Rozvoj cestovního ruchu
Ceny za rozvoj cestovního ruchu udělila vládní agentura CzechTourism. Cenu za iniciativní objekt získala Pražská informační služba díky rekonstrukci zámku Ctětnice, v němž sídlí unikátní kolekce kočárů. „Je důležité objekt zrekonstruovat, ale velice důležité je ho také naplnit a získat publikum. Proto bych byl rád, kdybychom příští rok mohli převzít cenu za velkou návštěvnost,“ uvedl ředitel Pražské informační služby Václav Novotný.
Cenu za osobní přínos při odstraňování překážek rozvoje cestovního ruchu převzal prezident Národní federace hotelů a restaurací Roman Vacho. Cenu za významný počin při doplňování spektra turistických produktů reklamní agentura Bravissimo, která byla tvůrcem projektu Za vínem na Znojemsku. Cenu za destinační management převzalo Sdružení Český ráj. Cena za kreativní motivační nástroj k návštěvě regionu byla udělena subjektům Karlovarského kraje začleněných do systému Regio za projekt Card Fichtelgebirge/Westbohmische Beder.
Cestovní kanceláře
Nejlepší cestovní kanceláří se stal ČEDOK. Rozhodlo o tom hlasování čtenářů časopisu Travel Trade Gazette. TTG cenami nešetřil. Například nejlepší cestovní pojišťovna je Evropská cestovní pojišťovna, nejlépe se létá s ČSA, nejlepším hotelovým řetězcem byl vyhlášen Ambasador, autobusem se nejlépe cestovalo se Student Agency. Pražský magistrát převzal Cenu za region nebo město, jehož služby čtenáři nejvíce oceňují.
Pohlednice
Nejhezčí turistickou pohlednicí České republiky se stalo panorama Krkonoš, které nasnímal fotograf Pavel Kraus. Soutěž vyhlásily Agentura Triumf, CzechTourism a Asociace turistických informačních center. Druhé místo získal Branislav Doubek za panoramatický pohled na noční hrad Trosky v Českém ráji. Na třetím místě skončil Miroslav Kolegar za pohlednici Českých Budějovic.
Veletržní stánek
Která expozice na Holiday World byla ta nejlepší? Agentura Triumf, která vystavovatele posuzovala, se rozhodla oceňovat v několika kategoriích. Cenu za nejlepší katalog si odnesly cestovní agentury Adventura, Snail Travel a sdružení Český ráj. Nejpůsobivější propagační materiál na veletrh Holiday World přivezly Potugal-Madeira Tourist Board, Morocco National Tourist Office a Polská turistická centrála.
Porota hodnotila samozřejmě i stánky. Mezi těmi menšími, do padesáti čtverečních metrů, se porotě nejvíce líbily Železná Ruda Šumava od agentury Lucie, a to proto, že dobře vyjádřila charakter regionu úspornými prostředky. Společnost Dubai Tourism na ocenění dosáhla za úspěšné přiblížení regionu středoevropskému návštěvníkovi a společnost Orea Hotels za zdařilé graficko-designerské řešení celku i jednotlivých detailů.
Z větších stánků si ocenění odnesla expozice Toscana Promozione, kde porota ocenila zdůraznění noblesy regionu, stánek Karlovarského kraje, kterému se podařilo vtáhnout návštěvníka do atmosféry místa a regionu. Tuniský národní úřad pro cestovní ruch si v této kategorii cenu odnesl za výtvarné řešení. Italian State Tourist Board podle poroty stánek řešil lapidárně, účinně a přehledně.
Speciální cenu si odnesl Ukrajinský národní úřad pro turistiku za veškeré akce, které jako letošní partnerská země Holiday World 2005 pro veletrh připravil.