoly , 21.1.2025 2:46 |
DECOLED | Horydoly , 9.1.2025 21:34 |
Češi začínají v lednu hub... | Horydoly Open, 9.1.2025 9:53 |
termíny testovaček lyží B... | Horydoly Open, 9.1.2025 9:50 |
Troja Florbal Cup | Horydoly , 8.1.2025 19:25 |
Re: Střední Čechy turistické | Horydoly , 6.1.2025 14:18 |
Novoroční virtuální běh p... | Horydoly Open, 2.1.2025 17:12 |
Nesmírně zásadní text, uk... | milan šupa, 27.12.2024 19:27 |