AKTUÁLNÍ STAV CYKLOSTEZKY
17. dubna (Martin Vágner):
V 7:35 při průjezdu od Vyšehradu: zavřená brána, za ní rotvajler či jaká šelma, žádný průjezd. Nevylučuji ovšem, že přes den, kdy je výstava otevřená, tu je možné projet. Výstavu lodí s uzávěrou nejen pro cyklisty, ale i pro pěší, vidím jako precedens dalšího využití náplavky. Příště tu bude expozice autosalónu, diskotéka nebo soukromý večírek.
16. dubna (Pavel Polák):
Předseda Komise rady HMP pro cyklistickou dopravu Pavel Polák uvádí: "Situace byla vyřešena včera v dopoledních hodinách ve prospěch cyklistů, nájemce i pořadatel výstavy se velmi omlouvají za ranní potíže, způsobené špatnou informovaností ostrahy výstavní plochy. Doufám, že se podobná situace už nebude opakovat ani teď ani v budoucnosti."
15. dubna (Daniel Mourek):
Praha nájemci uložila obnovit průjezdnost cyklostezky na náplavce. Omezení provozu na cyklistické stezce na náplavce mezi Výtoní a Palackého mostem, na které dnes upozornili cyklisté, způsobil průběh akce Lodě na Vltavě, ale odpovědnost za problémy cyklistů nese nájemce této části náplavky. Radní Petr Štěpánek k tomu dnes řekl: "Jedná se o svévolný postup podnájemce a náplavka musí zůstat pro cyklisty průjezdná po celých 24 hodin sedm dní v týdnu." Provoz cyklostezky je pro Prahu dokonce zájmem prioritním, je to zakotveno ve smlouvě a nájemce je povinen zachovat její provoz za všech okolností. Hl. m. Praha již nájemci uložilo, aby okamžitě zjednal nápravu.
Pražská pravobřežní náplavka z jihu do centra města je jednou z mála kvalitních tras pro cyklisty v Praze.
Díky tomu ji denně také využívá několik tisíc obyvatel. Tím se stala jakousi pražskou cyklistickou magistrálou.
Soukromá společnost si uloupla kus nábřeží
Nezodpovědné rozhodnutí Praha 2 však z této cesty udělalo překážkovou dráhu. Kvůli akci Lodě na vodě byla náplavka v úseku od Výtoně k Palackému mostu uzavřena. Uzavírka potrvá nejméně týden.
Šlapejte po nebezpečné silnici
Na kole je nutno vyrazit do nejhustšího automobilového provozu na Rašínově nábřeží. Jeden pruh je tam vyhrazený pro auta (je tak úzký, že ani osobní vůz nepředjede cyklistu), tramvaje jedou uprostřed a po stranách vedou chodníky (jsou pro cyklisty sice nejbezpečnější, ale zákon po nich jízdu na kole zakazuje).
Co vám na tom vadí?
Cyklisté se o znemožnění průjezdu nedozví dříve, než dojedou k samotnému oplocení. Páteřní trasa není dočasně přeznačena po objízdné trase. Takový přístup k automobilové dopravě by byl nepředstavitelný.
Cyklisté však musí improvizovaně hledat objízdnou trasu sami. Motoristé je na silnici ovšem nevítají, domnívají se, že mají jet po souběžné trase po náplavce. Ani řidiči totiž nejsou o této uzavírce informováni.
Praha 2 odmítá své pochybení napravit.
Zobrazit místo Praha - cyklo na větší mapě