Železničná spoločnost Slovensko nabízí razantní letní slevy, které platí do 31. srpna.
Vlak a lanovka
Sleva nazvaná Vlak a lanovka obsahuje zpáteční jízdenku z jakékoliv slovenské stanice do Tatranské Lomnice nebo Starého Smokovce a zpáteční jízdenku pozemní lanovkou na Hrebienok, nebo kabinkovou lanovkou na Skalnaté pleso. Navíc je možno jezdit bez omezení na tratích Tatranské elektrické železnice.
Nabídka platí pouze pro deseti- a vícečlenné skupiny žáků či studentů a stojí dvě stě korun. Dospělý vedoucí má cestu zdarma. Na každých dalších započatých dvacet žáků má nárok na bezplatnou dopravu další dospělý.
Vlak a vláček
Podobnou letní slevu jako ve Vysokých Tatrách nabízejí železnice ve Slovenském rudohoří. Do zpáteční jízdenky je zahrnuta jízda lesní železničkou podél Čierného Balogu a návštěva skanzenu Vydrovo.
Mini
Letní sleva Mini se vztahuje na skupiny cestujících už od dvou osob. Jeden zaplatí plné jízdné. Další dospělí jedou o čtvrtinu levněji a děti ve věku od 6 do 15 let o 50-60 % levněji.
Pokud cestuje méně než šest osob, je podmínkou, aby aspoň jedno cestující bylo dítě do 15 let.
Slovak 26 a Junior Railplus
Mladí lidé do 26 let mohou spojit průkaz Junior Railplus (699 SK na rok), který sám o sobě umožňuje jezdit ve všech vlacích o 40 % levněji, s jízdenkou Slovak 26 (1200 SK). Za to mají cestování vlakem po celém Slovensku na měsíc zdarma včetně rychlíků a expresů. Lehátka, lůžka a místenky je nutno kupovat zvlášť. Platnost této slevy končí 31. srpna.
Celoroční slevy jsou kromě Junior Railplus také Klasik Railplus (999 SK pro cestující 26-60 let), který umožňuje jezdit za 75 % běžného jízdného, Senior (199 SK pro cestující nad 60 let), jenž zaručuje placení 60 % běžného jízdného, a Maxi Karta Klasik (24 990 SK na 2. třídu a 36 990 SK na 1. třídu) umožňující jezdit všemi vlaky na Slovensku bez dalšího placení jízdenek.
Z Čech na Slovensko
Pro dospělé, kteří cestují z Česka na Slovensko, je v současné době zřejmě nejvýhodnější a uživatelsky nejpřívětivější jízdenka City Star. Platí pro pět osob a poskytuje přibližně poloviční slevu pro všechny osoby.
Je konstruována poměrně spletitě, ale jako příklad lze dát jízdenku z Prahy do Popradu a zpět. Pět cestujících zaplatí dohromady něco přes čtyři tisíce českých korun, ceny se pohybují podle kurzu eura, slovenské a české koruny o desetikoruny nahoru i dolů.
Jízdenka platí měsíc, není třeba uvádět datum odjezdu ani příjezdu a mohou na ni jet jakékoliv osoby. Není nutné, aby to byli stejní lidé tam i zpět.
Skupinová jízdenka přes hranice
Sleva pro skupiny se poskytuje šesti a více lidem. Ve směru z Česka na Slovensko je to bez problémů. Pro jízdu nazpátek je potřeba kupovat na Slovensku slevu pouze po této zemi a poté si ve vlaku dokoupit jízdenku se slevou na českou železnici. Jinak by byla celková jízdenka i se slevou poměrně drahá.
Pro rychlík ovšem nelze koupit jízdenku přímo na hranice a je tedy nutné kupovat jízdenku do poslední slovenské stanice (levnější způsob, ale přes hranice jede cestující nelegálně), nebo první české stanice (dražší možnost).
Slevy pro česko-slovenskou jízdenku se vypočítávají komplikovaně a navíc jsou rozdílné pro děti, mládež a dospělé.
Slevy na železnici
I. - Česko
II. - Evropa
III. - Rakousko, Slovensko, Polsko
IV. - Bavorsko
V. - Švýcarsko s rodinou
VI. - Švýcarsko pro studenty
VII. - Slovensko pro skupiny
VIII. - Německo (Labe-Elbe)
IX.- Rakousko do 26 let